alane, gefeliciteerd! Jacky, wat een leuke speen, en idd thuis vertellen Saar, je lf moet volgens mij minstens 10 dagen zijn omdat je ei er 5 tot 10 dagen over doet om zich in te nestelen. Testen, ik doe weer mee, alleen ga ik proberen de 23ste, al is mijn nod nu eerder omdat mijn ei 4 dagen te vroeg was. Dus na de 19e is al goed!
@ symptonen: Voelde me gister ochtend heel slecht. En nu voel ik me alweer raar. Het zou een symptoon kunnen zijn maar ja het kan ook met het weer (benauwdheid) en dergelijke te maken hebben
goeden morgen dames, iedereen lekker geslapen, ik wel hoor mijn weekend zit er bijna op dat vind ik wel wat minder. graag heb ik een vraag aan iedereen. foliumzuur slikken jullie die? te lang folium slikken was niet goed had ik gelezen. na de eerste 3 maanden dat wij probeerde zwanger te worden heb ik het braaf geslikt. maar ben nu al 7 maanden bezig en ik vraag me af of ik het toch weer moet slikken? zelfs als je niet zwanger word in de maand. wat is verstandig groetjesss
Voor zover ik weet kun je beter te lang foliumzuur slikken en kan dit dan ook geen kwaad?! Ik heb altijd gehoord dat zodra je een zwangerschapswens hebt je moet beginnen met foliumzuur te slikken. Hoe gebruik je foliumzuur?
ja ik ga het wel weer slikken, ik ben nu 7 maanden bezig en hoop dat ik wel binnen 1 jaar zwanger ben. maar ja dat kan je niet weten dus hoop van zegen.
Hallo allemaal, Ik ben helemaal nieuw hier dus snap t allemaal nog niet zo, ook al die afkortingen niet, sorry!! Maar NOD is dus wanneer je eigenlijk weer ongesteld moet worden??? Dit zou voor mij 17 mei zijn....
Hoi wuppie, je hebt t snel genoeg door , als je ook doorgeeft hoeveelste ronde dit is (dus hoeveel cyclussen je al probeert) en hoeveelste kindje dit gaat worden, kun je op de lijst worden gezet
welcome hier zijn wat afkortingen, AH= Assisted Hatching. Ze maken dan een klein sneetje in de bevruchte eicel, waardoor deze zich makkelijker kan gaan innestelen. BBZ= buitenbaarmoederlijke zwangerschap Brusje= in de MMM gebruikt als naam voor een tweede, derde etc. kindje. Men gaat dan voor een broertje of zusje. Cryo= Embryo die ingevroren wordt DPO= Days Past Ovulation oftewel het aantal dagen na je eisprong. Emmy = Embryo ET= Embryo Transfur ofwel terugplaatsing FM= Follikelmeting FSH= Follikel Stimulerend Hormoon Gyn= Gynaecoloog HA= Huisarts HCG= Zwangerschapshormoon HSG= Hysterosalpingogram, een röntgencontrastfoto van de baarmoeder en de eileiders (met ingespoten contrastvloeistof) ICSI= Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie IUI= Intra Uteriene Inseminatie IVF= In Vitro Fertilisatie KID= Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad KIE= Kunstmatige Inseminatie met Eigen zaad LEO= Laparoscopische Elektrocoagulatie van de Ovaria (Tijdens een kijkoperatie (laparoscopie) brandt de gynaecoloog met een laserstraal of elektrisch een aantal kleine follikels aan de rand van de eierstokken weg) LH= Lutheiniserend hormoon, speelt een rol in de menstruatiecyclus MA= Missed abbortion (miskraam zonder dat je het merkt) MESA= Microchirurgische Epididymaire Sperma-Aspiratie ofwel: de zaadcellen worden operatief uit één van de bijballen gehaald onder narcose of een ruggenprik. Daarna kunnen de zaadcellen gebruikt worden voor ICSI. MK= Miskraam MMM = Medische Malle Molen NOD = Niet ongesteldheids Dag (de dag dat je je menstruatie verwacht maar waarvan je hoopt dat het niet komt) OHSS= Ovariële Hyper Stimulatie Syndroom, als je te heftig reageert op de stimulatie. Meestal uit het zich na de punctie. Geeft een opgezette buik en andere klachten, kán ernstig zijn. ONGI= Ongesteld PCO of PCOS= Poly Cysteus Ovarium (Syndroom) PESA= Percutane Epididymaire Sperma-Aspiratie ofwel: onder lokale verdoving wordt de bijbal door de huid heen aangeprikt om de zaadcellen op te zuigen. Daarna kunnen de zaadcellen voor ICSI worden gebruikt. PU= punctie TESE=Testiculaire Sperma-Extractie ofwel operatief (onrijpe) zaadcellen uit de teelbal halen door een stukje weefsel (een biopt) te nemen. Mag alleen maar op 2 plaatsen en NL en dan alleen sinds 2007. De zaadcellen worden gebruikt voor ICSI TP= terugplaatsing VK = Verloskundige VP= Verpleegkundige WW= Wachtweken (na inseminatie of terugplaatsing) ZH= Ziekenhuis ZW= Zwangerschap SLT= Samenlevingstest veel s6 deze ronden en hoopelijk kun je snel op roze.
