Mijn zoon wordt in februari 3. Ik voel vanwege het leeftijdsverschil ook tijdsdruk. Om mij heen ook genoeg vrouwen die na mij bevallen zijn van de eerste en inmiddels al een tweede hebben en sommige zelfs zwanger van de derde al. Iedereen zijn eigen paadje, al begrijp ik je gevoel volledig. Wij kunnen ook echt niet wachten!!
Oh zo herkenbaar! Tot 2e verjaardag DL had ik echt 0 kriebels voor een 2e. We wisten wel dat we nog een kindje wilden hoor. Toen na een paar weken begon het te kriebelen en heb ik mijn spiraal eruit laten halen. Misschien ook wel verwacht dat het snel lukte (al weet je echt wel dat je geen garanties hebt!!) Nu is ze ruim 2,5 en hoop ik echt zo voor haar 3e verjaardag in verwachting te zijn... Bij haar was het raak in ronde 8, zitten nu in 6.
Bij ons kriebelde het al eerder, maar het paste niet in ons leven op een eerder moment. Dan zouden we teveel op het spel zetten. Nu zijn we in stabiel vaarwater terecht gekomen en hadden we in augustus besloten ervoor te gaan. ZL was in eerste ronde al raak, maar nu zitten we in de 3e ronde. En misschien heel naïef, maar dat het vorige ronde niet raak was (ronde 1 niet raak; ah kan gebeuren, volgende keer beter) was toch wel ingeslagen als een bom. Ik vind het ook moeilijk te accepteren dat we na een hele tijd wachten nu weer geduld moeten hebben. En mijn cyclussen zijn altijd rond de 34/35 dagen dus het voelt ook steeds alsof we heel lang moeten wachten op een nieuwe eisprong. Deze ronde gaan we voor het eerst ovulatietesten gebruiken. Misschien ook temperaturen, maar ik moet me er nog even in verdiepen.
Ah oke, wel fijn dat het nu goed voelt! Ja als het dan meteen raak is bij de eerste verwacht je dat het weer snel lukt he! 70% is binnen een halfjaar zwanger en 80% binnen een jaar... 30% maar binnen 3 maanden, dat vind ik hier altijd hoger lijken!
He, wat gek! Ik kreeg helemaal geen meldingen meer van dit NOD-lijstje.. Maar goed, de volgende stap is gezet, 9 november kunnen we terecht bij de gynaecoloog! *maakt een vreugdedansje* Waarschijnlijk wel net na mijn eisprong, maar dat neem ik dan maar voor lief. Wie weet wat deze meneer voor ons in petto heeft de komende tijd.
@MimaMerel Snap het helemaal. Het hele zwanger worden stelt je geduld ontzettend op de proef! Temperaturen heeft mij veel rust gebracht, omdat ik dan zeker wist dat mijn eisprong was geweest en wanneer mijn NOD zou zijn. Ik doe het in combinatie met ovulatietesten, voor mij werkt het top!
NOD-lijst 13 t/m 19 November 2017 13 November 14 November Manna, 29 jaar, 2e kindje, ronde 2 Krily, 22 jaar, 1e kindje, ronde 4 Soeur, 34 jaar, 3e kindje, ronde 3 Eerstewondertje, 27 jaar, 2e kindje, ronde 3 15 November Blosjes, 37 jaar, 2e kindje, ronde 22 Wafelijzer, 32 jaar, 3e kindje, ronde 2 Kaasschaaf, 28 jaar, 3e kindje, ronde 2 Silsil, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 met Clomid 16 November Kinderwens87, 30 jaar, 3e kindje, ronde 2 Indy89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 TantePerenboom, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 (na 2e mk) 17 November Velena, 31 jaar, 2e kindje, ronde 7 Evie87, 30 jaar, 1e kindje, ronde 2 Gewoonsamen, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 18 November Lightblue, 25 jaar, 3e kindje, ronde 4 Eendje 86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6 Inezz8, 29 jaar, 2e kindje, ronde 5 19 November Mokka88, .. jaar, 2e kindje, ronde 4 JosjeM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 10 (MMM) Yaraatje, 32 jaar, 1e kindje, ronde 3 HarleyQuinn, 32 jaar, 3e kindje, ronde 3 Datumloos: MimaMerel, 24 jaar, 2e kindje, ronde 3 Totaal: 21 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Ik heb me ook toegevoegd aan de lijst! Veel van de vorige lijst..maar die was dan ook dramatisch! Hopelijk heeft november meer roze in petto Mijn menstruatie is nu bijna voorbij..dus nu maar weer proberen vol goede moed naar deze ronde te gaan! Ik had er deze keer wel moeite mee dat het niet gelukt was. Na de eerste miskraam was het in ronde 2 alweer raak..dus ik had een beetje hoop dat het na de 2e miskraam weer zo snel zou gaan. Maar helaas En eind november was mijn uitgerekende datum van de eerste miskraam. Ik had echt gehoopt dat ik dan weer zwanger zou zijn! Maar die kans is nu niet zo groot meer, tenzij het deze ronde nog raak is natuurlijk En precies nu heeft mijn man last van een infectie, inclusief koorts. Dus aan de antibiotica. En laat nou net zowel koorts als antibiotica een negatieve invloed hebben op de zaadkwaliteit... Dus ik zag het de afgelopen dagen een beetje somber in allemaal. Maar ik heb me weer enigszins herpakt, dus op naar deze ronde! De kansen zijn de komende maanden misschien wel wat kleiner voor ons..maar niet kansloos hoop ik. Dus we gaan er weer voor! Succes allemaal dames, en laten we duimen voor veel roze
Goed om te horen. Spannend van je doorverwijzing en hopelijk helpt dit jullie naar een zwangerschap. @TantePerenboom Oh wat rot, die uitgerekende datum van de miskraam die dichterbij komt. Dat lijkt mij ook wel even slikken. Ik hoop dat het ondanks de mindere kansen toch nog lukt deze maand.
