Leuk meiden onze groep is al lekker aan het uitbreiden. Wat een diversiteit ook in verhalen en duur van dat we bezig zijn. Ik hoop voor iedereen op dubbele streepjes eind deze maand. Mag ik meteen jullie mening vragen? Mijn ongesteldheid is weer voorbij dus we komen weer in de weken terecht dat het moet gebeuren. Iemand zei het hierboven al maar met een kleine is ons sexleven inderdaad ook niet zo actief dat we ons ei niet kunnen missen. Hihi. Dus: ovulatie testen of niet? Bij de eerste heb ik het 7 rondes niet gedaan en toen in de 8e ronde wel. Je raadt het al, raak in ronde 8. Dus mijn gevoel bij de ovulatie testen is positief. Nou heb ik ze afgelopen maand gebruikt maar mijn ei niet kunnen vinden er mee, wat me onzeker maakt er over. Wat zouden jullie doen deze ronde? Wel of niet met ovulatie testen?
@Brenda028 Ik ga geen ovulatietesten gebruiken, maar in de uitgerekende vruchtbare periode sowieso om de dag, of elke dag klussen Ik heb hier van de vorige cyclus nog 1 ovulatietest liggen, wellicht dat ik deze doe op mijn vruchtbaarste dag ( rond dag 14 ), zodat ze op zijn Je moet doen wat je zelf het fijnst vind! Als dat voor jou het middel is zou ik het zeker gebruiken
Ik heb geen vertrouwen in de uitgerekende vruchtbare periode haha. Mijn eisprong varieerde voor de zwangerschap van CD18 tot en met CD24. LF van 10/11 dgn dus daar kun je geen fatsoenlijke berekening op loslaten. Dan zouden we het ruim 2,5 weken om de dag / iedere dag moeten doen. Dat past helaas echt even niet in ons drukke leven op dit moment. Vandaar dat ik toch ovulatietesten ga gebruiken.
Welke testen gebruikte je? Ik was altijd erg tevreden over 2x per dag de extra gevoelige dipsticks van 2besure en dan bij een donkere checken met de digitale CB. Zwangerschapstesten van 2besure zijn trouwens ruk die moet je niet nemen!
Ik heb een hele stapel ovulatietesten van die dipsticks liggen. Goedkope die ik in mijn vorige zwangerschap gekocht heb en die zijn nog niet over datum. In de vorige zwangerschap / poging tot zwanferschap werkten ze perfect. Alleen ik twijfel, het maakt me zo onzeker om die dingen te gebruiken op de een of andere manier
Dit deed ik in het begin ook altijd! CB gebruik ik inmiddels niet meer. Action en sensitest ovulatietesten werkten voor mij dan weer niet. Nu gebruik ik alleen de extra gevoelige van 2 be sure, icm de echo's.
Als je net pas weer begonnen met met zwanger worden zou ik de ovulatietesten persoonlijk nog even links laten liggen om het leuk te houden en er geen moetje van te maken. Met ovulatietesten heb ik altijd het gevoel dat het dan ook écht op dat moment moet gebeuren. Mijn vriend wilde dan nog wel eens de hakken in het zand zetten. Als je vanaf dag 10 t/m 18 bij een regelmatige cyclus van 28 dagen het om de dag doet, kun je je eisprong in principe niet missen, mits deze in deze periode valt. Mocht het na een ronde of 3/4 nog niet gelukt zijn, misschien vanaf dan weer aan de ovulatietestjes?
Ik ben het met @JosjeM eens. Probeer om de dag sex te hebben. En als het niet lukt omdat je die dag erg druk/moe bent, doe je het de volgende dag. Probeer het vooral leuk te houden.
@Brenda028 wij zijn vanaf ronde 6 met de ovulatietesten begonnen (van zwanger&kids) en in het begin gaf het mij alleen maar onrust omdat de ovulatie niet kwam wanneer ik hem verwachtte. Dat was voor mij reden om een aantal cycli over te slaan. Nu heb ik ze 4 maanden op rij gebruikt (en gebruik ze voor de timing van de IUI) en blijkt ik toch veel regelmatiger dan ik dacht (maar een week later door korte luteale fase) en geeft het mij wel rust. Los daarvan proberen we het wel om de dag leuk te hebben samen maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen haalbaar is. Al met al is het vooral belangrijk dat jij je er goed bij voelt en voor jezelf kijkt wat het meeste rust brengt!
