Zo na een druk weekendje heb ik weer even bijgelezen. Helaas de lijst begon zo mooi roze maar er is inmiddels teveel rood bijgekomen @ Alle rode dames heel veel succes in de volgende ronde en op naar roze! @ Titus van harte! @ Hier nog even op het wachtbankje. Ik wil eigenlijk pas zaterdag testen... Begin het nu wel spannend te vinden. Heb al sinds woensdag onwijs pijnlijke borsten. Heb dat wel vaker rond mijn NOD maar nu al ver voor mijn NOD.
@cygnet2 Thanx... had ik nodig om te horen. Er is ook niets aan de hand, maar maakte me zo ongerust. Rose dames: gefeliciteerd!
Hi allemaal, Bah wat een nega berichten allemaal. Helemaal niet leuk! Titus hier nogmaals gefeliciteerd Thea, wow en al jong mama en nu gewoon nog de energie hebben? Super van je! Hoe heb je het ervaren om zo jong mama te worden? Vraag het me af, want je ziet het zo vaak op tv, maar volgens mij is dat niet de 'werkelijkheid'. Apekop: bij mij is mijn ongi ook wel eens uitgebleven puur door stress... Dientjuh: zou voor de zekerheid nog eens testen en anders een bloedtest?
Ik weet er niet heel veel van. Wat ik schreef is wat ik er hiet op het forum over tegen ben gekomen. Bruin bloed zou nog bij je vorige menstruatie horen en rood bij de nieuwe cyclus. Klonters lijken me wel bij nieuwe horen in ieder geval. Maar zit nu mobiel online kan niet echt makkelijk iets opzoeken. Misschien even op google info zoeken of is er iemand hier met een duidelijk antwoord?
Malli80: Ja ik heb nog 2 kv testen maar kan ik die nu doen of zou ik moeten wachtewn tot morgen ochtend? Liefs
Als je nu geen bloed meer hebt waarom niet, maar aan de andere kant morgenochtend heb je meer hcg... Zou het morgenochtend doen, stel dat je vanavond wit test ga je twijfelen en test je morgen alsnog..scheelt je een test Met dit soort verhalen denk ik altijd aan die serie op TLC (animal planet) "I didn't know I was pregnant" Vanavond weer om 22:00 uur
ja indd. Maar heb verder geen zwangerschaps klachten. Alleen opgezette borsten en af en toe wel misselijk. Verder nog steedso ngie krampe als of het weer trg komt ? Vind het maar raar. dus denk niet zwanger te zijn. Alleen word de buikpijn erger maar nu links in me bovenbuik-zij. Liefs
De energie voor wat hebben ? Jong mama ( ik was 17 ) heeft zn leuke en zn minder leuke kanten maar ben oooo zoo blij dat ik jong mama was van mn kleine meid.. tuurlijk is het niet altijd makkelijk maar dat is meer omdat andere mensen het moeilijk voor je maken zelfs met vooroordelen dat je '' slecht '' voor je kind zou zijn bijvoorbeeld en dat oma altijd oppast en kind opvoed .. maar niks van waar. ik heb altijd zelf voor mn kindje gezorgd.. en ben zo vreselijk blij met dr nu een mooie lieve meid van 8 jaar ! Bekijk bijlage 225148 nu 26 en moeder van een mooie meid van 8 en een mooie zoon van 15 maanden en 3 super stiefkindjes( waarvan de 2 meiden bij ons fulltime komen wonen) .... helemaal trots op mn gezinnetje
