NOD-lijst 15 t/m 21 Januari 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door Anouk1989, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Suze29, ik kom jou gezelschap houden op de 15e :)

2. Juffie33

Juffie33 Actief lid

20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Mamavand, heel veel sterkte.

Mag ik weten wanneer jullie ongeveer met de ovulatietesten beginnen?
    Mijn verwachte eisprong zal rond 3 januari zijn (zondag dus)
    En testen jullie dan meerdere keren per dag?

Ik heb wel meerdere ronden getest, maar echt duidelijk wordt het mij er nog niet mee. Zie niet echt knallers van streepjes. Maar er is wel wat zichtbaar, dus hoe snel is dan je eisprong nadat je een eerste streepje ziet op de ovulatietest?

Ik ben deze cyclus ook aan het temperaturen, om te kijken of ik het echt goed kan ontdekken.
    (slik namelijk medicatie om mijn hormonen te regelen, maar dat doe ik al meer dan een jaar, dus wie weet werkt het niet eens)

Erg veel vragen, maar dat komt ook omdat het onze eerste keer is en ik mij eigenlijk al oud voel.
    Zit ook gewoon in een dip, vandaag weer gehoord dat er een vriendin zwanger is, inmiddels de 5de van de groep al.
    Gun het iedereen, maar merk wel dat de druk bij mijzelf steeds hoger wordt. Ik weet het dat doe ik zelf, maar toch.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Juffie, ik snap precies hoe je je voelt. In mijn omgeving raakt ook iedereen zwanger of is net bevallen en dan ook nog eens heel snel allemaal. Ik gun het ze van harte maar merk wel dat ik afstand bewaar. Wil er niet telkens mee geconfronteerd worden, egoïstisch misschien maar zo voel ik het nu eenmaal.

Ik begin meestal op cd 9 met ovulatietesten en dan 1 keer per dag. Vanaf cd 13 deed ik 2 keer per dag maar aangezien mijn eisprong de vorige ronde eerder dan verwacht kwam begin ik dit keer op cd 11 met 2 keer per dag. Normaal gesproken heb ik 2 dagen na mijn knaller mijn eisprong.
    Ben deze ronde ook aan de granaatappelsap en de frambozenbladthee gegaan. Niet heel fanatiek, gewoon 1 a 2 glazen per dag en of het gaat helpen geen idee, maar proberen kan geen kwaad.

4. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Mijn zoon is al 12. Ik was bijna 17 toen ik ongepland zwanger werd, bijna 18 toen hij geboren werd. Daarom voelt het voor mij wel als eerste, omdat we nu echt bewust kiezen voor een eerste/tweede kindje.

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook ovu testen gebruikt. Al vond ik het ook wel moeilijk te zien vaak. Het temperaturen werkt idd ter controle. Al weet je dan pas wanneer je eisprong geweest is als het eigenlijk te laat is. Daarom gaat het wel goed samen😉 2 x per dag heb ik nooit gedaan eigenlijk maar gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip. Maar ook daarbij vond ik het soms lastig dan denk je dat ie knalt en de volgende dag nog meer. Pas als je ze allemaal onder elkaar plakt zag ik het echt goed. Juffie om antwoord te geven op je laatste vraag ik had toen testen via zwanger en kids geloof ik en die gaven eigenlijk altijd wel een lichtelijk streepje het werd dus alleen steeds duidelijker en mij pas echt duidelijk wanneer je ze allemaal onder elkaar legt. Maar ook dan ben je er eigenlijk pas laat achter. Tenminste ik wel. Stond iig nooit met een test in mijn handen dat ik zeker wist ja dit is het moment.

6. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte mamavand! Dat zal een klap zijn zeg. Hopelijk komen jullie er uit.

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Gezellig ☺ Al heel wat achter de rug zie ik. Hopelijk een mooi begin van 2016!

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dankjewel meiden. Idd een enorme klap. Ben er kapot van.

9. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Ik begin bij dag 10 met testen. Ik heb meestal een positieve ovulatietest tussen dag 11 en 14. Ik test soms 2 x op een dag. Meestal op dag 10 en 11, want ik wil het begin van mijn lh piek niet missen.

10. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Sterkte..🌹 lijkt me inderdaad verschrikkelijk! Heftig hoor..
    Hopelijk komen jullie er toch samen nog uit..

11. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Sterkte Mamavand. Zo rot als je al een paar rondes aan het proberen bent en natuurlijk ook aan het hopen en dan zo'n nieuws. Niet voor te stellen.

12. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Ach meid, hou maar op :(
    Jullie op naar ronde 16 zag ik...en een mk he bah. :(

Hoopten voor het eind vh jaar nog een IUI poging te krijgen...maar hoorde vandaag in ziekenhuis dat het niet doorging...omdat het lab deze week gesloten is... had wel mooi ei 19mm nou ja dan maar weer " old school" aan de bak whahah :D

Hopelijk wordt 2016 ons jaar!!

13. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Jeetje, sterkte mamavand...

14. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hoi Juffie, ja het komt altijd weer even binnen als iemand in je vriendenkring zwanger raakt terwijl je zelf ook zo graag wilt. Hopelijk gaat het voor jullie ook snel gebeuren.

Over de ovulatietesten...ik begin altijd met de 10e dag te testen (tel ik vanaf 1e dag menstruatie) in de bijsluiter staat wel omschreven wanneer je moet beginnen, als je namelijk korte cyclus hebt moet dit eerder.
    De test aflezen komt geloof ik nogal precies... ik volgde laatst de topic van de testen en dan denk ik bij sommige ja het is een piek, terwijl er anderen dames zeggen...nee geen piek te zien :(

Heb zonet zelf ook een ovulatie test gedaan. Zal deze even bij de topic testen posten...en even horen wat de anderen er van zeggen.

15. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    De digitale ovulatietesten van clearblue zijn wel handig, alleen erg prijzig!

16. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Is er bij jullie vastgesteld dat jullie verminderd vruchtbaar zijn? 36 rondes is echt lang....

Die mk heeft er wel ingehakt inderdaad, maar we hopen op een mooi wonder in 2016 :)

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Meiden ik mag toch terug op de lijst. Lang verhaal maar voor m'n man hoeft dit niet een stop te zijn op onze wens voor nog een kindje. Dus wie wil mij toevoegen
    Mamavand ronde 3 28 jaar 3 e kindje

18. Bliksem1987

Bliksem1987 Niet meer actief

Nou mamavand, hopen dat jullie wens snel uit mag komen!
    Ik zou dan ook wel gelijk op de lijst gezet willen worden!
    28 jaar, 3e ronde, 1ste kindje. Verwachte nod: 15 jan.

Bedankt!

19. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan

Tja waar het aan ligt weten we niet. Het zaad van mijn man is dikke prima en uit onderzoeken bij mij is gebleken dat ik een halve baarmoeder heb en maar 1 eileider, toch kan dit het probleem niet zijn volgens de dokters. We hebben namelijk al een dochter en zij was er bij ronde 1. Dus het is meer onverklaarbaar onvruchtbaar.. En omdat we al een kindje hebben werden we ook steeds maar weer naar huis gestuurd, probeer nog maar even.

20. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    ♡ NOD lijst 15 t/m 21 januari 2016 ♡

15. (3)
    Suze29, 30 jaar, ronde 16 (1 na mk), 1e kindje
    MissMarijke, 37 jaar, ronde 36, 2e kindje, MMM
    Bliksem1987, 28 jaar, 3e ronde, 1ste kindje

16. (9)
    Anouk1989, 26 jaar, 2e ronde, 2e kindje
    Rhea90, 25 jaar, 1e ronde, 2e kindje
    Leenislief, 34 jaar, 4e ronde, 2e kindje
    Larissa100, 28 jaar, 3e ronde (na mk), 2e kindje
    Brabomama, 35 jaar, 1e ronde, 3e kindje
    Princess, 30 jaar, 1e ronde, 2e kindje
    Padmee, 28/29 jaar, 4e ronde (2e na MK), 1e kindje
    Sappie1986, 29 jaar, 7e ronde, 2e kindje
    Mamavand, 28 jaar, 3e ronde, 3e kindje

17. (7)
    Eef29, 30 jaar, 5e ronde, 2e kindje
    Perdiz, 33 jaar, 4e ronde, 1e kindje
    liesiewiesie, 27 jaar, 2de ronde, 2de kindje
    Antares, 35 jaar, ronde 1, 3e kindje
    Leinrob, 32 jaar, ronde 3, 1e kindje
    Juffie33, 33 jaar, ronde 8, 1e kindje
    EedihcrO, 38 jaar, ronde 11, 1e kindje

18. (2)
    Jessy77, 37 jaar, ronde 8, 2e kindje
    Jallou, 31 jaar, ronde 5, 3e kindje

19. (3)
    Belony, 37 jaar, ronde 1 na mk, 1e kindje
    MamavanHayden, ?? jaar, ronde 32, 2e kindje
    MadameV, 26 jaar, 1e rondje, 2e kindje

20. (4)
    Lach, 30 jaar, 2e ronde, 2e kindje (zelf inseminatie)
    Daan, 25 jaar, 2e ronde, 1e kindje
    TrotseMama1990, 25 jaar, ronde 14, 3e kindje
    Lysta, 30 jaar, 2e ronde, 1e kindje

21. (2)
    maryjames, ?? jaar, ronde 26, 1ste kind
    Kroel, 36 jaar, ronde 6, 2e kindje

Datumloos. (1)
    Water27, 30 jaar, 8e ronde, 2e kindje

Buiten de lijst. (0)

Totaal: 31

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/][/QUOTE]

Deel Deze Pagina