NOD lijst 15 t/m 28 Februari 2014

Discussie in 'NOD forum' gestart door DanielleJ, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dankjewel allemaal!!! en nu jullie ook he :) ik blijf natuurlijk spieken hier :D

2. Momo81

Momo81 Bekend lid

19 okt 2013
    515
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe 2x in de week sportschool het meeste cardio, maar als er plek is doe ik een xco les.
    Soms vervang ik een x sportschool met zwemmen.
    Het hardlopen pak ik dus nu weer op dus dat wil ik 3x per week foen zolang het weer het toelaat.

3. Momo81

Momo81 Bekend lid

19 okt 2013
    515
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toppie! Gefeliciteerd meid!

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Hmmm temp 36.6 uhhh zo laag is ie nooit??
    Straks weer ovutest doen..

5. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Net weer eens hardgelopen....Was een tijdje terug fanatiek begonnen,maar oude blessure speelde op. Nu gelukkig geen pijntjes gehad :)

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ga niet meer testen deze maand, zie wel wanneer ik ongi word, ga ik vanaf volgende maand goed bijhouden!

goed bezig sporters!

7. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    iedereen lekker aan het sporten.

ik fiets heen en weer naar school, 1km heen en 1km terug, vind dat genoeg, haha.

vandaag slijm weer gecheckt maar heb niks meer. gisteren niet meer geklust en eigenlijk wel een beetje spijt...
    Maar we zullen zien of het gelukt is of niet en anders op naar de volgende ronde. :)

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Sporten: telt achter een bijna- 2-jarige aanrennen en 30x per dag 15 kg optillen en neerzetten ook? ;) En dragen? Heb je toch ff een paar uur dat gewicht op je rug hangen.. ik houd mezelf maar vol dat het wél telt, alhoewel ik natuurlijk wel beter weet ;)

Verder niks hier. Ben niet zo sportief aangelegd. Zou wel graag weer gaan zwemmen in een volgende zwangerschap. Heerlijk, even een momentje alleen voor mij en uk!

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ahhh thermometer overleden.. Timing.. Nieuwe geeft keurig 37,3 aan... (Oude nog altijd 36.6)
    Gelukkig..
    Ovu test is negatief

Go eitje go!

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    (hoe werkt temperaturen? nog nooit gedaan...) en wat voegt dit toe als je al ovutesten gebruikt?

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Lang verhaal, ik kopieer t ff!!

De bedoeling van de temperatuurmethode is dat je elke dag op hetzelfde tijdstip – dus ook in het weekend – rectaal de basale lichaamstemperatuur (temperatuur van het lichaam in staat van rust) opneemt. Gebruik hiervoor een digitale thermometer met twee cijfers achter de komma. In de praktijk wil dit dus zeggen dat je nog voor je opstaat of ook maar iets onderneemt je temperatuur opneemt. Leg de thermometer binnen handbereik, zodat je er niet eerst voor op moet staan. Bovenstaande punten zijn erg belangrijk, want als je deze instructies niet nauwgezet opvolgt, komt de betrouwbaarheid van de temperatuurmethode serieus in het gedrang.
    Je begint met temperaturen op de eerste dag van je cyclus: de dag waarop je ongesteld wordt. Vanaf deze dag doe je dat iedere morgen opnieuw. Je temperatuur noteer je dagelijks op een cycluskaart. Van de gegevens tussen de eerste dag en de laatste dag van je cyclus maak je een temperatuurcurve oftewel een grafiek. Wanneer je weer ongesteld wordt, is dat de eerste dag van een nieuwe cyclus.

Op het moment van de ovulatie zakt de temperatuur bij de meeste vrouwen een beetje. Vervolgens zo’n 12 tot 24 uur na de ovulatie stijgt deze met 0,2 tot 0,5 graad en kun je deze stijging waarnemen in de temperatuurcurve. En dan komen we direct bij het grote nadeel van de temperatuurmethode. Je ziet deze stijging pas als je eisprong al voorbij is. Op de eerste dag van de temperatuurstijging ben je misschien nog net vruchtbaar, maar op de tweede dag al niet meer. Doorgaans ben je te laat met vrijen als je een een stijging van de temperatuur waarneemt.

Daarom gebruiken de meeste ook de ovulatie testen.

Ik deed alleen tempen, maar nu omdat ik vroege miskraam had en m'n cyclus dus nu wazig is ff extra testen erbij.
    Control freak ;) weet graag waar ik aan toe ben

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    helloooo ladys
    sorry dat ik kom binnevallen
    mag ik ook mee doen mijn nod is 20 feb

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @tempraturen
    heb ik bij mijn jongste ook gedaan
    werkte eigenlijk best goed alleen worden wij zwanger van z.i
    dus ik moest idd wel opletten wanneer hahaha

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    lovepeet 23 jaar ronde 1 kindje nr 3 nod 20 feb

15. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @babebabe: grote nadeel van allen ovu testen: je kan een lh piek hebben, zonder dat het eitje springt...

@lovepeet: mag ik vragen waarom je via z.i. zwanger probeert te worden?

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zi staat voor zelfinseminatie? waarschijnlijk 2 dames? :)

temperaturen is dus zeg maar 'gratis' checken haha, mij teveel werk!
    ik ga volgende maand zodra mijn ongi voorbij is gewoon elke dag ovutesten doen en om de dag klussen :p :p

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Duur geintje... Ik vind tempen kleine moeite..

Hoop dat t niet nodig gaat zijn en we gewoon roze staan straks!!

18. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    2dames kan, maar er zijn ook andere redenen....vandaar de vraag....
    never assume the assumtion

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Das waar Lix :) niet dat het wat uitmaakt,

dure hobby, ja als er heel wat rondes nodig zijn wel idd.... daar heb je gelijk in!

Ik ben eigenlijk heel positief ingesteld dat het allemaal wel gaat lukken, en als ik dan dames zien die bijv. ronde 12 al in gaan, pfff dan bedenk ik me weer hoeveel geluk we eigenlijk hadden met onze eerste, en dat dat inderdaad niet weer zo hoeft te zijn...

maar ik blijf eerst positief denken :)

maar heb wel respect voor de dames die zoveel rondes bezig zijn en de hoop niet verliezen!

20. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    dames , ik mag van de lijst af
    sta op 24 feb .

maar mijn ongesteldheid toen was misschien innesteling of miskraam want blijk zwanger te zijn (geweest) morgen moeten we terug bloed prikken om te kijken of de hcg waarden stijgen of dalen want waren aan de lage kant. dit kon dus wijzen op een miskraam of toch een HELE prille zwangerschap.
    maat met al het bloedverlies heb ik er weinig hoop op .als het morgen niet goed is moet ik een maandje terug aan de pil om alles terug op gang te krijgen.
    grtjs x

Deel Deze Pagina