NOD-lijst 11 t/m 17 December 2017 7 december * Nog anoniem, 39 jaar, 1ste kindje ronde 24 11 December Ingii89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2 TantePerenboom, 31 jaar, 2e kindje, ronde 4 (na 2e mk) Wafelijzer, 32 jaar, 3e kindje, ronde 3 Sweetdreams, 3e kindje, rond 1 na vmk 12 December Krily, 23 jaar, 1e kindje, ronde 5 Paard, 32 jaar, 2e kindje, ronde 5 Jolo, 26 jaar, 1e kindje, ronde 11 (ronde 1 na vmk) 13 December Mokka88, 29 jaar, 2e kindje, ronde 5 Nyma, 33 jaar, 1e kindje, ronde 6 Syl33, 33 jaar, 2e kindje, ronde 3 - MMM Springboon, 33 jaar, 4e kindje, ronde 1 14 December Manana, 32 jaar, 2e kindje, ronde 6 Eendje86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 7 Silsil, 28 jaar, 2e kindje, ronde 6 (MMM) LolaBloem 21 jaar, 2e kindje, ronde 1 Lisa280887 28 jaar, 1e kindje, ronde 4 15 December Muisjemensje, 26 jaar, 4e kindje, ronde 6 Milou, 28 jaar, ?e kindje, ronde 4 Yaraatje, 32 jaar, 1e kindje, ronde 4 Dio1985, 32 jaar, 1e kindje - MMM 16 December Muisjemuis, 29 jaar, 1e kindje, al een tijdje bezig Happygolucky 32 jaar, 2e kindje, ronde 4 17 December Miss M, 35 jaar, 5e kindje, ronde 2 Duimpje86, 31 jaar, 1ste kindje, ronde 33? MMM Datumloos: Tylmare, 29 jaar, 2e (eigenlijk 3e) kindje, ronde 1 (na late mk) Miesje25, ..., 2e kindje, ronde 3 Helena86, 31 jaar, 1e kindje, ronde 4 na ma Totaal: 28 Wachtbankje (14), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (3), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht.[/QUOTE]
@Lisa280887 ik heb je op paars gezet Nu wij echt zijn begonnen met proberen zwanger worden, vallen de reacties van mijn omgeving mij heel erg op. Gister zei een wildvreemde in de bus: ''Ooggh wat erg je bent nog zo jong! Heb je nog meer kinderen?'' Ik weet dat iedereen wel wat te zeggen heeft over welke leeftijd hoort bij ouderschap, maar wat vinden jullie daar nu eigenlijk van? Wij zijn een jong stel (ik ben afgelopen weekend 21 geworden) en willen heel graag nog één (of twee ) kindjes erbij om vervolgens even een pauze in te lassen voor een jaar of 3/4. Wij willen een groot gezin en zitten financieel heel goed daarvoor. De reactie van die vrouw in de bus, spookt vandaag nog in me hoofd
Dankjewel! Wat leuk dat jullie al ‘beginnen’! Heerlijk toch juist! En wat reacties uit de omgeving betreft: iedereen heeft helaas overal een mening over en men denkt het zomaar te kunnen uiten... vervelend! Lekker laten kletsen hoor en volg je gevoel!
Als jullie daar gelukkig van worden, doet hun mening er niet toe! Doen waar jullie je goed bij voelen. Is jullie leven en van niemand anders
Ja eh, wij vinden het heerlijk om jong ouders te zijn en kunnen er ook van genieten. We staan zeker achter ons gevoel en trekken ons nooit wat aan van wat de omgeving zegt. Het is wel erg jammer. Hoor soms nog van kennissen: kind krijgt kind. Terwijl in haar tijd (en zij zelf) was moeder worden op je 15e normaal en was je zelfs ''overtijd'' als je 21 was en dan een kind kreeg. Maar goed, ik probeer afstand te nemen van deze negatieve oordelen. Ik vindt het prettig als men ons in waarde laat. Dochterlief is al bijna een jaar, come on! En de volgende kind(jes) zullen gauw volgen hoop ik hahaha.
