Ff knuffelen zeker niet! Haha!! Manlief helaas laat thuis en erg moe... Morgen maar weer. Dan zitten we wel echt om de dag. Ei is misschien ook nog niet gesprongen... Pff... Lastig dat er geen tijdstip staat op de ovulatietesten.... Ben benieuwd naar mijn temp morgen... x Manon
Hallo dames! Alle nieuwelingen op het forum WELKOM op naar een roze lijst! Zie ook weer een hoop meiden uit het vorige forum balen hoor! Zoals iemand al zei op naar de vruchtbare dagen! kan niet wachten haha! Aangezien ik niet temp oid probeer ik zeker tot een week voor 10 dagen voor NOD door te klussen. Weet namelijk niet precies wanneer mijn ei is en voel het ook niet. Toch elke maand een erg regelmatige cyclus dus je zou zeggen dat het ei meestal rond dezelfde dag is. Anyway ik ga lekker slapen nu... xx
Goede morgen, Hier alweer op dag 2 van ongi en heb een behoorlijke buikpijn pfff en moet zo met dochtertje gaan zwemmen grrr. Ben blij als die dagen weer voorbij zijn dan begint het pas echt weer haha. @Olivia, ik zit eigenlijk in de 4e ronde na mk omdat we 3 maanden een pauze hadden ingelast, dus wat tussenhaakjes staat zijn rustmaanden, maar niettemin zijn we nu wel al een jaar bezig zonder blijvend resultaat helaas.. Meiden letten jullie nu ook al een beetje op je voeding, zoals extra vitaminen en veel groente en fruit? Ik bedoel je wilt toch zo gezond mogelijk zwanger worden. Nou leef ik eigenlijk altijd wel gezond maar let er nu extra op, vooral omdat het bij mij al 2x mis is gegaan, ben nu extra voorzichtig. Herkennen jullie dat? @Colo003, ik heb rond mn ei ook altijd meer zin, is wel handig toch? haha
Hey! Nou ik had het berichtje gisteren nog niet getypt of ik moest rennen naar het toilet... al het opgebouwde BMS kwam er uit... Niet echt een mooi plaatje kan ik je zeggen. Wel meteen van de buikpijn af, vanmorgen was mijn temp echt laag en had ik gewoon helder rood. Dus nu kunnen we ons eindelijk weer helemaal concentreren op een nieuwe ronde Ik blijf gewoon temperaturen, het bevalt op zich wel, geeft wat houvast, maar wil ook weer ovu testen gebruiken deze maand. Heeft iemand ervaring met de Clearblue digital? Geeft deze echt maar 1 dag een smiley? Met de KV test had ik namelijk een paar dagen 2 streepjes en dan weet je dus eigenlijk nog niks....
Hallo allemaal, Zou iemand me toe willen voegen op de lijst op 25 mei? Het wordt ons 3e kindje en ik ben in de 2e ronde na mk (heel eigenlijk eerste ronde omdat mijn man vorige maand besloot dat hij toch nog graag een kindje erbij wou zo'n 20 uur na mijn ei...) Manlief wou eerst geen 2e, ik wel graag. Vorige maand was ik onverwacht zwanger maar kreeg een mk en nu wil hij toch wel graag een 3e. Hij gaf eerst aan in de zomer te willen "beginnne" omdat ik bij de zwangerschappen van beide kinderen in de eerste ronde zwanger was maar heeft dus nu aangegeven niet meer te willen wachten met proberen. Vannacht is mijn ongi gekomen en mijn cyclus is al 2,5 jaar lang 28 dagen. Ik werk niet met ovutestjes en tempen omdat ik mijn ei voel, las alleen dat je met tempen wel zou kunnen zien of je wellicht zwanger bent maar heb nu ook in het vorige topic al een aantal meiden gezien die aan de hand van temp dachten dat het raak was en toch ongi. Dus dat laat ik achterwege. Wat een boel info he? hihi Ik heb nog niet bijgelezen, ga ik nu doen. Voor iedereen veel succes in deze ronde, hopelijk kleuren we met ons allen de lijst mooi roze eind mei (of al eerder)!
dat herken ik ook. De ene maand is het erger dan de andere maar ook inderdaad veel meer zin rond mijn ei.
@collo003:I k voel mijn ei jammergenoeg niet. Ik heb wel de eerste week na mijn ongi nooit zo veel zin in sex en dan iets van twee weken wel. Dat is dan wel de periode van mijn ei. @minnie1979: Ik let wel op mijn voeding en ben sinds 2 weken helemaal gestopt met alcohol. Ik dronk eerder al wel veel minder.
