Hier ook alvast maar gezellig gemaakt! Had vandaag al een beetje ei pijn ( altijd een dag of 3) ik vond dit best wel weer vroeg dus ben als een gek vanmiddag ovu testen gehaald maar nog niks in zicht . Op zich wel blij mee want tot een half jaar terug heb ik een maand of 6 een cyclus van 19 a20 dagen gehad en dat bevorderd het nu ook weer niet. (Denk ik) Welkom voor de nieuwe dame(s) Ik hoop veel roze te zien deze maand!
** NOD 14 t/m 20 februari 2019** 14 februari (7) Kwebbelsnoes - 36 jaar - 3e kindje - ronde 2 Visje79 - 39 jaar - 2e kindje - ronde 4 Nora92 - 26 jaar - 1e kindje - ronde 14 Suuster - 31 jaar - 1e kindje - ronde 3 Ilona0 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 14 hallo123456789 - 24 jaar - 1e kindje - ronde 8 Nimm - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 XmamaMX - 27 jaar - 1e kindje - ronde 4 15 februari (2) JONI-30 jaar-2e kindje - ronde 2 Miran1234 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 16 februari (2) Mopsie83 - 35 jaar - 3e kindje - ronde 4 Momma2b - 29 jaar - 1e kindje - ronde 1 17 februari (0) Averna - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1 18 februari (1) Nina Sanders - 28 jaar - 2e kindje - ronde 8 (IUI) 19 februari (2) Arendje - 28 jaar - 2e kindje - ronde 20 Mom586 - 32 - 2e kindje (1e is een sterretje) - ronde 2 na afbreken zwangerschap 20 februari (0) Totaal: 14 Wacht op ovulatie (14) Wachtbankje (0) Ongesteld (0) Zwanger (0) Twijfel/tuurtest (0) Negatieve test (0) Als je op de lijst wilt, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Voeg je forum-naam , leeftijd, ronde en hoeveelste kindje het is toe. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg. Vergeet ook niet de totalen onderaan aan te passen!
Hoi dames, ik heb mezelf ook maar toegevoegd aan het lijstje. Ik heb al een dochtertje van 2, en nu willen we graag een 2e kindje. In december met de pil gestopt, gewacht tot mijn eerste spontane menstruatie en nu willen we er voor gaan. Omdat ik nog niet echt een idee heb van hoe lang mijn cyclus is ( bij mijn dochtertje wisselde het heel erg), ga ik maar uit van 30 dagen. Het was meestal wel wat langer. Dus dan zou vrijdag mijn eisprong zijn en 17 februari NOD. Toevallig testte ik bij mijn dochtertje positief op 15 februari, dus zou wel heel grappig zijn.
Mijn NOD is op 14 februari en ik wil graag voor het eerst ovulatietesten gaan gebruiken. Ik heb dipsticks van Zwanger&Zo besteld. Wanneer zouden jullie beginnen met testen? En misschien een gekke vraag, hoe moet je deze precies aflezen? Nog meer tips waar ik op moet letten of hoe ik ermee om moet gaan?
Ik gebruik ook dipsticks, ik heb cyclussen van 26 dagen, gestart met testen op cyclusdag 9, de test is pas positief als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep
Ik heb mijn LH-piek gemist denk ik, gisteren was hij bijna positief om 12:00. Ben gisteravond vergeten nog een keer te testen en nu was hij stukken lichter. Wel sinds gisteravond flinke steken en rekbaar slijm en gisteravond gezellig gemaakt, dus dat moet goed zitten
Volgens mij zit er een briefje bij met de gebruiksaanwijzing. Beetje urine opvangen in een bekertje (ik koop altijd zo'n hele stapel van die plastic wegwerkbekertjes bij de Action) en dan de test erin dippen. Hoe donkerder de teststreep wordt, hoe dichter je bij je piek zit. De ovulatie is dan 24-48 uur na je piek. Dus nog niet stoppen met gezellig maken na je piek, haha! Meestal test ik nog één of twee dagen door om te checken of de test weer lichter wordt.
Omdat mijn cyclus wat varieert, ben ik optijd begonnen met testen. Al vanaf dag 8! Gewoon met de goedkope van de action. Zie ik dat mijn piek dichtbij komt, pak ik die van clearblue erbij. Ik ben een té grote twijfelkont als het op streepjes aankomt ! Clearblue geeft meteen duidelijkheid. Sowieso klussen wij deze keer vanaf dag 8 om de 36u. Heb ergens gelezen dat het sperma na 36u weer op het best is.. Geen idee of dit zo is, er zijn zoveel wisselende verhalen! Maar dan ligt er sowieso wat klaar. Tijdens mijn eisprong natuurlijk extra klussen.. Geplande sex klinkt saai, maar je kan het juist ook heeel leuk maken wat is jullie ervaring hiermee?
14 februari (7) Kwebbelsnoes - 36 jaar - 3e kindje - ronde 2 Visje79 - 39 jaar - 2e kindje - ronde 4 Nora92 - 26 jaar - 1e kindje - ronde 14 Suuster - 31 jaar - 1e kindje - ronde 3 Ilona0 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 14 hallo123456789 - 24 jaar - 1e kindje - ronde 8 Nimm - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 XmamaMX - 27 jaar - 1e kindje - ronde 4 15 februari (2) JONI-30 jaar-2e kindje - ronde 2 Miran1234 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 16 februari (2) Mopsie83 - 35 jaar - 3e kindje - ronde 4 Momma2b - 29 jaar - 1e kindje - ronde 1 17 februari (0) Averna - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1 18 februari (1) Nina Sanders - 28 jaar - 2e kindje - ronde 8 (IUI) 19 februari (3) Arendje - 28 jaar - 2e kindje - ronde 20 Mom586 - 32 - 2e kindje (1e is een sterretje) - ronde 2 na afbreken zwangerschap Wielrenster32 - 32- 1e kinderje - ronde 8 - miskraam in september en december 20 februari (0) Totaal: 15 Wacht op ovulatie (15) Wachtbankje (0) Ongesteld (0) Zwanger (0) Twijfel/tuurtest (0) Negatieve test (0) Als je op de lijst wilt, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Voeg je forum-naam , leeftijd, ronde en hoeveelste kindje het is toe. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg. Vergeet ook niet de totalen onderaan aan te passen!
Ik schrijf ook graag mee!! Hopelijk deze ronde en plakker. In december positieve test gehad, maar toch ongesteld geworden.....Vandaag dag 5, verwacht eisprong op dag 12. Komend weekend maar gezellig maken....
Bij ons eerste kindje was gepland klussen saai en niet altijd fijn! Nu bezig voor een 2de en is het geplande wel heel erg leuk . We staan er deze keer ook veel relaxer in dan toen!
Hihi, ik moet wel een beetje plannen, met een tweejarige die vaak zeer slecht slaapt. Toen we voor een eerste kindje gingen, wilde ik niet "gepland aan de slag", maar uiteindelijk toch wel enigszins gepland toen ik vond dat het te lang duurde. Toen was ik na de eerste keer testen op ovulatie ook zwanger. Nu proberen we het weer eerst zonder al te veel te plannen, al probeer ik wel een beetje bij te houden wanneer ik mijn eisprong moet hebben of ongesteld moet worden. Anders schiet het er, eerlijk gezegd, ook wel eens gewoon bij in. Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ons dochtertje straks gaat reageren. Ze is gek op baby's, gelukkig.
Gepland klussen is alleen leuk als het niet geforceerd wordt.. 's Ochtends bijvoorbeeld vertellen, dat je die avond iets moois aan gaat trekken bijvoorbeeld. Kan hij daar heel de dag op het werk over na denken Tja, met een kleine slechte slaper móet je het inderdaad wel goed plannen. Superleuk dat jullie dochtertje al zo gek is op babies! Ze zal een hele trotse grote zus worden!!
Ik hoop het. Ik werk als gastouder dus we hebben bijna dagelijks één of twee baby's in huis, maar een broer of zusje dat er altijd is, is natuurlijk weer even anders.
Ik zit nu op cyclusdag 12 en wil vandaag beginnen met testen. Is het raadzaam om twee keer per dag te testen? Welke tijden zal ik aanhouden? In de gebruiksaanwijzing staat dat er twee uur vantevoren niet gedronken mag worden. In hoeverre houden jullie je hieraan? Ik vind dat namelijk best lang...
Ik test 1x per dag, tot ik echt een donkere 2e streep heb, dan 2x per dag. Ik probeer wel een uurtje of 2 niet te drinken en dan gelijk na het testen weer drinken
Ik zou op dag 12 misschien al voor twee keer gaan, maar dat zie je zo wel bij je eerste test. Dag 12 is best laat om te starten (of je moet cyclus 30+ dagen hebben). Het beste schijnt (maar 8261 duizend websites en net zoveel meningen) rond het middaguur te zijn. Maar als ik thuis ben test ik rond 14 uur. Anders na mn werk en probeer na de lunch niet meer te drinken en te plassen. Als je twee keer test schijnt 11-13 uur en 18-20 uur een goede tijd te zijn. Ik zou me wel houden aan dat weinig drinken. Na een pot thee en zo goed als witte urine vind je niks. Succes!