@nizzie86 Eens met wat littlegirl1989 zegt. Ja we gaan het maar afwachten...zulke dingen zitten idd vaak tussen je oren. Ben er nu alleen niet zo mee bezig...keek ook een beetje vreemd op gisteren. Ik blijf nu ook misselijk....ook als ik tegen mezelf zeg ik ben niet misselijk. We gaat het gewoon afwachten.
Sinds een uurtje hier echt volledig off, pff.... Mijn oma is vorige maand overleden en heb daarover megaveel harrewar gehad met mijn baas rondom calamiteitenverlof. Uiteindelijk heb ik besloten het gezeik los te laten en de dag van de begrafenis zelf te betalen uit mijn vrije dagen, hoewel mijn baas hem officieel moet betalen. Heb wel de OR ingelicht, maar daar heb ik nu nog niet zoveel aan. Samen met gewoon de niet ideale sfeer op mijn werk voel ik me gewoon niet happy. En nu komt de MMM steeds dichterbij. En moet ik straks weer met mijn werkgever om de tafel om te vertellen waar we mee bezig zijn. En ik zie daar zo ontzettend tegenop. Om nog maar niet te spreken van het feit dat ik straks weer de hele heisa moet gaan optuigen want ik ben bang dat ik straks voor behandelingen ook weer aanspraak moet maken op calamiteitenverlof wat ik natuurlijk niet ga krijgen. Heb er gewoon nu al buikpijn van, ondanks dat ik er nog helemaal niet mee te maken heb en het allemaal nog tot volgende cyclus duurt. Wil er gewoon niet over praten op mijn werk, vindt het te prive en blegh... ga op de MMM maar eens een topic openen erover.
O man, @Littlegirl1989, wat een ellendige werkgever. Dat je de OR hebt ingeschakeld is een goede eerste stap, wellicht dat zij je ook kunnen adviseren over hoe je het het beste kunt aanpakken wat betreft het verlof rondom de MMM. Ik heb zelf ooit in een OR gezeten en als we iemand in jouw situatie hadden kunnen helpen, dan hadden we dat met liefde gedaan. Had je dit toevallig al eens gelezen? https://www.freya.nl/kinderwens/praktische-zaken/werk-en-vruchtbaarheidsbehandelingen/. Ik kan me voorstellen dat je er niet over wilt praten omdat het zo verschrikkelijk privé is, maar dat is helaas een van de vele dingen die meisjes uit de MMM zullen moeten doorstaan . Knuffel voor het verdriet.
Heel dubbel idd want er zijn mensen die al jaren bezig zijn. Bij mijn eerste dochter ronde 4 en 5 vroege MK en 6e ronde zwanger. Voor mijn gevoel duurde het jaaaaren. Mijn 2e dochter was ik meteen 2 weken na het stoppen vd pil al zwanger. En wat het nu gaat worden... hopelijk deze maand op roze!
@nizzie86 Heb er net een topic over geopend op de MMM. Het is niet dat ik niet vrij hoor te krijgen, mijn baas trekt zich er gewoon niks van aan. We hebben een personeelshandboek dat niet voldoet aan de eisen volgens de wet WAZO en alle vragen die ik stel daarover krijg ik geen ander antwoord als "onze jurist zegt dat de eisen rondom calamiteitenverlof niet bindend zijn en dat we eigen regels op mogen stellen, dus dat hebben we gedaan met het handboek." In het handboek staat dat je alleen doorbetaald vrij krijgt van je werk als je je werk niet om de ziekenhuisbezoeken heen kan plannen. Aangezien ik zelf mijn werktijden kan bepalen en maar 4dgn werk weet ik nu al dat ze zullen zeggen "je kan het er omheen plannen dus je krijgt geen vrij." Toen ik de vorige keer stennis schopte rondom de begrafenis werd ook iedereen er bij gehaald voor info zonder dat te overleggen. Zelfs de directie werd naar hun mening gevraagd en ik weiger echt om het te laten gebeuren dat straks de voltallige bovenlaag van het bedrijf zich gaat buigen over mijn behandelingen. Bedrijf waar ik werk is altijd fantastisch geweest, maar het laatste jaar.... gewoon echt niet leuk meer.
@Littlegirl1989 Nou já zeg, schandalig. Want een eisprong en IUI laten zich natuurlijk plannen op precies de dag dat jij vrij bent . Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Wellicht dat zij voor je kunnen bemiddelen.
Ja, die heb ik, maar zie gewoon op tegen heisa gaan maken om zoiets prive. Heb nu de OR gevraagd n.a.v. De begrafenis om op korte termijn het calamiteitenverlof te bespreken met de directie omdat dit wettelijk niet in orde is, dus zonder specifiek mijn casus op te pakken omdat ik gewoon wil dat het breder geregeld wordt dan mijn gelijk halen. Maar ik heb niet de illusie dat er volgende maand een mooi plaatje klaarligt daarvoor Hun illusie is dat ik dan mijn vrije dag verschuif naar de dag van mijn eisprong inderdaad. Aangezien we zelf onze dagen en tijden in mogen plannen. Dat was met de begrafenis ook. Dienwas op maandag, dus dan kon ik maandag mijn vrije dag pakken en daarvoor in de plaats vrijdag werken.
