Nod-lijst 1 tot 15 augustus

Discussie in 'NOD forum' gestart door angel02, 29 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

2. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Snap je spanning. Ik zie de streepjes maar ze zijn wel erg licht voor je nod. De oploop is ook niet helemaal wat je zou willen zien denk ik. Heb je steeds op hetzelfde tijdstip getest? In de ochtend?
    Misschien is de innesteling laat geweest, dat zou iets kunnen verklaren, maar het is inderdaad nog erg onzeker.
    Hopelijk heb je de komende dagen toch oploop en blijft je menstruatie uit!
    Ik duim voor je

3. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ananas13, Soya en LuLu88 vinden dit leuk.
  4. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ik zie je ook, maar durf niet te zeggen of ze echt positief zijn.
    Ze geven idd geregeld vals positief. Als het streepje breed is, dan is de kans dat ze echt positief zijn groter. Een pennenstreep is negatief.
    Hopelijk mooie oploop komende dagen:thumup:

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  5. virgo88

virgo88 Bekend lid

2 jul 2019
    697
    585
    93
    Vrouw
    Borsten doen geen pijn vandaag

normaal gaat hij al iets naar beneden. Maar ik heb niet genoeg data.

6. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet meer hoor.
    Gisteravond bruine afscheiding, yes eindelijk breekt de menstruatie door.
    Maar het is daarbij gebleven... Niets meer.
    Sinds stoppen met de pil in 2020 heb ik je korte menstruaties, duurde maar een dag of 2.
    In de afgelopen 2 jaar werden ze steeds korter naar 1-1,5 minimaal bloedverlies.
    Deze cyclus na de afbreking heel rommelige. Eerste weken tot een paar dagen na de eisprong steeds licht bloedverlies of bruine afscheiding. Waarschijnlijk een innesteling geweest die niet doorgezet heeft. En nu lijkt mijn menstruatie gewoon uit te blijven. Of zou dit het dan geweest zijn?

In februari/maart na de curretage na de ma heb ik gevraagd om een cyclus monitoring. De echoscopiste zei bij de laatste echo dat mijn bms na eisprong te dun was, 4.3 of 4.5 dacht ik.
    Op natuurlijke wijze zwanger worden was volgens haar bijna niet mogelijk. Ze stuurde mij door naar de fertiliteitsarts. Daar kwam ik 2 weken later en aantal dagen daarvoor had ik een positieve test in handen.
    De arts was het niet helemaal eens met de echoscopiste en zei dat er sowieso niets te doen is aan een bms dat niet goed opbouwt. Maar nu zwanger, dus behandeling afgesloten (nadat hij mij een aantal keer opgevolgd had met echo's in het begin van de zwangerschap).
    Heb tot de termijnecho Urtrogesan gebruikt omdat ik in het begin 1x wat bloedverlies had. Bij de termijnecho kwamen we erachter dat het kindje niet levensvatbaar was, dus hebben we het moeten afbreken.

Maar goed heel verhaal... Ik weet even niet goed wat ik moet doen.
    Als dit m'n menstruatie was dan kijk ik het even aan tot volgende ronde en is het dan nog steeds zo raar, dan ga ik maar weer eens naar de huisarts :(

7. Mamajolein

Jeetje, dat is zeker een heel verhaal :( Lijkt me vervelend, die korte menstruaties. Je gaat dan toch twijfelen of alles wel goed zit vanbinnen.

Ik dacht dat er wel dingen te doen zijn aan een dun bms. Maar de rertiliteitsarts zal het wel beter weten o_O Hoe zijn je ms geweest na je curretage? Je moet er toch niet aan denken dat je nu met Ashermansyndroom zit oid :confused:

Misschien zou temperatuur bijhouden nog iets voor je zijn? Zodat je een beetje een idee hebt van waar in je cyclus je zit?

8. Mamajolein

Aha. Ben je van plan te gaan testen?

virgo88 vindt dit leuk.
  9. virgo88

virgo88 Bekend lid

2 jul 2019
    697
    585
    93
    Vrouw

Ik durf niet. Was ervan overtuigd dat ik zwanger was. Had vanaf 2-3 dpo symptomen. Nog nooit eerder zo vroeg borst gevoeligheid gehad. Ik vermoed een goede boost progesteron.
    Vanaf gisteren voelde ik het minder worden. Vannacht en vanochtend praktisch weg. Nu net met bh uitdoen een beetje gevoelig. Als het terugkomt ga ik wel testen vandaag. Anders wacht ik gewoon.

Vorige maand had ik een streepje op 12 en toen zakte mijn temperatuur en werd ik ongesteld. Stomme chemical pregnancies.

10. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Zeker vervelend....
    Wat ik van hem begreep kunnen ze je alleen medicatie geven om het in stand te houden.
    Ze kunnen niet opbouwen wat er niet is? Hij zei dat de kwaliteit belangrijker is dan de dikte ( was netjes 3 laags).
    Bij een IVF traject plaatsen ze niet terug bij een bms onder de zoveel (7?).
    Maar hij gaf aan dat dat ook te maken had met de multiproblematiek die bij die vrouwen speelt. Hij zegt dat veel vrouwen een dun bms hebben, maar niet opgevolgd worden met echo's omdat ze gewoon zwanger worden.
    Zij zien zeg maar alleen de gevallen waar wat mee is.

Ik hoop het ook niet. Eerste zwangerschap duurde een jaar, dat ging mis, maar toen binnen 3-4 maanden weer zwanger.
    Dus ergens heb ik wel hoop dat ik gewoon zwanger kan worden.
    Maar dan moet m'n cyclus wel normaal gaan doen qua bloedverlies.
    Op zich weet ik normaal goed waar ik zit in m'n cyclus. Duurt altijd 31-32 dagen en heb rond dag 17 standaard een positieve ovulatietest.
    Temperaturen is voor mij helaas geen optie. Door mijn wisselde diensten heb ik geen regelmatig slaappatroon.

Het is meer dat ik onzeker wordt door die korte menstruaties. Maar ze hebben dat al onderzocht, dus vraag mij af of ze dan nog meer voor je kunnen betekenen.

11. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Aah super rot he! Dan snap ik hoef dat je niet te vroeg wilt testen.
    Symptomen op 2-3 dpo zullen zeker door de progesteron zijn. Innesteling kan dan nog niet hebben plaatsgevonden en dus ook geen HCG aanwezig wat de klachten kan geven.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
    Gelukkig zeggen klachten vrij weinig ;)
    Sommige mensen hebben alle klachten en zijn niet zwanger en andere hebben nul klachten en zijn zwanger.

virgo88 vindt dit leuk.
  12. LuLu88

LuLu88 Actief lid

1 aug 2022
    201
    288
    63
    Vrouw
    Jij hebt al heel wat doorstaan nu. Vind het knap dat je ondanks dat allemaal wel mee kan blijven praten hier en oprecht blij kan zijn voor anderen. Wellicht heeft je lichaam het even nodig om nu tot rust te komen en weer door te gaan?

Wishfull123 vindt dit leuk.
  13. Mamajolein

Dat snap ik wel, je hebt nogal een geschiedenis. Doe waar je je goed bij voelt!

virgo88 vindt dit leuk.
  14. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik herken (helaas) de onzekerheid en dat je lichaam na curettage anders reageert. En hoe ontzettend vervelend het is dat je voor je gevoel niet meer kunt vertrouwen op wat ‘eigen’ was. Ik las in mijn oude zw boeken dat ik toen zonder moeite een test deed en dan 5 dagen wachtte of na NOD testte. Kan ik me nu niet meer indenken. Veel meer testdrang veel meer bevestiging nodig en veel meer vraagtekens bij alles. Dus ik begrijp je heel goed. Fijn dat je de vorige keer goed gemonitord bent en ik zou idd gewoon brutaal zijn en weer vragen voor meer ‘onderzoek’ of monitoren zodat je weet waar je aan toe bent, want al die zorgen helpen ook niet. Knuffel en succes!!

15. Mamajolein

Aha, dat klinkt wel logisch zoals de arts dat zegt. Ik kan me niet voorstellen dat je ms maar een dagje bruinverlies is? Dan zou ik toch wel aan de bel trekken op enig moment, zeker na een curretage. Al weet ik niet hoe snel problemen van een curretage op zouden treden.

Wishfull123 vindt dit leuk.
  16. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw

Misschien dat je lichaam door de biochemische zwangerschap (of hoe ze dat noemen) even tijd nodig heeft voor het echt op gang komt???

Ik snao dat het heel frustrerend is! Ik had ook echt verwacht dat mijn menstruatie nu zou doorbreken, maar nog steeds alleen bruine afscheiding bij het afvegen

17. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Thanks❤️
    Ik hoop ook dat dat het gewoon is, dat is op zich ook wel aannemelijk.

18. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ja steeds maar gissen wat er aan de hand is idd.
    Als mijn volgende cyclus niet weer normaler is dan ga ik naar de huisarts.
    Of als er nu geen menstruatie komt dan ga ik denk ik eerder

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  19. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Nou eigenlijk nog geen dag maar eerder 2 vegen.
    Ergens denk ik nog dat door het bloedverlies voor en tijdens mijn eisprong het al helemaal afgebroken was en er daarom geen ms komt?

20. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    De curretage was in december en de monitoring die ze gedaan hebben was in februari/maart.
    In mei met de afbreking heb ik geen curretage gehad, alleen de medicatie.
    Misschien is m'n lichaam gewoon van het padje door alle hormonen op en af steeds

Deel Deze Pagina