NOD lijst 15 t/m 21 november 2014

Discussie in 'NOD forum' gestart door Nelllie, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smood

smood Actief lid

1 jun 2014
    190
    0
    16
    Dus als ik het goed begrijp, kan en mag je gewoon alles met sporten alleen intensieve buikspieren lijken me niet handig.
    niet dat ik ineens fanatiek ga zitten doen, maar wil de fitness wel zo variabel mogelijk houden.

ovulatietesten.. bij een knaller komt je ei binnen 48uur begreep ik dan weer.
    ik gok zelf altijd erop dat minimaal 2 dagen van tevoren voor t laatst geklust is.
    haha beetje krom geschreven sorry.

2. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL

Je heb een klein foutje bij mij hihi het is 2de kindje inpkaats van 1ste kindje haha

3. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL

Adriana ik zie dat je in ronde 12 al zit wat ga je na deze rinde doen als het nog niet gelukt is..ga je dan na de dokter en vraag je een doorverwijzing na de gynaecoloog? Ik weet dat we alle positief moete blijven hoor en dat probeer ik ook zeker en denk de rest van de meiden hier ook wel..maar hoe hou je het vol nu in ronde 12 en nog niks..ik zit in ronde 10 en word e ht langzaamaan helemaal gek!!! Ik vraag me dan af of alles nog wel goed functioneert poehhh maar ja laten we hopen dat het voor iedereen hier in de maand november raak is...

Succes

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #344 piccolina, 3 nov 2014
    Laatst bewerkt: 3 nov 2014
    Haha ja hihi ...allochtoon en iphone maken wonderen.

Ik heb geen idee zo heb ik het van twee gyn gevraagd en dat antwoord gekregen. Mijn vriendin ook trouwens. Zal aan zh liggen.
    Ze is nu bezig met iui en maakt ook echos altijd en kwam zo dat haar ei was zondag en dab doen ze het niet. Dus ik gaf haar testen en ze heeft vrijdag-zaterdag-zondag-maandag getest en zaterdag en zondag was die positief en maandag nega, dus onder verbod hebben ze geklust. Mandag kwam ze echo doen eisprong is dus indd zondag geweest dus iui had geen zin deze keer.
    Ze hebben haar ook gezegd dat als ze positief testte dan is is je eisprong en omdat sperma tijd nodig heeft moet je klussen bij positief test en erna is weinig kans. Dat zeg maar als je klust op moment voordat eitje loskwam ben je net op tijd.

Geen idee hoor ik bedoel dat het is wat ik weet van gyn. en wat ik altijd deed en zwanger werd. Beter is gewoon om de dag gaan klussen zoiezo en testen niet eend nodig;)

Wat ik online gevonden had is ovulatie vind plaats binnen 36 uur na begin van LH piek. Het is dan indd wat ik zeg als ik heb dus zaterdag 10.00 positief test gehad ik tel daar 36 uur dus mijn ei springt binnen die uren. Mijn ei is gesprongen dus na 24 uur dus erna (maandag) test is gewoon negatief. Ik bedoel alleen dat als je zeker weet waneer je begin van de LH piek is dan is komende dagen springt die maar kan ook zijn dat je meet al bij einde van je LH periode en ei kan dus gewoon binnen paar uur springen en dan erna negatief testen heeft het geen zin.
    Enige wat ik wil zeggen wat gyn. mij zei dat dat negatieve test na positie e betekent dat ovulatie heeft al plaats gevonden of dat uur geleden was of dag weet test natuurlijk niet. Maar test kan niet negatief laten zien als je ei nog niet gesprongen is.

Wat je zegt is ook waar naar mijn weten is dar je nadat eisprong plaats gevonden heeft ben je het meest vruchtbaar, alleen sperma zal dat niet halen qua tijd. Dus vrijen mag alleen kansberekening minder denk ik.

