Voor mij klopt het wel. Bij mijn oudste had ik juist die maand zoiets van zal wel niet. Tot dat mijn vader overleed en de nacht erna droomde ik van een positieve test en mijn vader die heel blij was. De volgende middag teste ik positief op 11 dpo. Bij de 2e hadden we zoiets van het zal wel weer 10 maanden duren, dus we beginnen nu alvast. Ronde 2 was het raak. Ben benieuwd, no way dat ik er nu relaxed onder kan zijn dus zal wel ff gaan duren ben ik bang.
@mamavanJorn Het schijnt een vrij achterhaalde theorie te zijn he? Dat je zwanger raakt als je er niet mee bezig bent... Haha dan zou namelijk de mmm volledig zinloos zijn. Bewust alle echo’s en timing en hormonen.... Wel is het zo, dat stresshormoon je eisprong langer op zich kan laten wachten doordat het bepaalde dingen tegenwerkt....
Ik zeg ook niet dat het moet hè. De kans is echter wel heel groot dat we op 11 dpo wel iets te zien valt met een early test. Daarnaast zegt jouw NOD niks over andermans NOD. Dus dat zegt ook niets. Het is allemaal speculeren en hopen dat er iets zal zijn.
Ik herken dit heel erg. Hier ook ronde 5, 6DPO en de paniek slaat weer toe. Kan ik überhaupt wel zwanger worden? Ik heb heel erg het gevoel dat het deze maand weer niet raak is. Terwijl ik dat natuurlijk nergens op kan baseren (als het goed is wel op de juiste momenten gevreeën). Ik word deze maand ook 33, en dan kan ik mezelf wel voor mn kop slaan: waarom hebben we zo lang gewacht? Ik ben reëel in het feit dat het heel normaal is als het wat langer duurt, maar soms bekruipt me ook het gevoel dat er niet meer zoveel tijd is. Pffff, ik vind de dagen vanaf 6DPO tot NOD altijd het zwaarst.
Ach lieverd, ik snap je gevoel. Elke ronde is er één teveel. Ook al zit je "pas" in ronde 5. Als je je echt zorgen maakt kan je altijd al naar de huisarts en je verhaal uitleggen. Wellicht willen ze je wel helpen uitzoeken of dat een probleem is. Ook jij zal vast ooit een kindje krijgen. De kans dat je niet zwanger kunt worden is ontzettend klein, niet onmogelijk, maar echt heel klein. ♡
Heel herkenbaar... ik ben ook 33, en klok tikt maar door... helemaal omdat we het liefst twee kinderen zouden willen... voor je het weet ben je 35+... maar we houden hoop!!!!
Het is ook een persoonlijke ervaring, geen wetenschap. Anders zouden 10 dagen spa/een vakantie wel vergoed worden na 1 jaar proberen zwanger te worden
Hier 38+ en met 37 een gezonde jongen. Leeftijd heeft geen rol te spelen. Het kan voor een twintiger ook moeilijk zijn.
Ik probeer mezelf verhalen zoals de jouwe ook in gedachten te houden. En ik weet dat het als 20er ook moeilijk kan zijn. Voor mijzelf is het alleen dat we (door persoonlijke omstandigheden) onze kinderwens zo’n 3 jaar hebben uitgesteld. Ik denk niet dat het 3 jaar terug makkelijker gegaan zou zijn qua vruchtbaarheid, maar dan hadden we wel “3 jaar extra de tijd” voor als het bij ons moeilijk blijkt te gaan. Kan het niet echt beter onder woorden brengen.
Ik mis de emoticon met een vinger in de lucht! Die twintiger ben ik.. En jongens (niet lullig bedoeld, dus vat het niet verkeerd op) ronde 5 is nog niet zolang hoor! Snap dat het gevoelsmatig een eeuwigheid duurt, maar je slaat je er elke maand wel doorheen! Leuker wordt het idd niet, maar ik en nog een aantal in dit groepje gaan al richting de 2 jaar bezig zijn! Ook wij slaan ons er doorheen! En over leeftijd tja wie zal het zeggen.. Ik ben nog geen 30 en heb mijn eerste kindje gekregen toen ik 25 was, dus leeftijd zegt niks. Het komt allemaal goed dames! Ik heb er vertrouwen in!!
En zo is het @Tan89! Hoe moeilijk ook! Vertrouwen houden. Ronde na ronde.. Vallen en opstaan. Ik loop al anderhalf jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit... En toch volle bak optimistische hoop nu!
Haha inderdaad! Heb je helemaal gelijk in hoor.... En dat speculeren is wel heerlijk geruststellend soms. Dus ik begrijp het stiekem wel. Je blijft toch ergens houvast zoeken...
Ook weer van de partij ☺️ Komende zaterdag, 20 juli mijn NOD. Na 6 maanden clomid nu de eerste ronde IUI gehad. Vanmorgen getest, zie foto. Zou het deze ronde dan echt zo zijn? Ergens ook nog bang dat het de ovitrelle kan zijn, al zou deze na 10 dagen uit je lijf moeten zijn. Ik zit nu 13 dagen na het gebruik van ovitrelle...... Zoooo spannend dit. Wat denken jullie?
Het streepje is behoorlijk duidelijk. Ik zou het vreemd vinden als die nog van de ovitrelle is. Even een paar dagen achter elkaar testen en oploop spotten?