@JosjeM wat spannend dat er nu echt stappen zijn ondernomen. Nu begint het allemaal echt! Hopelijk snel een positieve test voor je! De spannende dagen komen er nu aan, die testen branden de kast uit hier. Vanmorgen getest maar natuurlijk hartstikke wit (7dpo) maar ik moet zeggen het heeft de testdrang nu wel even getemperd heeft. Dat scheelt! Ik ga nu zondag pas weer testen.
Sneller uit de luiers en kunnen ze leuk met elkaar spelen slaapt jullie kleine ook nog niet door? Hier moeten er ook standaard 2 tot soms wel 5 keer uit... Maarja, als ze dan zo lief wakker wordt ben je het allemaal vergeten. Bevalling uhmmm, hoe ga ik dat kort vertellen.. Ga het proberen. Al 24 uur voorweeën, gestript met 3 cm. Toen meteen regelmatige weeën na 18 uur opvangen met 9 cm toch naar het zh. Beeb lag niet goed, weeën opwekkers persweeën opvangen want ze moest draaien (ik op mijn zij). Had 48 uur niet geslapen dus was helemaal van t padje. Kon geen pijnbestrijding meer krijgen en was kapot. Na een uur mocht ik persen, lukte niet want blaas zat vol.. Toen heb ik 45 minuten mijn best gedaan en met een mooie grote knip toch gelukt. Placenta gescheurd, direct geopereerd met ruggenprik. Is daarna thuis gaan lekken dus kon niet slapen van de koppijn en dus ook niet voor mijn kind zorgen. Heb in de kraamweek alleen maar geroepen: ik wil dit niet meer een baby Maar na een paar weken kwam ik weer tot rust en was de lekkage over en werd ik toch nog verliefd op mijn dochter. Ik ben het allemaal vergeten, maar mijn vriend vond het heel naar voor mij. Dus de volgende bevalling moet sws in het zh en dan de ontsluiting met een ruggenprik doen zodat ik "rustig" de rest kan doen.
@mokka88 daar is dit nod groepje idd handig voor, denk niet dat mannen op deze praat zitten te wachten nee @MimaMerel wat een lieve man heb jij! Preventieve ruggenprik is idd wel een beste eis. Een goede om er is rustig met de VK over te praten, misschien kan zij, zijn angst wegnemen. Het ging hem er vooral om dat ik het door de vermoeidheid niet allemaal meer op een rijtje meer had, tijdens en na de bevalling... Maar aan de andere kant kwam dat daarna ook door de ruggenprik die lekte, dus dat is dan ook weer krom. Ik hoop zelf dat we het tegen die tijd aan kunnen kijken en mocht het weer niet vlotten dan pas te gaan voor pijnbestrijding. Daar heb je tegenwoordig die mooie geboorteplannen voor.
Jeetje wat een heftige bevalling! Heb jij er nu wel vrede mee dan? Heb je het een plekje gegeven? Onze zoon sliep eigenlijk na 5 weken al door. Maar sinds augustus is hij aan het rommelen in de nachten. Nu gaat het gelukkig wel weer wat beter, maar hij is gewoon vroeg wakker haha En er zijn nu gewoon van die fases: tandjes, nachtmerries en zoals nu ziek.. Er is altijd wel iets haha!
Haha, soms moet je gewoon even over een staafje piesen om het over het staafje piesen. @Indy89 Ah op die manier. Hopelijk mag jouw volgende bevalling inderdaad er wat rustiger aan toe gaan. Ik kan wel begrijpen dat je man/vriend dat heel heftig vond om te zien. Maar er zijn inderdaad meerdere manieren om te ontspannen tijdens de bevalling. Lees je eens in over bijvoorbeeld remifentanil, of als het weer zo lang duurt zoals bij je vorige bevalling of bij zolang voorweeën / 18 uur weeën in het ziekenhuis een slaappil vragen voor de nacht.