♥ ♥ NOD LIJST 16 t/m 31 MEI 2012 ♥ ♥ 16. (7) Dreamer83, 2e ronde, 2e kindje enjoyce, 3e ronde, 1e kindje Lunadog, 1e ronde, 1e kindje Meis1987, 6e ronde, 1e kindje Jane1981, 3e ronde, 2e kindje Toekan, 6e ronde, 1e kindje Riantje1987, 3e ronde, 1e kindje 17. (6) Molly27, 12e ronde, 1e kindje Alyne, 3e ronde, 1e kindje Dreaminggirl, 3e ronde, 1e kindje Stopcontact, 5e ronde, 2e kindje Bamjolan, 9e ronde (off. ronde 15), 4e kindje Wuppie30, 9e ronde, 1e kindje 18. (7) Masami, 10e ronde, 3e kindje Mystiklady, 6e ronde, 3e kindje Hoop42, 7e ronde, 5e kindje Jufaman81, 17e ronde, 1e kindje L89, 4e ronde, 1e kindje Elisabeth75, 8e ronde, 2e kindje ZoGraag, 21e ronde, 1e kindje 19. (6) collo003, 2e ronde (na MK), 3e kindje Purple85, 4e ronde, 1e kindje Eowynka, 1e ronde, 1e kindje Apekop, 5e ronde, 2e kindje Melletje86, 4e ronde, 1e kindje Missmaddy 4e ronde, 1e kindje 20. (7) Dalia03, 2e ronde, 3e kindje dream4, 6e ronde, 1e kindje dientjuh, 4e ronde, 3e kindje (1e kindje overleden met 37 weken) jackystory, 7e ronde, 1e kindje DoloresdeGraaff, 2e ronde (3 x MK), 4e kindje Manu74, 4e ronde (na MK), 2e kindje Mizz Bunny, 3e ronde, 1e kindje 21. (7) von82, 4e ronde, 1e kindje Neirod, 3e ronde, 1e kindje fiona1983, 7e ronde, 1e kindje Isabel Olivia, 2e ronde, 1e kindje miepje01, 9e ronde, 1e kindje Hopelessinlove, 1e ronde (na pauze), 1e kindje Within, 1e ronde na gestopte cyclus, 1e kindje 22. (4) piepoe, 11e ronde, 1e kindje Ginie, 4e ronde, 3e kindje SanenJef, 2e ronde, 1e kindje Naomi86 ? Ronde, ? kindje 23. (6) All Mine, 2e ronde, 3e kindje LBlue, 11e ronde, 1e kindje Leo85, 17e ronde, 1e kindje Chikah, 6e ronde, 2e kindje Love and Hope, 2e ronde, 1e kindje Angel1988, 13e ronde, 1e kindje 24. (7) Kaka, 4e ronde, 1e kindje wendysunny, 1e ronde (na MK), 3e kindje andrea83, 3e ronde, 2e kindje twinkle, 4e ronde, 2e kindje nik, 6e ronde, 1e kindje smeagol, 3e ronde, 1e kindje Telletje, 7e ronde, 1e kindje 25. (7) Ils80, 2e ronde (na MK), 3e kindje Noushis, 1e ronde (na MK,4e na curretage), 2e kindje marly87, 5e ronde, 1e kindje foeske, 3e ronde, 2e kindje roosje24, 3e ronde, 1e kindje blueberry, 2e ronde, 1e kindje VonnekeLegrand, ? ronde, ? kindje 26. (5) Ior, 4e ronde, 1e kindje Kunst, 12e ronde, 1e kindje Mammievan5, 2e ronde (na MK), 6e kindje bouncytigger, 4e ronde, 1e kindje 27. (7) naliey, 54e ronde, (8e ronde na MK), 1e kindje Saar81, 6e ronde, 1e kindje minnie1979, 7e ronde (na MK), 2e kindje xSchaapjex, 7e ronde, 1e kindje wendy27, 15e ronde, 1e kindje mamajens, 