NOD-lijst 16 - 31 oktober 2011

Discussie in 'NOD forum' gestart door Naatje, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Zo en mama Angel heeft gesproken.haha.

Zo leuk om t geheen en weer te lezen. Haha. Weer een aantal blz volgekletst

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ik euh zit al iets meer dan 2 jaar in de mmm.. Mijn "probleem" is dat ik van me zelf geen eitjes aanmaak door mijn lage gewicht..

Mijn beestje heet waterval :p hahahaaha

Nou hier toch nog wel beetje hoop hoor.. Normaal als ik bv morgen ongi zou moeten worden heb ik nu echt al wel her en der last van.. Maar nu niets noppes nada...

Angel, hoe heten die tabletten ook al weer die goed voor de bloedsomloop zouden zijn?
    Tarwekiem of theunisbloem? Ben t ff kwijt..

liefs Mellie

3. Delta

Delta Niet meer actief

tarwekiemolie is goed voor de bloedsomloop!

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Thnx voor t snelle antwoord Evaa

5. Delta

Delta Niet meer actief

graag gedaan melanie!

teunisbloem zou je cyclus regelmatiger moet maken, maar is zeker af te raden om die na je eisprong in te nemen, omdat hij misschien een miskraam kan veroorzaken. ik gebruik nu zelf ook 2 maanden tarwekiemolie.. ben erg benieuwd! en tarwekiem kan je wel na je eisprong in nemen.. dat is juist goed! succes

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

@Melanie Ik hoop dat ik niet te direct bent maar:heeft je lage gewicht te maken met een medisch probleem?Of psychisch?
    Maar er is natuurlijk ook een andere optie: Gewoon smal zijn van jezelf :cool:

7. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Haha mij mag je alles vragen hoor ben een open boek..
    Nou het vorige ziekenhuis waar we liepen gaf dat idd aan als een probleem.. En ze probeerde me ook vet te mesten dmv pakjes drink voeding. Hier zaten per pakje 300kcal in.. Deze nam ik boven op me normale maaltijden 4/5 per dag en zat gemiddeld dus op de 3200 tot 3500 kcal.. Ik kwam alleen niets aan hahahaha.. Zoals ik hun ook al voorspelde maar goed ze wilde niet luisteren..

3x bij de internist geweest om alles te onderzoeken en noem maar op maar steeds, zoals ik hun van te voren al vertelde, super goed alles in orde..

Ook gesprekken gevoerd met me partner maar ook zonder hem met een psycholoog.. Het enige wat die kon zeggen is, ik heb nog niet vaak meegemaakt een stel voor me te hebben die zo op elkaar is in gespeeld en de band zo sterk van is..
    Ook vroeger niets ernstigs ofzo meegemaakt dus ja.. Ook psychisch werd uitgesloten.

Eerst was de eis je moet 46 blijven wegen dan starten we de behandeling met clomid.. Nou goed doen we geen probleem.. Ik zit altijd tegen de 46 dus dat komt goed..

3 maanden lang behandeld en netjes steeds 46kg gewogen.. Toen ineens kregen we te horen, we hebben het protocol gewijzigd en je moet eerst maar eens 50kg gaan wegen... JA HALLO DAT GAAT NIET LUKKEN EN DAT WETEN JULLIE... nja sorry maar meer doen we niet..

Hele klachten procedures doorlopen maar dat schiet niet op, een ziekenhuis heeft in hun ogen nooit ongelijk... Wij leken weten er toch maar weinig van..

Dat zal best maar ik ken mijn eigen lichaam wel..

Nou goed wij even laten rusten, maar na een maand of 9 kwam toch wel het gevoel van tjonge we moeten toch wel ergens geholpen kunnen worden.. Dus wij naar het andere ziekenhuis hier toe.. Ja hoor mevrouw onze arts wil wel even naar uw situatie kijken.. Wij dus naar het vorige zkh voor ons dossier, ja hoor dat kunnen we zo opsturen als je wil, we gunnen het jullie... AHUM
    tot 1 dag voor de afspraak in het nieuwe zkh nog steeds geen dossier.. Dus mannetje eens bellen van hoe zit dit nou.. Nou sorry dit dat maar kom hem maar na half 5 ophalen..
    Goed doen we.. Daar aangekomen kwam de fa die er voor heeft gezorgd dat t protocol is veranderd.. met een vies grijnsje aanlopen... Ik zeg tegen me vriend wedden dat ik me dossier niet krijg...
    En ja hoor mevrouw kwam vertellen je krijgt je dossier niet.. EUH PARDON MIJN DOSSIER WAARVOOR IK TOESTEMMING VAN MIJN BEHANDELEND ARTS HEB!!
    Dus wij zo heel netjes ja maar we hebben morgen een afspraak met dr van D in het andere ziekenhuis...
    Oow maar die helpt jou toch niet hoor meisje, die zit hier namelijk ook in het team en zal dus ook niets voor je doen...!
    Ik was zo boos dat ik zei "sta ik hier op de parkeerplaats met een baby er half uithangen NOWAY dat ik in dit ziekenhuis nog wil bevallen..." (ze hebben als slogan "Lief Ziekenhuis,,,"