@Ingie1985 ik heb er vrede mee gelukkig. Vind het alleen jammer dat het thuisbevallen niet is gelukt en nu ook niet meer kan. Maar goed. Jij wel een fijne bevalling gehad? Fijn dat je zoontje al snel doorliep.. En idd die rottandjes en griepjes, herkenbaar! @MimaMerel thanks voor de tips
@wafelijzer Hoeveel dagen voor nod testte je toen positief? weet wel dat altijd verschillend is maar gewoon nieuwsgierig Zag op countdowntopregnancy dat iets van 60% vanaf 10 dpo al (vaag) positief test. @JosjeM Lijkt me ook een heftige dag! Het is misschien ook wel fijn, zo'n plan? Geeft misschien wat houvast en hoop Hoop dat alles goed mag gaan! @Indy89 Wat heftig zeg. Zeker als de kraamweek zo zwaar was, kan ik me voorstellen dat je vriend daar erg van geschrokken is. Dat is niet waar je van tevoren van uit gaat. Mijn vriend is een beetje als die van @MimaMerel, hij maakt regelmatig opmerkingen en geeft kusjes op mijn buik. Vind het echt fijn om te merken dat hij het ook graag wil. Die steun heb ik ook wel nodig, gezien het onze eerste is en we nu in het buitenland wonen. Daar komt toch wat extra onzekerheid bij kijken. Hij is wel wat geduldiger dan ik, heeft minder moeite om te wachten met testen. Misschien dat ik morgen ga testen, ik heb 's avonds een verjaardag van een collega met wie ik normaal geregeld wijn drink. Volgens de app (die dus telkens verspringt) zit ik dan op 11 dpo, maar volgens mijn eigen gevoel 9 dpo. Dus dat zou wel erg vroeg zijn.. Anders test ik denk ik maandag. Man wat spannend
Heftig @Indy89! Het is idd best wel een eis, maar kan hem heel goed begrijpen. Bij m'n laatste bevalling ben ik onverwachts met spoed ingeleid en had ik remifantanil. Het hielp qua pijnbestrijding helemaal niets voor mij, ook geen scherpe randjes die er af zouden gaan, maar vond het wel lekker om ontspannen te zijn. Ah, nog meer met gebroken nachten! Ik geef nog bv en ze is echt borstverslaafd haha
@JosjeM, wat fijn dat er nu stappen gemaakt worden, ook erg spannend lijkt me. Maar hopen dat het alsnog niet nodig is! @Evie87, spannend! Ik duim voor je hoor. Hier heeft m'n zoontje lopen spoken en kan niet meer slapen. Heb zoveel trek en laatste dagen ook regelmatig buikpijn. Kan natuurlijk van alles betekenen, stom dat wachten
Nodlijst 13 t/m 19 November 2017 13 November Mommie33, 34 jaar, 4e kindje, ronde 5 14 November Ikook, 25 jaar, 1e kindje, ronde 3 Manna, 29 jaar, 2e kindje, ronde 2 Krily, 22 jaar, 1e kindje, ronde 4 Soeur, 34 jaar, 3e kindje, ronde 3 Roosje89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 10 15 November Wafelijzer, 32 jaar, 3e kindje, ronde 2 Kaasschaaf, 28 jaar, 3e kindje, ronde 2 Cyd, 27 jaar, 2e kindje, ronde 2 Mwonder, 25 jaar, 2e kindje, ronde 2 16 November Kinderwens87, 30 jaar, 3e kindje, ronde 2 Indy89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 TantePerenboom, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 (na 2e mk) Silsil, 28 jaar, 2e kindje, ronde 4 (MMM) 17 November Velena, 31 jaar, 2e kindje, ronde 7 Evie87, 30 jaar, 1e kindje, ronde 2 Gewoonsamen, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 Flowers86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 1 MWW, 32 jaar, 2e kindje, ronde 6 (1e na MK) Eerstewondertje, 27 jaar, 2e kindje, ronde 3 Ingii89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 18 November Lightblue, 25 jaar, 3e kindje, ronde 4 Eendje 86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6 Inezz8, 29 jaar, 2e kindje, ronde 5 Francisca06, 21 jaar, 1e kindje, ronde 1 Milou, 28 jaar, 2e kindje, ronde 3 (2e na mk) Blosjes, 37 jaar, 2e kindje, ronde 22 MimaMerel, 24 jaar, 2e kindje, ronde 3 19 November Mokka88, .. jaar, 2e kindje, ronde 4 JosjeM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 10 (MMM) Yaraatje, 32 jaar, 1e kindje, ronde 3 HarleyQuinn, 32 jaar, 3e kindje, ronde 3 Paard, 32 jaar, 2e kindje, ronde 4 Datumloos: Totaal: 33 Wachtbankje (31), Zwanger (0), Ongesteld (1), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer’ te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/QUOTE]
Goedemorgen dames, Eindelijk mag ik ook op het bankje. Maar ik vrees voor deze ronde. Hebben ei gemist Succes voor de andere dames! Ik lees wel mee maar vind enorm weinig tijd om te reageren.
