Hoi meiden !! Ik heb lang mezelf afzijdig gehouden van het nod topic. Best confronterend. Afgelopen week was een zware week (zie handtekening). Wij moeten 20 april naar de gyn terug. ML had extreem weinig zaadjes in de proefopwerking vorige wk. Na 20 april een nieuwe check. De gyn zei dat met een soort gelijke uitslag zij ons door zal sturen voor ivf of icsi. Als het wat hoger is misschien iui starten. Het is nogal wat ... ik ben nog steeds bang dat ze ons weg stuurt ondanks de verminderde kans.. misschien stom.. maar ben gewoon behoorlijk bang !! Mijn nod 19 april. Bo 28 jaar 3e kindje (1e net huidige partner)
Wat een spannende tijd zeg! Mag ik vragen waarom jullie (of alleen je man) onderzocht zijn? Meestal moet je een jaar wachten toch?
Ja hoor dat mag je vragen. Wij zijn ook al een jaar bezig waarvan 10 mnd met ovu testen. Maar er is bij mij pcos vastgesteld op mn 16e.. wat nu een verkeerde diagnose blijkt te zijn..... en manlief is het eerder by zyn ex ook niet gelukt om haar zwanger te laten raken. Dus onzekerheid en ik heb 2 keizersnedes gehad waardoor je verhoogde kans hebt op verklevingen, zeker na spoed.. (heb ik 2x gehad). Dat is nu dus ook uitgesloten.. ik ben zoals je wel snapt erg blij dat we onderzocht mochten worden want de kans op natuurlijke bevruchting met dit zaad is bijna niks......
Helemaal niet stom hoor Bo, je hebt immers heftig nieuws gekregen! Daar mag je best even van slag van zijn... Spannende weken voor je nu tot je afspraak de 20e voor je meer duidelijkheid hebt. Duim voor je! Succes de komende weken, hopelijk kan je het een beetje loslaten en is het voor je het door hebt de 20e
Wat een verhaal zeg. Hoop dat het jullie gegund is!! Spannende tijd dus nu! Hoop dat de tijd een beetje snel gaat voor je...
Dreamer wat fijn dat er verder gekeken wordt! Duim ook voor jullie! Bo.. pff heftig hoor. Jeetje.. wat onzeker allemaal..ik hoop dat jullie wens op wat voor manier dan ook snel mag uitkomen! Nou ik heb vandaag hele dag al bruine afscheiding. Wordt er niet goed van. Maakt me onzeker..
In totaal alles bij elkaar zijn we pas 6 maanden bezig met tussenpozes.. Maar vanaf het moment dat we zijn begonnen heb ik mijn cyclus bijgehouden dus op zich valt het nog wel mee gelukkig. Ik ben nu weer opnieuw begonnen met het tellen van de rondes omdat we een tijdje gestopt waren met proberen (mijn vriend woonde toen nog niet hier in NL bij mij vandaar) Hopen dat het deze x gewoon raak is want het voelt inderdaad wel lang aan!
Heftig hoor Bo! Fijn dat je versneld in het medische traject kon, zeker als je zelf al weet dat je daar recht op hebt! Wat kunnen ze doen aan traag/weinig zaadcellen? Hoop ook echt dat jullie wens vervult gaat worden! Succes!!
Wat een stilte hier, haha! Hoe gaat het met jullie? Hoe vaak zijn jullie intiem rond de ovulatie? En dan iedere dag, om de dag, om de twee dagen of nog anders? Ben gewoon even benieuwd. Ben zo bang dat wij iets niet 'goed' doen of zo - herkenbaar bij sommigen? Wij beginnen een week voor mijn (verwachte) ovulatie met intiem zijn om de dag. Dit tot 4 dagen na de (verwachte) ovulatie. Op de dag dat mijn afscheiding het meest rekbaar en doorzichtig is doen we het ook, mocht dit buiten het 'om-de-dag-schema' vallen. Geniet nog even van dit kortere weekend!
