NOD-lijst 1 tot 15 november

Discussie in 'NOD forum' gestart door princess25, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wat een schatje

2. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Nou meiden toch!
    Manlief heeft flink last van z'n darmen...hij is vandaag naar het ziekenhuis geweest,we zijn net thuis,ik denk dat volgende maand voor mij Rood word,het is niet erg,ik heb liever dat hij helemaal beter word!
    Ik heb trouwens afgelopen zondag geklust, ik hooooooop het dat de kleine kans toch in zit,want ik voel mij eisprong toch wel een beetje...

3. Lianne39

Lianne39 Bekend lid

14 okt 2011
    816
    0
    0
    Doktersassistente
    Hoogezand
    ik.duim voor je pinksterdag...

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hoi welkom, wat apart. ik ken een juf die amanda heet en die is geboren in '81 en ze woont in Noord-Brabant. maar die heeft al 2 meiden:)

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    mijn duimen draaien voor je pinkster. hoe is het nu met je man? weet je ook waardoor hij zo'n last heeft van zijn darmen?

6. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Het is zijn dikke darmen,hij door een ct scan gegaan we weten nog niet veel,maar zijn pijn is nu wat minder..Bedankt Lianne en Blinky

7. Broedertjes

Broedertjes Actief lid

19 sep 2011
    220
    0
    0
    Fulltime Mamam
    Valkenswaard
    Thanks, we zijn ook nog steeds superblij met de naam! Bekt ook lekker :)
    Een vriendin die ik tijdens mijn 1e zwangerschapswens heb leren kennen op een ander forum. Zei tegen mij, ik ga die naam onthouden, nu heet haar dochtertje van 1 jaar ook Loïs ;)
    Duss een echte aanrader!!

8. Broedertjes

Broedertjes Actief lid

19 sep 2011
    220
    0
    0
    Fulltime Mamam
    Valkenswaard
    SucseX

9. Broedertjes

Broedertjes Actief lid

19 sep 2011
    220
    0
    0
    Fulltime Mamam
    Valkenswaard
    Bij ons was het na 9 mnd raak, dus mijn duimen draaien voor jullie!

10. Broedertjes

Broedertjes Actief lid

19 sep 2011
    220
    0
    0
    Fulltime Mamam
    Valkenswaard
    Kjoeeettt :D

11. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Spinnekop: Wat een scheetje zeg je zoontje als bruidsjonker

@Lianne39: Wow wat een mooie foto met het bruidsboeket!

@Pinkster: Ik hoop het dat het toch zo mag zijn deze ronde! En sterkte voor je man.

@Allen leuk om zo wat van iedereen te lezen. Zal ook ff wat over mezelf vertellen. Ik ben 29 maar wordt over 3 maandjes 30. 3 jaar getrouwd met mijn lieve mannetje en over 2 weken alweer 5 jaar samen. We hebben een dochtertje van bijna 11 maanden.

12. Banjer11

Banjer11 Actief lid

11 mrt 2010
    124
    0
    0
    Jeetje Charmed wat ben jij er vroeg bij zeg;) Was Sterre uit haar bed gerold?

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.....

@Charmed..........samen zwangeren zou wel heeeeeeeeeee leuk zijn!!!

Iedereen een dikke kus kom straks bijlezen, oudste ff wegbrengen naar KDV

14. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik zit met een dilemma meiden. ik kan 31 oktober om de griepprik. wat moet ik doen. ik ben longpatient en daarom krijg ik hem gratis ieder jaar. ik weet niet wat griep met me doet, omdat ik al jaaaaaaren de prik ga halen, maar als ik hem nu haal hoor ik van meerdere dames dat je niet zwanger mag raken, wat moet ik nou doen?