Pfff even slecht gevoel vanmorgen, weinig onderbouwing, maar het voelt alsof het niet raak is vandaag..
Me too... Echt een rotgevoel he @Evie87 ja vanaf 9 of 10dpo al! Je hebt nu wel goede testjes las ik eerder in het topic! Fijn!:thumup: @JosjeM jeetje wat een heftig dagje voor jullie gister.... en nu dus verder ermee. Hopelijk kunnen ze jullie helpen!
Geen idee waarom de tekst ineens blauw is maar gsm deed een beetje gek... Ik zat vanmorgen te twijfelen... nogmaals testen of toch maar niet.... Niet gedaan ik denk toch dat hij negatief zou zijn helaas ik voel dus echt niks wat op een zwangerschap kan duiden
@Evie87 waar wonen jullie? Is het tijdelijk of voor vast? @Lightblue laten we hopen dat het een goed teken is Hier ook een spooknacht gaaaaaaap! @Ikook & @wafelijzer, het begint nu gewoon heel spannend te worden! Dat gevoel had ik gisteren, maar ben nu toch weer iets opgewekter. We hebben het helaas niet in de hand, dat zou toch is makkelijk zijn! Niet opgeven hoor meiden!
Ja, dat denk ik ook wel. Alhoewel ik nu ook waar kraampjes krijg, weer gaan het zien! @JosjeM wauw, dat lijkt me wel pittig, ook voor je kan, maar ik hoop dat het jullie een prachtig kindje oplevert!
Vervelend als je het gevoel hebt dat het niet raak is. Hier is het wisselend, soms denk ik volgens mij is het raak maar dan denk ik al gauw weer, nee vast niet. Misschien ook een stukje zelfbescherming, uitgaan van de minst leuke optie dan valt het niet tegen. Hier trouwens ineens last van gevoelige tanden, zo raar. Wel last van gehad in de twee zwangerschap maar niet zo vroeg al. Ik ga er maar vanuit dat het niks zegt (ik kruip Mn zelfbescherming maar weer in)
Mijn borsten doen wel heel Erg veel pijn zo erg dat ik snachts mijn bh niet uit kan doen terwijl ik dit altijd heerlijk vind maar nu? Auw.. En nog steeds gloeiend gezicht en rillerig.. griepje of......? Haha En veel afscheiding .. Dit is echt de meeste trage tijd in heel de cyclus de dagen sluipennnnn voorbij.. voel vanalles heb hoop maar ook weer niet .. pfff Nog ff haha
Ik voel mij heel erg grieperig, helemaal uitgeput toen ik de trap op liep, snel buiten adem, gewoon een niet fit gevoel een beetje misselijk en veel hoofdpijn. Maar aangezien er een heel ziek mannetje hier rond kruipt zal dat wel door hem komen dan een zwangerschap.. Ik zeg ook elke keer tegen mezelf: het zal wel niet, uit zelfbescherming. Bij mijn eerste zwangerschap was ik snel zwanger, dus ik wil er niet teveel vanuit gaan dat dat bij een 2e ook zo is... Ik had toen vast geluk..
