Ok meerdere dus met een vroege positieve test voor NOD! Zouden wij dan een vroegere eisprong hebben gehad soms, of maken wij wat sneller HCG aan, of... ? Ben benieuwd waar het aan ligt!
Het kan aan beide liggen. De een maakt sneller HCG aan dan een ander en innesteling verschilt ook per persoon, tussen 6 en 10 dpo vaak. Pas daarna maak je echt HCG aan. Of mijn innesteling al op 3/4 dpo was, lijkt me zeer waarschijnlijk, maar waarschijnlijk wel vroeg. Het komt er dus op neer: geen bloed geeft moed, maar eigenlijk is testen na NOD beter, zo voorkom je ook teleurstellingen mocht het nog mis gaan voor je NOD (wat echt wel mogelijk is).
Sorry dames, ik heb niet teruggelezen.. Jullie blijven kletsen hahaha. Vrijdag kan ik me Clomid ophalen... Komt nu echt dichtbij
Joepie, jongste komt vanmiddag thuis met blaasjes op zijn hoofd. Trek ik z'n shirt omhoog, heeft hij ook al op buik en rug. Hallo waterpokken... Volgende week vakantie, nu maar hopen dat hij er niet al te veel last van heeft want heb geen zin om de hele vakantie binnen te moeten blijven... Kan het eigenlijk kwaad, mocht ik wel zwanger zijn?
Zou iemand me vast een hele goede simpele uitleg willen geven over ovu testjes die ik volgende cyclus moet gaan gebruiken?? Ik heb ze nog nooit gebruikt en weet er dus ook echt niks over hahaha, alleen dat je net als met zw testen urine moet gebruiken en op de streepjes moet letten, hoe donkerder het streepje hoe beter... Ik schaam me dood dat ik na 6.5 jaar nog niet weet hoe ze werken..
nou, een van de belangrijkste dingen die ik over ovutesten geleerd heb is dat je ze niet met ochtendurine moet gebruiken het liefst tussen 12 smiddags en 8 avonds, (niet liters drinken van tevoren) en ik begin vanaf de eerst dag dat ik niet meer ongi ben tot ik een knaller heb en dan nog een paar om te zien of het inderdaad daarna lichter word... je kunt ze goedkoop en goed bestellen bij zwanger en kids, en plak ze allemaal onder elkaar in een schriftje met de datum en tijd erbij!
Zoooo net ff bij Z&K 3 zw testen besteld voor 1.50 6 ovulatie testen voor 4.39 En 1 doosje met 30x foliumzuur voor 2.55 Dat heb ik dan alvast
Dank je wel, dus belangrijkste is om het met een "latere" urine te testen maar niet te veel hebt gedronken, en het moet dan net zo donker of donkerder zijn dan het controlestreepje? Ik wil niet elke dag testen, elke dag tempen is al erg genoeg. Ik ga Clomid gebruiken dus dan zal me cyclus wel zo'n beetje geregeld zijn, tenminste paar jaar terug wel. Toen had ik een mooie eisprong op de uitgerekende datum.
oh, kijk, ik heb geen verstand van tempen.... lijkt me dat je daar idd ook heel accuraat beeld van krijgt
Bij mij kom je er helaas geen wijs uit. Op FF hoort een kruis te komen als je eisprong is geweest (heb je weinig aan dus lol) maar zelfs dat komt er niet te staan. Mijn eisprong is dus niet op te sporen. Het is zelfs zo erg dat de gyn geen wijs uit komt uit mijn temp kaartje.
Wat ik altijd deed is vroeg opstaan (om te plassen), 6 a 7 uur zodat ik om 10 a 11 uur in de ochtend kon testen. Inderdaad geen ochtendurine gebruiken en 4 uur niet plassen en niet drinken (of heel weinig). Maar je kan natuurlijk ook later testen, voor 10 uur werd wel afgeraden. 6 ovulatietesten is inderdaad wel wat weinig, tenzij je al vrij nauwkeurig weet wanneer je je eisprong hebt. Ik plakte zelf de stripjes in een schriftje zodat je goed kan zien of ze oplopen. Ze zijn pas echt positief als de 2e streep net zo donker of donkerder is dan de controle streep. Heb je nog specifieke vragen? Ik heb zelf vaker gehad dat de strepen bijna even donker leken en de eisprong pas veel later kwam. Dan werden de testjes weer even lichter en een week later pas echt knal.
ik heb de hele dag al steekjes in mijn baarmoeder. ik zit 6dpo, ik hoop zo dat het de innesteling is die ik voel....
Ik begin vanaf cd 10 met de ovulatietesten. Meestal rond 3 uur 's middags. Net voor de thee. Dan heb ik sinds het middageten niet meer gedronken en is de urine goed geconcentreerd. Wanneer de testen donkerder beginnen te worden en neigen naar positief, dan test ik twee keer per dag. 1x rond 10 uur en 1x rond 18.00 uur. Zo mis ik mijn ei zeker niet en weet je ook wanneer hij gesprongen is, want dan loopt de kleur weer terug. Meestal ben ik per cyclus zo'n 8 a 10 testen kwijt. Bij de A.ction kosten ze 5 voor 2.49, en ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Succes met testen!
@nailey: je kan beter wel elke dag testen zodat je je lh-piek niet kan missen. Als je testjes echt donker worden kan je het best twee keer per dag testen. 8-10 testjes per cyclus is denk ik wel gemiddeld. Succes!