NOD lijst 15 t/m 21 Februari 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door besjes, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    ♥ NOD lijst 15 t/m 21 februari 2015 ♥

15. (0) :

16. (0) :

17. (1) :
    Pitahaya, 29 jaar, ronde 3 na MA, 1e kindje

18. (1) :
    Besjes, 27 jaar, ronde 1, 2e kindje

19. (0) :

20. (0) :

21. (0) :

Datumloos (1) :
    Arendje, 24 jaar, 16e ronde, 1e kindje

Buiten de lijst (0):

Totaal: 3

Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

Wil je op de lijst, geef dan de volgende gegevens door (in kleur in je bericht) of vul de lijst zelf aan met je: nod, naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje.

En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen bij je datum aan en onder bij totaal van alles ook.

De lijst kopiëren werkt niet!!

Druk op Quote onderaan bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan stukje tussen haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Besje, waarom doe je in je onderschrift ook niet zo'n banner? Dan weet ik waar je in je cyclus zit. En oh, jij zit nog in je menstruatie. Hoe lang ben jij ongesteld dan? Ik maar 4 dagen ofzo en dan nog beetje bruinverlies 2 dagen ofzo...

@Arendje: Joeeepie!! Er komt iemand erbij! Dat vinden wij alleen maar leuk. We zaten nu alleen maar met z'n tweeën te kletsen. Haha. Ik zie dat jij al in een heel traject zit. Wat heftig zeg. En vanaf juli de mmm in dus. Dat is heftig. Dat gaan wij ook per maart doen. Vind ik best wel spannend! Maar lijkt mij enerzijds ook wel een klein beetje 'frustrerend' dat alles gewoon goed is bij jullie! Wat gaan ze dan doen of weet je dat nog niet?

3. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Zo dat ziet er wat gezelliger uit hihi ;)

Ik zal ook een beetje over mezelf vertellen. Ik ben sinds augustus 2013 gestopt met de pil. M'n cyclussen zijn onregelmatig, maar ik heb wel iedere maand een eisprong. Dat weet ik doordat ik ovulatietesten gebruik en mijn temperatuur meet iedere ochtend. Helaas ben ik nog niet zwanger geweest en ben ik afgelopen juli naar de huisarts gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de gyn. Na een heleboel onderzoeken bleek er met onze vruchtbaarheid niks mis. We hebben de grootste kans om nog zelf, zonder medische hulp, zwanger te worden. Daarom proberen we het nu tot de zomer nog zelf en daarna gaan we over op behandelingen. Ik denk dat het dan IUI wordt. Ik vind het erg lastig dat het allemaal zo moeilijk gaat en dat we iedere maand weer zo'n grote teleurstelling hebben. Er zijn momenten dat ik er echt helemaal doorheen zit. Vooral als iedereen om je heen heel snel zwanger wordt. Maar ja deze maand gaan we er gewoon weer voor! Ik hoop dat er veel roze op de lijst komt deze maand!!

4. Pitahaya

Super bedankt dat je de lijst een update hebt gegeven met mooie kleurtjes!
    Waarom sta jij op datumloos?

5. Pitahaya

Oh, ik zie dat we door elkaar heen kletsen. Haha.
    Sorry. En sorry dat ik zoveel over jullie vraag hoor. Ik vind het leuk om de verhalen er achter te weten.

Wat heftig dat je al zo lang bezig bent met je mannetje en dat het dan nog niet lukt zeg. En dat het dan meteen iui word lijkt mij ook lastig...
    Het moet toch een keer raak zijn? Jullie zijn dus al meer dan een jaar bezig dan he?

Nou, we gaan er voor! Alleen maar een roze lijst please!!

6. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Geeft niet hoor! Ik vind het juist fijn om m'n verhaal kwijt te kunnen.

We zijn nu zo'n anderhalf jaar bezig. Ik heb mezelf op datumloos gezet omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Zodra ik m'n eisprong heb gevonden kan ik mezelf op de goeie datum zetten.

De gyn heeft de kans op zwangerschap berekend. Daaruit bleek dat wij een kans hebben van 62,7% dat het nog spontaan lukt het komende half jaar. Ik hoop het maar! Aan de ene kant inderdaad fijn dat alles goed is, maar aan de andere kant is er dan ook niks wat je kan doen. Je staat dan echt machteloos.

