NOD lijst 15-22 april

Discussie in 'NOD forum' gestart door Gliss, 23 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Ja! Nog steeds later dan gemiddeld, want voor mij is het al dag 20. Cyclussen hiervoor was de piek rond dag 22 of later, al heb ik door de borstvoeding nog niet heel veel cyclussen gehad en door de miskramen hiervoor is het ook lastiger tellen natuurlijk.
    Ik word snel zwanger en bij mijn twee andere kinderen geen mk’s gehad. Dus ik hoop dat het gewoon pech was en ik de volgende keer blijvend zwanger ben.

    Hoe zijn jouw ovulatietesten?
     
  2. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Als het deze ronde blijven raak is, ben ik op een paar dagen na uitgerekend op dezelfde tijd als mijn oudste. Niet heel handig, maar geen reden om over te slaan voor mij. Nu wel gezien dat het allemaal niet zo van zelf sprekend is.
    Nee, twee dicht op elkaar in december is niet handig, maarja als het nu blijvend lukt zou mij dat niks uitmaken.
     
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Vandaag, uitgaande van cd 11, ipv omowit een heel licht streepje. Dus dat zou passend kunnen zijn. In de natuurlijke cyclus ei meestal op cd 15. Maarja geen idee wat mn natuurlijke cyclus nu is na 2 rondes IUI en een miskraam.
     
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Mijn neef is net vader geworden van tweede kindje. Was uitgerekend op de verjaardag van de oudste, maar het is een weekje later geworden. Verjaardag van de oudste hebben ze een week eerder gevierd. Ze werd 2, dus toch geen flauw benul ;)
     
  5. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    @Niennientje, fijn dat je al weer een positieve ovulatietest hebt :) Ik kijk er ook naar uit, nog een weekje ongeveer. Ben dol op positieve ovulatietesten. Het is de enige periode waarin je wat kunt dóen in plaats van wachten.

    Tja, en wat is handig. Ik vind het maf om te spreken over wat wel en niet handig is met betrekking tot een kinderwens. Het is niet dat je kunt kiezen wanneer je kind verwerkt wordt en geboren wordt. Als ik nu niet, maar over drie maanden zwanger ben, is de UD ook rond de verjaardag van mijn oudste. Maar oudste is geboren met 36 weken en jongste met 38, dus het is niet dat ik de illusie heb pas de bevallen op de UD. Desnoods zijn ze op dezelfde dag jarig. Scheelt gedoe met visite ;).

    @Gliss, had je IUI in natuurlijke cyclus, of met medicatie? En welke dag heb je als CD1 aangehouden?
     
  6. Willemijne

    Willemijne Actief lid

    30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    Ah spannend, de 'bijna-ei-dagen'. :) Hier als het goed is 6 april mijn ei. Ik heb tot nog toe nooit ovutesten gebruikt. Ik ben er altijd wel aardig zeker van, omdat ik behoorlijk regelmatig ben, de laatste maanden. Uitgerekende datum zou mij nu ook niet zoveel uitmaken. Ze werden allebei met 38+0 geboren. Dus zo'n UD zegt mij ook niet zoveel. Kan zo anders uitpakken...

    Rustig groepje, trouwens!
     
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee gestimuleerde cyclus, dat doen ze in mijn ziekenhuis in principe altijd bij onbegrepen subfertiliteit. Eerste ronde heb ik clomid en ovitrelle gebruikt en vanwege de bijwerkingen de tweede ronde gonal-f gespoten en ovitrelle.
    Had 2x ovitrelle op cd 12 en de IUI op cd 13.
    Iets eerder dan in natuurlijke cyclus dus, die is meestal op cd 15 en totaal meestal 28 dagen.

    Heb nu 1e dag van de miskraam bloeding als cd 1 aangehouden, net als normaal de menstruatie, dat is het enige duidelijke punt dat ik nu heb..
     
  8. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Ah, dat is vast ook handiger met de timing in het ziekenhuis? Iets meer planning voor de eisprong voor alle dames die er lopen. Vervelend dat je last had van de clomid. Dat lees ik wel vaker.

    Bij mij was m'n cyclus meteen weer normaal na de miskraam. Ook eerste dag van bloedverlies als CD1 beschouwd. Denk dat dat een goed uitgangspunt hoor. Hopelijk dan binnen een week je eisprong.
     
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zeker rustig!
    Maar misschien dat meer dames in de 'door tot roze' blijven?

    Ik heb zelf ook een door tot roze nodgroepje (juni 2019), maar daar zijn de meeste allang zwanger (of zelfs al bevallen) en van mn mmm-groepje zijn er ook al veel zwanger + de behandelingen gaan niet door. Dus de activiteit is een stuk minder dan voorheen.
    Soms wel confronterend hoor, als je zo ongeveer als enige overblijft in zo'n groep, daarom wil ik voorlopig steeds in een nieuwe NOD groep denk ik en waar wat meer reuring is :)
     
    Tabbey en Dana vinden dit leuk.
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja timing en omdat wetenschappelijk onderzoek laat zien dat IUI in natuurlijke cyclus bij onbegrepen subfertiliteit de kans op zwangerschap nauwelijks vergroot en gestimuleerd wel. Aldus mijn ziekenhuis. Dus daar ga ik dan maar vanuit. Ze staan landelijk goed aangeschreven, dus prima.
    Wel afzien soms hoor die hormonen, vooral omdat ik ze voor mn gevoel niet nodig heb met mn regelmatige cyclus.
    En de ronde dat ik maar 1 eitje had (doel hormonen is 2) ben ik zwanger geworden..
     
  11. CupCake25

    CupCake25 Actief lid

    6 feb 2020
    146
    96
    28
    Vrouw
    Hello dames, nou deze week doe ik (hopelijk) een zwangerschapstest als mijn menstruatie op zich laat wachten.. ik weet nog steeds niet wat ik over de spotting van vorige week moet denken. En als dat echt een korte ( hele rare) menstruatie was dan verwacht ik 5 april m'n eisprong
     
    Gliss vindt dit leuk.
  12. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw


    Ik had hetzelfde gevoel. In onze door tot roze groep. Ook lastig met de vele testers op andere momenten, omdat de cyclussen helemaal door elkaar lopen
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    @Gliss zou jij mij misschien uit de lijst willen halen?

    Ik ga niet meer meeschrijven.
    Vandaag of uiterlijk morgen eisprong, maar merk dat ik los van de ovulatietesten er in de dagelijks leven weinig mee bezig ben Dat vind ik eigenlijk wel fijn. Daarom schrijf ik niet meer mee, het voelt een beetje gek om mee te schrijven terwijl het (op een fijne manier) niet zo op de voorgrond staat hier. We gaan er wel gewoon voor, maar het voelt fijn dat mijn hoofd er niet zo veel mee bezig is nu.

    Heel veel succes allemaal!
     
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja dat is goed!
    Heel veel succes en wat lekker dat je er ook niet mee bezig kan zijn :)
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ** NOD-lijst 5 t/m 22 april 2020 **

    15 april

    16 april

    17 april

    18 april
    Gliss - op 18 april verjaardag 32 jaar - 1e kindje - ronde 21
    (ronde 20 vmk 5+0w na IUI-2)

    19 april
    CupCake25 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 4


    20 april
    Abigail114 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 8
    Willemijne - 27 jaar - 3e kindje - ronde 3
    Frieke - 29 jaar - 2e kindje - ronde 5


    21 april

    22 april



    Wachtbankje (0)
    Zwanger (0)
    Ongesteld (0)
    Negatieve Test (0)
    Twijfel-/Tuurtest (0)

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  16. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Dankjewel, jij ook!
    Tuurlijk ben ik er wel mee bezig, maar het overheerst niet en bepaalde momenten vergeet ik het soms. Dat is wel lekker.
    Ik duim met jullie mee!
     
    Willemijne en Gliss vinden dit leuk.
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier op CD12 en bij indrogen een tuurstreepje op de ovulatietest. Ik weet niet meer hoe het normaal de dagen voorafgaand aan de ovulatie was, laatste testen deed ik in november (daarna echo's vanwege iui). Dus of ze opliepen of in 1x knal waren..
    Afwachten maar!

    Hoe is het verder met de andere dames?
     
  18. Willemijne

    Willemijne Actief lid

    30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    Begrijpelijk dat jullie je ook aanmelden bij een regulier groepje. Dit is ook een nodgroepje van maar 1 week, voorheen was dat vaak 2 weken?

    Hier ook op CD 12, we lopen gelijk op. :)
    Meestal al zo'n dag of 4 voor de eisprong meer afscheiding. Hebben jullie dat ook?
     
  19. Willemijne

    Willemijne Actief lid

    30 mrt 2020
    348
    367
    63
    Vrouw
    Ook begrijpelijk! Wel natuurlijk eventjes komen vertellen als je zwanger bent, hoor! :)
    Ik vind het momenteel juist fijn om hier mee bezig te zijn. In plaats van al dat Corona nieuws... Maar zo ieder z'n gevoel en gedachten! Succes!
     
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja volgende keer misschien beter een 2 weken groepje maken. Er waren al 2 weekgroepjes in april, dus dacht dat dat gebruikelijk was..

    Ik hou ook het cervixslijm in de gaten (billingsmethode), tenminste dat deed ik tot de start van IUI. En het werkt vrij goed, als je het een tijdje doet weet je wanneer de ovulatie komt :) daarom hoefde ik op een gegeven moment voor de zekerheid nog maar 2 dagen ovulatietesten te doen, maar zat altijd goed :)
     

Deel Deze Pagina