Vraagje dames, Ik heb vorige maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt, toen had ik een knaller van een test. Maandag weer gestart, dinsdag was ie iets hoger en net getest en hij was minder. Volgens mijn ‘berekening’ zou mijn ovulatie morgen moeten zijn. Maar als ik deze testen zo zie, zou ik gister(avond?) mijn piek moeten hebben gehad. En hoe werkt dit nu precies? 24-48 uur na je piek is de eisprong en na de eisprong kan een eitje nog 24 (of meer/minder?) uur leven? Of bij de piek is de eisprong en na kan ie nog zoveel uur leven...? Iemand die mij dit kan vertellen?
Oké Google is mijn vriend... dat was echt heel makkelijk te vinden... De ovulatie doet zich normaal zo'n 24 tot 36 uren na de LH-piek voor, waardoor de LH-piek een goede voorspeller is voor de vruchtbaarheidspiek. De eicel kan tot 24 uur na ovulatie worden bevrucht. Als de eicel niet wordt bevrucht, wordt de binnenlaag van de baarmoeder afgestoten (en gaat de eicel verloren) en begint je menstruatie. Dit betekent het begin van de volgende menstruatiecyclus.
Geen van deze testen is positief. De teststreep moet echt donkerder zijn dan de controlestreep. Deze testen kunnen ook behoorlijk donker worden, dus nog even doortesten!
Maar daarom dacht ik juist dat ie gisteravond positief was misschien... Want dinsdagochtend was ie donkerder dan woensdagochtend, dus dan dinsdagavond zou de piek geweest kunnen zijn... Snap je me nog? Of is dat dan weer helemaal verkeerd gedacht van mij...?
Bij mij zijn die dipstiks ook niet altijd enorm donker (betrouwbaar). Bij deze ovuleerde ik op de een na onderste test. Heb ik gecheckt met de clearblue test. Die gaf een duidelijke smile, volgens mij hoeven ze niet altijd enorm te knallen die dipstiks, wisselt dat ook per persoon en per maand.
@Hakoek het is beter om 2x per dag te testen. Aangezien je nu helaas de kans loopt om je piek te missen.
Hier zijn de testjes nog wit of licht. Verwacht ook door mijn langere cyclus volgende week mijn vruchtbare week te hebben, maar je weet het maar nooit hé! Het mooie weer komt er weer aan! Vandaag samen vrij, dus lekker naar buiten straks. Heeeeeerlijk die vitamientjes opsnuiven!
bij mij kan vruchtbaar slijm een week duren en dan pas de eisprong op de dag dat het net verdwenen is
Hmm, bij jou en bij Meisje93 duurt het een week... Ik denk dat ik dan maar afwacht hoe lang ik het heb en de dag daarna op het wachtbankje ga zitten. Ondertussen blijven we het wel gewoon gezellig maken
Hier niet zo’n goed bericht.. zaadjes waren maar 1 miljoen, mijn ei was al weg en ze hebben een cyste aangetroffen in mijn buik. 22 mei evaluatiegesprek met de gyn over hoe nu verder en krijg ik een echo om te kijken of de cyste weg is. We hebben al wel vast een folder over ivf/icsi meegekregen. Maar weet nog niet of dat het gaat worden. We zullen het gaan meemaken allemaal.
Pfff wat heftig! Wel veel tegenslagen op 1 dag! Heb je een echo gehad dat ze komden zien dat je ei weg was en dat er een cyste zit? 22 mei is ook weer 3 weken wachten, jullie moeten een hoop geduld opbrengen. Hopelijk is IVF of icsi de oplossing voor jullie. Gelukkig hoor je daar vaak succesverhalen over! Sterkte met dit allemaal weer een plekje gevem.
Ze doen standaard bij ons een echo vooraf, dat is wel fijn. Dan weet je ook meteen hoe dik je baarmoederslijmvlies is enzo. Ik hoop dat ik alsnog goed nieuws mag brengen over 2 weken!
Dat is wel echt flink balen! Ze hebben wel een poging gedaan? Zal duimen dat je over twee weken een positieve test in je handen mag hebben dan.