Ik heb een beetje teruggelezen en ik hoop dat jij deze maand een mooie eisprong hebt! Spannend dat je anders de volgende maand naar de gyn gaat en dat je dan waarschijnlijk met clomid gaat starten. Hopelijk is dat niet nodig en word je deze maand al zwanger! Je hoort dat heel vaak. Dat vrouwen in de laatste maand voordat de MMM begint zwanger raken!

7. Pitahaya

Pff, echt lang zeg. Maar dat percentage is inderdaad wel groot. Ik hoop dat het lukt voordat je die molen in gaat.

Ik heb ook een onregelmatige (en lange) cyclus. Ik bereken mijn NOD aan de hand van een gemiddelde cyclus maar het kan ook zo zijn dat ik overstap op een andere datum (en misschien dan ook wel op een ander clubje).

Ja, de vorige keer was ik ook net die maand voordat we de molen in gingen zwanger. Dat werd een miskraam en daarom moesten we weer een half jaar wachten. Omdat het toch spontaan is gelukt. Maar sinds de miskraam heb ik geen ovulatie meer gehad. Zeer frustrerend.

Ik hoop gewoon dat we alledrie snel zwanger raken!

8. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Hey arendje wat gezellig dat je mee kletst wat balen dat jullie al zo lang bezig zijn zeg kan me voorstellen dat je het soms hebt gehad! Hopelijk deze ronde op roze zou wel heel leuk zijn voor jou/jullie. Opzich idd Nog Grote kans als je van die berekening van de gyn uit gaat.
    Thanks voor het pimpen van de lijst Ik kwam er niet aan toe hihi

Pita Ik zal ff banner maken ik zit nu op dag 6 is nu wel zo goed als klaar.
    Wie weet switch Ik ook nog datum dit is maar een wilde gok

9. MamaAnnemieke

10 okt 2014
    89
    0
    0
    Mijn NOD is 16 februari, eisprong verwacht ik 2 februari.

Ik ben Annemieke, 21 jaar.
    Het word ons 2e kindje.. (we hebben een kindje van 4) Ik weet niet precies welke ronde, we zijn in elk geval al 1,5 jaar bezig met geen resultaat! :(

10. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Gezellig annemieke balen dat het bij jou ook zo lang duurt. Ze weten niet waarom als ik dat zo lees? Hopelijk deze ronde op roze

11. Pitahaya

Hé, nog iemand erbij! gezellig! Dan zijn we al met z'n viertjes.

Annemieke, weten ze waarom het bij jullie niet lukt? Gaan ze hier nog verder mee in behandeling of moeten jullie het ook gewoon zelf proberen? Jou laatste cyclus was ook een stukje langer in eens he?

12. Pitahaya

Ik ga proberen de lijst aan te passen.

13. Pitahaya

♥ NOD lijst 15 t/m 21 februari 2015 ♥[/B]

15. (0) :

16. (1) :
    MamaAnnemieke, 21 jaar, 1.5 jaar bezig, 2e kindje

17. (1) :
    Pitahaya, 29 jaar, ronde 3 na MA, 1e kindje

18. (1) :
    Besjes, 27 jaar, ronde 1, 2e kindje

19. (0) :

20. (0) :

21. (0) :

Datumloos (1) :
    Arendje, 24 jaar, ronde 16, 1e kindje

Buiten de lijst (0):

Totaal: 4

Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

Wil je op de lijst, geef dan de volgende gegevens door (in kleur in je bericht) of vul de lijst zelf aan met je: nod, naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje.

En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen bij je datum aan en onder bij totaal van alles ook.

De lijst kopiëren werkt niet!!

Druk op Quote onderaan bericht met de lijst, haal bovenaan en onderaan stukje tussen haakjes met naam en quote erin weg en pas de lijst aan.

14. MamaAnnemieke

10 okt 2014
    89
    0
    0
    nee dat weten ze niet ... zo raar! maar de gyn wil niks doen omdat ik jong ben en hij liever iemand van 40 helpt of iemand die al 4 jaar bezig is.. tegen die tijd mag ik terug komen. :s nou dam hoop ik toch allang zwanger te zijn (of zijn geweest).

15. MamaAnnemieke

10 okt 2014
    89
    0
    0
    ze zouden iui of ivf gaan doen mar gisteren kwam die er ineens mee dat die dat niet wil doen.. pas als ik 4 jaar bezig ben of tegen de 40 ben.. ik zei al: nou bedank dan heeft mijn eigen dochter al kinderen tegen die tijd (die is 23 al ik 40 ben haha). ze bepalen daar schijnbaar of je 'oud genoeg' bent voor kinderen. -_-'

Ben getrouwd, we hebben een dochter van 4 en lopen al bijna 2 jaar met de wens voor een tweede kindje en mijn man heeft ondertussen veel last van zijn spier en gewricht ziekte ( hij mag zijn medicijnen niet zolang we niet zwanger zijn ivm kans op aangeboren afwijking)

tsja we balen dus wel snapje.