Dank voor jullie reacties! Ik merk bij jullie hetzelfde gevoel als bij mijzelf.. daarom ook de vorige keer na een ruim half jaar er pas mee begonnen. Ik zal het onderwerp thuis eens ter sprake brengen in de komende dagen...
Ik snap ook goed als je inderdaad wacht met ovulatietesten. Hebben wij bij de eerste de eerste acht maanden ook niet gedaan. Maar ik merk nu dat het gedurende een bepaalde periode om de dag/elke dag meer als “moeten” voelt dan even ons best doen bij een positieve test en de rest van de maand alleen als we zin en puf hebben hahaha
Hoe gaat het hier dames? Nog vrij rustig in deze lijst merk ik. Dat gaat vast veranderen als iedereen de eisprong achter de rug heeft. Morgen mag ik weer naar het ziekenhuis voor de eerste follikelmeting op cd 13. Dus ik ben benieuwd hoe het ervoor staat. Hopelijk is er al een mooi eitje te zien of misschien zelfs wel twee. Dat heb ik echter nog nooit gehad, maar het kan altijd natuurlijk!
Hi! Hier ook nog alles rustig. Beetje druk geweest de afgelopen dagen.. Spannend @JosjeM! Ik duim voor je mee dat er een mooi eitje aan het groeien is!! Ik heb overmorgen mijn eerste fm op cyclusdag 10. Deze keer hoop ik juist niet dat er op dit moment al iets aan het groeien is, omdat ik vanaf donderdagavond een flitsbszoek in het buitenland zal brengen zonder vriend en pas zondag begin vd avond thuis zal zijn Dus eigenlijk hoop ik pas volg week maandag de ovitrelle te mogen prikken beetje eng hihi Weten jullie of ik voor twee keer gonal f prikken mee in mijn handbagage mag nemen? Voor de meiden die moeten werken , Werkse!!
Dan hoop ik dat het nog rustig daarbinnen is bij je! Geen idee eigenlijk, misschien met een doktersverklaring? Zou niet durven zeggen hoe dat werkt!
@Waterlelie81 wij zijn nu op vakantie en dochtertje moest helaas antibiotica mee. Onze vliegmaatschappij wil medicijnen juist graag in de handbagage met een medicijnverklaring. Die vraag je op bij de apotheek. Super simpel. Je gaat er heen en ze printen het uit . Check anders even de site van de maatschappij waar je mee gaat! Komt vast goed en ik hoop dat je ei wacht tot na je tripje . Succes met de FM’s voor alle dames die daar mee te maken hebben!
@Josje34 spannend morgen! Hoop dat er al een mooi eitje groeit. Slik jij ook hormonen of niet... (ben het vergeten) @Waterlelie81 laten we hopen dat je ei pas na maandag klaar staat. Kan je dat niet beïnvloeden met je spuiten? Ik verwacht ook dat het pas over een week drukker gaat worden hier. We wachten het weer af...
Ik denk dat je mij bedoelt haha Nee, ik doe IUI in eigen cyclus en op basis van FM en ovulatietesten.
Succes met alle follikelmetingen deze week! Ik duim mee voor mooie eitjes @JosjeM wanneer ben jij bij de IUI in natuurlijk cyclus begonnen met de follikelmetingen? Gelijk bij de eerste ronde of later? Ik monitor nu mijn cyclus alleen met LH-testen en vind het wel spannend; bang dat ik iets verkeerd doe en mijn ei mis, hoewel de afgelopen 4 maanden de testen wel duidelijk waren. Test nu ook 2x per dag voor de zekerheid. Hoe zijn jouw ervaringen?
Vanaf de vierde keer. De eerste 3 IUI's alleen op basis van ovulatietesten, dat vond ik ook maar niks. Zeker omdat bij mij mijn eisprong na een positieve ovulatietest vrij snel plaats vindt en bij de IUI mijn ei vaak al gesprongen was. Ze doen bij ons voorafgaand de IUI ook altijd even een echo om te kijken waar het eitje zit en hoe dik het baarmoederslijmvlies is. Is dit je eerste IUI? Ik zou inderdaad ook twee keer per dag testen, dan weet je vrijwel zeker dat je de piek niet mist.
Bedankt voor je reactie! Het wordt de 2e maar de vorige keer had ik op de dag dat ik de afspraak had bij de gyn om het behandelplan te bespreken een positieve ovulatietest en een ei dus mochten we de dag erna gelijk terugkomen voor de IUI . Deze keer voelt het toch anders. Alsof het nu voor het echt is en de vorige keer alleen maar oefenen . Ben benieuwd of ze bij mij ook nog een echo doen vooraf. Dat zou wel schelen.