NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari 15 januari (4) Pln - 26 jaar - 1e kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk) Klinker83 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 4 Loessje1987 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 Bayja - 35 jaar - 2e kindje - ronde 1 16 januari (6) Mira88 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9 (MMM) Marinda83 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 2 Williie - 24 jaar - 2e kindje - ronde 1 Nextstep - 37 jaar - 2e kindje - ronde 2 Rooooos - 24 jaar - 1e kindje - ronde 2 lespoir - 25 jaar - 1e kindje - ronde 5 17 januari (2) Mamaaa30 - 32 jaar - 2e kindje (van de drie) - ronde 1 na 2x vmk / ronde 3 na afbreking Nahlatje - 24 jaar - 2e kindje - ronde 1 18 januari (5) Miesje83 - 34 jaar - 4e kindje - ronde 1 Mari3ke - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1 Blosjes - 37 jaar - 2e kindje - ronde 24 Bambiniheart - 29 jaar - 1e kindje - ronde 1 Wennepen80 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 9 (16maand) 19 januari (6) Mila27 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 7 Meliflua - 25 jaar - 1e kindje - ronde 8 (ronde 3 na mk) JaJo - 30 jaar - 2e kindje (3e incl vlindertje) - ronde 3 wolky84 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 1 Moonchild - 33 jaar - 3e kindje - ronde 1 Desse - 30 jaar - 1e kindje - ronde 2 (ronde 1 na MK) 20 januari (2) Kimmy89 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 Carannay - 32 jaar - 2e kindje - ronde 3 21 januari (2) RachelleNM - 22 jaar - 2e kindje - ronde 2 Kenza001 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 2 Totaal: 27 Wachtbankje (14), Zwanger (6), Ongesteld (1), MMM (0), Negatieve Test (5), Twijfel-/Tuurtest (2) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
@Mamaaa30 super! @Wolky84: ze werken niet mee he die testen. Balen! Hier toch ook 2 gedaan 2e plas en negatief allebei. hahaha en langs de Kruidvat gereden voor nieuwe. Anders wordt ik nog onrustiger. Helemaal op hol geslagen ben ik. Nu een dag niet... zeg ik nu... @lespoir: gezellig dat je meekletst! Ik ga voor je duimen. @Nextstep bedankt voor de tip! Dat scheelt een hoop! @ alle zwangeren. Hoe voelen jullie je nu? al meer kwaaltjes?
NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari 15 januari (4) Pln - 26 jaar - 1e kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk) Klinker83 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 4 Loessje1987 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 Bayja - 35 jaar - 2e kindje - ronde 1 16 januari (6) Mira88 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 9 (MMM) Marinda83 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 2 Williie - 24 jaar - 2e kindje - ronde 1 Nextstep - 37 jaar - 2e kindje - ronde 2 Rooooos - 24 jaar - 1e kindje - ronde 2 lespoir - 25 jaar - 1e kindje - ronde 5 17 januari (2) Mamaaa30 - 32 jaar - 2e kindje (van de drie) - ronde 1 na 2x vmk / ronde 3 na afbreking Nahlatje - 24 jaar - 2e kindje - ronde 1 18 januari (5) Miesje83 - 34 jaar - 4e kindje - ronde 1 Mari3ke - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1 Blosjes - 37 jaar - 2e kindje - ronde 24 Bambiniheart - 29 jaar - 1e kindje - ronde 1 Wennepen80 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 9 (16maand) 19 januari (6) Mila27 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 7 Meliflua - 25 jaar - 1e kindje - ronde 8 (ronde 3 na mk) JaJo - 30 jaar - 2e kindje (3e incl vlindertje) - ronde 3 wolky84 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 1 Moonchild - 33 jaar - 3e kindje - ronde 1 Desse - 30 jaar - 1e kindje - ronde 2 (ronde 1 na MK) 20 januari (2) Kimmy89 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 2 Carannay - 32 jaar - 2e kindje - ronde 3 21 januari (2) RachelleNM - 22 jaar - 2e kindje - ronde 2 Kenza001 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 2 Totaal: 27 Wachtbankje (13), Zwanger (6), Ongesteld (2), MMM (0), Negatieve Test (5), Twijfel-/Tuurtest (2) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).[/QUOTE]
Weinig klachten hier. Wel moe..maar kan ook van mn drukke werkdag zijn met 32 kleuters haha. Smorgens met vlagen beetje misselijk...maar niet noemenswaardig.
Update: Huisarts geeft aan dat ze pas na 2 jaar een verwijzing naar de gynaecoloog geven. Voor nu word ik doorverwezen om mijn miskraam als trauma te verwerken bij de psycholoog. Want ik ben nog jong en ik ben zwanger geweest blablabla.. nog geen steek verder dus en nog een jaar wachten. Ik ga de gyn zelf bellen voor een controle echo en gooi daar ook mn verhaal op tafel. Helaas zal ik daar waarschijnlijk ook te horen krijgen dat ik nog jong ben en al zwanger geweest..
@Pln wat een gedoe is het toch, ik woon zelf niet meer in nederland. Maar ik kan me goed herinneren hoe de huisarts met me omging (ik werd er moedeloos van) (niet specifiek bij dit thema) Ik wou dat er een manier was voor je om die verwijzing wel te krijgen al is het alleenmaar voor jezelf, sterkte !! En volgende maand lukt het je onverwachts toch zul je net zien
@Pln 2 jaar?! Jeetje, ik snap inderdaad je het gevoel hebt dat je voor niks bent geweest. Ik hoop dat de gyn wat voor je kan betekenen.. wat balen meid.
@Pln 2 jaar...goed dat je het zelf gaat aankaarten bij de gynaecoloog. Wie weet krijg je daar een bevredigender antwoord. Heeft de ongesteldheid doorgezet? Lief dat je hier nog mee leest!