Ik heb even alles gelezen en de vvdd beantwoord. Heel verhaal dus! VVDD hoeveel roze: Ik ga voor 50%. Ik gun het uiteraard iedereen maar hoop dat de meiden die al zo lang bezig zijn deze maand allemaal op roze mogen! VVDD Hobbys: Toneelspelen, taarten maken, zwemmen met mijn kids en gezelligheid VVDD Kleding: mijn dochter van 2 heeft wel een eigen willetje wat kleding betreft (nee mama, niet diehie! Die wilt ik aan ) Mijn zoontje hecht heel erg aan zijn oude winterjas. Van mezelf herken ik dat niet VVDD vakantieplannen: wij gaan naar een camping in De Panne eind juni voor 10 dagen. Vorig jaar ook daar een aantal dagen gestaan met onze caravan en de kids hebben zich prima vermaakt en wij dus ook (hoe cliche? Maar o zo waar!) VVDD werk: Ik werk op dit moment voor mezelf maar ben aan het solliciteren omdat het niet wil lopen. Heb personeelsmanagement gestudeerd en probeer in die richting iets te vinden voor 24 uur maar is erg moeilijk hier in het oosten des lands Ik zit erover te denken om een omscholing te gaan volgen richting spw omdat dit denk ik beter bij mij past. Iemand tips? Voor en nadelen van omscholing? Voor en nadelen van kinderopvang of gehandicaptenzorg? VVDD wie weten het: door mk in maart weten onze ouders dat we nog nr 3 willen, mijn beste vriendin weet ook dat we nr 3 willen. Vvdd namen: jongensnaam hebben we al (nog van vorige zwschap) meisjesnaam zijn we nog niet uit. Maar eerst maar eens een positest Iemand een leuke voor vandaag? Anders ga ik voor de huisdierenvraag.. Wij hebben een hond die sinds vorig jaar bij ons woont.
@minnie, ik let echt totaal niet op mijn voeding. Tenminste niet omdat ik zwanger wil worden. Ik probeer sowieso gezond te eten, maar zet geen dingen aan de kant. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit heb gerookt en al sinds mijn 16e/17e (gek want normaal mag je dan pas) niet meer drink. Ik heb op mijn 16e een keer zo veel gezopen dat ik er nu echt zo last van krijg dat ik dat niet meer doe. Dus in die zin valt er niet heel veel aan te passen. Qua eten, ik hou er pas rekening mee als ik werkelijk zwanger ben, anders had ik nu al een (bijna) jaar lang van alles niet gemogen. @collo & Ils; ik ben ook net zo'n monster hoor. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekem ook wel blij ben als we weer even normaal kunnen doen (en mijn man ook). Hij is al de periode van oerinstincten begint er altijd blij mee, maar tegen het eind is hij het meestal wel weer beu.. Ik heb dan ook een late eisprong en mijn libido houdt daar niet echt rekening mee @nonma; balen dat het gewoon echt niet raak is, maar wel heel fijn dat je nu van je buikpijn af bent. Hopelijk is het deze ronde wel raak! @Ils, qua tempen en cyclus wil ik je toch graag wat vertellen. Mijn cyclus is (zoals je kunt zien) meestal rond de 31/32 dagen, je zou dan denken dat ik 14 dagen ervoor mijn ei heb, dus tussen dag 16 en 18, maar niets is minder waar. Mijn ei komt rond dag 22 en ik heb daarna nog maar 10 dagen te gaan tot mijn menstruatie. Dit weet ik dankzij het tempen. En dat is fijn want anders sla je misschien de goede dagen over. Niet dat ik wil zeggen dat je moet temperaturen, maar stop niet te vroeg. Dat je een mooie stabiele cyclus hebt wil niet zeggen dat hij ook is zoals het boekje zegt. Daarbij zeg je dat sommige meiden aan hun kaartje kunnen zien of ze zwanger zijn. Dat kan net zo min als het aan je borsten voelen etc. Het is een teken, maar geen uitslag. Als je temp blijft stijgen dan zou het een teken kunnen zijn. Net als kramp in je onderbuik, gevoelige borsten etc. Ik vind het vooral heel prettig omdat het me duidelijk is wanneer mijn ei is geweest, ik precies weet of ik die ene dag wel of niet ongesteld zal worden en in mijn geval me duidelijk heeft gemaakt dat voor mijn NOD testen totaal geen zin heeft. Doe zoals je het graag doet, maar ik dacht ik vertel het even! Oef lange post....
Manon77: Dat zou inderdaad wel handig wezen als er een tijdstip op stond haha. Meis1987: Succes met knuffelen Minnie1979: Heel veel succes met zwemmen, vind dat altijd 10x niks als ik ongi ben, dus snap hoe je je nu voelt. Good luck ! Nonma: Succes in deze ronde ! Hopelijk is het raak. En wat betreft dat tempen, mij bevalt dat ook, echt super handig. Ils80: Welkom ! Wat klote dat je een miskraam hebt gehad... Heel veel succes met zwanger worden, hopelijk is het snel raak voor jullie.
@ Molly: Volgens mij hebben we inderdaad twee keer getest. De reden dat het niet zo betrouwbaar is, is dat een gyn later zei dat die test (was niet bij het ziekenhuis) alleen de hoeveelheid en niet de beweeglijkheid meet. Ook had mijn man flink opgespaard en de gyn zei dat de kwaliteit van je zaad na de vijfde dag achteruit holt. Nou, ik denk dat mijn man wel tien dagen had gespaard, we mochten ab-so-luut niks doen, omdat dat niet goed was volgens hem, haha @ LBlue: Ja,goed idee . ik merk wel dat er iets meer druk op komt te staan, als er iets is. Maar er zijn aan de andere kant natuurlijk zovelen die iets hebben wat het spannender maakt @ Riza, eet jij ook geen sushi in de weken na je ei? Ik las dat het bij superverse vis niet eens kwaad kan, dus ik zit nog te twijfelen daarover... @ collo003: lijkt me heel handig als je je ovu voelt!! Ik doe het met ovutest. @ zin rond ovu: Ik ook! En daarbij: als ik ineens uitgebreid andere mannen zit te checken, weet ik ook meteen hoe laat het is. @ gezonde voeding: ik eet altijd wel gezond. Behalve dan qua chocola, daar kan ik (zeker in deze periode) niet van afblijven. Ben wel weer extra vitamines gaan slikken. Roken en drinken doe ik niet en ik drink ook geen caffeine. Grappig dat er hier meer zijn die niet drinken, ik kom het neit vaak tegen. @ nonma, nou, das duidelijk, op naar de next round! kom maar door met die thee en choco.......... @ hier: gisteren ongesteld met hoofdletter O, helemaal in zak en as en overal pijn. Gelukkig vandaag na een laaaaaaange slaap weer wat beter
♥ ♥ NOD-LIJST 16 t/m 30 APRIL 2012 ♥ ♥ Bekijk bijlage 241014 16. (6) Dreamer83, 2e ronde, 2e kindje Manon77, 5e ronde, 3e kindje enjoyce, 3e ronde, 1e kindje Lunadog, 1e ronde, 1e kindje Meis1987, 6e ronde, 1e kindje Jane1981, 3e ronde, 2e kindje 17. (4) Molly27, 12e ronde, 1e kindje Alyne, 3e ronde, 1e kindje Dreaminggirl, 3e ronde, 1e kindje Stopcontact, 5e ronde, 2e kindje 18. (4) Masami, 10e ronde, 3e kindje Mystiklady, 6e ronde, 3e kindje Hoop42, 7e ronde, 5e kindje Jufaman81, 17e ronde, 1e kindje 19. (3) collo003, 2e ronde na mk, 3e kindje Purple85, 4e ronde, 1e kindje Eowynka, 1e ronde, 1e kindje 20. (2) Dalia03, 2e ronde, 3e kindje dream4, 6e ronde, 1e kindje 21. (3) von82, 4e ronde, 1e kindje Neirod, 3e ronde, 1e kindje fiona1983, 7e ronde, 1e kindje 22. (4) piepoe, 11e ronde, 1e kindje miepje01, 9e ronde, 1e kindje Ginie, 4e ronde, 3e kindje SanenJef, 2e ronde, 1e kindje 23. (4) All Mine, 2e ronde, 3e kindje LBlue, 11e ronde, 1e kindje Leo85, 17e ronde, 1e kindje Chikah, 6e ronde, 2e kindje 24. (4) Kaka, 4e ronde, 1e kindje blueberry, 2e ronde, 1e kindje Isabel Olivia, 2e ronde, 1e kindje wendysunny, 1e ronde na mk, 3e kindje 25. (1) Ils80, 2e ronde na mk, 3e kindje 26. (1) Ior, 4e ronde, 1e kindje 27. (4) Riantje1987, 3e ronde, 1e kindje naliey, 54e ronde - 8e ronde na mk, 1e kindje Saar81, 6e ronde, 1e kindje minnie1979, 7e ronde na MK, 2e kindje 28. (2) Riza, 2e ronde, 1e kindje Nonma, 4e ronde, 1e kindje 29. (1) Bootjekatootje, 2e ronde na 2 mk, 1e kindje 30. 31. Datumloos (1) Within, 1e ronde na gestopte cyclus, 1e kindje Totaal: 44 ♥ zwanger ♥, ongesteld, 4 MMM, negatieve test, twijfeltest, cyclus van slag, vlindertje, niets doorgegeven. Chikah, dream4, Ils80 jullie staan erbij! Welkom en succes
