NOD-lijst 1 tot 15 november

Discussie in 'NOD forum' gestart door princess25, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inderdaad..je kúnt je piek ook missen!

2. Haagje

Haagje Bekend lid

6 sep 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    #942 Haagje, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
    ik zeg ook niet aanvallen hoor :D

en jullie ervaringen hoeven niet te betekenen dat het overal zo gaat he. en ja klopt ik had eerder ook een huisarts die tegen mij zei, je bent nog jong genoegn waarom zo'n haast, toen ik bij haar kwam omdat ik in 9 maanden nog maar 2 of 3 keer ongesteld was geweest? belachelijk dat een huisarts zoiets zegt. ben gelijk overgestapt naar een andere die mij wel serieus neemt. maar het is idd wel zoeken naar een fijn en goed arts. ik heb toen met de pcos bij een gyn gelopen die ons wel heel serieus nam en mij ook echt het gevoel gaf dat ook ik een belangrijk patient ben zeg maar. dus nee ik heb niet het gevoel dat je dokters niet moet geloven. ik denk eerder dat een forum zoals dit je meer van je stuk brengt dan dat je huisarts dat doet (niet verkeerd bedoeld) want je kan ook teveel horen en teveel zien en lezen. en op internet kan je ook zoveel lezen en vinden wat voor de helft niet waar is. is gewoon bagger.
    en lees dit is geen aanval, voordat ik een hele rel over me heen krijg met allemaal kwade meiden :)

3. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Blinky: Ik hoop dat je na de "rustpauze" snel zwanger mag worden! Knap dat jullie zo'n moeilijke beslissing hebben genomen!

4. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Blinky: verstandige beslissing hoor! hebben wij ook gedaan, een half jaar zelfs. Het heeft ons echt goed gedaan, we zijn er nu meer aan toe eigenlijk dan daarvoor.

@ Lola36: dat kan dan zomaar kloppen! Mijn man had dat ook bij onze dochter, achteraf had ie helemaal gelijk! (meteen na de sex zei ie: volgens mij is het raak, ik zie hem nog zo zitten op de rand van het bed... echt bizar. Later had ie ook nog bijna gelijk over de bevaldatum en hij zei vanaf het begin dat het eenmeid zou worden. Grappig he? Dus ik ben nu wel benieuwd naar jou straks!

5. Delta

Delta Niet meer actief

als je elke dag tempt, kun je je piek dan ook missen?

6. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Hoe het nu met mij is: eerlijk gezegd heb ik sterk het gevoel niet zwanger te zijn. Ik heb alle normale maandelijkse klachten die ik altijd heb rond deze tijd en die betekenen dat mijn ongi er gewoon aankomt straks...pijnlijke onderbuik, gevoelige borsten. Maar dan anders dan toen ik zwanger was van mijn dochter, dit is zijn mijn normale pre-menstruele klachten. Helaas. Ik hou mezelf maar geen sprookjes voor en wacht maar gewoon mijn ongi af. Het is ook nog maar de eerste poging na onze 'rustpauze' van een half jaar. Het zou TE mooi zijn als het nu meteen raak was.

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland

Leg mij eens uit hoe ik dit beter had kunnen zeggen, dan de manier waarop ik het gedaan heb?
    En ik ben blij voor je dat je zoveel vertrouwen in je huisarts hebt, vertrouwen is belangrijk. Ik wil er nog wat achteraan zeggen, maar dat laten we maar achterwege. Betty Barclay heeft het prachtig verwoord al.

Ik vind het punt 'wanneer testen' niet boeiend. al test je nu al. ik ken de test drang dus ben de laatste die daar wat over zegt. Ik bedoelde meer het feit dat je jezelf niet te zwanger moet praten met bv afscheiding enz. puur uit zelfbescherming voor jezelf. Tuurlijk weet je dit zelf wel, maar het kan fijn zijn door andere af en toe even met de pootjes op de aarde te worden gezet.

Maar goed, ondertussen ben je weer een dag verder en dichter bij je vermoedelijke nod dus nog even en je weet het :)

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    In principe niet. Je temp stijgt altijd na je ovulatie met minstens o.2 graad. Je temp kan wel pas later dan 'de dag direct na' gaan stijgen.

9. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    #949 Diana75, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
    Hi Betty, ten eerste gefeliciteerd met je mooie nichtje!!
    Nooit geweten dat een eisprong ook met de seizoenen meegaat? Ik voelde mijn eisprong meestal 'savonds namelijk en de laatste maanden voel ik het bijna niet...en afgelopen dat ik het voelde was idd in de late ochtend...;)
    Dan ziet je kaartje er idd naar uit dat je je ei hebt en dan hoop ik voor je dat je binnen een jaar een mooi babytje in je armen mag houden. En natuurlijk duim ik voor je!

