NOD-lijst 13 t/m 19 november

Discussie in 'NOD forum' gestart door Manna, 14 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @Evie87 ohh gelukkig kon ze t niet lezen!

@Ikook wanneer komen jullie thuis en ga je meteen testen? Spannend hoor!
    Hopelijk snel veel roze hier

Evie87 vindt dit leuk.
  2. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    @Lightblue ja tuurlijk mag dat!!

@Evie87 oh hahaha awkward :D gelukkig niks aan de hand. Zou ook echt iets voor mij zijn, ik heb deze site ook altijd openstaan op mijn telefoon :p

@Flowers86 geen idee. Ik temp niet...

@ingii89 ik denk eigenlijk wel dag het verschilt maar of dat ook feitelijk zo is weet ik niet. Heb het nooit bijgehouden. Ik heb wel gehad dat ik bij 1 zwangerschap pas 1 week na nod positief testte. De andere 3 allemaal voor nod al... (ik ben 5x zwanger geweest, 3 miskramen) de eerste keer was sowieso ruim na nod want toen was ik niet bezig met zwanger worden.

Spannend allemaal! Ben benieuwd wanneer het testen losbarst en het eerste roze op de lijst komt :cool:

Evie87 vindt dit leuk.
  3. Ikook

Ikook Niet meer actief

We vliegen zaterdagavond terug. Ik wil me eigenlijk wil inhouden tot zondagochtend. Dan ben ik 13dpo en wil graag testen met ochtendurine. Maar ja, hoop wel dat ik dan kan slapen ;)

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Nou, daar gaan we dan... Toen we bij de gynaecoloog waren, kregen we eerst een heleboel vragen die we moesten beantwoorden. Over ziekte, erfelijke aandoeningen etc.
    Vervolgens hebben we het over mijn cyclus gehad, dat zag er goed uit. Hij heeft zelfs gezegd dat temperaturen niets toevoegt, behalve dat je weet wanneer je ongesteld wordt. Hij zei letterlijk: je moet je afvragen of je dat nog wilt. Met andere woorden, stop er maar mee.
    Daarna hebben we het over het zaadonderzoek gehad van mijn vriend, hij was minder positief dan de huisarts over de uitslag. Een spontane zwangerschap is mogelijk, maar echt klein. Met maar 3 miljoen goed bewegende zaadcellen terwijl de ondergrens bij 15 miljoen ligt.
    Na dit gesprek zijn wij beiden onderzocht. Ik heb een inwendige echo gehad en zo op het eerste gezicht zag alles er goed uit. Baarmoederslijmvlies was goed qua dikte en hij zag geen afwijkingen in vorm.
    Daarna heeft hij de ballen van mijn vriend onderzocht. Zijn linkerbal is aan de kleine kant wat betreft het gemiddelde. Dat paste goed bij het beeld van zijn verminderde zaadkwaliteit.
    De gynaecoloog heeft ons bloed laten prikken, dat kon gelukkig vandaag nog, net op de valreep om 17:00! Ik werd geprikt op chlamydia (die uitslag duurt 4 weken) en mijn vriend op 3 dingen namelijk; FSH, LH, en testosteron. Daarnaast moet mijn vriend dinsdag 12 december een nieuwe zaadstaal inleveren bij het lab.
    Na het bezoek aan de gynaecoloog zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. Zij heeft ons het een en ander uitgelegd. We hebben folders meegekregen over OFO (oriënterend fertiliteit onderzoek) en over IUI, want mocht de zaadkwaliteit hetzelfde zijn, dan is dat het traject wat we ingaan.
    Dinsdag 19 december mogen we weer bij de gynaecoloog komen en krijgen we alle uitslagen en een kansberekening van hoe of wat. En dan wordt er een plan voorgelegd, afhankelijk van onze kansen.

Zo, dat is een heel verhaal! :D:p

5. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Was vast een spannende dag voor jullie. Hoop dat jullie snel tot een mooi plan komen! Staat je vriend er ook helemaal voor open en ben je er zelf ook klaar voor?

JosjeM vindt dit leuk.
  6. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    @Ikook fijne vakantie nog even, ben benieuwd naar je test zondag:) knap dat je je in kan houden!

Ikook vindt dit leuk.
  7. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    @Evie87 haha, herkenbaar. Ik had het ook toen een collega mee keek. Sinds dien ben ik erg op mijn hoede als ik mijn internet open laat staan op zwp

Evie87 vindt dit leuk.
  8. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Wanneer ga jij eigenlijk testen Indy?

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik heb er vandaag 6 bij de action gekocht

Ik denk dat het voor maandag geen zin heeft dan ben ik denk ik 9 dpo. Maar heb vanmiddag weer bruinverlies gehad, dus heb er geen goed gevoel over. Ben ook humeurig en heb het erg koud, kan dus twee kanten op gaan...
    Volgende ronde toch ovu testen en tempen, want heb er nu geen "grip" op!

Wanneer ga jij testen, wel een goed "onderbuik" gevoel? Haha

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Dat hopen wij ook! Ja, tot nu toe wel. Hij baalt wel dat het aan hem ligt, maar het is niet anders helaas!

11. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoe betrokken zijn jullie mannen bij het zwanger worden?
    Mijn vriend heeft liever vandaag dan morgen een 2e haha. We hebben alleen afgesproken dat ik wel (mocht het zover komen) beval met een ruggenprik. Hij heeft een trauma van de bevalling overgehouden.. Daar ziet hij nu al tegenop.

12. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me voor een man ook heel rot maar idd het is niet anders. Het gaat vast helemaal goedkomen!!!

13. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Nu snap ik eindelijk waarom iedereen er altijd wat naast legt :roflmao::o:

Kinderwens87, Feem, Indy89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Mommie33 wat balen zeg. Dikke knuffel sterkte

@JosjeM hopelijk krijgen jullie de komende tijd meer duidelijkheid, goed dat jullie het hebben laten onderzoeken.

Hier niet zeker of mijn ovulatie misschien iets later was dan gedacht. Wou eerst zondag testen, maar mijn man weekend erna pas (dat laatste gaat niet gebeuren :p)

Mommie33, Lightblue en JosjeM vinden dit leuk.
  15. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ik wil eigenlijk op zijn vroegst maandag testen, dan ben ik 10DPO. Bij mijn vorige zwangerschap en MK testte ik 11DPO positief... Maar ik denk niet dat ik de testdrang dit weekend kan weerstaan...

Ik ben op dit moment nog heel neutraal. Ik heb niet per se het idee dat ik zwanger ben. Ik heb nog geen symptomen, behalve buikpijn/hoofdpijn maar dat heb ik normaal bij een menstruatie ook. Vorige keren dacht ik ook dat ik ongesteld ging worden.. En ik kan eigenlijk niet geloven dat ik bij mijn eerste cyclus na zwangerschap in 1x zwanger zou worden. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn lichaam ineens vanuit het niets weer helemaal perfect op gang is.. terwijl het hiervoor maanden stil lag door de borstvoeding....

Maar ik hoop het natuurlijk wel haha! :)

16. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    #716 Feem, 9 nov 2017
    Laatst bewerkt: 9 nov 2017
    Oh hier totaal anders! Hij is er totaal niet mee bezig, was bij onze eerste ook niet echt. Hij is vrij nuchter haha. En hij heeft het best druk met werk en vindt de gebroken met onze kleine man best pittig. Maar hij staat er wel achter... wil liever juist ook snel een tweede, (sneller uit de luiers haha ;))

Oh jee een trauma van de bevalling? Wat dan?

Ik dacht trouwens dat jouw NOD eerder was dan die van mij? Jij staat 1 dag voor mij geloof ik?

17. mokka88

mokka88 Fanatiek lid

2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Ik wil maandag gaan testen ben dan 12 dpo

Mijn man is er ook niet mee bezig
    Staat er uiteraard wel achter
    Maar ook heel nuchter
    Komt het, dan komt het,
    Komt het niet, dan ook prima..
    Terwijl ik aan niets anders kan denken Haha daarom fijn om hier mee te kunnen lezen en kletsen
    Mijn man zou gek van me worden wil het er het liefste hele dag over hebben

18. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    @JosjeM Fijn dat de eerste stap nu echt gezet is. Op naar de volgende en het behandelplan! Hopelijk brengt dit jullie een mooi wondertje.

Hier sinds 4/5dpo last van brandend maagzuur de hele dag, nooit eerder last van gehad en sinds vandaag een weeig gevoel in mijn onderbuik. Verder was een collega er vandaag van overtuigd dat er iets met mij was en dacht dus dat ik zwanger was. Hoop dat ze gelijk krijgt! Nu nog even een week wachten...

Ben benieuwd hoe roze deze lijst wordt. Succes allemaal!

JosjeM vindt dit leuk.
  19. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja precies hetzelfde hier! Ik kan ook bijna aan niets anders denken. Gelukkig heb ik mijn werk nog voor afleiding en kan ik hier er over praten en heb ik app-contact met een vriendinnetje in hetzelfde schuitje haha!

20. MimaMerel

MimaMerel Actief lid

6 sep 2017
    415
    278
    63
    Vrouw
    Logopediste
    Amsterdam
    Wauw dat vind ik nogal een eis. Maar ik zie dat jullie ook nog vrij kort geleden jullie eerste hebben gekregen, dus misschien is dat voor hem ook nog vrij vers. Je kunt dit gewoon met de verloskundige bespreken straks hè, dat je partner er zwaar tegenop ziet en dan kan de vk een gesprekje met hem hebben daarover. Ik weet niet waar precies hij een trauma aan over heeft gehouden?

Mijn man is heel erg betrokken. Hij legt meerdere malen zijn warme hand op mijn buik en dan zegt 'ie "even wat liefde in stralen" en "lief ik hoop zo dat het gelukt is". Oh ik krijg er al vlinders van als ik eraan denk. Ik vond zijn teleurstelling ook zo kut om te merken (en dat geeft niet want hij heeft natuurlijk ook het recht om teleurgesteld te zijn) want ik vind het zo mooi dat hij zo meeleeft, niet klaagt en er ook zo zijn best voor doet.

Heftig dagje zo, maar wel fijn dat er vervolgstappen klaarliggen. Het is helaas niet anders maar gelukkig is het wel iets overkomelijks waar jullie mee geholpen kunnen worden. Ik hoop natuurlijk dat die afspraak nog afgebeld kan worden omdat het jullie zelf al is gelukt, maar zo niet dan hoop ik dat de medische wereld jullie in 2018 een lieve leuke baby mag bezorgen.

JosjeM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina