Nod lijst 15 t/m 21 Januari

Discussie in 'NOD forum' gestart door Pln, 16 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@Desse hoe gaat het nu bij jou? Vakantie naar de VS zou ik zeker gewoon doen! Supergaaf en het geeft verdieping aan jullie band met z’n tweetjes. Een bijzondere herinnering voor jullie samen.

2. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Welkom Williie!

Nahlatje natuurlijk prima dat je meeschrijft ! :)

Ik heb een vraagje voor jullie. Gisteravond hebben wij het gezellig gemaakt. Nu had ik net een positieve ovulatietest in handen. Dan is het handig om het vanavond weer te doen? Of kan het wachten tot morgenochtend of pas morgen avond? Ik weet niet of het mijn man vanavond weer lukt want elke dag heeft hij wat moeite. Daarom doen we het om de dag. En hij heeft het door als ik zeg dat ik nu al weer wil dat ik vruchtbaar ben, dat maakt hem dan extra zenuwachtig en dan lukt het soms niet, dat wil ik eigenlijk voorkomen want plezier er bij is ook belangrijk :) Maar we willen ook graag zwanger worden!

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  3. Mamaaa30

Ik keek net in m’n agenda en realiseerde me ineens dat m’n NOD enkele dagen na m’n voorheen uitgerekende datum valt... Toen ik in april zwanger werd van ons vlinderkindje was ik 14 januari uitgerekend. We gaan die dag naar de plek waar we ons kindje hebben uitgestrooid.
    Ergens wil ik de dag ervoor al testen met 10 dpo, want als het dan raak is, voel ik me iets minder “leeg”. Maar als het (nog) negatief is dat ook weer zo’n tegenvaller. Wat zouden jullie doen?

4. Mamaaa30

Hoe berekenen jullie je NOD trouwens? Mijn cyclussen wisselen wat rond de 28 dagen, maar nu had ik m’n eisprong op dag 14. Is m’n NOD dan 14 of 15 dagen later?

5. Mamaaa30

Dit had ik ook. Met oudjaarsdag gezellig gemaakt en de volgende dag een positieve ovulatietest. Wij hebben het wel die dag (en nog 2 dagen) gezellig gemaakt, maar dat is gewoon hoe wij het voor nu aanpakken en dat lukt. Als het teveel spanning oplevert, zou ik het morgen (misschien in de ochtend?) doen. Het moet inderdaad wel leuk blijven.

6. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Wat bijzonder. Ik ben zelf altijd nieuwsgierig dus hou het niet vol om dan te wachten met testen. Ik ga altijd van het negatieve uit, ik ben toch niet zwanger. Dan is het ook niet zo'n grote tegenvaller mocht je niet zwanger zijn. Mocht je wel zwanger zijn dan is het een grote verrassing. En dan kan je dan ook extra blij zijn. Als het voor jou een hele grote teleurstelling is mocht je niet zwanger zijn kan je misschien beter wachten.

Ik bereken mijn nod door het gemiddelde van het afgelopen jaar te bekijken. Bij mij was dat tussen de 28 en 32 dagen, meestal zit ik rond de 30 dagen. Het is toch altijd een beetje een gok.
    Nu ik vandaag de knaller heb op de ovulatietest zal het weer zo'n 30 dagen zijn.

Ik denk dat we het beste morgen ochtend gezellig kunnen maken. Want of we doen het vanavond dan moeten we eigenlijk morgen avond weer. En morgen ochtend zit er wat tussen in. Zaterdag kan het 's ochtends dan zijn we beide thuis dat is ook weer een gelukje. Ik wacht even op de reactie van mijn vriend van vanavond.

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  7. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Mari3ke ik ben vpk in het zkh en werk nu op een complexe volwassen afdeling maar op de afdeling waarvoor ik gevraagd ben vezorg je zwangeren en moeders met pasgeboren kindjes. Maaar ik moet nog gesprekken voeren en kijken wat ik wil of t er voor mij ook goed uitziet in de toekomst.