Nou wij de volgende ochtend gebeld naar het andere ziekenhuis dat de afspraak dus niet door kon gaan.. We waren beide er kapot van en zagen nog 0,0 hoop.. Ze vonden het belachelijk hoe het ene ziekenhuis had gereageerd en wilde ons dan toch graag zien.. Dus er werd een nieuwe afspraak gemaakt, we zouden dan ondertussen schriftelijk een kopie moeten aanvragen van ons dossier bij de medische raad..

Nog geen 15 minuten na dat gesprek werden we terug gebeld, het eerste ziekenhuis had het dossier toch doorgefaxt dus we waren alsnog die dag welkom.. HUH WAT HUH... YESSSSSSSS!

Ondertussen waren we overgestapt van huisarts, toen we ons medisch dossier meekregen van alles wat er bij de huisarts was gebeurt zat daar een brief in van het ziekenhuis, van de kinderarts. Een brief uit november 1991.. Toen was ik dus 1,5 jaar oud.. Zijn brief begint "voor mij staat een klein tenger en smal meisje met een gewicht onder P10"

Was dit dan het bewijs waar we al die tijd naar zochten? Konden we hier mee aantonen dat we al die tijd het al juist hadden en ik dus gewoon echt maar een klein smal tenger meisje ben...

We namen die brief mee en de arts zei "hele mooie brief maar ik kan er niets mee, Ik vind het namelijk niet zo'n probleem hoor dat gewicht van je, dus daar wil ik niets meer over horen. We gaan gewoon ons best doen om je zsm zwanger te krijgen en daar heb ik hele goede hoop voor"

HUH wat zegt ie... we worden geholpen en dat al na 1 gesprekje.. HUH... Okeee... hahaha buiten aangekomen keken we elkaar aan pakte elkaar vast en sprongen rondjes in de lucht... De mensen stonden echt te kijken van wat doen jullie nou...

Ik heb er maar een heel verhaal van gemaakt dan hoef ik niet steeds alles uit te leggen.. Maar ik ben dus van nature een klein tenger meisje.. In het ziekenhuis zeggen ze een medisch wonder omdat de kcal gewoon spoorloos verdwijnen.. Dus vandaar ook die zin in mijn onderschrift..

dames sorry voor dit boekwerk haha

8. Delta

Delta Niet meer actief

jeetje melanie; kippenvel... ik hoop ook voor jullie dat jullie snel een wondertje mogen krijgen!

9. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

@Melanie Pfftt sommige artsen zijn vieze vuile ****
    Het is toch wat,maar joh dat je lichaam die kcal gewoon laat verdwijnen betekend dat dan niet dat je nog steeds afvalt?
    Wel speciaal hoor dit verhaal,heel speciaal :D
    Zou die stomme **** arts niet gedacht hebben dat je anorexia had?

10. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Wow melanie wat een verhaal zeg... en wat goed dat je niet hebt opgegeven!! Ik ben ook een heel tenger meisje en ook al vanaf dat ik klein was.... heb wel een spastische darm, middenrifbreuk en neem geen vitamine B12 op maar voor de rest ben ik gezond whahahah als ik ziek ben geweest of niet lekker in me vel zit val ik wel snel af.. maar al voel ik me weer beter kom ik dat ook wel weer aan na een tijdje... ik eet heel goed en meer kan ik niet doen.... ik weeg nu bijna 56 kg en ben 173cm zit echt net op het randje van te licht en gezond gewicht.. maar ik ben altijd al zo geweest... heb er geen problemen mee verder, zou wel wat kilotjes erbij willen... maar me moeder was ook altijd zo dun en toen ze eenmaal mij en me broertje had gekregen kwam ze ook aan.. dus ik denk dat dat wel goed komt ;)

11. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hahaha dat hebben ze ook gevraagd idd, Maar als ik ergens bang voor ben is het wel braken.. Dus al zou ik het willen dan zou ik er nog te bang voor zijn haha..

Ik val nu niets af. Al sinds mijn 15e weeg ik tussen de 45,3 en de 47,6 in.. Hoger kom ik niet maar lager ook niet. Mijn moeder en oma zijn ook precies hetzelfde..Alle twee hebben ze hetzelfde postuur, maar ook alle 2 hardstikke gezond.

