Wat betreft de innesteling: In principe is het een week, met 2 dagen ervoor en erna als marge/uitloop. Na 3 of 4 dagen is echt bijna onmogelijk! Dat eitje moet van de eileider naar de baarmoeder reizen en dat is een heel precair proces. En dat eitje kan echt niet ineens de sneltrein nemen...
@Fiebie Maar is het niet zo dat als je in de eerste week een dag de pil vergeet, dat de pil dan voor die hele maand niet meer betrouwbaar is? Misschien heb ik het wel mis hoor (het is al 7 jaar geleden dat ik de pil de deur uit deed). Maar als het waar is, dan is er in theorie wel een kleine kans dat je zwanger zou kunnen zijn (al is dat nog geen verklaring voor je heftige bloedingen). Misschien kun je deze vraag ook stellen in het onderdeel 'anticonceptie' op dit forum, de mensen daar hebben waarschijnlijk meer verstand van de pil dan de meeste hier. Ik denk niet echt dat de kans heel groot is hoor, op basis van je verhaal lijkt het me eerder een reactie van je lijf op (weer) de pilhormonen, maar het lijkt me goed om met alle mogelijkheden rekening te houden, je weet maar nooit met die gekke vrouwenlijven. Spannend dus in ieder geval! Lastig dat je niet meteen kunt weten hoe het zit.
@ Betty; nam mn eitje maar de goeie sneltrein... Dan scheelt een hoop stress... Nestelt ie wel??? Of nestelt ie niet???? De ???-periode is hier weer begonnen.... Maarrrr meet op dit moment mn temp niet... Althans niet dagelijks... Alleen vandaag was ie 36.9, normaal zit ik rond de 36.1..... Dus tjaaaaaaaaaaaaaa.................
Ik heb al sinds mijn ei aanhoudende krampen,normaal is dit pas rond nod en af en toe wat steken in mijn vagina.
jouw tempratuurkaartje vind ik er wel goed uit zien hoor. lijkt hoopvol! maar essje die van jou ik eigenlijk wel gezakt he? als je goed kijkt? en het moet stijgen, toch? nou ik hoop voor je dat je echt zwanger bent, maar als je zo kijkt snap ik er niks van. succes meid! en ik duim voor je.
Toch jammer dat met alle fantastische dingen die je lichaam kan doen, er niet hele duidelijke alarmsymptomen opeens tevoorschijn komen. Ik bedoel... koorts is een teken dat je lichaam vecht tegen iets. Als je je been stoot, doet het au. Als je te snel op staat, word je duizelig. Ik had van het lichaam wat duidelijkere signalen verwacht gelijk nadat het eitje is bevrucht. Zeker omdat het je dan waarschuwt van: hey, er gaat iets groeien, voorzichtig doen !!! Maar nee, geen temperatuur opeens van 38.5 of een blauwe tong of paarse afscheiding.... T zou heel wat onzekerheid wegnemen en onnodig testen schelen!
Protocol is dus dat de pil direct 'veilig' is bij het starten op de 1e menstruatie dag... Start op de 1e dag na je menstruatie is de pil 'veilig' na 7 dagen!!!
Dankjewel voor de link Jup! Ik ga er eens een kijkje nemen, maar ben inmiddels wel nieuwsgierig naar alle verhalen en histories van jullie, dus wil hier wel graag rond blijven hangen als dat mag natuurlijk.... Als ik het goed begrijp zijn er meerdere mensen die rond 'mijn' periode testen...
@Fiebie Natuurlijk ben je hier van harte welkom hoor! Absoluut, alleen maar gezellig. Ik vond het zelf lastig in het begin om hier op het forum een beetje mijn weg te vinden en wilde je juist helpen met deze verwijzing. Ik had het gevoel dat alles overal werd besproken, maar het scheelt nogal waar je een vraag stelt hoeveel reactie je krijgt. Vandaar mijn suggestie, maar die was zeker niet onaardig bedoeld om je hier weg te jagen. Sorry als dat zo overkwam. (Maar dat dacht je niet echt toch, ik bedoel, ik heb wel mijn best gedaan om uitgebreid op je vraag te reageren, pleit dat voor me? )
hahaha Lola, zou fijn zijn, zou in ieder geval veel twijfel wegnemen... Oke, ja de krampen heb ik ook nog steeds... voornamelijk 's avonds. Ik hoef niet te proberen op mijn buik te liggen, dat is dan nogal opgeblazen. Het enige waar ik echt van walg is een ijzersmaak in mijn mond. Verder heb ik steeds diarree... voel ik mijn hartslag overduidelijk op sommige momenten en heb ik van die opvliegers... Maar ik hou nog in mijn achterhoofd dat dit soort dingen ook vreselijk tussen mijn oren kunnen zitten
Hihi nee hoor, kwam niet zo over... Maar het zou kunnen zijn omdat mijn situatie iets ander ligt, dat andere mensen daar gewoon niet vrolijk van worden. (als dat voor anderen zo is, dan hoor ik dat graag hoor...) Dat andere topic kan alleen maar helpen met uit te zoeken waar het vandaan komt, dus daar ben ik heel blij mee...
Nou, een blauwe tong, dat lijkt me wel wat! Is tenminste duidelijk (wel meteen voor iedereen, dat is dan weer minder). Maar als we nou de ongesteldheidskrampen wegdoen, en die dan inzetten voor het aangeven van een bevruchting? Zijn we meteen van die narigheid af iedere maand en voor een goed doel wil ik wel weer even pijn lijden (kan iemand me daaraan herinneren als ik straks ooit steen en been klaag over ieder golfje misselijkheid en bandenpijn enzo, om nog maar te zwijgen over weeen en uitgescheurdheid )
Ik heb 3 keer een beginnende zwangerschap mogen meemaken en ik kan je vertellen dat ik in elke maand 100.000 verschillende symptomen had behalve in de 3 maanden dat ik zwanger bleek te zijn. Geen buikpijn, geen pijn in mijn borsten. Helemaal niks, nada, noppes. Misschien is mijn symptoom dan juist dat ik geen symptomen heb... Hmmmm