NOD-lijst 1 tot 15 november

Discussie in 'NOD forum' gestart door princess25, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjer11

Banjer11 Actief lid

11 mrt 2010
    124
    0
    0
    Aloha knuf voor jou. Ik snap dat het heel frustrerend moet zijn als je wel zwanger raakt maar geen kindje mag houden, heel verdrietig zelfs. Ik weet hoe het is om miskramen te krijgen maar gelukkig ook hoe het is om moeder te worden en te zijn.
    Ik hoop dat ze er snel achter komen waarom jouw beebjes niet blijven plakken en er iets aan kunnen doen!

Meiden ik snap dat het lastig is om zwangeren te horen klagen, het lijkt dan misschien dat ze ondankbaar zijn over wat ze mogen meemaken omdat jullie dat ook zo graag willen. Maar misschien is het ook wel netjes om hetzelfde meeleven te geven dan dat jullie zelf ook verwachten. Niet iedereen voelt hetzelfde en ik snap dat jullie er alles voor over hebben zonder te zullen klagen maar ik denk dat sommige meiden het niet makkelijk hebben in hun zwangerschap. Misschien iets minder hard oordelen? Al ken ik ook wel meiden die zeuren om iedere scheet die dwars zit hoor;) En die zijn rete irritant:)

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer al de hele week vanalles te voelen en dat lukt niet echt (een beetje zere borsten ja, maar ook weer niet zo heel erg, en heb ik dat normaal niet ook?). Maar ik ben vandaag wel echt onweerlegbaar misselijk:$ Brrr, ik hou mezelf vast voor de gek, maar ik wilde het toch even met jullie delen. 9 DPO...

Overigens, gezien bovenstaande berichten, is dit natuurlijk geen klacht maar juist iets waar ik blij mee ben! Het geeft hoop, toch? Of ik word gewoon ziek :cool:

3. Delta

Delta Niet meer actief

tuurlijk er zit verschil in banjer. als vrouwen echt BI hebben of extreme misselijkheid zou ik zeker niet graag in hun schoenen willen staan.. als het mij zou overkomen dan is dat zo..
    ik probeer me ook wel in hun te verplaatsen, maar nog liever vermijd ik ze :D haha

4. Delta

Delta Niet meer actief

ik duim voor je jup! zie alleen dat je temp naar beneden is gegaan, hopen dat ie gewoon weer omhoog gaat!

5. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah joh, die ene tiende zegt toch niks en mijn NOD is pas over 6 dagen, dus hij heeft nog alle gelegenheid om te stijgen :D

6. Delta

Delta Niet meer actief

jeeeej :D positiviteit heerst! je hebt helemaal gelijk.. :cool:

7. Banjer11

Banjer11 Actief lid

11 mrt 2010
    124
    0
    0

Snap ik helemaal! Ik heb 2 jaar op onze dochter moeten wachten. Heb allerlei (niet zo prettige) onderzoeken in het ziekenhuis gehad en het was het allemaal waard. Zelfs het lange wachten. En ik heb ook vaak genoeg gescholden (zonder dat iemand het hoorde:)) op de meiden die even kwamen melden dat ze in de eerste ronde zwanger waren geworden en zich oh zo misselijk voelde. Terwijl ik een moord zou doen voor een beetje misselijkheid (of een boel) als dat zou betekenen dat ik mama mocht worden. En ik was ook stront jaloers maar boven alles probeerde ik positief te blijven en in mijn hoofd te houden dat het goed zou komen en ook ik met een dikke buik rond zou kunnen lopen en een klein mensje op de wereld zou zetten. En raad eens....... dat is gelukt!
    En er is niets fijners om hier even lekker te klagen met gelijk gestemde die allemaal dezelfde wens hebben als jij:D. En ik dacht ook dat alle meiden die al mama waren en voor een 2de 3de 4de ect gingen al helemaal niet mochten klagen omdat zij al een kind (of meer) hadden.
    Maar meiden ik gun het jullie allemaal! En we gaan gewoon voor allemaal op roze in november (of december) Iig roze het jaar uit oke!
    Jeetje weer zo'n lang verhaal......;)

8. Delta

Delta Niet meer actief

jaaa precies hoor banjer!! ben het helemaal met jou verhaal eens :D hihi.. ik gun ook echt iedereen, maar dan ook iedereen met een kinderwens een kindje.. maar mezelf nog het allermeest :) en ik hoop ook dat het me gaat lukken.. dit topic moet weer mooi roze worden meiden! dat geeft altijd weer hoop.. elke keer denk ik; en mag ik deze keer ook op roze :D

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Renkse: Ik liep vanaf 38 weken met krukken en had behoorlijk wat last er van. keizersneeHet kan ook gekomen zijn doordat mijn dochter in stuit lag, want na de keizersnee was de pijn in mijn been veel minder. Wel lange tijd daarna nog nodig gehad om de kracht in mijn been terug te krijgen.
    Heb er nooit over geklaagd bij anderen, enkel af en toe een huilbui uit frustratie bij manlief! Heb zelfs nog met 40 weken gekozen voor een week extra met de pijn gelopen in de hoop dat mijn dochter toch met een gewone bevalling zou komen.Dat gebeurde helaas niet en het werd als nog een geplande ks.

