NOD-lijst 16-30 september 2022

Discussie in 'NOD forum' gestart door Dansprinsesje, 15 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Dit is wat ze mij aanraadde en dan nog vitamine c en d maar die had ik al in huis. De cranberries raade ze me niet aan maar die leken me lekker :roflmao::roflmao:. Dit in combinatie met de conceive glijmiddel applicators heeft haar geholpen. Dus die heb ik ook besteld hahaha.

Haar vriend slikte overigens ook foliumzuur.

Ik heb een overzicht gemaakt van wat waarvoor is. Kan dit wel even uittypen.

Bijgevoegde bestanden:

Lenteisfijn vindt dit leuk.
  2. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Foliumzuur zorgt voor een verhoging van het aantal zaadcellen bij de man en zorgt bij vrouwen voor een verminderde kans op afwijkingen bij de baby.

Zink zorgt voor een betere hoeveelheid zaadcellen en de vorming hiervan. En bij vrouwen zorgt het voor een goede balans tussen progesteron en oestrogeen. Een tekort hiervan (zink) kan leiden tot een miskraam.

Selenium zorgt voor de eicelproductie bij vrouwen en bij mannen zorgt het voor de beweeglijkheid en bescherming van zaadcellen.

Omega 3 zorgt voor een betere levensvatbaarheid van zaadcellen en bij vrouwen helpt het de hormoonbalans en heeft een goede invloed op je baarmoederslijmvlies en de doorbloeding.

Vitamine C zorgt voor een betere spermakwaliteit en het DNA in sperma verbeterd hierdoor. Voor vrouwen is het goed bij de ijzeropname en de hormoonhuishouding

Magnesium werkt stressverminderend en zorgt voor minder spanning in de eileiders. Ook zorgt het bij mannen voor een betere aanmaak van zaadcellen.

Vitamine d zorgt voor een betere snelheid van zaadcellen, de gezondheid van zaadcellen en de beweeglijkheid van zaadcellen. Ook zorgt het voor een goede balans tussen oestrogeen en progesteron.

Co-enzym Q10 zorgt voor een betere kwaliteit van de eicellen en het zorgt ervoor dat de bevruchte eicel zich beter kan delen.

Vitamine e bevorderd een goede innesteling. Deze zit bij de tabletten met omega 3

Als het goed is heb ik nu alles beschreven.

Gnana, Geeltje en Charls vinden dit leuk.
  3. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Dat is een hele maaltijd :roflmao:
    Ben benieuwd of het wat gaat doen met je cyclus! Hou je ons op de hoogte?

Charls en xRMC vinden dit leuk.
  4. Soya

Soya Actief lid

25 jul 2022
    485
    639
    93
    Ik heb net ook omega 3 gehaald! Maar vooral vanwege hormoonhuishouding en mentaal een boost geven. Ik heb alleen voor algenolie (vegan) gekozen in plaats van vis olie. Want dat beviel vorige zwangerschap echt niet, kreeg veel oprispingen met vislucht en ik haat vis :roflmao:

xRMC vindt dit leuk.
  5. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Hele waslijst idd, veel zit ook al in een multi. (Selenium/zink/magnesium/d3/C)

maar idd, dit allen te samen kan een goede hormoonbalans ondersteunen

xRMC vindt dit leuk.
  6. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Hahaha ja ik heb alles los gekocht zodat ik zelf met de doseringen aan de slag kan. Volgens mij heb je ook echt wel potjes waarbij alles in 1 tablet zit.

7. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Je hebt ook zwanger worden vitamines ;)

xRMC vindt dit leuk.
  8. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Nou hoop toch dat ik dat niet krijg ik HAAAT ook vis hahaha :roflmao:. Alleen kan ik deze volgens mij ook niet doorslikken als het raak is want er zit teunisbloem in en dat is niet goed als je zwanger bent las ik net ergens.

Soya en KarlijnA91 vinden dit leuk.
  9. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ik gebruik sinds CD6 de Zwanger Worden vitamines van de etos, daar zitten echt hoge doseringen in van alle vitamines. Vraag me af of dat niet een beetje overdadig is naast een gezond voedingspatroon, maar we gaan het meemaken.

Ik hou echt van vis! Maar niet om het op te boeren na een pil :roflmao::roflmao:

Soya, Violet88 en xRMC vinden dit leuk.
  10. Violet88

Violet88 Fanatiek lid

24 mei 2022
    1.233
    1.053
    113
    Vrouw
    Zou de gok niet nemen, eigenlijk al niet als je zwanger wilt worden

Bijgevoegde bestanden:

11. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Volgens mij geeft je lichaam het wel aan als het niet lekker valt samen hahha.

Ik eet erg slecht omdat ik weinig lust dus ik ben benieuwd wat voor invloed het gaat hebben op mijn energielevel aangezien die erg laag is.

12. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Ja zulke dingen las ik ook dus ik ga het slikken tot mijn eisprong.

Violet88 vindt dit leuk.
  13. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    239
    369
    63
    Vrouw
    Hier ben ik ook benieuwd naar! Lekker alles in 1 pil.
    Slik zelf alleen Vitakruid B12 en foliumzuur van de Kruidvat. Maar kan daar beter mee stoppen lijkt me als ik begin met de zwanger worden pillen. Een overdosis ook ook weer niet nodig haha

xRMC en Violet88 vinden dit leuk.
  14. Soya

Soya Actief lid

25 jul 2022
    485
    639
    93
    Oeps zat in het verkeerde NOD topic te posten. Hier nog maar eens. tijdstip van plaatsen: ben al 2 uur bezig de peuter weer in slaap te krijgen :eek: beetje chagrijnig :rolleyes:

Aan degene die ook ovulatie testen doen, wanneer doe je ze? En na hoe lang maak je een foto en vergelijk je ze?

Ik gebruik sensitest en upload nu na 5 min (nog klein beetje nat maar wel goed doorgelopen) een foto in premom. Maar zie wel dat de opgedroogde testen veel donkerder zijn gekleurd. Ik test nu ‘s ochtends en ‘s avonds. Mijn man gaat 5.15 uur het bed uit, dan loop ik met mijn ogen dicht naar het toilet, plassen en weer naar bed. En tegen de tijd dat ik ben opgestaan en aangekleed de eerste test. En ‘s avonds na het eten probeer ik nu 1,5-2 uur niet te drinken en dan te testen. Maar ga ook relatief vroeg naar boven dus soms zit er meer 1,5 uur tussen uitplussen+niet drinken en testen dan 2 uur.

Zie dat ze bij sensitest aanraden elk moment na 10 uur en voor het slapen. Maar ik kan op mijn werk niet testen, waar plas ik dan in? En de wasbak zit niet in het toilet maar daarbuiten zeg maar…

sedese vindt dit leuk.
  15. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    @Soya
    Ik begon altijd best vroeg net testen, meestal had ik een positieve op cd 11 of 12 maar begon dan al op cd 7, gewoon om de cyclus te bekijken. Op cd 9 begon ik dan met 2 keer testen per dag, meestal rond 11 uur en rond einde middag begin avond. Op mn werk deed ik dat gewoon heel stiekem maar bij ons kan dat makkelijk, we hebben heul veul toiletten. Kan me voorstellen dat dat overal anders is en dus wel irritant!

Ervaring bij mij leert dat als de eisprong eraan zit te komen het bij mij niet erg uitmaakte wat ik ervoor dronk, mits het geen twee liter water was natuurlijk hij was dan altijd knalpositief. Ik zorgde wel dat ik mn plas even ophield.

over ovulatietesten gesproken, ik zit vandaag op cd 11 en ik heb nog niet het idee dat er een eisprong aan zit te komen, mn cyclus is dus misschien toch een beetje veranderd sinds de laatste ovulatietesten voor het zwanger worden van mijn zoontje :rolleyes: maar wie weet vandaag toch een positieve

Soya vindt dit leuk.
  16. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de lijst en de uitleg erbij! Heb ze opgeslagen, ik slik nu lucovitaal mama, scheelde ook enorm bij H&B

xRMC vindt dit leuk.
  17. Lenteisfijn

Lenteisfijn Actief lid

16 mei 2022
    239
    369
    63
    Vrouw
    Op mijn werk is het ook echt niet fijn. Dan is het echt zo stiekem allemaal. Dus ik kies ervoor om 1x per dag te testen, rond 18.00/19.00 uur. Zodra hij oploopt, wil ik hem niet missen en dus doe ik het dan wel 2x ofzo stiekem op het werk. Ik maak na 5 min een foto en ik start op dag 9.

Je doet het gewoon heel goed op deze manier volgens mij!

Soya vindt dit leuk.
  18. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ik probeer vanaf vandaag elke tussen 10 en 12 en als ik merk dat hij goed stijgt ook 1 rond 18.

Dit was die vanochtend 0.14.
    10 dagen na eerste dag menstruatie

Vorige keren kon ik niet vaak testen ivm werk maar door de vmk is mijn menstruatie iets verplaatst.

19. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Foutje

20. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ik test altijd 1x per dag, zo tussen 10.00 en 11.00. Heb tot nu toe altijd een piek gevonden daarmee! Werk overigens wel bijna altijd thuis dus dat maakt het wel makkelijker inderdaad.

M'n ei is toch niet vroeg ben ik bang. Was veelbevelovend vorig weekend met het slijm, maar het echt goede spul en eipijn bleef weg, dus moet nog even geduld hebben helaas :roflmao: CD12 nu, meestal rond CD18 m'n eisprong. *neuriet dat liedje van Davina Michelle*

Bijgevoegde bestanden:

Geeltje, sedese en Soya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina