Ik heb het even moeilijk... Het idee dat zondag m'n uitgerekende datum is van onze lieve vlinder vind ik best zwaar, meer dan ik had verwacht. Ik moet veel terugdenken aan de weken dat we erachter kwamen dat het niet goed was, de geboorte en de nasleep, beelden van hoe het zou zijn geweest als ik nu hoogzwanger was. Zeker nu met hele rustige dagen op het werk (ja, daar zijn sommigen jaloers op, maar ik ben graag druk bezig) heb ik meer tijd om erover na te denken en dan word ik droevig. Ik hoop zo erg dat het lukt met zwanger worden deze ronde en dat het blijft plakken. Het zou zo ontzettend welkom zijn. Ik heb me tot afgelopen zomer niet zo gerealiseerd hoe bijzonder het is om een gezond kindje te krijgen, om een zwangerschap goed te voldragen. Van ons tweede kindje werd ik in één keer zwanger en pas toen dat niet goed ging, raakte ik ervan doordrongen hoe ongelooflijk kwetsbaar het leven is. Dat komt nu allemaal weer even heel hard binnen. Sorry, ik moest dit even kwijt...
Hmm Ik denk dat ik een beetje weet hoe jij je nu voelt.. al was ik maar 11 weken zwanger en heb ik geen kloppend hartje gezien. Het leven is heel kwetsbaar en een zwangerschap is zeker niet vanzelfsprekend. Daar ben ik mij altijd bewust van geweest. Maar ook voor mij geld dat ik het er moeilijk mee heb dat er nu geen kindje in mijn buik zit dat snel geboren zou gaan worden. Feit is dat we alweer 7 mnd verder zijn sinds mn positieve test. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt! Daar mag je best bij stil staan en je verdriet mag er ook zijn. Laat het allemaal maar even gaan misschien lucht dat op! Ik duim voor je dat er snel een 2de wondertje mag komen!
@Pln Ik duim voor jou ook dat je snel een kindje mag verwelkomen! Het is je zo gegund. Ik denk dat het de combinatie is van alles: spanning om m'n aanstaande NOD én de uitgerekende datum vlak daarvoor. Misschien helpt het inderdaad om even wat tranen te laten gaan en dan weer verder kunnen. Wat ook door m'n hoofd gaat is dat we ervoor hebben gekozen om ons tweede kindje niet te voldragen omdat zij een ernstige afwijking had en niet levensvatbaar zou zijn. Dat is zo tegennatuurlijk. En dan denk ik: wat als het nu niet meer lukt om een gezond kindje te krijgen? Alsof we "gestraft" worden voor ons besluit. En nee, ik ben niet gelovig of zo, en ik weet dat het pas ronde 3 is sinds ons vlinderkindje (de 3 cycli daarvoor nog condooms gebruikt). maar dat soort gedachten krijg ik dus.
Ik denk niet dat je gestraft word nee, en ik ben ook echt niet gelovig. Maar ik kan je doemgedachten wel begrijpen. Ik denk door wat mijn gyn zei vaak wat als ik nu geen kindje kan krijgen door de curretage? Dat zou ik mezelf heel erg kwalijk nemen. Maar het vruchtje was 2 weken ervoor al gestopt met groeien.. en ik was zo ziek. We hadden al 2 weken gewacht, curretage leek de beste optie. Maar daar moet ik gewoon niet overna denken.. daar word het niet beter op. Probeer je te richten op jullie gezonde dochtertje, zij zal jullie altijd nodig hebben met of zonder een broertje of zusje! Geniet nog even van de tijd die jullie samen hebben! Ik hoop dat we allebei een positieve test krijgen!
@Pln Dankjewel voor je lieve woorden. Ik probeer me inderdaad op onze dochter te richten. Zij is een lichtpunt in alles, altijd! Het klinkt alsof er geen andere manier was dan een curettage doen in jouw geval. Neem jezelf dus echt niets kwalijk, het kon niet anders. Jij ook veel sterkte en succes met afwachten nog! Hopelijk snel allemaal mooi nieuws hier!
Lijkt me erg geel...maar ik zie wel een streepje. Geen idee. Misschien handiger om te posten bij het topic over zwangerschapstesten. Dit is een NOD-groepje en ik geloof niet dat je hier al eerder hebt meegekletst. Succes.
@Mamaaa30 en ook @Pln , ik ben er stil van. Het lijkt me heel heftig om afscheid te moeten nemen van een onvoldragen kindje. Vanaf de positieve test hoort je baby’tje erbij en maak je plannen. Als dat dan allemaal wegvalt Sterkte. Ik hoop dat jullie vlot zwanger mogen raken en blijven en een voldragen kindje een mooi plekje krijgt binnen jullie gezin, naast het vlinderkindje! Sterkte!
Ik vind hem ook erg geel! Welke test is het? Hoe snel stond het streepje er? Sommige testen hevben indrooglijntjes of je ziet de voorgedrukte lijntjes er doorheen ik twijfel. Ik zou morgen nog eens testen.
@Mamaaa30: Dikke knuffel voor jou! Wat een achtbaan deze tijd voor jou. @Pln: Jammer, maar inderdaad nog vroeg. Alles kan nog! Hoe leuk zou het zijn als er al een mooi 2e streepje stond. Het is je gegund! @Mari3ke Nog langs de kruidvat geweest? @Williie Die testen bestellen is net als snoep kopen en er van af willen blijven he?! Beetje jammer dat ik dat nu allebei in huis heb. Heb je je kunnen bedwingen? @bambiniheart leuk om al wat kwaaltjes te zien. Wie weet?! @Klinker83 : Hoopgevend jouw kwaaltjes! @Miesje83 : Beterschap! @Loessje1987 : Wanneer ga je nog eens testen? Vruchtbaar slijm kan ik mij niet herinneren, maar je weet maar nooit! @Nextstep: Heb je getest vandaag? Hier nu naar mijn idee 6 of 7 dpo. Dus niet zo spannend allemaal nog. Wat kwaaltjes, die dus nog te vroeg zijn om iets te betekenen. Vandaag bij de kruidvat nog even extra testen gehaald, dan kan ik los volgende week donderdag. Dan heb ik 3 actiontesten en 2 kruidvattesten.
Jeetje wat lijkt mij dat ontzettend heftig als.je zwangerschap niet goed afloopt. En idd zoals Miesje zei, vanaf het allereerste begin hoort je kindje erbij, maak je plannen, droom je, kijk je ernaar uit, hou je al zielsveel van hem of haar. Sterkte meiden!
Ik heb iets stoms.. Maandag had ik dus best wel wat afscheiding.. en sinds gisteren heb ik een beetje een branderig gevoel downstairs.. en het voelt nu steeds erger en ook wat droger. Geen rare afscheiding meer, geen rare geurtjes, en ook geen pijn bij het plassen zoals bij een blaasontsteking te voelen is. morgen maar even de huisarts bellen denk ik..