1e ronde, 2e kindje (1e kindje geboren met 23 weken) 28. (4) Riza, 2e ronde, 1e kindje Nonma, 4e ronde, 1e kindje Fathers Princess, 13e ronde, 1e kindje Milly123, 6e ronde (na MA), 1e kindje 29. (3) Bootjekatootje, 2e ronde (2 x MK), 1e kindje Radjnie, 7e ronde, 1e kindje susyq, 11e ronde, 1e kindje 30. (4) Troelaa, 5e ronde, 1e kindje diabolique21, 8e ronde, 1e kindje babbii, 5e ronde, 1e kindje wenndiiY, 2e ronde, 2e kindje 31. (4) grieby, 3e ronde, 4e kindje mamavanF2009, 4e ronde, 2e kindje misspiggy83, 3e ronde, 2e kindje mama3e, 6e ronde (1x MK), 3e kindje Datumloos (1) SunFlower85, 2e ronde (na MK), 1e kindje Totaal: 88 1 zwanger, ongesteld, vlindertje, 5 MMM, negatieve test, twijfeltest, 1 cyclus van slag, niets doorgegeven
@Alyne; gefeliciteerd! Geweldig Ik zit wel mee te lezen maar reageer even nauwelijks, wil er gewoon niet (meer) teveel mee bezig zijn. Heb mezelf (en Lief) helemaal gek mee gemaakt en dat wil ik niet nog eens. Zit nu zo'n 3 dagen met pijn links en rechts (afwisselend), mag hopen dat dat mijn ei al is daar ga ik niet van uit gezien mijn onregelmatige cyclus van de laatste maanden. Mijn moeder zei gisteren tegen me dat ik toch mijn eierstokken en baarmoeder eens goed moet laten nakijken met al die rare pijntjes en kwaaltjes, denk dat ik er inderdaad maar eens mee naar de dokter ga. Hoop op veel roze hier maar heb voor mijzelf even wat minder hoop.
Gefeliciteerd Alyne!! Staat je mooi, dat roze Heb de 2 nieuwe dames ook alvast toegevoegd. Als jullie nog even willen doorgeven welke ronde en of het voor het 1e/2e/3e kindje is, pas ik dat nog even aan
Wooooow, jackystory, ik zit nu ook ff te studeren op die lijst van jou Sommigen schrijven ook ml of vl als ze het over hun partner hebben, weet je die ook nog?
thnx jackystory, ik kende er een heleboel ook nog niet. En maar googlen als ik een afkorting tegenkwam die ik niet wist, dit is stukken makkelijker
ml man lief en vl vriend lief hubby is ook vriend/man klussen is vrijen sexen met het w8 bankje bedoelen we dat als je na je ei sprong moet wachten 2 weken das heel lang, dan zit je op het w8 bankje. je ei heb je ong 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie, als je een regelmatige cyclus heb. zwtest is zwangerschapstest. ovutest is een ovulatietest hierop kun je zien waneer je ei er is. nog meer ?
Zo das gelijk duidelijk allemaal!! haha. Bedankt! Oh ronde moet ik even uitrekenen, aug gestopt met de pil, eind feb helaas een miskraam gehad op 6 weken En we gaan voor ons 1e kindje