NOD-lijst 11 t/m 17 December 2017 7 december * Nog anoniem, 39 jaar, 1ste kindje ronde 24 11 December Ingii89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2 TantePerenboom, 31 jaar, 2e kindje, ronde 4 (na 2e mk) Wafelijzer, 32 jaar, 3e kindje, ronde 3 Sweetdreams, 3e kindje, rond 1 na vmk 12 December Krily, 23 jaar, 1e kindje, ronde 5 Paard, 32 jaar, 2e kindje, ronde 5 Jolo, 26 jaar, 1e kindje, ronde 11 (ronde 1 na vmk) 13 December Mokka88, 29 jaar, 2e kindje, ronde 5 Nyma, 33 jaar, 1e kindje, ronde 6 Syl33, 33 jaar, 2e kindje, ronde 3 - MMM Springboon, 33 jaar, 4e kindje, ronde 1 14 December Manana, 32 jaar, 2e kindje, ronde 6 Eendje86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 7 Silsil, 28 jaar, 2e kindje, ronde 6 (MMM) LolaBloem 21 jaar, 2e kindje, ronde 1 Lisa280887 28 jaar, 1e kindje, ronde 4 15 December Muisjemensje, 26 jaar, 4e kindje, ronde 6 Milou, 28 jaar, ?e kindje, ronde 4 Yaraatje, 32 jaar, 1e kindje, ronde 4 Dio1985, 32 jaar, 1e kindje - MMM 16 December Muisjemuis, 29 jaar, 1e kindje, al een tijdje bezig Happygolucky 32 jaar, 2e kindje, ronde 4 17 December Miss M, 35 jaar, 5e kindje, ronde 2 Duimpje86, 31 jaar, 1ste kindje, ronde 33? MMM Datumloos: Tylmare, 29 jaar, 2e (eigenlijk 3e) kindje, ronde 1 (na late mk) Miesje25, ..., 2e kindje, ronde 3 Helena86, 31 jaar, 1e kindje, ronde 4 na ma Totaal: 28 Wachtbankje (14), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (3), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht.
Vrijdag was mijn temp omhoog dus ik ga ook op paars. Mooi in de piek geklust. We zullen het zien Vandaag dus 2dpo en ferme steken af en toe. Wat gebeurt er in je lijf op 2dpo?
That's the spirit. Jouw leven, jouw voorwaarden. Ik ben 10 jaar ouder dan jij en voel me nu pas echt klaar voor het moederschap, terwijl ik altijd geroepen had dat ik jong moeder wilde worden. Het maakt niet uit wat andere mensen vinden, jij weet wat goed is voor jou, je partner en gezin. Ik hoop dat je gauw een mooie positieve test in handen mag hebben en je droom van een groot gezin mag verwezenlijken.
Oh, en als ik zeg dat ik er nu pas klaar voor ben bedoel ik dus te zeggen dat het voor iedereen anders is en dat dat helemaal goed is, omdat je dit zelf het beste kunt voelen.
Ik zit nu op 5dpo en testdrang begint te komen. Totaal onzinnig natuurlijk. Ik wacht sowieso tot vrijdag de 8e met testen.
@Helena86 da's heel attent van je dankjewel! Ik hoop ook voor jullie dat jullie gauw een positieve test in handen krijgen en dat de zwangerschap goed verloopt en snel een kindje in armen krijgen. Ik duim hard voor je! De testdrang heb ik nu ook, die had ik zelfs voor mijn ei überhaupt gesprongen was haha. Vandaag 2DPO, vreselijk! Haha. Weet je al eigenlijk wanneer je NOD is?
@LolaBloem, ik was nog 21 toen ik mn 1e kreeg en net 23 toen ik mn 2e kreeg. Mn man is maar 3 maandjes ouder dan ik ben. Dus beide nog maar 28 en al een dochter van 7,5. Ik vind dat erg leuk en merk dat we daardoor ook dichter bij haar belevingswereld staan. Moet zeggen dat in de omgeving waar ik woon, het heel normaal is om jong kinderen te krijgen. Mn zoontje is 5 en na zijn geboorte ook bewust wat tijd gelaten. We vrijen al 2 jaar zonder AC maar niet echt er mee bezig en max 1x per week vrijen dus dan is de kans niet zo groot. Toen ik vorige maand zwanger was merkte we dat de wens toch wel groot was, toen werd het helaas een vmk maar nu zijn we er dus "actief" er mee bezig. @Envy91 je hebt je vanochtend in kunnen houden?
Nou hij is toch positief geworden, vanmorgen nog niet maar nu wel. We hebben eergisteren geklust en vanavond dan maar even denk ik. Is dat wel de juiste timing ? En over 2 dagen dan nogmaals ?
Heb je er geen dipsticks naast? Dan kan je vandaag een paar keer testen om te zien of je piek al snel afloopt. Je ei kan pas over 48 uur springen dus dat is maandag dus dan ben je dinsdag 1 dpo. Ik zou vandaag klussen én morgen. Maandagavond zal te laat zijn denk ik. Maar doe waar je je goed bij voelt.
Hahaha dat is wel heeeeeeel vroeg! En lief van jou, dankjewel ja die NOD, ik snap er de ballen van... vorige cyclus zat ik op 35 dagen, app zei 18 december eerder, maar na ovulatietesten had ik eisprong op de 26e dus nieuwe berekening van de app is nu de 11e. We gaan het meemaken, of nouja, misschien ook niet. Haha