nod-lijst 16-31 mei

Discussie in 'NOD forum' gestart door riantje1987, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    Heel veel succes voor de komende tijd ! Hoop dat je snel een positieve test in je handen mag hebben... :)

2. DoloresdeGraaff

DoloresdeGraaff Niet meer actief

Zouden jullie mij graag op de lijst (voorzichtigjes) willen plaatsen?
    Mijn nod is 20 mei en mijn eisprong zou op 6 mei moeten plaatsvinden.
    Tweede ronde.

Ik zei voorzichtigjes omdat ik een mk achter de rug heb.
    Ga voor een 6de kindje (w.v. 2 mk)

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
  4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Waarom staat er april op het laatste lijstje? :D

5. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Hi dames! Druk druk weekje gehad. En nu ook weer dus zal wat minder mee kletsen. Ben blij dat ik weer in de ei periode zit. Vind ik toch het meest spannend. Daarna word het weer afwachten.....

@ Isabel wat jammer voor je dat je een maand moet overslaan. Weetje zeker dat er geen klein kansje in zit?

Fijne dag meiden!

6. Babbii

Babbii Actief lid

24 apr 2012
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames daar zijn we weer :) .. ik mag op de lijst met m'n 5e ronde voor ons eerste kindje, mijn nod is 30 mei (als m'n cyclus een beetje in deze lijn blijft voortzetten tenminste ;))
    Hopelijk een hoop roze aan het einde van dit topic!!! :D
    Mijn vriend gaat iig niet veel rust krijgen deze maand rondom m'n ei whahahah :cool: ach zielig m'n schatje... :p

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik heb het HSG-onderzoek overleefd hoor...vraag niet hoe, maar wat een kl*te-onderzoek is dat zeg!!!! Zo, dat moest er eventjes uit hoor, sorry!! (ik hoop niet dat ik anderen bang maak hiermee...)

Ten eerste werd er gezegd dat het onderzoek een half uur later zou plaatsvinden. Dat begint al slecht dacht ik bij mezelf. Pffffff, ik vond het echt vreselijk. Heb echt pijn gehad. Vooral het opblazen van dat ballonnetje! De tranen liepen over mijn wangen. Wat ben ik blij dat ik hier vanaf ben zeg....

Op het scherm konden we in ieder geval wel zien dat mijn beide eileiders mooi open en toegankelijk waren. En wat was ik blij dat mijn vriend erbij was. Hij moet as donderdag voor de 2e keer zijn zaad inleveren. Dan geef ik dat af in het ziekenhuis en ga ik gelijk een afspraak maken om de uitslagen te bespreken.

Ik ga nu lekker een kommetje soep pakken en met een spannend boek op de bank hangen. Dat heb ik wel verdiend na vandaag.

Liefs jufaman81

8. Within

Within Niet meer actief

Oh wat naar :( Wat doen ze precies bij zo'n onderzoek? Ballonnetje klinkt vrij pijnlijk al...

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    O bah Jufaman, ik ben ook al niet zo'n held in dat soort dingen brrr, maar gelukkig heb je het achter de rug. Hopelijk werpt het ook nog zn vruchten af.

O ja thanks meiden voor de reacties op mijn vraag, toch fijn om te weten dat het bij een ander ook zo is.

10. Within

Within Niet meer actief

Nu we het toch er toch over hebben..

Mijn baarmoeder mond zit op dit moment heel erg laag.. vrijdag en zaterdag geklust en dat deed gewoon zeer terwijl ik daar nooit last van heb! (ja, rond ei..) en daarna ook bruine afscheiding gehad, dus bloed. Iemand die dat herkend?

11. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Within: Heb het hieronder even voor je geknipt en geplakt

HSG:
    HSG betekent: Hystero Salpingo Grafie. Letterlijk betekent dat 'het
    in beeld brengen van de baarmoeder en de eileiders'. Nadat ze
    contrastvloeistof in de baarmoederholte hebben gebracht, kunnen ze röntgenbeelden maken van de baarmoeder en de eileiders.

Doel van HSG onderzoek:
    Tijdens dit onderzoek kijken we of er afwijkingen zijn in de
    baarmoederholte en of de eileiders doorgankelijk zijn. We stellen vast of er factoren een rol spelen die het ontstaan van een zwangerschap kunnen belemmeren.

