NOD Lijst 15 t/m 21 mei

Discussion in 'NOD forum' started by Luuna, Apr 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elise2014

Elise2014 Actief lid

Dec 19, 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Ik ben blij dat jullie het ook zien..! Ik heb het inmiddels verteld tegen manlief en die hoopt ook heel erg mee dat het goed gaat. Hij zag ook wat :)
    Net nog een test gedaan om te kijken of daar ook wat op zou verschijnen. Ik heb de foto na een minuut of 4 gemaakt, en met middagurine..

@Yvankah zo gaaf dat je een positieve test hebt nu, ik ben echt heel blij voor je!

@vuurbloempje ik hoop dat jij ook over 2 weken een mooie test hebt. Het wachten duurt wel lang voor je nu!

Attached Files:

2. Yvankah

Yvankah Lid

May 2, 2017
    35
    12
    8
    Female
    Dank je wel allemaal!:D
    Het is nog niet echt doorgedrongen hoor. Ben wel heel blij dat de mmm al zo snel gewerkt heeft. Psychisch vond ik het best een dingetje. Maar met succes:D

3. Yvankah

Yvankah Lid

May 2, 2017
    35
    12
    8
    Female
    @Elise2014 jij ook voorzichtig gefeliciteerd! Ik duim voor je mee.

Dat de rest ook maar roze mag worden!

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    @Yvankah : gefeliciteerd! :D

@Elise2014 : ik zie hem duidelijk! Toch alvast een kleine felicitatie! ;)

Hier nu 12dpo, wit, wit, wit... ook nergens meer 'last' van. Maar ook niet het idee dat ik over 2 dagen ga menstrueren.

Ben bij de gyn vergeten om te vragen wat ik nu moet doen als ik dinsdag of woensdag niet ongesteld wordt (ook niet zwanger ben). Ik moest namelijk op de 1e, 2e of 3e dag van menstruatie bloed laten prikken. :oops:

5. Abos

Abos Actief lid

Dec 1, 2016
    228
    224
    43
    Female
    Fijn dat de 1e roze testen er zijn! Ondanks mn ongesteldheid blijf ik jullie nog even volgen!

Ik heb nog een vraag waar sommigen van jullie misschien wel een antwoord op weten, en met name @mama-van-marlinda . Vanaf welk BMI overgewicht kan dit een negatieve invloed op de vruchtbaarheid hebben?

Voor mijn lengte ben ik een paar kilo te zwaar. 5 kilo om precies te zijn. Dan zou ik een gezond gewicht hebben. BMI van 26.7. Ik ben benieuwd of de gynaecoloog dan zou adviseren om af te vallen. In dat geval kan ik daar alvast mee beginnen. Ik eet al gezond en sport 2x in de week, al jaren. Ik heb eigenlijk ook altijd ongeveer dit gewicht. Maar ik hou ook van lekker eten (kaas/worst/chocolade) en dat sluipt er savonds weleens teveel bij in.

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Wat zei de gyn daarover @Ana leigh ? Stom dat ons lijf zo onplanbaar is ;)
    @Abos ik wil je daar wel wat over zeggen als dietist :) bij overgewicht kan het zijn dat je insulineresistent wordt, wat invloed heeft op je hormonen. Sommige vrouwen hebben daar al bij een klein beetje overgewicht (of zelfs geen overgewicht) last van, andere vrouwen hebben een BMI van 35+ en zijn totaal niet insulineresistent en ontzettend vruchtbaar.
    Ik zou eens in je ondergoed voor de spiegel gaan staan en je bouw goed bekijken. Ben je een appel, of een peer? Een appel heeft meer nadeel dan een peer heeft dus als appel kun je overwegen om wat af te vallen. Als je bij jezelf symptomen van insulineresistentie/pcos vermoed kun je ook denken aan wat afvallen.
    Er is geen gouden streep vanaf wanneer ze je zullen adviseren af te vallen. Dat zal ook van de gyn afhangen. Mijn fertiliteitsvpk vond de 26 waar ik zit prima, zeker toen ik zei er 15 kwijt te zijn en te merken dat ik bij lijnen verslechter qua cyclus.

Als laatste: afvallen is altijd goed denk ik als je er iets boven zit, maar houd ook in de gaten dat afvallen juist stress op je lijf kan uitroepen en je daardoor juist insulineresistent en daamree verminderd vruchtbaar kan worden. Ga dus niet kostte wat kost aan de slag.

7. Abos

Abos Actief lid

Dec 1, 2016
    228
    224
    43
    Female
    @Littlegirl1989 dank voor je feedback!

Mijn bouw is vrij duidelijk. Dat is een peer vorm (of misschien nog duidelijker: een zandloper figuur). Ik heb vrouwelijke vormen, dus vrij ronde heupen, billen en bovenbenen en een redelijke borst (cupmaat D). Mijn bovenarmen zijn ook wat steviger. Mijn taille is juist vrij smal. Die zie je heel duidelijk. De omvang van mn BH maat is 75 en daar onder loopt het smal toe. Qua kledingmaat hang ik een beetje tussen M en L in, net hoe het valt.

Ik heb geen idee welke symptomen ik moet bedenken bij insulineresistentie/pcos. Heb me daar nog niet echt in verdiept.

Mijn lengte is 1.71 en mijn gewicht is 78 kilo. 73 kg zou gezond zijn volgens de BMI meter.
    Ik heb dit gewicht al jaren (tussen de 76-78 kilo) en ben dus ook aardig consistent daar in. Het gaat bij mij niet op en af. Ook sport ik gewoon regelmatig. Dus mocht ik willen afvallen moet ik echt iets aan mijn voedingspatroon gaan veranderen. Wat neer komt op het snacken in het weekend minderen. Lastig wat dan handig is om te doen...

8. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    @Littlegirl1989 Op welke manier heeft insulineresistentie invloed op de vruchtbaarheid? Krijg je dan slechte eisprongen of lange cycli bijvoorbeeld? Of kun je ook insulineresistent zijn en er niks aan afzien aan je cycli maar wel dat er daardoor geen bevruchting plaatsvindt?

9. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Wat gezonder eten(minder snacken e.d.) is altijd goed denk ik

Bij insulineresistentie moet je denken aan slecht kunnen vasten (snel weer honger hebben na een maaltijd), veel dorst, bij het sporten snel duizelig (lage bloedsuikerklachten), vermoeidheid, stemmingswisselingen... verder dus de pcosklachen (maar die gaan niet hand in hand, je kan pcos hebben zonder insulineresistie en andersom ook, maar dat is vrij zeldzaam): acne, haargroei of juist haaruitval. Andere klachten zijn wat moeizamer te ondervinden.

Voor mij was de duidelijkste klacht van insulineresistentie dat zodra ik begon te eten ik geen 2-3uur zonder eten kon. Ik werd meteen flauw, hongerig en echt zo'n vermoeidheid die bij te weinig eten hoort.

10. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    In theorie kan dat. Insulineresistentie is een voorloper van diabetes. Er zijn genoeg diabeten die normaal vruchtbaar zijn. Er is een relatie tussen pcos en insulineresistentie (de meeste vrouwen met pcos zijn insulineresistent), maar het is een kip/ei situatie (wordt je insulineresistent door pcos of ontstaat pcos door insulineresistentie?). Men weet de oorzaak van pcos nog niet, dus die vraag kan niet beantwoord worden op dit moment. Andersom: als je afvalt verbeterd je insulinegeoeligheid behoorlijk en daarmee verbeterd ook de pcos. En als je gevoelig bent voor pcos en insulineresistentie en je komt aan heb je grote kans dat de klachten verergeren.
    Wel weet men dat insuline een hormoon is, dus daar lijkt wel ergens de relatie te liggen, maar hoe en wat is onduidelijk.

11. Abos

Abos Actief lid

Dec 1, 2016
    228
    224
    43
    Female
    Qua voeding heb ik niet snel weer honger na een maaltijd. Mijn valkuil is eerder dat ik maaltijden oversla. Bijvoorbeeld het ontbijt overslaan, en dan om 12 uur pas eten (paar sneeën brood). En dan kan ik zo om 18:00 pas weer eten (diner). Of bijvoorbeeld als ik 's avonds een verjaardag heb, eet ik geen avond eten, want ik eet dan die avond een gebakje. Dat eet ik dan als 'diner'. Niet erg goede gewoonte... Gebeurt niet elke dag natuurlijk! Maar komt toch 1-3x per week sowieso wel voor dat ik een maaltijd oversla (ontbijt).
    Drinken doe ik veel te weinig, wat heel slecht is ik weet het! Probeer er op te letten en drink inmiddels al veel meer water. Dus dorst, nee dat heb ik niet echt... En met sporten ben ik nog nooit duizelig geworden.

Qua beharing (hmm, klinkt genant) heb ik geen acne of haaruitval. Wel haargroei. In die zin dat ik een vrij brede bikinilijn heb, en dat ik ook onder mijn navel wat zwarte haargroei heb (ben van mijzelf blond harig). Dat epileer ik altijd. Schaam me er weleens voor. Maar verder geen uitzonderlijke haargroei (ook niet in mijn gezicht oid).

12. Littlegirl1989

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Dat klinkt niet erg pcos/insulineresistent-achtig. Ik ben geen gyn en kan niet kijken wat er inwendig gebeurt maar het klinkt iig niet alsof je door overgewicht insulineresistentie en daarmee pcos hebt opgebouwd. Ik zou dna niet zo snel kiezen voor gewichtsverlies, omdat de stress va gewichtsverlies wel klachten kan geven. Bij overgewicht dat heel heftig is kan je dan een afweging makne dat de gewichtsafname belangrijker is.
    Wel is gezonder gestructureerder eten altijd goed, los van je zwangerschapswens

13. Abos

Abos Actief lid

Dec 1, 2016
    228
    224
    43
    Female
  14. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
  15. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Interessant om te lezen over het afvallen, insulineresistentie, en pcos. Ik heb ook wel overgewicht, maar behalve dat loopt bij mijn lichaam alles volgens boekje (denk ik)

16. Elise2014

Elise2014 Actief lid

Dec 19, 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Zeker interessant om te lezen! Ik heb best wel aardig wat overgewicht.. Maar m'n cyclus is erg netjes gelukkig.

17. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

@Littlegirl1989 bedankt voor je reactie:D op abos;)

@Abos, ik zelf ben gewoon vruchtbaar, maar mijn man is voor 71% vruchtbaar, dus verminderd. Aangezien we kans hebben op IUI en IVF traject is er in de kliniek waar ik loop een bmi grens van 33.0! Daarboven wordt je helaas niet geholpen. Dus vandaar dat ik ben begonnen vorig jaar met afvallen, we hebben al voor onderzoeken gehad in november vorig jaar en januari dit jaar.

Liefs, Mariska

18. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Mijn cyclus ook ondanks overgewicht:):)

19. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    Ik ben zwanger! Heb me de laatste dagen even afwezig gehouden! Maar trok het echt niet meer! Any way stiekem getest en BAM een roze streep.
    Had het nooit meer verwacht na 5 jaar!

Attached Files:

20. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Gefeliciteerd @anita85! Wat een wonder!

Share This Page