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha ach ik ben geen allochtoon en ik heb soms ook van die rare fouten, maar deze moest ik even heerlijk om lachen :D

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hahaha Ik bedoelde mijzelf eigenlijk;)

7. Sabje373

Sabje373 Actief lid

2 nov 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adriana, excuus. Ik ben 28:)

8. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik slik nu ook de gehele cyclus tarwekiem en tot eisprong teunisbloem. Hoop dat mn ei er vroeger door komt!
    Dag 11 vandaag en nog steeds licht streepje op ovu test. Hopelijk loopt het snel weer op! Spannend weer.. Vanavond alvast geklust haha.
    Heb alleen nog totaal geen last van krampjes, vorige cyclus had ik ongeveer week voor eisprong al last van krampjes maar nu helemaal niks? Kan dit ook elke maand anders zijn?
    Nu maar rustig afwachten en blijven testen, meer kan je niet doen..

Wat ik heb begrepen is dat je ei 24-48 uur springt na je eerst piek? ik vind het lastig wat ik aan moet houden, iedereen zegt wat anders...

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Haha silverwings, heel de tijd hoor je haar niet en opeens BAM is ze daar om ons aan het lachen te maken hihihi

@kroelen en sabje. Het is weer aangepast hoor :)

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    ♥ NOD lijst 15 t/m 21 november 2014 ♥

15:
    Adriana, 28 jaar, ronde 12, 2e kindje
    Fotofanaat, 31 jaar, ronde 4, 1e kindje
    Kleinmonster, 27 jaar, ronde 1, 2e kindje
    Bibaboe, 38 jaar, ronde 45, 3e kindje
    Paulin, 28 jaar, ronde 3, 1e kindje
    iez, 33 jaar, ronde 10, 2e kindje, mmm

16:
    nadeke, 29 jaar, ronde 4, 2e kindje
    Haakmuts1988, 26 jaar, ronde 2, 1e kindje
    MissRedDragon, 31 jaar, ronde 3, 1e kindje
    Lissy1986, 26 jaar, ronde 4, 1e kindje
    Silverwings, 30 jaar, ronde 7 na BBZ, 1e kindje
    HuizeMGL, 29 jaar, ronde 6, 1e kindje
    kroelen, 26 jaar, ronde 10, 2e kindje

17:
    Laawra, 31 jaar, ronde 4, 2e kindje
    mww, 29 jaar, ronde 2 (na mk), 1e kindje
    Piccolina, 32 jaar, 4 ronde na MK 16 weken, 2e kindje
    Vv88, 26 jaar, ronde 2, 1e kindje
    Smood, 29 jaar, ronde 7, 1e kindje
    Goldfishie, 32 jaar, ronde 20, 1e kindje

18:
    Mamavand, 27 jaar, ronde 4, 3e kindje
    dees, 34 jaar, ronde 4, 2e kindje

19:
    papillons, 26 jaar, ronde 7, 1e kindje
    Missaniet, 29 jaar, ronde 6, 1e kindje
    Suze29, 29 jaar, ronde 5, 1e kindje
    Vogelhuisje, 26 jaar, ronde 1, 3e kindje
    Trutje89, 2e ronde, 1e kindje
    LadyT, 32 jaar, ronde 1, 2e kindje

20:
    Chats, 31 jaar, ronde 4, 1e kindje
    Vlindermama2014, 27 jaar, ronde 8, 1e kindje
    Kabouter24, 25 jaar, ronde 2, 1e kindje
    Pluisje82, 32 jaar, ronde 9, 3e kindje
    rosalincke, 39 jaar, ronde 2, 2e kindje
    Stephanie87, 27 jaar, ronde 7, 2e kindje
    Girlie12, 30 jaar, ronde 12, 1e kindje

21:
    Annelie, 24 jaar, ronde 2, 2e kindje
    Tuutie, 22 jaar, ronde 5, 1e kindje
    Sabje373, 28 jaar, ronde 10, 1e kindje

Datumloos:
    Arendje, 24 jaar, ronde 13, 1e kindje
    Ilona, 24 jaar, ronde 3, 1e kindje