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vers van de site van het RIVM:

In 2009 was er toch twijfel over de veiligheid van het vaccin voor het ongeboren kind. Waarom nu niet?
    Omdat we nu een ander vaccin gebruiken dan in 2009. In 2009 werd naast de gewone jaarlijkse griepprik een apart vaccin gegeven tegen de Mexicaanse griep (Influenza A(H1N1) 2009). In dit vaccin zaten extra stoffen die het afweersysteem stimuleren. Het was niet bekend of deze veilig waren voor het ongeboren kind. De eerste drie maanden van de zwangerschap is het ongeboren kind nog bijzonder kwetsbaar. Daarom besloot men om deze prik pas na de eerste drie maanden zwangerschap te geven. Dit deed men ook omdat de kans op ernstige ziekte door griep in de laatste maanden van de zwangerschap groter was. Dit jaar is er een gewoon vaccin. De extra stoffen zitten hier niet in.

Is de griepprik niet gevaarlijk in de eerste drie maanden van de zwangerschap?
    Nee, de griepprik is dan niet gevaarlijk. In 2009 werden vrouwen in de eerste drie maanden van de zwangerschap niet ingeënt met het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Want toen was niet bekend of bepaalde extra stoffen in dit vaccin een effect hadden op het ongeboren kind. In het vaccin dat nu gebruikt wordt, zitten de extra stoffen niet. In 2010 en in de jaren voor 2009 kregen zwangere vrouwen die bij de doelgroep horen ook een griepprik als zij minder dan 3 maanden zwanger waren.

(ik vroeg het me zelf ook af, omdat ik er maandag eentje via de baas kan halen)

16. princess25

princess25 Niet meer actief

Volgens mij is het een verhaal over weerstand, waardoor het juist niet verstandig is. Over de stoffen was inderdaad niet duidelijk. Maar goed als ik het hier zo boven lees en het voor jou belangrijk is, zou ik het wel doen. Wel in overleg met een verloskundige (ookal zit je er nog niet bij)

17. Lianne39

Lianne39 Bekend lid

14 okt 2011
    816
    0
    0
    Doktersassistente
    Hoogezand
    Ik werk als doktersassistente en het mag wel in de 1e trim. van de zwangerschap... De mex. vaccinatie van 2 jr geleden mocht niet omdat hier te weinig over bekend was!!!
    Maar als je er niet achter staat of twijfelt moet je altijd in overleg gaan met je verloskundige of huisarts!!!

18. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Goedemorgen dames,
    @spinnekop en lianne39 wat een mooie en lieve foto's :)
    @pinkster jeetje heel veel sterkte met je man!! Ik hoop voor je dat het toch nog lukt voor deze maand.
    @broedertjes indd een super leuke naam! Ook maar even in gedachten houden hahaha. Misschien worden er wel veel naamgenootjes van jou dochter geboren hihi

Ik krijg mezelf niet op de lijst (met telefoon) Zou iemand dat voor mij willen doen? 2e kindje ronde 7. Alvast bedankt.
    Nog een vraagje: misschien een beetje raar haha. Volgens de berekening op deze site zou ik dit weekend mij eisprong hebben. Mijn vriend en ik hebben vanochtend afgeproken het nu twee dagen niet te doen en dan het weekend weer. Het leek ons beter zodat het sperma zich goed kan aanmaken. We doen het nu namelijk elke dag en volgens mij niet zo goed voor de kwaliteit?:D ben alleen zo bang dan weer mijn eisprong te missen? Heb nog nooit een kortere cyclus dan 28 dagen gehad, wel langer van 31 dagen. Mijn nod was op 9 okt. Mijn buik is namelijk al gevoelig vandaag? Kan dat? Ik weet het niet meer:(

19. Banjer11

Banjer11 Actief lid

11 mrt 2010
    124
    0
    0
    Alleen jammer dat je met de griepprik maar beschermd bent voor 1 soort en niet voor alle 1000 andere soorten;)
    Ik ben ook longpatient en ik ga hem al jaren niet meer halen. Sinds ik hem niet meer haal ben ik niet meer ziek geweest daarvoor altijd 2x griep per jaar. Maar ik zal wel een raar lijf hebben.
    Ik zou kiezen voor zo min mogelijk troep in mijn lijf maar dat is mijn keuze. Je moet doen waar je je goed bij voelt!

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @Kelsey: ze adviseren om de dag, hoewel FF aangeeft elke dag in de 4 dagen vóór, de dag zelf en één dag na je eisprong.

Sperma wordt continue aangemaakt, voor zover ik weet.

Deel Deze Pagina