Jeetje wat erg.. Dit soort scenario's wil je niet en ik heb het meegemaakt.. Mijn 2 vriendinnen waren allebei zwanger in febr en ik ook.. uiteindelijk heb ik een miskraam in maart gehad en zij zijn inmiddels als 30 weken plus.. Het is indd heel moeilijk voor je vriendin en voor jou ook. Snap heel goed dat je haar niet wil kwetsen. Hoop dat ze snel zwanger wordt.. Ik zit nu in dat "traject". Na een miskraam wil je zsm weer zwanger worden. Alleen ik zie iedereen zwanger nu behalve ik... Ik probeer gwn sterk te blijven en positief.. hoop dat jouw vriendin dat ook kan!
Hè bah wat naar zeg. Ik zou het even laten rusten en dan over een tijdje vertellen. Uit persoonlijke ervaring; ik vond het erg moeilijk om te zien van bekenden dat ze zwanger waren (nu nog). Dus ik heb me er wel bij weg gehouden. Maar! Ik vond het ook niet fijn als mensen geen contact zochten omdat ze bang waren mij te kwetsen. Ik zou eerlijk zijn en vragen wat zij fijn vindt. Ik heb met sommigen af en toe zelf contact gezocht maar vond het wel fijn om niet platgegooid te worden met babynieuws. En wie weet is ze weer zwanger als jij straks wat verder bent en kan je toch samen genieten
Ah precies net zoals ik! Vervelend is dat. Hier is iedereen net bevallen (en ik was over 4 weken aan de beurt). Nog erger (voor mij dan): er zijn alweer nieuwe zwanger.
Ja heel gek is dat! Alsof iedereen het lukt maar mij niet. Dat idee krijg ik nu. Om mezelf gwn staande te houden reken ik er niet meer op elke maand. Ik hou mezelf gwn voor binnen 6 maanden. Dan geef je jezelf ook de ruimte. Ook al is dat wanneer je weer ongesteld ben toch oh zo moeilijk te slikken.. Weer die eisprong vinden, weer op de juiste timing gemeenschap hebben en dan weer die lange wachtbank..... Gelukkig hebben we mekaar hier op het forum! Ik moet zeggen, het maakt het wachten toch iets leuker of dragelijker
Ik heb ook van die data. Maar ze zijn al bijna allemaal gepasseerd. Eerst; als die bevallen is, toen als die bevallen is, en nu als mijn uitgerekende datuk er is (is ook 6 maanden na ma). Helaas is dat al bijna. Volgende week ga ik toch de gyn bellen voor een extra controle. De miskraam was hier 1 groot medisch drama. Ik wil zeker weten dat alles goed is en we niet voor niets wachten. Vooral omdat het begint te werken op mijn dagelijks functioneren. Als ik weet dat t een kwestie van tijd is dan ben ik in elk geval meer gerustgesteld.
@Munu786 @xxmoixx klopt het is ook moeilijk voor haar. Ik heb zelf ook dat gevoel gehad toen ik herhaaldelijke miskramen achter elkaar had. Dan vraag je ook af waarom blijft het bij ons steeds niet goed gaan. Ik hoop ook dat zij snel weer zwanger is en dat het dan goed gaat want ik gun het haar zo! Voor nu geef ik haar eerst de tijd om dit te verwerken en wacht eerst af tot de termijn echo. Als deze goed is bij ons dan spreek ik wel persoonlijk met haar af om het te vertellen. Ben echt zo verdrietig en vind het echt heel erg.
Ik heb net weer een test gedaan maar helaas is het streepje nu lichter ik heb wel veel gedronken vanmorgen. Aflopende testen voorspellen niet veel goeds toch?
Volgens mij kun je testen alleen vergelijken als je ze op hetzelfde moment, met dezelfde geconcentreerdheid doet! Dus als je veel/meer gedronken hebt kan hij al lichter zijn. Komt vast goed! Morgenochtend nog een keertje doen!
