Mamavand, heel veel sterkte. Mag ik weten wanneer jullie ongeveer met de ovulatietesten beginnen? Mijn verwachte eisprong zal rond 3 januari zijn (zondag dus) En testen jullie dan meerdere keren per dag? Ik heb wel meerdere ronden getest, maar echt duidelijk wordt het mij er nog niet mee. Zie niet echt knallers van streepjes. Maar er is wel wat zichtbaar, dus hoe snel is dan je eisprong nadat je een eerste streepje ziet op de ovulatietest? Ik ben deze cyclus ook aan het temperaturen, om te kijken of ik het echt goed kan ontdekken. (slik namelijk medicatie om mijn hormonen te regelen, maar dat doe ik al meer dan een jaar, dus wie weet werkt het niet eens) Erg veel vragen, maar dat komt ook omdat het onze eerste keer is en ik mij eigenlijk al oud voel. Zit ook gewoon in een dip, vandaag weer gehoord dat er een vriendin zwanger is, inmiddels de 5de van de groep al. Gun het iedereen, maar merk wel dat de druk bij mijzelf steeds hoger wordt. Ik weet het dat doe ik zelf, maar toch.
Juffie, ik snap precies hoe je je voelt. In mijn omgeving raakt ook iedereen zwanger of is net bevallen en dan ook nog eens heel snel allemaal. Ik gun het ze van harte maar merk wel dat ik afstand bewaar. Wil er niet telkens mee geconfronteerd worden, egoïstisch misschien maar zo voel ik het nu eenmaal. Ik begin meestal op cd 9 met ovulatietesten en dan 1 keer per dag. Vanaf cd 13 deed ik 2 keer per dag maar aangezien mijn eisprong de vorige ronde eerder dan verwacht kwam begin ik dit keer op cd 11 met 2 keer per dag. Normaal gesproken heb ik 2 dagen na mijn knaller mijn eisprong. Ben deze ronde ook aan de granaatappelsap en de frambozenbladthee gegaan. Niet heel fanatiek, gewoon 1 a 2 glazen per dag en of het gaat helpen geen idee, maar proberen kan geen kwaad.
Mijn zoon is al 12. Ik was bijna 17 toen ik ongepland zwanger werd, bijna 18 toen hij geboren werd. Daarom voelt het voor mij wel als eerste, omdat we nu echt bewust kiezen voor een eerste/tweede kindje.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook ovu testen gebruikt. Al vond ik het ook wel moeilijk te zien vaak. Het temperaturen werkt idd ter controle. Al weet je dan pas wanneer je eisprong geweest is als het eigenlijk te laat is. Daarom gaat het wel goed samen😉 2 x per dag heb ik nooit gedaan eigenlijk maar gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip. Maar ook daarbij vond ik het soms lastig dan denk je dat ie knalt en de volgende dag nog meer. Pas als je ze allemaal onder elkaar plakt zag ik het echt goed. Juffie om antwoord te geven op je laatste vraag ik had toen testen via zwanger en kids geloof ik en die gaven eigenlijk altijd wel een lichtelijk streepje het werd dus alleen steeds duidelijker en mij pas echt duidelijk wanneer je ze allemaal onder elkaar legt. Maar ook dan ben je er eigenlijk pas laat achter. Tenminste ik wel. Stond iig nooit met een test in mijn handen dat ik zeker wist ja dit is het moment.
Ik begin bij dag 10 met testen. Ik heb meestal een positieve ovulatietest tussen dag 11 en 14. Ik test soms 2 x op een dag. Meestal op dag 10 en 11, want ik wil het begin van mijn lh piek niet missen.
Sterkte..🌹 lijkt me inderdaad verschrikkelijk! Heftig hoor.. Hopelijk komen jullie er toch samen nog uit..
Sterkte Mamavand. Zo rot als je al een paar rondes aan het proberen bent en natuurlijk ook aan het hopen en dan zo'n nieuws. Niet voor te stellen.
Ach meid, hou maar op Jullie op naar ronde 16 zag ik...en een mk he bah. Hoopten voor het eind vh jaar nog een IUI poging te krijgen...maar hoorde vandaag in ziekenhuis dat het niet doorging...omdat het lab deze week gesloten is... had wel mooi ei 19mm nou ja dan maar weer " old school" aan de bak whahah Hopelijk wordt 2016 ons jaar!!