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Beetje hetzelfde dus.. ik ben 165cm en zit nu (net op de weegschaal geweest) op 46.7 Dan ben ik dus al heel blij..
    Vriendlief is sinds wij samen zijn 55 kg afgevallen.. Hij wil er nog 10 af.. Ik heb het al zovaak gevragen maar hij is nooit eens lief genoeg om te zeggen hier schatje mag je hebben hahahaha

13. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Whuahahahaha ja dat zou wel makkelijk zijn als dat kon dan had iedereen hun ideale gewicht ;) maar misschien een stomme vraag hoor maar als jou oma en moeder ook zoals jij waren en zijn... hun hebben ook kinderen gekregen... ging dat ook heel moeizaam of?

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Nee bij hun ging het eigenlijk wel gemakkelijk.. Mijn oma heeft volgens mij nergens problemen mee gehad, en mijn moeder al helemaal niet.

Maar vroeger was ook alles anders he.. In het water van nu bv zit zoveel meer rotzooi als vroeger.. Al denk ik niet dat het daar aan ligt hoor haha..

Maar zowel ik als de artsen snappen er niets van.. Er zitten genoeg eitjes maar vanwege het lage gewicht kunnen mijn hersenen zeggen van "ja leuk hoor die eitjes maar ik moet ff wat harder werken voor dit of dat..., dus dat eitje komt nog wel..."

Maar nu met clomid zoals verwacht super eitjes en mooie waardes daarna.. Dus ja problem solved zou ik zeggen.. Nu nog raak schieten.. Mannetjes zaadjes waren goed. 18miljoen zwemmers op 1ml waarvan 70% goede zwemmers.. van die 70% was 78% goed van vorm.. Dus ook daar moet het niet aan kunnen liggen..

En ben al 1 x eerder zwanger geweest, na 10 weken en 4 dagen werd dit jammer genoeg een mk..

15. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Ben echt heel blij voor je dat alles in orde is nu... en nou nog raak schieten idd.. en dat is al eerder gebeurd dus dat moet helemaal goed komen knufff

16. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @inkie, ja dat gaat ook zeker wel goed, het is alleen zo verdomds irritant dat artsen altijd alles beter weten, nja dat denken ze.. Ik ken mijn eigen lichaam echt wel. En ik weet dat ik er echt niets aan kan doen.. Ik zou willen dat het zo makkelijk zou zijn. Ik heb echt alles al geprobeerd.. ooit zat ik aan een dieet dan nam ik over de hele dag een het volgende..

2 worstenbroodjes
    4 stukken peper koek
    6 boterhammen met vleeswaren
    4 bifi worstjes
    3 liter volle chocolademelk met 1liter ongeslagen slagroom er door heen..
    2 kommen pudding met slagroom
    Een normale maaltijd 's avonds
    en dan in de avond uren als extraatje nog bv 2 punten boterkoek.

En denk je nou dat ik aankwam whahaha niets..
    Nou ik geef het op.. Ik ben blij met me figuurtje en zou er echt wel wat bij willen hoor maar t lukt gewoon niet.. Heb toen in het ziekenhuis zelfs nog voorgesteld om me te laten opnemen en dan desnoods 24 uur per dag sonde voeding.. Maar dat zou ook geen hulp bieden volgens hun haha..

Snap jij het nog?

17. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Melanie, wat een gedoe zeg. Nu lekker met hulp van de andere dokter zwanger worden, teruggaan naar klote ziekenhuis en middelvinger opsteken!!!! Heb ik zelf ook gedaan, voelt wel lekker eigenlijk. Je schiet er verder niks mee op, maar blijft leuke herinnering

18. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Whahaha je zou idd zeggen dat je daar wel van moet aankomen... je hebt gewoon van nature een snelle verbranding ofzo dat heb ik ook... maar voor mij is dat maar goed ook denk ik, ik snoep best veel eigenlijk heeeel veel whahaha... denk dat als ik gewoon zou aankomen als de meeste ik nu best heel dik zou zijn..

19. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Moet je eens kijken wat gebeurd als je zwanger bent.....hahaha

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @esther, zodra ik een dikke buik heb ga ik er naar toe en zeg ik "zou ik niet zwanger worden? Zou hij me niet helpen? Hier het resultaat blonde PIEEEEEEEEEEEEEEEEP"

hahaha dat heb ik al helemaal in me hoofd.. Een vrouw hier op t forum heeft haar ook als arts, heb al gevraagd of ik dan geen kopie van me 1ste echo mee mag geven.. haha

Deel Deze Pagina