Liefs D.

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik wou net zeggen.. je nickname komt me bekend voor.
    Goed dat je weer gaat proberen, spannend!

Hoe vond je de rustperiode? moeilijk zeker?

11. Delta

Delta Niet meer actief

oke thnx ! ik temp voor het eerst.. en mn tempkaartje is heel grillig. al was ie vandaag voor het eerst hetzelfde als yesterday

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ja bizar is dat he! Bij schapen zie je het volgens mij ook zo duidelijk.. maar precies weet ik dat niet meer haha
    Hier in de winter, eisprong snachts of smorgens heeel vroeg. Nu is die in de late ochtend momenteel. Zomers duidelijk in de vroege avond pas.

Had bij de tempdip nooit zo stilgestaan. maar nu je het zegt valt het me op in mijn kaartjes inderdaad. Ik heb wel zomers ook welleens over de dag verspreid getempt en zo eens een dip gezien, dus het klopt wel. Dit keer had ik een duidelijke dip.

Vreemd lichaam!

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik heb even gekeken. Hij is inderdaad grillig. Temp je wel op dezelfde plek vaginaal of rectaal? op dezelfde tijd met dezelfde termometer nog voordat je beweegt?

Overigens is bij mij me temp voor ei ook grillig hoor, na ei word die stabieler bij mij. Of hij is stabiel, vlak voor ei grillig, en dan weer stabiel.

14. Delta

Delta Niet meer actief

ik temp elke ochtend om 7.30 uur, rectaal.. maar ik beweeg alleen even om mn temp te pakken onder het matras en om hem erin te doen.. verder niet, ik kom mn bed niet uit in ieder geval voor ik temp.. dus ja
    ik moet mn ei nog krijgen, en heb al 3 maanden een cyclus van 26/28 dagen...

15. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    je doet het goed hoor mop.
    ik denk aan je!
    kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

*breekt weer uit*

16. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Hahaha...ja, wel grappig eigenlijk hoe het lichaam zich aanpast aan de seizoenen. Heb vandaag een dipje, maar wel erg vroeg voor een eisprong al voelde ik gisteren wel steekjes...;) Maar op cd7 lijkt me dat erg vroeg??? Ga uit van cd13 zoals altijd...

Succes meid!

17. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Betty! Meer zielen, meer vreugde. Nu zijn wij aan de beurt! :)

Ik vind het zo spannend!!!!

Ik voel me gewoon normaal, heb geen klachten, alleen mijn buik rommelt een beetje, dat komt omdat ik honger heb. :D

18. Haagje

Haagje Bekend lid

6 sep 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    op de een of andere manier heb ik het gisteren heel anders gelezen als nu ... ? mss ligt het ook wel ff aan mezelf, dat ik mezelf alles aantrek. sorry daarvoor. en natuurlijk is het zo dat je jezelf niet te zwanger moet praten ... pfff ik ken het!
    en dat testen? tja ik denk dat idd iedereen dat wel heeft die testdrang. haha om gek van te worden. maar ben dan ook zooo benieuwd! nog steeds nergens last van dus ik blijf het afwachten. en het is ook spijtig dat sommigen niet he vertrouwen in hun arts hebben als wat ik in de mijne heb. mijn schoonzus ook niet hoor, die wacht netzolang met naar de dokter toe gaan totdat mijn dokter de plaatsvervanger is in de vakantie van haar eigen dokter, dezelfde als waar ik ben weggegaan. (snap je het nog?haha) krankzinnig toch? nou ja goed, ik hoop dat wat mijn dokter heeft gezegd waar is, en dat het klopt. en zo niet dan is dat jammer en dan zal ik door gaan naar de volgende ronde, voor het echte eggie om het zo maar eventjes te noemen dan.

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Heb even gekeken. ik denk niet dat dit je eidip is ;) komt vast nog!
    maarrrr het kan wel ;) ik heb ook welleens een ei gehad op dag 8. welliswaar is dat voor mijn mken geweest toen had ik ook een cyclus van gemiddels 26 dagen. ;) en toen dus 8 plus 14 dus 22 dagen.

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    met tempen kun je LH piek niet vinden, hoor. Alleen kun je vaststellen of je een eisprong hebt gehad. Want dan heb je een temeratuurstijging. Maar dan wel erna, dus klussen als je temp omhoog gaat, heeft niet veel zin.

Deel Deze Pagina