Zo, eindelijk bijgelezen! Heb niet alles onthouden dames, sorry! Hier is de ongi voorbij, dus op naar het klussen! Moet ik me alleen wel wat beter gaan voelen dan nu, gisteren de hele dag heen en weer lopen rennen als ceremoniemeester op een bruiloft en vandaag dus spierpijn, moe en hoofdpijn En dan heb ik vanavond nog een afsluiting van de jeugdclub waarbij we met 15 kinderen gaan bowlen, film kijken en in het clubhuis blijven slapen. (ik niet, ik slaap lekker in mijn eigen bedje)... @gezond eten: Nee, ik pas me nog niet aan. Let altijd wel op of we gezond eten maar extra vitaminen enz doe ik niet aan.
Ik rook ook niet, wel neem ik af en toe een rood wijntje. Verder neem ik wel extra vitaminen ondanks dat ik genoeg groente en fruit eet. Tempen: Heb ik op het moment (nog) geen behoefte aan, ben bang dat het een obsessie gaat worden, zo heb ik het met ovu-testen wel ervaren dus dat doe ik (voorlopig) ook niet. Ben al die keren zonder tempen en ovu-testen zwanger geworden dus zal hopelijk nu weer zo gaan.
@Lblue, ik voel ook mijn eisprong en heb voordat ik van Y zwanger was eens ovutesten gebruikt. weet dus vrij zeker dat mijn ei 14/15 dagen voor einde cyclus komt en dus op dag 13/14 van cyclus. Maar wel een goeie uitleg, thanx daarvoor! Ik rook ook niet meer, al bijna 10 jaar niet meer. Ik drink niet (heb een heel hoog verantwoordelijkheidsgevoel en als iedereen gedronken heeft kan ik in ieder geval nog naar een dokter rijden als er wat gebeurt...) en eet geen rauw vlees of rauwe vis of brie of andere schimmelkazen. Verder let ik niet heel erg op wat ik eet, maar dat komt eigenlijk omdat ik dat wat je niet mag hebben toch al niet lekker vind. Wel houd ik nu rekening met afspraken inplannen. Zo ga ik graag naar de sauna met een vriendin (of eigenlijk de ene keer met x en de andere keer met y) en dat zal ik nu wel inplannen in de weken dat ik nog voor mijn ei zit. Heb vandaag al een berichtje gedaan naar y dat we snel wat moeten afspreken... x en y weten beide dat we voor nr 3 gaan dus snappen ook mijn planning hihi...
Thanx, het was nog heel pril hoor, op 5w5d en ik wist het pas 5 dagen (was onverwacht zwanger) en ik ben vrij nuchter van mezelf. Hoewel ik wel even verdrietig ben geweest natuurlijk dacht ik ook bij mezelf dat het dan niet goed heeft ingenesteld of dat het vruchtje niet levensvatbaar was ofzo en dan beter nu dan op een echo erachter komen. Wist instinctief dat het niet goed was door vage testen, ene keer posi, dan weer nega, dan weer posi en uiteindelijk cb digi steeds nega. En het is nu 2 keer bewust in 1 keer raak geweest en in maart dus ook (onbewust) want we hebben toen 1 keer seks gehad rond ei waarbij er echt maar een klein beetje sperma (sorry voor de details) in mij is gekomen. Heb dus goede hoop dat het deze ronde zal lukken maar je weet het nooit natuurlijk! Ik wens alle meiden in dit topic ook heel veel succes deze ronde!!!!
Heb idd ook weleens gehoord dat het bij dagverse vis geen kwaad kan, maar ik zou gewoon geen risico's nemen... dus na de eisprong geen sushi meer (alleen met tofu en komkommer ).
En met avocado eet ik altijd . Krijg nu spontaan trek. Denk dat ik t inderdaad toch ook maar zo blijf doen, dan is er tenminste nog iets leuk aan ongesteld worden!