Ik denk dat deze voor mij bedoel was? Fijn dat jij er vrede mee hebt! Dat is wel erg belangrijk. Ik zou straks gewoon met de VK in gesprek gaan, zij heeft hier vast tips voor en ervaringen. Ik kijk zelf goed terug op mijn bevalling, al was die ook niet perfect hoor! Ik ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk aan het einde van mijn zwangerschap, kreeg eerst een ballonkatheter en na 24 uur had ik 4 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken, daarna werd het heel pittig. Binnen no time had ik volledige ontsluiting. Ik denk dat ik 2 a 3 cm per uur had. Toen ik rond de 7 cm zat vroeg ik om een ruggenprik omdat ik het heel zwaar vond de weeen op te vangen en ik bang was dat het nog lang zou duren.. toen duurde het vervolgens 1,5u voordat hij gezet werd (het was HEEL druk met bevallende vrouwen op de afdeling) , en vrijwel direct na het zetten had ik persdrang en volledige ontsluiting. Ze hadden niet meer gecheckt hoe ver mijn ontsluiting was direct voor het zetten. De ruggenprik mocht dus gelijk weer uit. Ik heb er dus geen baat bij gehad en alleen maar nadelige gevolgen. Mijn weeen vielen namelijk weg. Ik heb toen een paar uur moeten wachten totdat ze weer krachtig genoeg waren om te persen. Maar in de tussentijd waren de weeen er wel gewoon, alleen dan op halve kracht/net niet genoeg kracht. En die moest ik dus ook allemaal wegpuffen. Uiteindelijk zelfs nog weeenopwekkers gehad omdat ik geen goede persweeen had, ook vond ik het heel moeilijk de goede kant op de persen... dat kan ook door de ruggenprik komen,... maar na een uur had ik het door (maatgoed, toen was ik al vrij moe haha) en uiteindelijk na 2 uur persen hebben ze mijn zoontje het laatste zetje gegeven met de vacuümpomp. Er was maar 1 pompje nodig en floep hij was er. Er was geen tijd om een knip te zetten, aangezien hij er toen ineens was. Helaas wel een subtotaal ruptuur, dus nog een uur gehecht. Maar ik was allang blij dat ik niet helemaal doorgescheurd was, want anders had ik geopereerd moeten worden. Ik lag nu gewoon met mijn zoon op mijn borst.. Het was niet prettig, maar ik was tenminste met hem. Placenta kwam gelukkig wel snel! Na de bevalling werd ik duizelig tijdens het douchen en lukte het niet om te plassen dus ik kreeg ook nog -heel fijn- een blaaskatheter. Maar op dat moment was ik juist blij met dat ding, want ik was super duizelig en dan hoefde ik tenminste mn bed niet uit om te plassen hahaha. Na een dag mochten we gelukkig naar huis en voelde ik mij een stuk beter! Ook geen last gehad van mijn hechtingen. Ik ging gewoon op alle harde stoelen zitten en dat heeft denk wel goed geholpen. Als ik dit nu lees denk ik: hmm dat was ook niet ideaal hahaha. Maar ik kijk er gewoon met een goed gevoel op terug omdat het het meest indrukwekkende is wat ik ooit heb meegemaakt en wat heb ik gedaan. Ik ben gewoon erg trots! En omdat ik toen mijn zoontje voor het eerst zag... En daarnaast ging de ontsluitingsfase best redelijk, de persfase ruk, maar ik hoop dat het klopt dat bij een tweede het vaak sneller gaat Zo, gelijk mijn hele bevallingsverhaal haha!