@Nouk87 Thanks! Ja, daarom denk ik dus dat ik 1 of 2 maart een ei heb gehad. Ik blijf nu wel gewoon elke ochtend gewoon meten. Hij is iig nog niet gedaald en wordt juist alleen maar hoger. Welke app gebruik jij hier voor? Ik vind lastig om de juiste te vinden!
Nou ik merk aan mezelf dat ik er vrij rustig onder ben. Ik zit dan ook nog maar op 3dpo maar alsnog, ben er vrij rustig onder. Misschien komt dat nog zodra m'n nod in de buurt is, maar k hoop dat ik er rustig onder zal blijven. De ha raadde sterk aan om me er niet zo bezig mee te houden. Ze zegt dat het dan vaak niet wil lukken. Je leest ook vaak hier op het forum dat vrouwen er altijd mee big zijn. En opeens hebben ze veel te doen en denken ze er niet aan en opeens zijn ze zwanger.
@ sw1990 ik gebruik; ladytimer, mijn kalender en FF mobile. De eerste twee zijn in het Nederlands en makkelijker in gebruik. FF mobile is Engels en iets ingewikkelder maar die geeft wel veel extra informatie kwam ik vanmorgen achter. Ik heb toevallig ook rond die tijd mijn ei gehad! Leuk gaan we gelijk op.
@nora90 ik ben het helemaal met je eens, het is beter om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar zodra ik m'n ei heb gehad begint het steeds meer te kriebelen. Ga ik opeens denken, zou het gelukt zijn? Zodra ik iets voel denk ik, zou het dan toch? Om gek van te worden haha. Misschien wordt dat gevoel minder als ik wat rondes verder ben. Nu is alles nog zo nieuw en spannend
Ik begrijp precies wat je bedoelt, dit is ook nog maar ronde twee voor m'n eerste kindje. Maar echt op de een of andere manier ben k meer bezig met jullie testjes dan met mezelf hahaha. Daarnaast probeer ik me ook te focussen op m'n vakantie. Ik ga heerlijk over een maandje weg voor een maandje een kleine rondreis Azië. Ik verblijf dan in China en Hongkong, Maleisië, Thailand en Dubai 😍😍 dus ik heb twee dingen om naar uit te kijken, de vakantie en een positieve zwangerschapstest 🎉
Wow dat is al vroeg zeg, en al helemaal dat je dus al zo lang in onzekerheid zit m.b.t. (destijds in de toekomst) zwanger worden. Altijd maar hormonen moet slikken is inderdaad zo slecht voor je lichaam (ondanks dat een verkeerde hormoonhuishouding ook slecht is), dat is ook de reden dat ik al 4 jaar ben gestopt met de pil (toen kreeg ik te horen dat ik het voorstatum had van baarmoederhalskanker.. gelukkig na de behandeling geen slechte PAP uitslag meer gehad). Nog een paar daagjes uitzitten en dan weten we (hopelijk) meer! Wel leuk als we beiden nu zwanger zijn, zijn we ook op dezelfde datum uitgerekend
@nora90 WoW wat een fantastische reis zal dat worden! Geniet er van! Hoop dat je een positieve test zult hebben. En anders lukt het misschien wanneer je op vakantie bent, dat zou ook wel heel speciaal zijn. Kan jullie kindje later zeggen verwekt te zijn in bijvoorbeeld China haha
Zo ik ben bij de huisarts geweest. Sjemigdepemig wat een struggle om een verwijzing te krijgen zeg. Hij zag er het nut niet van in omdat ik wel een regelmatige cyclus heb. Tot aan nu dan.... Maar goed ik heb m en nu wachten tot ik een afspraak binnen krijg. Ik laat het nu even los. Heb me gek gegoogled om verklaringen te vinden voor van alles maar nu mag de prof het voor mij uitzoeken.... Denk dat ik maar een cursusje mediteren moet gaan doen om even tot rust te komen. Ben er veel te intensief mee bezig geweest. Niet qua wel of niet zwanger zijn maar wel qua wel of geen ovulatie enzo...
