Kom maar op met die eitjes en mooie testen!!!! En ja positief blijven is soms heel moeilijk! Heb ook echt wel me dip dagen hoor!! Maar zolang we een dak boven ons hoofd hebben, gas, licht en water en eten dan ben ik al blij Mira, lekker kibbeling!!! Kan je me 's nachts voor wakker maken hoor!!
@Kelly: that's the spirit meis! Met zo'n instelling komen de goed dingen vanzelf op je pad. Meiden, ik heb zin in mijn eisprong en de klusweek. Lief is een beetje onder de indruk van mijn plotselinge initiatief geloof ik. Maar ik heb er gewoon zin in. En ik heb er ook wel een goed gevoel bij. Zou ronde 12 dan eindelijk onze ronde worden?? Ik hoop het zo!! Ik vond de oktober NOD-lijst erg rood.. maar ik weet niet of daar nog veel roze bijgekomen is.
@Kelly Wij hadden 50.000 euro schuld omdat mijn ex fijn een lening had afgenomen op mijn naam... (Slechte vent...Losse handjes) Maar gelukkig omdat hij zijn naam er ook op gezet had,heeft hij het nu op zijn dak en ik ? Heb een volledige WSNP doorgelopen en ben nu schuldenvrij Whaaaaaaaaaaaa!
Mijn enige schuld is een studieschuld (bijgeleend vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen, anders was mijn geld al op als ik alleen de huur en de helft van mijn eten maar had betaald ). Maar daar heb je een aangepast plan voor om de af te betalen (2 jaar na behalen diploma mag je aflossen, maar hoeft niet en vanaf 3e jaar moet je aflossen). Dus dat komt straks pas Lizzy: Je bent niet de enige die zin heeft in de klusweek en om een ei te spotten Zou ook zo graag weer mijn ei vinden binnen een normale termijn. Hopelijk komt hij snel, maar klussen doen we sowieso (mocht ik mijn ei niet kunnen vinden met ovutesten maar wel een ei hebben, dan hebben we hem in ieder geval benut ). Vanavond weer Heb er gewoon zin in
@ Jez: Dat was ik dus, maar als ik jouw cyclus zie moet ik niet klagen met mijn ongeduldigheid. Maar nu ik echt gestopt ben met de pil ervaar ik de eerste week echt als saai.
oeiii, ik hoop niet dat er teveel van die weken komen voor je!! al moet ik zeggen dat ik die weken daarna ook niet al te leuk meer vind! de 1e maanden vond ik dat nog rete spannend, maar nu veel rondes later vind ik er geen bal meer aan! had me toch iets heel anders van proberen zwanger te worden voorgesteld.. (ik bedenk me nu dat dit ook niet heel erg bemoedigend overkomt, sorry )
@mira: Ik snap dat! Gewoon al vast in het voor werken haha. @Jez: haha op een gegeven moment krijg je dat. Ik zei dat gisteren ook nog tegen lief, ik had gedacht dat het leuk zou zijn en gemakkelijk zou gaan. Mooi de deksel op de neus. Toch voel ik me wel goed deze maand. Ik wou alleen dat ik niet zo snel wist dat het niet raak was. Max. 4 dagen na mijn eisprong weet ik al, het is niet raak. Dan maak ik mezelf vervolgens nog vanalles wijs maar dat is een heel ander verhaal @Barb: lekker genieten meid! Ik vond de eerste rondes echt heel erg leuk en bekeek mijn lief ook ineens heel anders. Dit wordt de vader van mijn kindjes; wauw
@Mira, bedankt ja ik hoop het ook! @toekan jaaa allemaal op roze deze maand pfff zou zo tof zijn! Ik heb nog niks gespot wacht er echt op nu. Voel gewoon dat het elk moment komen gaat.
@lizzy zo dat is snel! heb je zo gauw al symptonen dat je ongi eraan komt? het enige wat ik nu nog leuk vind is de daad zelf haha! iedere keer denk ik weer JA misschien nu dan!!! haha maar nog geen dag later denk ik alweer oooooh weer die stomme 2 weken van wachten, maarja zwangerschap is 1 groot wachtfestijn dus ik ben al een maand of 10 proberen er aan te wennen
@Jez: ja bloedirritant! Ik heb nóóit de welbekende steekjes in mijn buik, krijg vaak na een dag of 4 al gespannen borsten en lage rugpijn en dan is de verrassing er wel af. Vaak de week voor NOD wat bruinverlies en dan is het helemaal een verloren zaak. Ik heb misschien 2 rondes gehad dat het niet zo ging. Weinig spannends aan. Bij mij ging de daad de laatste tijd juist tegen staan. Dan dacht ik stiekem; pff al die moeite voor niets. Erg hè..
Zwanger worden: Ik had het idd ook anders voorgesteld. Schoonzus en zwager waren 2x makkelijk zwanger en de 3e was een 'oepsie' omdat zwager nog niet 'snip-snip' had laten doen, dus ook heel makkelijk. Had gedacht dat het bij ons ook zo snel zou gaan (manlief lijkt qua uiterlijk veel op zijn zwager en ik ben, net als schoonzus, wat te zwaar, dus waarom zou het bij ons dat moeilijk gaan???) Nou, bij ons is het wel moeilijk zwanger worden dus... Wachten is idd irritant. Wachten tot ei, voel ik iets wat op een eisprong lijkt...? Wachten tot NOD, voel ik iets wat op een innesteling lijkt, voel ik iets wat op ongi lijkt...? Wachten tot ongi over is, wordt het bloeden al iets minder...? Pffff... Ik heb al eens eerder gezegd: "Ik ben erg geduldig, maar ik wil NU zwanger worden!!!". *Voelt wat frustraties opkomen *
@Mira: Haha echt zo herkenbaar!! Vorig jaar zomer, lief zegt dat hij graag een kindje wil. Euforie alom, datum uitgekozen en het aan vrienden verteld op een feestje. Ik kon niet stoppen met stralen en genoot extra van het feest want dit jaar zou ik moeten overslaan! Vriendin wilde graag een 2e, haar vriend absoluut niet. Je raadt het al, Truus zit nu bijna 30 weken zwanger op de bank en ik heb nog geen positieve zwangerschapstest gezien. Cyclus loopt erg mooi, eigenlijk altijd 28 dagen. Als ik ovu-testen gebruik vind ik mijn lh-piek ook dus alles lijkt goed te gaan. Wel is mijn menstruatie veranderd. In december kreeg ik dezelfde heftige menstruatie van minimaal 8 dagen als voor mijn spiraaltje. Daarom heb ik een tijdje medicijnen gekregen. En nu, nu heb ik 1 dag van echt bloed en voor de rest wat bruinverlies. Dat is dan weer aanleiding om te piekeren, bouwt mijn baarmoeder nog wel genoeg slijmvlies op etc. etc. Klussen we teveel, klussen we te weinig, toch dat kussen onder mijn billen, niet plassen na de seks, standje zus of zo, SMEP.... Aaaah!! Dat wachten en die vragen. Echt om gek van te worden.
Hoi dames, Ik voel helemaal met jullie mee, blee voel me precies zo ben er even klaar mee. Wil het eigenlijk even uit me hoofd zetten, ik bedoel niet stoppen met zwanger worden hoor. Maar gewoon even niet aan denken een maandje. Zou veel beter zijn voor mij!
Oooh dames, als ik jullie zo bezig hoor, weet ik dat ik echt niet mag klagen met 'mijn wachten'. Echt duimen in de lucht dat jullie nog zo positief zijn en elke keer op nieuw proberen hoor!! Ik wens iedereen, maar zeker diegene die al heel lang wachten, een mini-mensje toe!!!
My Faith: vervelend he meid! Het is ook slopend, tenminste vanaf ronde 7 begon ik het echt lastig te vinden. Gisteren nog eens goed geteld maar feitelijk zit ik in ronde 13... zucht! *spreekt baarmoeder en eitjes vermanend toe beter hun best te doen*
Lizzy: Jeetje, wat vervelend dat het bij haar wel zo is (ondanks een man die eigenlijk niet wil...) en bij jullie nog niet. Je gaat je idd allerlei dingen in het hoofd halen, allerlei dingen proberen. Mijn cyclussen staan in mijn handtekening. Om gek van te worden! Dat wachten... Pffff! Gelukkig al na 6 maanden doorverwezen door HA (super snel!) en bij de GYN terecht gekomen. Meteen diagnose PCOS gekregen de eerste afspraak (aangezien ik aan kon geven dat ik info had opgezocht en hieraan dacht nav symptomen die ik bij mezelf herkende) en bloed- en zaadonderzoek gekregen. Manlief is oke, ik moet afvallen en dan de MMM in. Op 1 december heb ik weer een afspraak staan bij de GYN en kunnen we hopelijk beginnen met opwekken van een eisprong...
Thanks Toekan Ik gun het echt iedereen hoor! Al zou het mooi zijn dat je een soort van garantie-ondergrens zou hebben. Zo van maximaal na 15 rondes resultaat of zo
@Lizzy, ja bij sommig duurt het onwijs lang en sommige zijn zo zwanger. Geen peil op te trekken, of het te maken heeft omdat je er zoveel mee bezig ben geen idee ze zeggen het. Maar ik heb wel zoiets het is logies dat je er mee bezig bent maakt niet uit hoe lang het duurt. Je vrij niet voor niks zonder voorbehoedsmiddel dus als je ongesteld moet worden weet je gewoon zal het of niet. Maar ik kan er nu wel beter mee omgaan dan in het begin dat ik bezig was. Trap niet meer over in pijntje hier pijntje daar ik wacht het wel af.
hey meiden wat bereft snel of lang duren voor je zwanger bent. Ik denk niet dat dat zozeer per persoon verschild ik denk eerder dat het aan je lichaam ligt op dat moment! Ik was van ons zoontje niet makkelijk zwaner te krijgen!! duurde namelijk 15 maanden. Bij de 2e was het in 1x raak helaas een mk, bij de 3e ook meteen in 1x raak ook miskraam en nu duurd het alweer 3 maanden zitten nu in de 4e ronde maar 3e officieele ronde. Dus het ligt denk ik echt aan je lichaam hoor!!