Oke dat wist ik helemaal niet. Ik hoop dan dat de volgende wel weer duidelijker is. Ik wordt hier echt zo ontzettend onzeker van ben echt zo bang dat het fout gaat
Het blijft zeker spannend zo! Ik zit nu of op 11 of op 12 dpo. Met die Etos test kan je 5 dagen voor je NOD testen.
@Dana1989 Wat heftig van die miskraam van je vriendin! Lijkt mij ook erg lastig om mee om te gaan. Ik zou er misschien zelf voor kiezen om het snel te vertellen. Maar dan ben ik. En niet te vaak testen hoor! Zwanger is zwanger en daarnaast kan het elk moment nog verkeerd gaan. Ook als je niet meer kan testen. Geniet van elk zwanger moment dat je hebt!
Ik had bij mijn eerste zwangerschap een innestelingsbloeding. Dan weet je het gewoon zeker, kun je gewoon niet omheen inderdaad. Het stomme is dat ik nu ook echt wacht op die bloeding, alsof ik alleen dan zwanger ben. Ik raak er echt een beetje verward van, soortje van ik heb nog niet gebloed of heftige steken gehad dus zakt me nu al de moed in de schoenen.
He Dana wat heftig voor je vriendin ! Sterkte ook voor jou, komt ook voor jou dichtbij zo weer. Weet je vriendin van jouw miskramen? Ik hoop voor je dat je vriendin juist heel blij voor je is en dat het haar ook hoop zal geven op een goede zwangerschap. Juist omdat ze weet dat bij jou ook niet alles maar vanzelf is gegaan. Maar ook als ze er erg gekwetst van is is dat begrijpelijk en tot dat je er zo rekening mee houdt. Genoeg mensen die zo over de gevoelens van een ander heenwalzen.
Als je veel gedronken hebt Is de concentratie lager. Ik zou morgenochtend even testen. Of vanavond als je nu even verder niet zoveel meer drinkt. Gewoon voor je gemoedsrust. Ik hoop zo voor je dat deze blijft plakken..
@Dana1989 wat erg van je vriendin en zo moeilijk voor jou. Die tegenstelling van vreugde en verdriet... niet makkelijk... Hier is mijn temperatuur ook wat gezakt (innestelingsdip?), ben ik bewuster van mijn borsten (precies een beetje groter) en is mijn afscheiding vrij waterig en doorzichtig... Allemaal nietszeggend dus... 9 dpo, nog even geduld om te zien of het deze maand raak was... Ik ben vandaag wel naar de huisarts geweest (voor iets anders) en die zei direct toen ik binnenkwam: 'heb jij goed nieuws?' Toen kreeg ik het toch even moeilijk, want nee is het antwoord natuurlijk en het is eigenlijk weer zo wat druk van de buitenwereld om zwanger te worden, terwijl ik deze ronde het allemaal wat meer los wou laten... pfff... wat een gedoe allemaal Ik vertelde ook over het vage lijntje vorige ronde en toen zei ze ook: heel veel zwangerschappen eindigen in week 4-5... Je kan dus pas echt helemaal gerust zijn na die eerste 12 weken
Dana zoals de andere hierboven zeggen het kan komen idd door de concentratie van de urine. Gewoon morgen ochtend weer doen. Rustigblijven
Beetje tactloos van de huisarts, alhoewel hij/zij t vast goed bedoelde. Die druk is er al erg genoeg! (Herkenbaar). En ook een beetje raar dat een arts zegt dat je helemaal zeker bent na 12 weken (is hier ook mis gegaan en ken er nog wel meer). Niet om mensen bang te maken maar t kan altijd mis gaan.
Ze bedoelde het zeker goed hoor kent mij al van toen ik klein was... Zij heeft alleen gezegd dat die vroege miskramen vaak gebeuren, die 12 weken is mijn gedachte erover maar idd, het kan altijd mislopen....