NOD-lijst 13 t/m 19 November 2017 13 November 14 November Manna, 29 jaar, 2e kindje, ronde 2 Krily, 22 jaar, 1e kindje, ronde 4 Soeur, 34 jaar, 3e kindje, ronde 3 Eerstewondertje, 27 jaar, 2e kindje, ronde 3 15 November Blosjes, 37 jaar, 2e kindje, ronde 22 Wafelijzer, 32 jaar, 3e kindje, ronde 2 Kaasschaaf, 28 jaar, 3e kindje, ronde 2 Silsil, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 met Clomid 16 November Kinderwens87, 30 jaar, 3e kindje, ronde 2 Indy89, 28 jaar, 2e kindje, ronde 1 TantePerenboom, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 (na 2e mk) 17 November Velena, 31 jaar, 2e kindje, ronde 7 Evie87, 30 jaar, 1e kindje, ronde 2 Gewoonsamen, 31 jaar, 2e kindje, ronde 3 18 November Lightblue, 25 jaar, 3e kindje, ronde 4 Eendje 86, 31 jaar, 2e kindje, ronde 6 Inezz8, 29 jaar, 2e kindje, ronde 5 19 November Mokka88, .. jaar, 2e kindje, ronde 4 JosjeM, 25 jaar, 1e kindje, ronde 10 (MMM) Yaraatje, 32 jaar, 1e kindje, ronde 3 HarleyQuinn, 32 jaar, 3e kindje, ronde 3 Paard, 32 jaar, 2e kindje, ronde 4 Datumloos: MimaMerel, 24 jaar, 2e kindje, ronde 3 Totaal: 22 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
@Paard en @TantePerenboom succes deze ronde! @TantePerenboom hoelang was je LF nou voor afgelopen ronde? @JosjeM Fijn dat jullie snel (toch??) terecht kunnen. Heb je al een idee wat voor een behandeling je krijgt? Veel dames van de vorige lijst zeg! Hopelijk nu wat meer succes voor ons
@Eendje86 ja, erg blij mee! Nog geen idee eigenlijk, ik ga er vanuit dat ik eerst doorgelicht wordt van binneb haha. En misschien dat mijn vriend nog eens een zaadstaal moet inleveren om zeker te zijn van de afgelopen uitslag! We zullen het vast gauw genoeg horen. @Paard en @TantePerenboom succes deze ronde!
Onze dochter wordt dus 17 november 3 jaar. Als er een baby komt zal ze bijna 4 zijn (of al 4 geweest). Wij hebben nooit gewild dat ze dicht op elkaar zaten. En bovendien hadden we een huis gekocht wat nog gebouwd moest worden en ik simpelweg dat niet zag zitten. Stress om verbouwen/verhuizen en dan nog een zwangerschap of baby. Nu we helemaal gesetteld zijn is het meer dan welkom. Al hoop ik wel dat het niet al te lang duurt, want het leeftijdsverschil wordt alleen maar groter en een verschil van bijv 5 jaar vind ik toch echt wel groot. Mja we hebben het niet voor het zeggen wat dat betreft.
Bij onze zoon was het in ronde 30 raak, dus wat dat betreft hebben we nog even. Toen wel eerder een mk en een bbz gehad en nu 21 rondes helemaal niets. Er is inderdaad helemaal niets over te zeggen wanneer het gebeurt helaas!
Ja dat wilde ik ook aan jou vragen...want volgens mij rekenen we allebei anders. Ik werd op 10 dpo ongesteld, dan reken ik als luteale fase 9 dagen. Volgens mij werd jij op 11 dpo ongesteld en reken jij nu een luteale fase van 11 dagen? Heb ik dat goed onthouden? Ik weet eigenlijk niet zeker hoe je het nu moet rekenen
Ok, dus als ik bij ongesteldheid op 10 dpo een lf van 9 reken klopt dus wel? Ik raakte even in de war