Hoi Juffie, ja het komt altijd weer even binnen als iemand in je vriendenkring zwanger raakt terwijl je zelf ook zo graag wilt. Hopelijk gaat het voor jullie ook snel gebeuren. Over de ovulatietesten...ik begin altijd met de 10e dag te testen (tel ik vanaf 1e dag menstruatie) in de bijsluiter staat wel omschreven wanneer je moet beginnen, als je namelijk korte cyclus hebt moet dit eerder. De test aflezen komt geloof ik nogal precies... ik volgde laatst de topic van de testen en dan denk ik bij sommige ja het is een piek, terwijl er anderen dames zeggen...nee geen piek te zien Heb zonet zelf ook een ovulatie test gedaan. Zal deze even bij de topic testen posten...en even horen wat de anderen er van zeggen.
Is er bij jullie vastgesteld dat jullie verminderd vruchtbaar zijn? 36 rondes is echt lang.... Die mk heeft er wel ingehakt inderdaad, maar we hopen op een mooi wonder in 2016
Meiden ik mag toch terug op de lijst. Lang verhaal maar voor m'n man hoeft dit niet een stop te zijn op onze wens voor nog een kindje. Dus wie wil mij toevoegen Mamavand ronde 3 28 jaar 3 e kindje
Nou mamavand, hopen dat jullie wens snel uit mag komen! Ik zou dan ook wel gelijk op de lijst gezet willen worden! 28 jaar, 3e ronde, 1ste kindje. Verwachte nod: 15 jan. Bedankt!
Tja waar het aan ligt weten we niet. Het zaad van mijn man is dikke prima en uit onderzoeken bij mij is gebleken dat ik een halve baarmoeder heb en maar 1 eileider, toch kan dit het probleem niet zijn volgens de dokters. We hebben namelijk al een dochter en zij was er bij ronde 1. Dus het is meer onverklaarbaar onvruchtbaar.. En omdat we al een kindje hebben werden we ook steeds maar weer naar huis gestuurd, probeer nog maar even.
♡ NOD lijst 15 t/m 21 januari 2016 ♡ 15. (3) Suze29, 30 jaar, ronde 16 (1 na mk), 1e kindje MissMarijke, 37 jaar, ronde 36, 2e kindje, MMM Bliksem1987, 28 jaar, 3e ronde, 1ste kindje 16. (9) Anouk1989, 26 jaar, 2e ronde, 2e kindje Rhea90, 25 jaar, 1e ronde, 2e kindje Leenislief, 34 jaar, 4e ronde, 2e kindje Larissa100, 28 jaar, 3e ronde (na mk), 2e kindje Brabomama, 35 jaar, 1e ronde, 3e kindje Princess, 30 jaar, 1e ronde, 2e kindje Padmee, 28/29 jaar, 4e ronde (2e na MK), 1e kindje Sappie1986, 29 jaar, 7e ronde, 2e kindje Mamavand, 28 jaar, 3e ronde, 3e kindje 17. (7) Eef29, 30 jaar, 5e ronde, 2e kindje Perdiz, 33 jaar, 4e ronde, 1e kindje liesiewiesie, 27 jaar, 2de ronde, 2de kindje Antares, 35 jaar, ronde 1, 3e kindje Leinrob, 32 jaar, ronde 3, 1e kindje Juffie33, 33 jaar, ronde 8, 1e kindje EedihcrO, 38 jaar, ronde 11, 1e kindje 18. (2) Jessy77, 37 jaar, ronde 8, 2e kindje Jallou, 31 jaar, ronde 5, 3e kindje 19. (3) Belony, 37 jaar, ronde 1 na mk, 1e kindje MamavanHayden, ?? jaar, ronde 32, 2e kindje MadameV, 26 jaar, 1e rondje, 2e kindje 20. (4) Lach, 30 jaar, 2e ronde, 2e kindje (zelf inseminatie) Daan, 25 jaar, 2e ronde, 1e kindje TrotseMama1990, 25 jaar, ronde 14, 3e kindje Lysta, 30 jaar, 2e ronde, 1e kindje 21. (2) maryjames, ?? jaar, ronde 26, 1ste kind Kroel, 36 jaar, ronde 6, 2e kindje Datumloos. (1) Water27, 30 jaar, 8e ronde, 2e kindje Buiten de lijst. (0) Totaal: 31 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/][/QUOTE]