♡ NOD-lijst 15 t/m 31 januari ♡ voor meiden die al meer dan 12 maanden bezig zijn 15 januari (0) 16 januari (0) 17 januari (0) 18 januari (1) manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 16 - actieve kinderwens sinds juni '15 en BBZ in maart '16 19 januari (0) 20 januari (0) 21 januari (0) 22 januari (0) 23 januari (0) 24 januari (0) 25 januari (0) 26 januari (0) 27 januari (0) 28 januari (0) 29 januari (0) 30 januari (0) 31 januari (0) Datumloos (0) Buiten de lijst (0) Totaal: 1 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Ik heb geen idee of dit topic is toegestaan in het NOD-forum, zo niet dan zal beheer het vanzelf wel sluiten . Ik merk zelf dat ik het in de normale NOD-lijsten soms lastig vind dat er iedere maand wel meiden zijn die in de 1e of 2e ronde zwanger zijn. Dat is natuurlijk superfijn voor hen maar als je al wat langer bezig bent is dat soms best lastig. Ik merk ook dat er hele andere dingen besproken worden als er in een lijst veel dames zijn die pas kort bezig zijn dan als er meiden zijn die al langer bezig zijn. Zo ben ik op het idee gekomen om een NOD-lijst te maken voor meiden die al meer dan 12 maanden bezig zijn. Ik heb daar zelf in ieder geval best wel behoefte aan, geen idee of dat voor meer meiden geldt maar dat zal ik vanzelf wel gaan merken! Ik had er voor deze maand ook een aangemaakt, maar ik denk dat dat veel te laat in de maand was, want niemand die bij mij op de lijst wilde . Als er nu weer geen dames zijn die mee willen kletsen dan is de boodschap duidelijk en zal ik geen nieuwe lijsten meer starten .
Hè mama, ik ga mij niet aanmelden, want zit nu middenin miskraam 4 en de vorige keren had ik daarna een cyclus zonder eisprong en ik durf ook niet zo goed meer zwanger te worden uit angst dat er weer wat mis gaat. Maar ik wil wel even zeggen dat ik het een goed initiatief vind! Ik vind het ook wel prettig om met vrouwen te praten die al langer een wens hebben en waarbij zwanger worden en blijven niet vanzelfsprekend is. Dus wie weet meld ik mij op de volgende lijst aan. X
He Frummels, ik zat met jou in de NOD-lijst van 15-21 november en was zo blij voor je. Wat ontzetten kl*te dat het weer een MK is geworden. Ik snap dat je je nu even niet aanmeld en ik begrijp ook dat je na 4 MK's angst hebt om weer zwanger te worden. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe en inderdaad wie weet tot een volgende lijst!
Hoi Manaolana, Ik vind het een hartstikke goed initiatief en wil me ook graag aanmelden! Ik zag dat we even lang bezig zijn, vanaf juni 2015. Nu moet ik wel zeggen het eerste jaar mijn menstruatie erg onregelmatig was, maar vanaf juni 2016 keurig om de 28 dagen. Ik ben niet heel erg actief op het forum, lees voornamelijk de verhalen van anderen. En natuurlijk ben ik altijd weer blij voor een ander als het raak is, maar zo langzamerhand sterft er bij iedere menstruatie een beetje van mij (klinkt wel heel zwaar zo, maar soms loop ik echt een hele dag te huilen. M'n man wordt er langzamerhand helemaal gek van). Dus misschien kunnen we steun van elkaar krijgen.... Hoe ga jij elke maand om met de teleurstelling? Hebben jullie al stappen ondernomen? Wij op dit moment nog niet. Ik heb (nog) geen behoefte om hiermee naar buiten te treden of hulp te zoeken. Eigenlijk heb ik nog steeds een heel klein beetje hoop dat het goed komt, en zolang deze hoop er is wil ik het graag tussen mijn man en mij houden. Ik ben trouwens 32 jaar, en voor mij gevoel begint de tijd nu ook een beetje te tikken. Ik sluit me dus graag bij jou aan, en hopelijk gaan we beiden zonder alcohol het nieuwe jaar in.
Sorry, ik zit het net nog een keer te lezen. Deze NOD-lijst is van 15-31 januari.... Mijn NOD is volgende week, dus deze lijst is niet van toepassing op mij....
Maakt niet uit Coco, ik had er ook een aangemaakt voor deze maand (http://www.zwangerschapspagina.nl/nod-forum/642208-12-mndn-nod-lijst-22-t-m-31-december.html) maar die is voor mij helaas al weer achterhaald. Ik hoop dat jij nog mooi babynieuws krijgt dit jaar! Ik snap wat je bedoelt met iedere maand dat rot gevoel. Ik heb altijd het gevoel dat er steeds een extra scheurtje in mijn hart komt. Het klinkt zo dramatisch maar het is gewoon k*t. Ik ga meestal een paar uur zitten sippen op de bank en probeer dan met goede moed weer iets leuks te gaan doen. De tranen zijn er soms wel en soms niet. Ik wil in het nieuwe jaar graag stappen gaan zetten. Ik heb nooit een geheim gemaakt van mijn kinderwens. Nadat ik geopereerd moest worden aan de BBZ was het ook niet echt mogelijk meer om het geheim te houden als ik het had gewild. Ik vind het fijn om het met vrienden en familie te kunnen bespreken, hopelijk heb jij voldoende steun aan je man! Nogmaals, ik ga duimen voor een positief einde van het jaar voor jullie en hoop dat je je niet meer hoeft aan te sluiten bij de lijst voor januari.
Hoewel ik graag mee praat en erg benieuwd ben naar jullie verhalen en (h)erkenning heb ik mijn NOD rond kerst. Mocht het niet zo zijn dan klets ik graag mee.
Mag ik op de lijst? Nu nog net geen 12 maanden bezig maar op NOD wel. Datumloos ivm wisselende cycli. 32 jaar (nu nog niet maar op NOD wel) - 1e kindje - ronde 10 - januari 2016 begonnen aan verwezenlijken van onze wens @manaolana we kennen elkaar natuurlijk al van het temp topic Ik vind deze lijst een heel goed idee! @frummels heel veel sterkte, wat verschrikkelijk om zo de feestdagen in te moeten gaan. @Coco en Noortje hopelijk is het deze ronde raak bij jullie en hoeven jullie niet meer op deze lijst! Coco had een aantal vragen waar ik ook wel benieuwd naar ben. - Hoe gaan jullie elke maand om met de teleurstelling? Zelf merk ik dat ik iedere maand meer moeite heb. Vorige maand was ik echt wel een dag teleurgesteld maar dan gaat er een knop om en dan wint de hoop weer. Nu springen de tranen bijna in mijn ogen. Dit heb ik sinds we bezig zijn nog niet gehad. - Hebben jullie al stappen ondernomen? Wij op dit moment nog niet. Ik twijfel heel erg, misschien gaan we als het deze ronde niet lukt naar de huisarts. Bij ons weet nog niemand dat we bezig zijn en graag zouden we dat zo willen houden maar is erg lastig als je stappen wil ondernemen. Maar (daar komt de twijfel) ik wordt volgende maand 32 en net als wat Coco aangeeft voor mijn gevoel begint de tijd bij mij ook te tikken.
♡ NOD-lijst 15 t/m 31 januari ♡ voor meiden die al meer dan 12 maanden bezig zijn 15 januari (0) 16 januari (0) 17 januari (0) 18 januari (1) manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 16 - actieve kinderwens sinds juni '15 en BBZ in maart '16 19 januari (0) 20 januari (0) 21 januari (0) 22 januari (0) 23 januari (0) 24 januari (0) 25 januari (0) 26 januari (0) 27 januari (0) 28 januari (0) 29 januari (0) 30 januari (0) 31 januari (0) Datumloos (1) Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10 - januari 2016 begonnen aan verwezenlijken van onze wens Buiten de lijst (0) Totaal: 2 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Gezellig dat je hier ook mee komt kletsen Steef! Balen voor jou dat het nodig is maar wel gezellig. De 12 mndn is geen harde grens hoor! Maar moest hem toch ergens stellen. In de lijst voor december werd al geopperd om er 9 mndn van te maken, dat vind ik ook prima. Ik hoop zo dat 2017 (snel) ons jaar wordt en dat we gewoon geen stappen hoeven te gaan ondernemen!
Ik geef dit topic even een boost omhoog, zijn er nog meer dames die willen aansluiten. De 12+ is geen harde grens! Dus als er nog meer dames zijn die mee willen praten sluit je vooral aan.
Dag dames! Ook ik meld me graag aan! Wij zijn nu ruim 1.5 jaar bezig voor een eerste kindje; maar hebben niet iedere ronde mee kunnen doen ivm reizen voor werk. Toch gaan we inmiddels denk ik ronde 14 in. 1.5 jaar geleden bij eerste poging direct zwanger geraakt, helaas miskraam op bijna 9 weken. Nu NOD 21 januari. 28jr. Goed initiatief!! Liefs, Vos Ps: 9+ of 12+ maakt wat mij betreft niet zoveel uit.. maar misschien leuk om de hele maand januari te doen; zodat er niemand buiten valt? Of wordt dat teveel? Het is nog vroeg lastig te zien hoeveel dames er nog bij komen
Wat naar Vos dat je een miskraam had meteen in je eerste ronde. Hebben jullie deze ronde wel gewoon kans? Geen buitenlandse reis voor werk? @manaolana wil jij de lijst voor ons beheren of wil je liever dat we zelf de lijst aanpassen?