@perdiz. Goed dat je doorgezet hebt, huisartsen zijn inderdaad niet allemaal even makkelijk met doorverwijzen. Hoop dat je snel op afspraak kan komen, succes
Ja idd super gaaf, dit is mijn eerste echte vakantie en gelijk zo een soort vakantie mee mogen maken!! Maar voor nu kan k niet veel meer doen behalve wachten, ik kreeg net ontzettend veel zin om het huishouden te doen hahaha. Kun je nagaan normaal nooit zo een zin in en nu heb k lekker m'n ramen open muziekje aan zonnetje schijnt heerlijk. Lekker boenen hahaha
Ja veelste vroeg. Hadden ze zo een jonge meid natuurlijk nooit moeten vertellen. Ben daar enorm onzeker door geworden. Heb het ook een hele lange tijd los kunnen laten, maar nu ik dan echt besloten heb om ervoor te gaan, komt het toch allemaal terug. Jeetje dat is zeker schrikken. Gelukkig is de PAP uitslag nu goed en blijft dat ook zo! Ik ben toevallig gister gebeld over de mijne, ook weer helemaal goed Ja nog even afwachten. Ik ga ook pas zondag weer testen. Zou idd leuk zijn. Dan kunnen we de hele rit samen beleven. (nog even verder dromen hihi)
Thanks! Ik zal ze even allemaal gaan downloaden en proberen te snappen. Spannend! Ik ga zondag weer testen, wanneer ga jij de eerste test wagen?
Meiden ik voel niks! Ja zere borsten maar die doen altijd pijn. Alleen vanacht deed het klussen zo een pijn. Links bij mn eierstok alsof er een luchtballon in zat. Maar meteen mee gekapt.. Verder voel ik niks niks. Hele dag oo de bank gelegen. Denk dat het negatief is deze ronde! 20ste nod
Ik hou het voorlopig op wit, moest anders zo gaan turen... In bepaald licht leek het alsof ik iets roze zag, maar denk niet dat het wat is. Denk dat ik morgen of zaterdag nogmaals test. Temperatuur is ook weer wat lager, maar nog steeds aan hoge kant van mijn temp kaartje. Ben nu niet zo optimistisch meer. Wel erg blij dat ik in ieder geval weet dat ik een luteale fase heb van zeker 10 dagen! En hoe langer deze is hoe mooier! En ik weet, zolang ik nog geen menstruatie heb kan er nog vanalles gebeuren. Bij mijn bbz teste ik pas 2 weken na NOD positief.
Ooh okee nou anders zaterdag nog een keer proberen en ze zeggen dat het beter is met middagurine. Hoe weet je wat je luteale fase is? Kyk je dan naar je eisprong
Wat jij nu omschrijft had ik precies in mn vorige ronde klussen deed ook pijn opgeblazen gevoel pijn in me onderbuik en zere borsten.. Maar t kan bij jou wel een teken zijn elk persoon is anders. Ik heb gewoon geen klachten niks deze ronde ben erg benieuwd kan gewoon niet wachten
Hee meiden, Ik zie dat niemand nog positief getest heeft op dit moment.. Jammer, maar t is nog vroeg!! Alles kan nog! Lekker al die symptomen die worden opgesomd, hihi! Gek genoeg heb ik op dit moment nergens last van, zelfs niet van mijn borsten. Normaal gesproken kan ik er niet eens naar kijken. Mn temperatuur is wel wat hoger dan normaal na mijn ei.. Helaas is het afwachten en lekker meelezen hier!
Je bent vandaag 4/5 dpo, het eitje is waarschijnlijk nog niet eens ingenesteld dus het is heel normaal dat je nu nog geen zwangerschapssymptomen heb Zou zeker de moed nog niet opgeven!
De klachten kunnen nog komen hoor. We zijn nog maar 4dpo het eitje is hoogst waarschijnlijk nog niet eens ingenesteld dus de kans is ook heel klein dat je nu al zwangerschapssymptomen heb En niks voelen kan juist goed zijn! Heb jij altijd pijnlijke borsten na je ei? Ik wel en vorige ronde niet en toen was ik zwanger...
Je luteale fse is het aantal dagen na de eisprong. Dus de DPO dagen die je voorbij ziet komen. Deze zijn normaal tussen de 12 en 16 dagen, daarna krijg je je menstruatie. Hoewel je menstruatie qua dagen veel kan variëren is dat niet zo met de luteale fase. Deze is eigenlijk altijd hetzelfde. Kan soms wel een dag schelen, maar nooit meer. Als je dus een maand hebt gehad met veel stress oid kan het je eisprong vertragen, dan kan je cyclus ineens van 28 dagen naar bijvoorbeeld 32 dagen springen. Als je luteale fase korter dan 10 dagen duurt dan kunnen er vruchtbaarheids problemen zich voordoen, het bevruchtte eitje heeft dan niet tijd genoeg gehad om in te nestelen in het baarmoederslijmvlies. Oorzaak is vaak te laag progesteron, maar het kan ook met je prolactine level te maken.