@moonchild jep dat krijgen we dezelfde achternaam. Naderhand eten we taart en drinken we een drankje met vrienden/familie.

@kimmy89 mijn voorkeur zou zijn vandaag weer omdat bij de ene vrouw binnen 12 uur na ovulatietest springt en de andere na 24-48 uur na de test springt als je hem dan binnen 24 uur zou bevruchten dan ligt er een voorraadje denk ik altijd. Maar als het ons lukt proberen we het dan dus 3x achter elkaar. Ik begrijp je over je man.. maar omdat het voor ons gevoel nu wel lang duurt willen we echt alles proberen.

@Mamaaa30 hmm moeilijk ik zou denk ik erna gaan. Even echt die dag gunnen aan jullie vlindertje zonder teleurstelling. Dat toch een beetje proberen te scheiden. Maar jij moet doen wat goed voelt! Mijn nod is rond de 29 dagen en ik houd eigenlijk iedere maand de nog van 29 dagen aan adhv 1e dag van cyclus. Die verzet ik ook niet als ik weet wanneer mn ei is geweest.

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  8. Mari3ke

Mari3ke Bekend lid

5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    @Pln begrijpelijk. Je wil graag dat de baan ook zekerheid geeft. Succes met die gesprekken. Wel een eer om gevraagd te worden denk ik. Dat zegt wel wat over je kwaliteiten :)!

@Mamaaa30 ik denk dat ik het eens ben met Pln. Even alle aandacht daarnaartoe. Of het wel doen en het los van elkaar kunnen zien. Een lastige keuze waarbij je kiest voor dat waar jij je het beste bij voelt. Sterkte.

Het is luxe maar ik had twee weekjes vrij en ik heb nog geen zin om maandag weer aan de bak te moeten :| moet mezelf nog even motiveren!!! Vanavond even hardlopen.

Pln en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  9. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    @Mamaaa30 Lastig! Ik zelf zou wachten tot na deze dag en zoals Pln zegt; jullie vlinder deze dag gunnen.

@kimmy89 Ik zou het nog een keer gezellig maken.

@Pln Spannend. Zou wel een hele toffe baan zijn, lijkt mij!

Over een vakantie.. Wij zouden met vrienden de laatste week van juli / eerste week augustus gaan kamperen. Maar mocht het nu gelijk raak zijn, dan ben ik 31/32 weken zwanger.. en eerlijk gezegd lijkt me kamperen dan niet zo prettig meer. dus moeten nog maar even zien.

Ik wil proberen om echt na mijn NOD te gaan testen. Ook omdat het pas ronde 1 is. Maar pff.. ik vind het nu al lastig :oops:

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  10. Mari3ke

Mari3ke Bekend lid

5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
  11. Mamaaa30

Thanks meiden!

Ik denk dat ik wacht tot maandagochtend 15 januari. Op 14 januari kunnen we de ochtend samen zijn; de middag moet m’n man werken helaas. Ik denk dat we naar de uitstrooiplek gaan en daarna wandelen en uit lunchen. Voelt zo raar deze dagen. Heel dubbel.

M’n NOD is dan toch 18 januari denk ik nu...

@Williie inderdaad glamping! Of gewoon iets anders dit jaar... Kamperen lijkt me niet echt relaxt in dat stadium, maar je weet natuurlijk niet hoe het loopt met zwanger worden.

@Mari3ke zooo herkenbaar! Ik had ook 2 weken vrij en heb totaal nog geen zin om dinsdag weer te werken! Het enige wat ik er fijn aan vind is om m’n collega’s weer te zien en wat afleiding te hebben tijdens deze wachtdagen.

12. Mamaaa30

NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari

15 januari
    Pln - 26 jaar - 1e kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk)
    Klinker83 - 34 jaar- 2e kindje- ronde 4
    Loessje1987 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5

16 januari
    Mira88 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9 (MMM)
    Marinda83 - 32 jaar - 3e kindje- ronde 2
    Williie - 24 jaar - 2e kindje - ronde 1

17 januari

18 januari
    Miesje83 - 34 jaar - vierde kindje - ronde 1
    Mamaaa30 - 32 jaar - tweede kindje (van de drie) - ronde 1 na 2x vmk / ronde 3 na afbreking
    Mari3ke - 31 jaar - tweede kindje - ronde 1
    Blosjes - 37 jaar - 2e kindje - ronde 24

19 januari
    Mila27 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 7
    Meliflua - 25 jaar- 1e kindje - ronde 8 (ronde 3 na mk)
    JaJo - 30 - 2e kindje (3e incl vlindertje) ronde 3

wolky84 - 33 - 1e kindje - ronde 1
    RachelleNM - 22 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Moonchild - 33 jaar - 3e kindje - ronde 1
    Wennepen80 -37 jaar - 2e kindje - ronde9
    Desse - 30 jaar - 1e kindje - ronde 2 (ronde 1 na MK)

20 januari

21 januari
    Kimmy89 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2

Datumloos

Totaal: 20

Wachtbankje (12), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

13. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

18 dec 2016
    460
    368
    63
    Vrouw
    #213 bambiniheart, 5 jan 2018
    Laatst bewerkt: 5 jan 2018
    precies een jaar geleden had ik ook een ongelukje (onveilige seks met mijn partner)... nu hetzelfde (ik gebruik geen anticonceptie) normaal gebruiken wij condoom'. Op de dag van mijn eisprong 3/4 januari onveilige seks gehad . Ik heb een gemiddelde vrij regelmatige cyclus van 28 dagen dus NOD ongeveer 18 jan . wel voor het zingen de kerk uitgegaan en ik weet dat de kans waarschijnlijk niet zo groot is maar ik zet mezelf toch op de lijst wie weet xxxx

14. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

18 dec 2016
    460
    368
    63
    Vrouw

15 januari

16 januari

17 januari

18 januari
    Mamaaa30 - 32 jaar - tweede kindje (van de drie) - ronde 1 na 2x vmk / ronde 3 na afbreking
    Bambiniheart- 29 jaar- 1e kindje- ronde 1

19 januari

20 januari

21 januari

Datumloos

Totaal: 21

Wachtbankje (13), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

15. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    @Mamaaa lijkt mij ook heel dubbel! Sterkte!

Oooh hier ook heerlijk 2 weken vrije geweest...goed om weer in het ritme van werk en schoolgaande meiden te komen...maakt het wachten misschien wat makkelijker!

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  16. Mari3ke

Mari3ke Bekend lid

5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Tsja dat wachten. En alles gaat ondertussen gewoon door. Dus... net 7 km gerend. Nu douchen en lekker hangen. Productiviteit moet er maar weer komen :eek:

Het lijstje wordt al aardig paars! Welkom @bambiniheart hoe meer hoe gezelliger.

Ik ga me maandag eerst verstoppen in mijn lokaal (docent) zodat ik niet iedereen de beste wensen hoef te wensen. (Slecht. Ik weet het)

Plannen voor dit weekend?

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  17. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw

15 januari

16 januari

17 januari

18 januari
    Bambiniheart- 29 jaar- 1e kindje- ronde 1

19 januari

20 januari

21 januari

Datumloos
    Pcosmeisje - 30 jaar - 1e kindje - ronde 4
    Totaal: 21

Wachtbankje (13), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

18. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Ik kom weer meekletsen :D weet nog niet wanneer mn eisprong zal zijn want met pcos is dat wisselend de cyclus. Voor nu heb ik mezelf op datumloos gezet :) het gaat wel in deze week vallen weet ik ;)

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  19. Mari3ke

Mari3ke Bekend lid

5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    @pcosmeisje spannend! Ik hoop het voor je. Gebruik je testen?

20. Desse

Desse Bekend lid

11 okt 2017
    842
    920
    93
    20180105_234711.jpg
    Duidelijk verhaal denk ik?? Piek geweest, dan is m'n ei nu gesprongen denk ik he? Ik voel het altijd, maar altijd een paar dagen. Gistermiddag al maar nu nog steeds... Morgen klussen heeft geen zin meer toch?

Deel Deze Pagina