♡ NOD-lijst 1 t/m 31 januari ♡ voor meiden die al meer dan 9 maanden bezig zijn 21 januari (1) Poolvos - 28 jaar - 1 kindje - ronde 14 - 1,5 jaar geleden in ronde 1 MK met bijna 9 wkn 23 januari (1) manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 16 - actieve kinderwens sinds juni '15 en BBZ in maart '16 Datumloos (1) Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10 - januari 2016 begonnen aan verwezenlijken van onze wens Buiten de lijst (0) Totaal: 3 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Steef ik vind het geen probleem hoor om de lijst te beheren! Heb er +9 mdn van gemaakt en heel januari. Ik zal even aan beheer vragen of ze het onderwerp willen aanpassen. Weten we meteen of deze lijst wel geaccepteerd wordt . Omdat het met heel januari wel een erg lang lijst werd zet ik alleen de data er in waarop iemand daadwerkelijk haar NOD heeft. Poolvos welkom! Wat moet dat frustrerend zijn om eerst het geluk te kennen om meteen zwanger te zijn en dat het nu al zo'n tijd niet lukt . Hebben jullie al stappen ondernomen of proberen jullie het voorlopig zelf? Hier een hele rare menstruatie gehad deze maand en daardoor wat twijfel over CD1 dus ik heb mijn NOD toch een paar dagen opgeschoven. Ga ruim op tijd beginnen met ovulatietesten en temperatuur ook, dus de definitieve NOD wordt vanzelf duidelijk . Wij hebben de eerste week van januari een gesprek staan met de huisarts om een doorverwijzing te vragen naar de gynaecoloog/fertiliteitsarts. Ik hoop heel erg dat de huisarts daar aan mee wil werken.
Bedankt voor het welkom! Wij hebben de komende maanden geweoon kans; dus dat is heel fijn. We proberen het nog 3 maanden zelf voor we stappen gaan ondernemen. De miskraam was natuurlijk heel verdrietig, maar tegelijkertijd voelt het als een "bevestiging" dat het wel kan. Dus nu proberen om rustig te blijven en alles over ons heen te paten komen. En jullie? Liefs! Poolvos
Hallo allemaal, Ik praat deze ronde ook mee. Afgelopen vrijdag had ik een positieve test maar het is alweer mis gegaan, wat een moedeloos verhaal wordt dit zeg. Het was nog een hele prille zwangerschap, maar na zo'n positieve test ontstaat er toch direct weer hoop. Ik ervaar eigenlijk best wel een flinke klap. Vanmiddag naar de vk voor een echo aangezien we met oud en nieuw in het buitenland zitten en ik inmiddels koorts heb. Voor de zekerheid maar even cheken of alles weg is. Voor de volledigheid: - Nooortje, 31 jaar, 1e kindje, kinderwens in uitvoering sinds september 2015. MK juni 2016 7+6, vroege MK december 2016. Januari 2017, start MM.
Hallo dames, Wat een ontzettend goed initiatief! Wij zijn inmiddels een jaar bezig en hebben 25 januari een afspraak staan bij een gynocoloog. Erg spannend allemaal!! Graag zou ik ook op de lijst willen: Aanne88, 25 jaar, 1e kindje, kinderwens sinds december 2015 en mij NOD is 10 januari. Liefs Anne
♡ NOD-lijst 1 t/m 31 januari ♡ voor meiden die al meer dan 9 maanden bezig zijn 10 januari Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - ronde ? kinderwens sinds december 2015 21 januari (1) Poolvos - 28 jaar - 1 kindje - ronde 14 1,5 jaar geleden in ronde 1 MK met bijna 9 wkn 23 januari (1) manaolana - 30 jaar - 1e kindje - ronde 16 actieve kinderwens sinds juni '15 en BBZ in maart '16 Datumloos (1) Steef85 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10 januari 2016 begonnen aan verwezenlijken van onze wens Nooortje - 31 jaar - 1e kindje - ronde ? - MMM kinderwens in uitvoering sinds september 2015. MK juni 2016 7+6, vroege MK december 2016. Januari 2017, start MM. Buiten de lijst (0) Totaal: 5 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)