Hee je verhaal is wel herkenbaar hoor! Wij gaan het deze keer ook over een andere boeg gooien. Wij klusten eerst altijd tijdens de 'vruchtbare dagen' (die ik via het internet had uitgerekend) om de dag. Nu ga ik gewoon direct na afloop van ongi gelijk om de dag beginnen tot ik de volgende ongi (hopelijk niet) voel aan komen. Ben benieuwd of het verschil gaat uit maken. Hoelang ben jij al bezig en is dit voor je eerste kindje? Sorry kan de lijst even moeilijk terug zien want zit via mijn mobieltje met kuren nu op dit forum.
Heel herkanbaar! Ik twijfel daar ook aan. Mijn vriend heeft een hoog libido en mijne is ook gestegen sinds ik gestopt ben met de pil De vorige cyclus had ik ovulatietesten gebruikt. Toen de test donkerder werd hebben we het iedere dag gedaan. Na mijn eisprong durfde ik op de een of andere manier niet meer en hebben we het een paar dagen niet gedaan. Misschien zijn we te vroeg gestopt?
Ik gebruik ovulatietestjes om mijn eisprong op te sporen. De week voor mijn eisprong begin ik sowieso al, ook als de testjes nog niet positief zijn. Voelt fijn om een soort voorraadje vast te hebben Als mijn eisprong dan nadert om de dag, of om de 1,5 dag/soms elke dag. Net ook een beetje hoe het uit komt met mijn onregelmatige diensten en andere verplichtingen. Na mijn eisprong dan ook nog wel voor de zekerheid. Tot nu toe nog geen knallende ovulatietest, maar verwacht die ook pas aan het einde van de week. Alle verloopt dus nog volgens verwachting
Ik gebruik ook sinds deze ronde ovulatietesten.. Nog geen eisprong gevonden, maar ook hier verwacht ik het pas komende week. Verder doen we het vooral wanneer we zin hebben, maar dit is toch ongeveer wel om de dag. Soms ook 2 dagen niet en dan 2 dagen op rij. Proberen er nog niet al te veel druk op te leggen.. Moet wel nog leuk blijven Gelukkig is mijn bruine afscheiding iig weg en ook geen bloeding meer gehad. Even afkloppen dat het zo blijft
Wij doen om de dag rond eisprong. Nu geen ovu testen, om de druk er wat van af te halen... Weet nu wel ongeveer wanneer m'n ei springt, heb 2 rondes wel ovu testen gedaan. Dus nu wel inzicht in afscheiding rondom eisprong. Wel een goede tip Teletubbie!! Om sowieso als ik het meest vruchtbare slijm heb het even gezellig te maken waarom ga je tot 4 dagen erna door? Wij stoppen eigenlijk zodra het vruchtbare slijm weg is. Maar toch verstandig dan nog 1 keer door te pakken?
Ik gebruik ovu testen, meet elke ochtend de temperatuur op, en let op het cervixslijm. En alles wijst erop dat mijn eisprong er aan zit te komen! We vrijen om de dag, en misschien op de dag van de eisprong nog eens een keertje extra. Spannend hoor
Sorry, ik ben hier wat minder actief. Zal wel door laatste ervaring komen. Hier nog weinig nieuws. Eergisteren met de eerste ovu's gestart van deze ronde. Toen licht streepje te zien. Gisteren geen streepje. Maar nu was urine ook wel erg waterig gisteren.
Hoef je wat mij betreft geen sorry voor te zeggen hoor. Lees datje afgelopen maand MK hebt gehad in je onderschrift.. Logisch dat dit je raakt en je misschien even minder behoefte hebt om hier rond te hangen! Hier nog geen ei op t spoor overigens, geduld...
Zit vandaag op dag 13 van 32dagen cyclus net heel veel cervixslijm gehad, lijkt me nog veel te vroeg toch, Ovu test is lichter dan gisteren (Streepje was gister en vandaag veel dunner dan controle streep)maar urine was geconcentreerder, heb ik nu snel mijn ei fnie?