@Littlegirl1989 Dat van die begrafenis vind ik ook onzin (gecondoleerd trouwens, mijn oma is ook in maart overleden, heel verdrietig), maar dat kan ik me dan nog enigszins voorstellen. Maar dat van die eventuele IUI, volgens mij gaat dat altijd zó snel ineens, je kunt dan niet de stress van je werk erbij hebben. En ik snap dat je het inderdaad niet meteen voor de rechter wilt brengen, want dat zal ook niet bepaald bevorderend zijn voor de werksfeer. Maar tjonge jonge zeg, alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt. Word ook zzp'er net als ik! Kun je lekker thuis werken (aka op het forum zitten) en naar het ziekenhuis wanneer je wilt! Nee sorry, is niet grappig, maar soms moet je ook een beetje lachen, nietwaar?
Misschien valt het ook hartstikke mee en is er niks aan de hand als ik het ga vertellen hoor, maar heb er gewoon mega buikpijn van merk ik. Voel me gewoon niet veilig om het te melden merk ik. Terwijl ik altijd mega open heb kunnen zijn daar. Sinds oude directeur weg is is er zoveel veranderd. En ja, ZZP ideaal haha. Maar in mijn werk komt het dan neer op mensen met overgewicht behandelen en dat is niet zo mijn ding. Jij ook nog gecondoleerd met je oma.
Thanks @Littlegirl1989. Ellendig dat de sfeer met iemand anders aan het roer zo kan omslaan, hè. Ik kan me voorstellen dat je er buikpijn van hebt. Toch zul je er helaas doorheen moeten, denk ik . Maar hopelijk met de steun van de OR? En anders misschien samen met je man op gesprek gaan? Of is dat geen optie?
OR wil ik het liefst er niet persoonlijk in betrekken, dus denk niet dat ik dat doe. Mijn man meenemen is zeker wel een optie, hoewel het ook weer iets uitstraalt van confrontatie voor mijn gevoel. Moet na volgende week donderdag gewoon door de zure appel bijten als de kogel door de kerk is en we zeker weten wat ons te verwachten staat. Gewoon open het gesprek in gaan met mijn regioleider. Neem de folder en de brief van Freya mee dan. En als ze moeilijk gaan doen zal ik dan alsnog moeten gaan bedenken hoe en wat. Heb wel besloten dat ik het dit keer niet op zn beloop laat en de dagen zelf slik. Ik heb geen idee hoe lang dit duurt en ik weiger al mijn vrije dagen hier aan op te maken. Maar misschien moet ik ook stoppen met panikeren voor ik uberhaupt weet of ze moeilijk gaan doen...
@Littlegirl1989 Dat zou verstandig zijn, maar probeer je emoties maar eens uit te schakelen. Dat is bijna niet te doen. Je voelt je nu eenmaal zo. Wel denk ik dat het inderdaad verstandig is om dit zo snel mogelijk te bespreken. Zo te horen heb je je goed voorbereid en sta je redelijk stevig in je schoenen, dat is al het halve werk.
Je hebt gelijk hoor, dankjewel @nizzie86 ! Ik wacht volgende week donderdag even af, dan heb ik het weekend om even rustig na te denken en dan kan ik 22mei het gesprek in gaan want dan ben ik sowieso op kantoor. Dankjewel voor je tips!
Heel goed idee, @Littlegirl1989! Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal zal meevallen. Knuffel voor de buikpijn.
Poeh @Littlegirl1989, dat is geen makkelijke situatie!! Succes alvast. Hopelijk valt het mee.. Over gewicht gesproken, de andere kant van de medaille is ook niet zo fijn. Tot kort geleden nooit boven de 50 kg uit gekomen, altijd rond de 45 - 47 kg gezeten. Sinds ik gestopt ben met roken wel bij gekomen gelukkig, zit nu op 53,6 kg en ga er nu op letten dat het zo blijft.
Ik ben een tussenpersoon. Heb heel lang bijna 90kg gewogen (1.72), dus behoorlijk overgewicht. Uiteindelijk de knop om en nu weeg ik tussen de 72-75 kg. Daarnaast flink krachttraining dus lichaamssamenstelling is ook wel een stuk veranderd sindsdien.
Jeutje, ben jij dan heel klein @Luuna? Ik weeg 78 kilo, maar wel bij een lengte van 1.87m. Ik zou best een kilootje of drie willen afvallen, maar ik zit echt al jaren op dit gewicht en ik hou te veel van lekker eten, haha!
Nee, valt mee.. 1.63. Dus wel kleiner dan jullie zijn, maar niet extreem klein. Maar probeer maar eens te zoeken hoe je extra gewicht erbij kunt krijgen, dat is gewoon niet te vinden... Iedereen is bezig met afvallen dus @nizzie86, 3 kilo 'teveel' lijkt me prima, lekker eten is ook belangrijk
Ja, is ook zo! Ik heb absoluut begrip voor dames die te mager zijn. Dat moet ook niet altijd makkelijk of handig zijn.
@Luuna O, en ik weet wel hoe je gezond kunt aankomen, hoor! Lekker veel avocado's, noten en roomboter eten