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik voel helemaal niks! Heb alleen klonterige uitscheiding.

11. April1980

April1980 Lid

1 mei 2011
    35
    2
    8
    Administratief medewerkster, nagelstyliste
    Utrecht
    Betty Barclay: Ik hou er ook rekening mee dat er in het ziekenhuis niets uitkomt. Maar als er wel duidelijkheid komt kunnen we daar misschien verder mee. Het vrouwenlijf is idd een raar iets. Ik zeg ook altijd dat alles wat er in je leven gebeurt met een reden gebeurt en ook al zie je die reden nu nog niet vroeger of later zal je er achter komen waarom het gebeurt is. Ik hoop ook dat ik snel zwanger ben en ik hoop ook zeker dat jij eens zwanger blijft.
    Mijn vriend werkt in het weekend in een kroeg en ik ga dan altijd mee dus op een gegeven moment was het zo dat ik elk weekend wel dronk en ik was het een paar maanden geleden zo zat. Ik voel me de volgende
    dag dan zo futloos ik heb toen dus besloten dat ik niet meer elk weekend aan de alcohol ga. Maar ik neem zeker nog wel eens een drankje en verder leef ik me leven zoals ik altijd heb gedaan.

Spinnekop en Haagje: Dank je voor jullie verhaal. Ik zie ook in mijn omgeving dat je gewicht niet altijd wil zeggen dat je niet zwanger zou kunnen raken. Ik heb nog altijd hoop dat ik zwanger zou kunnen raken. Zoals je hier boven kunt lezen ik drink nog steeds af en toe een drankje en ik geniet van alles in mijn leven.
    Ik ga nog 1 keer proberen om op eigen kracht te stoppen met roken en gaat dit niet lukken ga ik naar de huisarts om hulp te vragen. Ik weet donders goed dat ik moet stoppen maar toch krijg ik het niet voor elkaar.

12. happylady

happylady Lid

27 sep 2011
    94
    0
    0
    Hoi Gesina,
    Ik heb even snel terug gelezen en zag je bericht voorbij komen, Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Zo'n jaar of 4 geleden had ik ook erge last van buikpijn al geruime tijd... Op een moment kreeg ik ook koorts en voor ik het wist lag ik in het ziekenhuis. Na veel onderzoeken kwamen ze erachter dat ik een ontsteking aan mn eierstok had. Hier heb ik een antibiotica voor gekregen en voelde me daarna weer goed. Destijds was ik nog niet zo met kinderen bezig, maar vroeg wel of het invloed zou hebben. Ze hebben me verteld dat het KAN zijn, maar hoeft niet! Ik blijf wel positief hoor! Ik hoop dat jij dat ook kan!

Ik ga nu nog geen onderzoeken laten doen, Ik wil eerst een jaar proberen om zwanger te worden, voordat ik de nare en stressvolle onderzoeken ga doen. Dit ook op advies van mijn huisarts.

Ik hoop natuurlijk dat je niets naars hebt! Ik leef met je mee!

Liefs

13. estherD

estherD Actief lid

2 okt 2011
    116
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi hoi!
    Wat gaat het snel weer allemaal hier! Een hoop namen die ik in het vorige topic ook voorbij heb zien komen! (Ik lees meer dan dat ik mee schrijf ;) ) eigenlijk niet zo leuk dus om dezelfde namen weer te zien, ik gun iedereen roze!! Wat een heftige verhalen komen er ook voorbij! Voor die dames: ik wens jullie alle succes van de wereld!

Enne.... Kan iemand de dagen stiekem wat vooruit zetten zodat er getest kan worden?! :D

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ Haagje: en..hoest vandaag met de afscheiding? Ik weet dat ik in mijn cyclus destijds meer afscheiding kreeg. Mijn gyn heeft ooit gezeghd, dat er zelfs vrouwen zijn die een schimmeltje lrijgen en dan al weten dat ze zwanger zijn nog voor de test. Ik blijf voor je duimen

@ zwanger worden met gewicht: mijn BMI is onnoemelijk hoog, toch is het er ooit als eens van gekomen. Het is dus zeker mogelijk!

@ mompelientje : Tja..ook wij moeten het uitsluitend met de weekenden doen. Theoretisch gezien is dat niet onmogelijk, het zal wellicht alleen wat langer duren.
    Zwanger worden hangt van zoveel factoren af.
    Probeer er een beetje vertrouwen in te hebben, dat doe ik ook, ook al is dat soms best moeilijk! Met mijn leeftijd heb ik eigenlijk geen maand te verliezen, nl.

