gister een knalpositieve ovulatietest alleen niet geklust hadden we de dag ervoor gelukkig wel gedaan dan vandaag nog maar een x maar volgens mij is dat te laat !! X x
haha me man belt net zegt tegen mij moeten we vanavond klussen ? Komen ze verbouwen dan ? Ik lag helemaal in een deuk X x
net terug van de iui. 10miljoen zwemmers deze keer. nu 2 weekjes wachten. vanavond en morgenochtend nog wat extra erbij doen
Trutje: vanavond nog een keer is prima! Veel plezier! Tunisiana: Dat zijn genoeg zaadjes! Go zaadjes go!!
Idd go go go zaadjes, zijn er lekker veel!! Tunisiana, ik zie dat jij een infectie hebt gehad bij je eierstokken. Denken ze dat dat misschien de oorzaak is waardoor het nu nog niet lukt? Ik heb nl op mijn 18e een zelfde infectie gehad en dat kan de oorzaak zijn dat het bij mij moeizaam verloopt (en dat er bij de eerste hsg het zo moeilijk ging). Goldfish als ik je handtekening lees zie ik dat je in jan weer een iui doet. Nu dan dus niet? Trutje, om de dag klussen is echt het advies dus je bent goed bezig!!
Dag dames, daar ben ik ook weer. Even alles bijgelezen. Echt weer veel uit het vorige forum. Maar ook veel die starten aan de MMM. Hier waarschijnlijk ook het geval. Ik moet as dinsdag naar de dokter om te bespreken dat we nu een jaar bezig zijn. Iemand nog tips wat te zeggen? Ik heb geen zin om naar huis gestuurd te worden met, probeer nog maar even. Vooral omdat mijn cyclus sinds het stoppen met de pil vrij regelmatig was van 26 dagen langzaam opgelopen naar 29 dagen. En nog een vraagje, wat zijn de stappen als je naar het ziekenhuis moet? Lees al iets over bloedonderzoek, zaadonderzoek. Mag ik op de lijst: Nod 19-12, Girlie12, 30 jaar, ronde 13, 1e kindje.
Girly, ik denk dat je wel door gestuurd wordt hoor na een jaar proberen. Her kan ook zijn dat de huisarts een paar onderzoeken doet doordat hij je doorstuurt maar dat is verschillend per ha. Wordt je wel doorgestuurd dan is het afhankelijk van wat ze vinden of ze je wel of niet naar huis sturen zullen voor een paar maanden. Ze gaan allerlei gegevens verzamelen en op grond daarvan maken ze een kansberekening; de kans dat je nog spontaan zwanger kan raken. Als die groter is dan de kans met hulp dan moet je het dus weer proberen. Dat is heel lastig (weet er alles van) maar je moet wel bedenken dat je de grootste kans ook moet benutten. Eerste dingen zijn: vragenlijst (med geschiedenis, familiaire dingen enz), bloed prikken, sperma onderzoek en inwendige echo. Vaak volgt er dan nog een hsg, maar dat is geloof ik niet altijd direct zo, (hsg is een baarmoeder foto; met hoge druk spuiten ze contrastvloeistof in je baarmoeder en kijken ze of je eileiders doorgankelijk zijn). Is dat allemaal goed dan moet je het nog een tijd proberen. Een jaar is lang hè?! Maar geef de moed niet op want een jaar is in de mmm nog maar kort, het kan gewoon echt gewoon spontaan nog gebeuren (maar snap dat je dat op een gegeven moment niet meer gelooft hoor!).
Enorm bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb aantal jaren geleden inwendige echo gehad voor iets anders. Zag er toen prima uit. Elke maand die onzekerheid en spanning is niet te hebben, maar is niet dat ik er niet meer in geloof. Wil denk ik voor mijn gevoel uitsluiten dat er iets aan de hand is of wat er aan de hand is achterhalen. Zodat je niet maar wat aanrommelt. Hopelijk doet de huisarts niet moeilijk en stuurt ie ons zo door, en daarbij hoop ik dat de wachtlijst niet al te lang is in het ziekenhuis.
Graag gedaan hoor! Verschrikkelijk zijn de teleurstellingen.... vind t nu steeds lastiger worden. Bij mijn zh staat de wachttijd op de site, wellicht bij jullie ook? Is hier maar 2 wk nu (toen bij dl was het 2 mnd.... ). Kan me niet voorstellen dat hij niks doet hoor!
@tunisiana: super dat je 10 miljoen zwemmers had bij de iui. Heeel veel succes!! @girlie12; bah vervelend dat jullie al een jaar bezig zijn. Wel goed dat je een afspraak bij de dokter hebt. Ik hoop dat je zo snel mogelijk bij het ziekenhuis terecht kan.
Ja inderdaad de teleurstellingen worden wel steeds groter. Je hebt ook steeds in je hoofd, oh leuk om het te melden met sinterklaas, kerst of andere dingen. Maar die kansen gaan ook steeds voorbij. Kerst kan nog!! Daar gaan we voor! Allemaal op roze!! Ga eens op de site van het ziekenhuis kijken! Staat inderdaad 2 weken. Mooi!
Ik vind het zo lastig dat mijn ovulatietesten al een week positief zijn (miskraam 9 nov.) Ik heb gewoon geen idee waar ik zit in mijn cyclus.. wil zo graag een nieuwe start.
Roos: na een vervolggesprek met de gyn half oktober, mochten we eindelijk gaan starten met behandelingen. Vlak voor het moment van de iui werd ons verteld dat er maar 200.000 zaadjes aanwezig waren en dat het minimum 1 miljoen is. De gyn wilde wel de iui doorzetten omdat de beweeglijkheid goed was. Maar 1/5 deel van het minimum is een hele kleine kans om zwanger te raken. Dus nu moeten we eerst wachten totdat de hoeveelheid zaad opgebouwd is. Dus deze ronde proberen we weer zelf. Waarschijnlijk gaat manlief zijn zaad in de kerstvakantie laten testen om te kijken of het dan wel goed genoeg is. Want dan kunnen we in januari door met de volgende iui.
Vandaag had ik een preconceptieconsult bij de gynaecoloog en ik baal. Mocht ik zwanger raken moet ik bevallen in het universitair ziekenhuis en die is dus 45km verderop. Als het spits is moet ik dus een uurrrrrr in de auto weeën weg puffen. Zo niet tof! En dat terwijl er hier een ziekenhuis op 8 minuten rijden is.... Ook met gynaecoloog etc. Bah!