Buiten de lijst:

Totaal: 39

Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (4), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan de lijst. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha, ja die kon ik ff niet laten! Die wachttijd duurt lang genoeg, beetje tussendoor ouwehoeren hoort erbij hoor :D
    Nog maar 12 nachtjes slapen ;)

12. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hier nog steeds geen temperatuurstijging, dus mijn eitje laat op zich wachten. Had gisteren tegen het eind van de middag wel laat van buik krampen en gisteravond had ik last van dat mijn baarmoeder hals heel erg gevoelig was tijdens de sex (zelfs een beetje pijnlijk) dit is echt de eerste maand dat we het echt rond de eisprong kunnen proberen dus was benieuwd of hier meer dames last van hebben gehad en of dit normaal is.

Tijdens dat ik mijn spiraal had had ik hier soms ook wel eens last van maar niet zo gevoelig als nu, en dacht dat dat het spiraaltje was.

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dit is de laatste keer dat ik nog mijn tijd besteed aan iets over eisprong.

Je eisprong treedt idd op binnen 36 uur nadat je lh-piek is geweest. Dit blijkt ook in de praktijk sinds november 2013 zie ik niet anders hier op zp bij vele FF-kaartjes van vrouwen.
    Daarnaast loop ik voor echo's met ovulatie inductie bij het ziekenhuis en wat ze op echo zien komt overeen met de theorie dat er binnen 36 uur na je lh-piek een eisprong optreed.
    Dus zo ook in de praktijk komt het degelijk voor dat je op de 1e of 2e dag met een negatieve test dat je ei op die dag springt.
    Verder wordt dit ook nog eens bevestigd door mijn temperatuurstijging. Want als je temp pas 1 of 2 dagen na je lh-piek (lees positieve ovulatietest) stijgt, dan is dat 1 dpo en dan is je ei de dag ervoor gesprongen.
    Dit heb ik van mijn ziekenhuis die ook nog eens een pluim van Freya heeft. D.w.z. dat ze extra goed zijn fertiliteitsbehandelingen. Vele ziekenhuizen hebben zo'n pluim niet.

Einde betoog, nu lekker op het wachtbankje zitten :)

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Buikkrampen/ovulatiepijn komt zeker vaak voor rond eisprong. Heb ik vaak last van en ook meerdere.

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    'Nog maar'???
    Gelukkig bestaan er vroege testen, ik test op 9 dpo, nog 7 nachtjes slapen :p

16. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Maar ook de pijn bij het geslachtsverkeer? Hier heb ik namelijk niet eerder zoveel last van gehad. De baarmoeder mond/hals was zeer gevoelig gisteravond. Wel zoals ik al zei tijdens mijn spiraaltje dat het af en toe een klein beetje gevoelig was maar niet zo erg als nu. En dacht dat het altijd met mijn spiraaltje te maken had want had helemaal geen cyclus meer werd ook nooit ongesteld.

17. Chats

Chats Niet meer actief

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en wat fijn om hier even je hart te kunnen luchten ;)

Ook bedankt voor alle uitleg over lh, ovulatietesten enz :D

Hier nog aan het testen en zie langzaam mijn streepje oplopen :D

Op naar veel roze :D

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dat weet ik niet, vandaar dat ik niet daarop inging. Ik heb geen ervaringen met pijn bij klussen, maar dat komt omdat ik vrijwel altijd preseed gebruik omdat ik uit mezelf best droog ben.

19. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hier helemaal hetzelfde Kroelen en Adriana, ook ronde 12. Je gaat inderdaad denken dat er iets niet goed is. Maar lees dan ook weer dat je vaak toch een jaar moet uittrekken. Ik denk dat ik naar de dokter bel als deze ronde niet lukt.

20. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @iez ah ok daar heb ik geen last van. Heb er vaak eerder last van dat ik te nat ben en dat mijn man daardoor soms langer nodig heeft om klaar te komen.

Deel Deze Pagina