Dag dames, ik ga toch even meeschrijven. We hebben vorige maand besloten voor een tweede kindje te gaan. Na 1 keer onveilig rond m’n eisprong (we moeten nog even aan het idee wennen) was ik er niet zo mee bezig tot er gisteren opeens melk uit m’n tepels kwam... het zal toch niet? Zondag is m’n NOD pas dus ik wacht nog even met testen, maar tot die tijd vind ik het leuk om jullie verhalen te lezen en hopelijk blijf ik nog even meeschrijven. Gefeliciteerd aan iedereen die nu al een positieve test in handen heeft!
@Pln jeetje wat bizar, 2 jaar?! Ik lees altijd overal dat je na 1 jaar proberen naar de huisarts kunt voor verder onderzoek. Alleen omdat je jong bent, wil niet zeggen dat je niet die hele grote wens hebt voor een kind. Als het dan na 1 jaar niet lukt, waarom zou je dan niet naar de gynaecoloog mogen. Ik zou echt aandringen als je er voor een controle echo naar toe gaat. Sterkte meid! @moonchild ik heb een menstruatieachtig krampgevoel dat ik herken van voorgaande zwangerschappen. Desondanks ben ik de eerste weken altijd panisch toiletpapier aan het inspecteren voor bloedsporen, want je weet maar nooit.
@Pln Wat balen zeg! Vind 2 jaar ook wel erg lang....ik bedoel; je vraagt toch niet of je een heel traject in mag? Je vraagt alleen om even een check te laten doen zodat je meer rust hebt. Ik zou die huisarts ff flink de waarheid vertellen: het is jouw lijf, jouw eigen risico nota bene, en jij wil niet 2 jaar verspillen en in onzekerheid zitten omdat een huisarts niet wil doorverwijzen. Dat vind ik altijd zo'n larie; zo'n huisarts heb ik ook gehad. En in twee situaties was er wel degelijk iets aan de hand (ene keer hartritmestoornis door een aangeboren afwijking en andere keer een verworven allergie) terwijl de huisarts me al die tijd afwimpelde dat het stress was. Ik bedoel, ik ben echt niet voor zomaar doorverwijzen; snap dat dit echt niet in alle situaties zomaar kan. Maar het is soms van de zotte dat je een lulverhaal op moet hangen om gehoord te worden. Ik heb zelfs ooit gezegd dat als ze niks zouden doen dat ik dan vanavond nog van mijn balkon zou springen (ik meende het trouwens niet maar ik had echt zo enorm veel pijn.....); dat hielp Ben er niet trots op maar ze maken het er soms naar (en er was dus ook wel degelijk iets mis) en ik voel nu ook gewoon dat het me enorm kwaad kan maken als ze jou nog een extra jaar gaan laten wachten.....juist geruststelling vanuit een gyn kan zomaar zorgen dat je er veel relaxter in staat..... Sorry, wordt hier echt enorm kwaad van. Sterkte meid, en geeft niet op. Jij bent de baas, niet je huisarts. Knuffel!
Wat veel roze zeg, iedereen super gefeliciteerd! Ik zou overigens wel een reguliere bevallingslijst van 2 weken aanraden, het gaat altijd nog bij een aantal mis (sorry, gewoon realiteit) en mensen haken af. Maar goed das aan jullie, voorlopig geen enkele reden om aan te nemen dat ik erbij kom helaas... Ik ga woensdag testen. Bij mn vorige zwangerschap voelde ik nu al vanalles. Nu vrij weinig, dus denk dat t niet raak is... @Pln kun je niet met de gyn of de VK die je had toen je zwanger was overleggen? Zoiets staat toch los van leeftijd, dat je 2 jaar moet wachten als je zo'n sterke wens hebt. Dacht dat ze bij mensen boven de 30-35 wel eerder ingrijpen maar omdat je jong bent 2 jaar wachten... is echt niet te doen...
Lief bericht. Snap alleen dit niet: “k zou overigens wel een reguliere bevallingslijst van 2 weken aanraden, het gaat altijd nog bij een aantal mis (sorry,gewoon realiteit) en mensen haken af.” ... wat is er mis mee om mensen gewoon even te laten genieten? Als het misgaat levert dat al voldoende verdriet op. Als het voor wetenschappelijk onderzoek zou worden gebruikt snapte ik je punt. Dit is een momentopname. Dus ladies.... kom maar op met al dat roze
Hier een stille meelezer, schrijf toch ook even mee. Ik ben moeder van een dochter van 2 en november hebben we besloten voor een 2e kindje te gaan. We zitten nu in ronde 3, zaterdag is mijn nod. Wat een stress dit elke maand. Denk elke keer weer van alles te voelen. Zo zijn dit keer mijn borsten erg gevoelig en blijft de bekende rugpijn een week voor mijn menstruatie maar uit. Toch morgen maar even een vroege test doen.
2 jaar?! Nee, daar zou ik echt niet mee akkoord gaan! 1 jaar is gangbaar. Hier gevoelige/pijnlijke borsten en last van m'n rug, heel normaal voor een aankomende ongesteldheid. Alleen had ik vanavond toch ontzettend last van steken in m'n baarmoeder Werd er bijna misselijk van. Dus wie weet... Ik zag iets voorbij komen over testen van de Action. Ik gebruik altijd kv 2v5. Zijn die van de Action net zo goed en hoe veel kosten die?
Ik vind Action prima. Zeker als je graag test De early testen kosten rond de €2,50 voor 2 testen (weet het niet exact) en de normale rond de €1,60 voor 2 testen.
Hier niet echt kwaaltjes. Voel plopjes in mijn buik en beetje last van mijn onderrug. Verder merk ik niks