@BI: ik zie meer dames met die ervaring hier. Het is inderdaad geen fijn idee als je weet dat het terugkomt, maar ook ik heb het ervoor over. ik hoop alleen wel, dat tegen de tijd dat het begint, mijn vriend wel bij ons woont, want de vorige keer kon ik bijna de trap al niet meer opkomen ( ik ben ook nog eens hypermobiel, dus dan is BI héél fijn) Ik had al klachten vanaf week 13 en met week 30 ben ik door mijn baas naar huis gestuurd, omdat ik het stukje van mijn burostoel naar de printer bijna moest kruipen. Ik wilde ook niet opgeven ;)

Vanochtend was knap verwarrend: mijn temp was naar beneden en dat is niet normaal voor mijn cyclus. Na mijn ei stijgt ie vaak wat langzamer, maar dat ie op de dag na mijn ei (althans ik ga ervan uit dat het gister was, gezien alle tekens) daalt, da's vreemd. Komt ie misschien met nog meer vertraging????

Ben ook wel benieuwd of er onder de testers van 1 november al symptomen zijn van een eventuele zwangerschap.......

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hé Helen!
    Ik heb even naar je chart gekeken, maar het lijkt er idd niet op alsof je ei al geweest is... :(
    Maar aan de andere kant: ik zag bij je chart van vorige maand dat hij ook pas op dag 22 (geloof ik?) gespot is, dus als je cyclus hetzelfde is als vorige keer dan komt ie over 3 dagen en is er niks aan de hand toch?
    Je temp schommelt wel erg zag ik!

Mijn charts zijn altijd extreem netjes. 36.7 of 36.8 voor mijn ei en 37.0 of 37.1 na mijn ei. Ze zien er altijd uit als uit een boekje... Helaas koop je daar geen ruk voor dus want ik ben nog geen moeder en jij wel... :p

16. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb met mijn vriend gesproken. We gaan tijdens vruchtbare dagen elkaar zien :)

Hij vertelde me dat hij niet elke weekend kan komen, maar dat hij wel komt tijdens mijn vruchtbare periode als het op de weekend valt of ik ga naar hem toe :)

Aan de andere kant is het fijn, dat verlangen we elkaar om elkaar te zien en dan wordt klussen natuurlijker. Ook krijgt hij een compensatie van zijn werk en vertelde me dat het fijn is zodat we mooie dingen kunnen kopen voor de toekomstige baby. En wanneer hij terugkomt in april dat we volop kunnen genieten van de zomerse weer met ijsjes eten.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Kijk, da's mooi. En intussen in de niet vruchtbare weekends ook fijn blijven hobby-en hoor! Anders krijg je ook zo'n rare relatie ;)

@Betty: tja..gister had ik wel een knallende ovutest. Normaal ploft mijn ei dan altijd snel. Dus wat er nu aan de hand is? Mocht ie er toch nog niet zijn, hoop ik van harte dat ie wacht tot het weekend :D Maar ik denk toch dat het wel al is gesprongen...

18. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    De reden waarom hij af en toe niet kan komen in de weekend is dat het best duur is om te reizen van Jutland naar Copenhagen en dat we moeten sparen voor een grotere huis met een tuin.

We hadden daarvoor een lange afstand relatie, ik kan het volhouden, ik hou zielsveel van m'n vriendje en ik moet er niet aandenken om te leven zonder hem.

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Herkenbaar hoor..mijn lief en ik zijn al 3,5 jaar samen en wonen nog steeds 150km uit elkaar. Da's natuurlijk een stuk minder grote afstand dan Copenhagen-Jutland, mja...met kind en fulltime baan komt het er ook niet van om elkaar vaker te zien. Ja..met feestdagen en af en toe als we eens een adv dagje hebben...

Onze eerste is dus ook verwekt tijdens de kerstvakantie ;)

(Hoe kom jij eigenlijk in Copenhagen verzeild??)

20. Haagje

Haagje Bekend lid

6 sep 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    @helen: nog steeds wit .... geen schimmel denk ik, want we moesten onze kinderwens een maandje uitstellen omdat ik eerst een maand lang flucanozal moest nemen voor die hardnekkige schimmel die terug kwam telkens. dus eigenlijk kan dat niet, maar mss is het een milde vorm ervan, maar denk het niet. we hebben niet geklust (dus als het een ei was dan is het spijtig maar een gemiste kans dan) maar ben er van overtuigd dat ik mijn ei al heb gehad, woensdag ofzo iets is mijn nod, maar ik heb nog steeds geen ongie gevoel. terwijl ik met het spiraaltje iig, allang buikpijn zou moeten hebben gehad, vreetbuien enzovoorts. we wachten af, als ik het niet meer trek haha mijn man ook niet trouwens, dan bestel ik desnoods zo'n extra gevoelige test op internet en test ik dit weekend al! haha maar dat moet ik maar eventjes zien. bij jullie nog nieuwe ontwikkelingen?

Deel Deze Pagina