Onderzoek:
    U gaat liggen op de onderzoekstafel. Eerst brengt de gynaecoloog
    een speculum (eendebek) in de schede. We maken de schede en de
    baarmoedermond eerst zorgvuldig schoon met een niet-prikkende
    jodiumoplossing. We plaatsen een cupje op de baarmoedermond. Met
    een klein vacuümpompje zetten we het cupje vervolgens vast op de
    baarmoedermond. Dit kan een wat kramperige pijn veroorzaken onder
    in de buik. Als het cupje op zijn plaats zit, spuiten we onder doorlichting wat contrastvloeistof in de baarmoeder en de eileider. Ook dit kan even pijnlijk zijn. Op de monitor worden de baarmoeder en de eileiders zichtbaar. Wanneer een cupje niet goed op de baarmoedermond past, gebruiken we een dun slangetje (katheter) dat we in de baarmoeder inbrengen. Daarna blazen we een ballonnetje op, zodat de baarmoedermond hiermee even kan worden afgesloten. Het opblazen van het ballonnetje, met twee tot drie cc lucht, kan ook even de sensatie geven van een kramperige pijn, als bij een beginnende menstruatie.

12. Within

Within Niet meer actief

Bedankt! Klinkt als een niet zo prettig, maar wel nuttig onderzoek! Blij dat het voor je achter de rug is :)

13. DoloresdeGraaff

DoloresdeGraaff Niet meer actief

Hoi Within,

Las net je reactie op mijn vraagstelling. Bedankt. Dus eigenlijk maken we nu niet zoveel kans eigenlijk om zwanger te raken?

14. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jufaman, klinkt erg onprettig, gelukkig is t voorbij!

@ Molly: ben benieuwd wat er uitkomt!

Ik sprak net een vriendin die ik al lang niet heb gesproken, blijkt ze net bevallen. Echt iedereen om mij heen is zwanger of net bevallen! En elke keer ben ik superblij en voel ik tegelijkertijd een steekje pijn.
    Ik wil ook! Ik moet maar snel opnieuw mijn mans sperma testen, want nu zit ik me misschien zorgen te maken om niks.

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Wat vervelend dat het HSG onderzoek zo tegenviel.
    Ik heb het onderzoek afgelopen vrijdag gehad,ik was ook erg gespannen daarvoor.Maar gelukkig viel het mij erg mee...ik heb er weinig van gevoeld.het is wel fijn om te weten dat alles er goed en doorgankelijk uit ziet toch.

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja het is mij ook al een paar keer opgevallen dat ik later in mn cyclus pijn heb bij het vrijen, echt zo'n zwaar gevoel in je doos:). Dacht ook dat het met de eisprong te maken had, dus hebben we afgelopen cyclus daarna niet meer geklust ( echt pijnlijk daar onder) maar werd pas 17 dagen later ongesteld of ik heb een langer LF of die pijn kwam toch ergens anders vandaan:(.

Deze ronde proberen we wel iets langer door te klussen want heb echt het gevoel dat ik m vorige maand heb gemist.
    Zijn er hier meiden met een lange LF trouwens????

17. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    O ja vergeet er nog bij te zetten dat ik ook weleens (bruin) bloed heb gehad bij een eisprong.

18. Ior

Ior Niet meer actief

@jufaman wat rot dat het niet zo prettig was. Maar je hebt het gehad gelukkig.

19. Riza

Riza Actief lid

13 apr 2012
    162
    0
    0
    Overijssel
    Hoi dames, reageer niet zoveel meer, maar lees wel mee hoor! :D
    Druk met werk. Maar wat heftig zeg jufaman, maar even lekker relaxen nu, heb je wel verdiend hoor!

Wanneer beginnen jullie met klussen en hoe lang klus je door? Ik denk dat wij om de dag gaan klussen, maar geen idee vanaf wanneer en tot wanneer? Ben benieuwd naar jullie 'klusgedrag'. :)

20. Within

Within Niet meer actief

Zoals je aan mijn banner kan zien, zit mijn eisprong er nog aan te komen áls ie komt want dit is mijn eerste ronde zonder de pil weer..
    De bruine afscheiding had ik 3 dagen na mijn laatste ongesteldheid, dus een "nawee" kan het ook niet geweest zijn en het viel gewoon op dat het direct na de sex was, aangezien hij een paar keer tegen mijn baarmoedermond aan gestoten heeft lijkt het me daar van te komen.. :(

Deel Deze Pagina