16. Pitahaya

Ik vind dit echt een heel raar verhaal! Dit kan toch zo niet??? Ik zou echt een second opinion in een ander ziekenhuis proberen te krijgen hoor! Ik vind dit echt schandalig.

Heb je wel elke maand een eisprong? En je man zijn zaad was gewoon goed? Dan moet het wel goed komen. En je eerste kindje is ook met dezelfde man? Maar toch... ik vind het echt gemeen dat ze je niet helpen. Desnoods dat ze zeggen van probeer nog een half jaar! Maar 4 jaar.... Pffff....

Ik zie dat ik de lijst niet helemaal goed heb gedaan. Er staat nog zo'n b naast de hoofdtitel. Het was de eerste keer. Sorry! :)
    Haha.

Ik zit nu op cyclusdag 9. Het gaat hier niet zo lekker. Vanochtend zooooo geen zin om te sporten (doe ik elke vrijdagochtend) dat ik niet ben gegaan en pas net mijn bed uit gekomen. Vrijdag is mijn vrije dag. Dus niet gesport en vervolgens een bakje vla gegeten en teveel chocolade. Ik weet niet wat ik heb. Trek in suikers ofzo... Stond op de weegschaal en was weer 0.3 aangekomen en wil zo graag nog 2.5 kilo kwijt. Dat lukt maar niet. Ik ben niet te zwaar (62.3 bij 1.64) maar toch... Baal even van mezelf.

Maar vanochtend leek het wel iets van slijmerige afscheiding. En in eens heb ik hoop dat ei deze ronde eerder komt.
    Ik ben nu 1x in de week ook een fertiliteitsmassage aan mezelf aan het geven. Schijnt te helpen. We zullen het zien. Misschien dat ik dus al eerder begin met ovulatietesten. Op de 1 of andere manier heb ik het gevoel dat deze ronde korter gaat worden dan de vorige.

17. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Sorry hoor annemieke maar omdat je toevallig jong bent kan die arts niet ineens bepalen dat je maar moet wachten tot je 40 bent. Dat slaat echt helemaal nergens op! Die arts werkt voor jou he, je betaald hem dus hij moet ze werk gewoon doen of je nou 20 of 100 bent! Ik zou als ik jou was het hier niet bij laten dat kan hij toch niet gewoon zo zeggen kom op. Helemaal omdat je eigenlijk wel iets van iui zou gaan doen! Ik zou ook gaan voor een second opinion, echt belachelijk dit.

Balen dat je een rot dagje hebt pita. Morgen vast beter. en die fertiliteitsmassage hoe moet ik dat voor me zien?
    Ben benieuwd wanneer je gaat starten met ovutesten.

18. Pitahaya

Ik ben het helemaal met Besje eens! Ik zou echt naar een ander ziekenhuis of desnoods andere arts gaan. Dit kan echt niet.

Dit is de fertiliteitsmassage: http://www.acupuncturiste.be/wp-content/uploads/2013/04/Hoe-zelf-een-fertiliteitsmassage-uitvoeren.pdf
    Ik weet niet of het helpt maar het schijnt de vruchtbaarheid te verhogen. We hopen er maar op hè! Ik probeer ondertussen van alles, hihi.

Ik ga ze sowieso maandag pas bestellen en dan ga ik even eentje doen. Aan de hand van hoe donker die is, ga ik door met testen of wacht ik nog een week.

19. MamaAnnemieke

10 okt 2014
    89
    0
    0
    Ja mijn man werkt in Belgie dus we hebben ook een Belgische zorgverzekering. We gaan nu kijken of ze ons in Antwerpen willen helpen.

Ik heb elke maand een eisprong maar het duurt steeds langer voor die is zegmaar heb ik het idee. Zaad van mijn man is helemaal goed, is 2x getest. Ons eerste kindje is van dezelfde man ja ;) Dat is dus echt een wonder dat die (zeer onverwacht) gekomen is hebben we nu wel ontdekt...!

20. Pitahaya

Een heel goed idee dat jullie het nu in Antwerpen gaan proberen! En probeer voor jezelf op te komen he! Want jullie hebben het recht op een behandeling!!
    Ik hoop dat ze iets gaan doen.

Deel Deze Pagina