Kwam dit verhaal tegen met googlen. Iemand had het in een medisch artikel gelezen. Vond het zo grappig dat ik het ff wilde delen! Een eitje is maar 12 tot 24 houdbaar maar nu komt de grap met de zaadcellen. Zaadcellen leven in de baarmoedermond vrij lang. Het gemiddelde is 6 tot 10(!) dagen. dus langer komt ook voor. Wat doen die zaadcellen nu precies? wel in de vagina worden ze afgemaakt ( ja ja, eigenlijk zijn ze daar helemaal niet welkom) dus voor het is het zaak zo snel mogelijk naar de baarmoedermond te zwemmen. In de baarmoedermond kunnen ze heel lang leven. Nu is het van belang het eitje zo snel mogelijk te bevruchten liefst al bij de eierstokken als ze net gespriongen zijn. Wat doen de zaadcellen nu? In kleine groepjes verlaten ze de baarmoedermond om naar boven te zwemmen met de hoop het eitje te bevruchten. helaas leven ze dan niet meer zo lang als ze de veilige haven ( baarmoeder) verlaten hebben. Dus.... vandaar dat 1x per dag bijvullen zorgt voor de optimale werking. immers als de baarmoedermond leeg is zijn de zaadjes snel op.Je weet niet hoe zuinig er omgegaan wordt met de zaadjes. zwemmen er kleine groepjes weg of grote groepjes? Waarom adviseren ze vaak toch om het om de dag te doen? 1 uit onwetenheid of 2 omdat het psychisch te belastend is om het elke dag te doen. als je "war of the sperms" leest zie je ook dat het spermareservoir in de baarmoeder ook een andere rol heeft namelijk een bariere creeeren tegen vreemd zaad. Ok er zijn nu veel te veel feitjes/weetjes maar ik ga er nog 1 noemen. Je bent op je vruchtbaarst 2 dagen vóór je eisprong! je vruchtbaarheid neemt dan af tot het moment dat je eisprong is geweest. ( zaadjes hadden er dan al moeten zijn) Je vruchtbaarheid is nul 12 tot 24 uur na je eisprong. Welke dagen tellen het meest? Dat zijn de dagen voordat je ovulatietest zegt dat er een eisprong komt. idealiter heb je gemeenschap gehad 1 dag vordat je ovulatietest positief uitslaat maar 6 dagen ervoor geen nog zeker kans ( mits het reservoir verdeeld wordt over 6 dagen) als je het nu nog te moeilijk vindt: 1x sex in je vruchtbare dagen geeft ongeveer 15% kans op slagen. om de dag sex geeft 33% kans van slagen elke dag sex geeft 37% kans op slagen. wat zijn je vruchtbare dagen? dat zijn de 6 tot 10 dagen voor je eisprong. nog te moeilijk? gewoon 2,5 week lang om de 3 dagen sex zodra je menstruatie afgelopen is. ( liefst elke dag maar dat is voor een normaal mens te zwaar)
De korte nachten etc.. Heb ik nu af en toe al niet meer Ps: mooie meiden! Dientjuh: het blijft lastig en je lichaam kan raar doen ook met stress..
Ik zit in een luxe situatie met mijn meissie, die slaapt nu al sinds goed een week door. Mooie nachten van 23.00 tot 6.30
NOD Lijst 16 t/m 29 februari 16. 2 Jeantje, ronde 6, 3e kindje Jessie, 1e ronde, 3e kindje 17. 8 LBlue, ronde 8, 1e kindje Melanie1986, ronde 2, 2e kindje Gesina, ronde 11, 1e kindje sandrae, ronde 3, 1e kindje pumelke, ronde 10, 1e kindje leiff Bloem1984, (officieel) ronde 5, 1ste kindje famke35, ronde ?, 5e kindje 18. 7 Evira, ronde 6, 1e kindje Apekop, ronde 2, 2e kindje Sandana, ronde 2, 1e kindje Cook, ronde 6, 3e kindje Nathalias, ronde 4, 1e kindje Christen, 2e ronde, 4e kindje Happylady, ronde 8, 1e kindje 19. 5 Titus, ronde 2, 2e kindje Liga, ronde 4, 1e kindje Wendy27, ronde 12, 1e kindje Chocoholic, ronde 4, 1e kindje dientjuh, ronde 1, 3e kindje (1e kindje overleden bij 37wkn zwangerschap) Mukje, ronde 11, tweede kindje 20. 7 Stopcontact, ronde 2, 2e kindje E1987, ronde 2, 1e kindje Janoab135, ronde 5, 4e kindje Moontje77, ronde 4, 5e kindje MoguMogu, ronde 4, 2e kindje Naatje, ronde 2, 1e kindje Hoop42,ronde 4, 5e kindje 21. 7 Hadassa (3e kindje, ronde ?) FvK, ronde 2, 1e kindje Ior, ronde 2, 1e kindje RHR1985, ronde 5, 1e kindje nieke1, ronde 5, 1e kindje Toekan, ronde 4, 1e kindje Denise23, ronde 5, 2e kindje Nonma, ronde 1, 1e kindje 22. 7 Channie32, ronde 14, 3e kindje Laura1986, ronde 3, 1e kindje Piepoe, ronde 8, 1e kindje Twinkle, 2e ronde, 2e kindje Laura26, ronde 2, 2e kindje biancs, 1e ronde, 1e kindje marie, 6e ronde, 1e kindje? 23. 8 Vallie87, Hopelessinlove, ronde 3, 1e kindje Babyengel, ronde 3 (na overlijden 2e kindje), 3e kindje kinderwens1983 ronde 15, 1e kindje Souries, ronde 2, 1e kindje na MK in oktober Cygnet2, ronde 1, 3e kindje hipperdepip, 2e kindje 24. 5 IngeM, ronde 6, 1e kindje Mups, ronde 2, 1e kindje meis1987, ronde 3, ?e kindje Zoetje88, ronde 2, 1e kindje 1985K, ronde 3, 1e kindje 25. 6 Missiej, ronde 8, 2e kindje MayD, ronde 1, 2e kindje Nik, ronde 3, 1e kindje BeccaB, ronde 1 (na MK), 3e kindje Mirtjuh, ronde 22, 3e kindje blinky, 1e ronde, 2e kindje 26. 3 Ivy1979, ronde 2/6, 1e kindje Mimi11, ronde 3, 1e kindje Neirod, ronde2, 1e kindje 27. 6 Kunst, ronde 9, 1e kindje Hilli, ronde 4, 2e kindje Lianne39, ronde 14, 1e kindje wensje2, ronde 7(4e ronde na mk),2e kindje Mallie80, ronde 1, 2e kindje silvermist, ronde 1, 2e kindje 28. 5 Dreames, ronde 2, 2e kindje Juutje89, ronde 7, 1ste kindje bontekoe, ronde 4, 2e kindje lola36, ronde 7, 1e kindje Jufaman81, ronde 14, 1e kindje 29. 9 Jeskejes, ronde 15, 1e kindje Kieki, ronde 4, 1e kindje Miepje01, ronde 6, 1e kindje xSchaapjex, ronde 4, 1e kindje missillie, ronde 23 (ronde 6 na MK), 2e kindje Fiona1983, ronde 4, 1e kindje BabyWish91, ronde 3, 1e kindje Vlinder14, ronde 9, 1e kindje Kinderwens2012, ronde 12 (1e ronde na MK), 1e kindje Datumloos: 4 Whoppie, ronde 7 (1e ronde na MK), 1e kindje Chantal85- ronde 34,1e kindje Iris24, ronde 3, 1e kindje diana75, ronde 15, 1e kindje Totaal: 89 5 zwanger, 18 ongesteld, vlindertje, 4 MMM, 2 negatieve test, 1 cyclus van slag
ja vind het maar raar ind. Stress heb ik op dit moment niet. En ben meestal gwn 5 dagen ongie. dus vind het heel raar Liefs
@mirtjuh: graag gedaan ! @gesina : volgens mij mag je geen nicotinepleisters gebruiken als je zwanger bent (dat zei mijn huisarts tegen mij). Dus ik zou dat nog even goed navragen als je idd strakjes zwanger bent ! @nieke1: sorry ik kan je geen nuttig antwoord hierover geven
Dat over Sperm Wars heb ik in een docu op tv gezien ! Erg interessant ! Dat er een soort moordenaars onder de zaadcellen zitten die andere zaadcellen doodmaken of het wel heeeel moeilijk maken om verder te zwemmen. Echt frappant ! Maar ja...gezien vanuit survival of the fittest komt dan wel meneer super zaadcel bij het ei ! En qua tijd van seks hebben voor je ei kan wel kloppen. De vorige keer dacht ik: ´oh, ik kan nu nog niet zwanger worden !´ Ik had geklust een dag of 5 á 6 voor mijn ei. Nou, mooi zwanger !
@mallie...heb het met een grote grijns zitten lezen hahaha.... ag als het klopt dan zit ik wel goed hahaha.... ben benieuwd!
Echt? Dus mijn kansen zijn niet helemaal verkeken. Gelukkig. Ik heb mijn ei waarschijnlijk op dinsdag gehad. De zaterdag en zondag ervoor wel seks gehad en daarna pas weer op donderdag. Spannend hoor