@LOLAAAAAAA....................JE BENT ZWANGER!!!!! WAUW!! Geliciteerd meid, nog vroeg maar he zwanger is zwanger! Ga voor je duimen dat het een plakbeeb is!
Hey wat leuk dat je je dat nog herinnert ! Ja inderdaad ! De Gyn die de uitslag van mijn uitstrijkje aan mij vertelde, zei binnen 3 maanden ! Daarvoor had ik een andere met het uitstrijkje en bij de controle na miskraam had ik eentje in opleiding geloof ik. Vind het erg opmerkelijk hoor ! Wie weet heeft ze écht paranormale gaven...ik geloof daar wel in Ik hoop ook dat ik haar als Gyn kan houden, zal het bij het maken voor een echo-afspraak zeker zeggen dat ik haar wil en niet iemand anders !!!
@ jufaman81: heel veel succes. ik hoop dat alles goed is @ lola36: oh wauw gefeliciteerd meid. super!! ik kan me voorstellen dat je wel een beetje bang bent, maar probeer vooral heel erg te genieten @ meis1987, BeccaB: balen, veel succes in de volgende ronde @ Laura1986: ik zie hem. voorzichtig gefeliciteerd @ Bas1759: gefeliciteerd! wel lekker zeg in de eerste ronde
meiden ik mag op rood. ik ben vanavond ongesteld geworden. heel veel succes voor de nog wachtende dames
bedankt meiden. tja ik moet realistisch zijn hoor. het is pas de eerste ronde en we hebben geen haast. we wachten nu ook even 2 rondes af, want die vallen voor ons begin en eind dec. en aangezien we nog geen haast hebben doen we er voor onszelf verstandig aan die maand even over te slaan. maarja als je dan bezig bent voor een kindje is het toch een rotgevoel als je ongi komt he
Joepie weer wat roze erbij, gefeliciteerd meiden! Geniet ervan!! Helaas ook veel op rood, niet fijn, veel sterkte en op naar een volgende ronde die heel roze kleurt. Hier nu 2 dagen overtijd volgens vorige ronde, ik denk de 9e mijn ei gehad dus dan 1 dag overtijd, maar ik voel helemaal niets! Ik heb wel een hele vroege miskraam gehad hiervoor en heb het gevoel dat die klachten pas sinds een paar dagen weg zijn ( sterke geur, pijnlijke borsten, vol gevoel in onderbuik, jeukende handpalmen ). Zou het kunnen dat ik dan toch niet zwanger kon worden? Geloof wel dat ik mijn ei had, vruchtbaar slijm is overduidelijk aanwezig... Anyway denk niet dat iemand het weet en ik wacht maar even af tot de ongi begint, kunnen we naar de volgende ronde.
Werd net misselijk wakker dus zit nu maar eventjes op ZP te kijken in de badkamer.(hoe verslaafd kun je zijn) Kan niet slapen, denk dat ik wat verkeerds gegeten heb? Ik slaap altijd eigenlijk tenzij ik ziek ben. Njah, ik ga maar weer eens een poging wagen... Oh @ blinky, jammer zeg. Volgende keer beter. @cygnet2, ik wordt ook al 10 dagen na eisprong ongi, wel handig, ik hoef niet zo lang te wachten, op de ongi dan, mijn ei duurt dus drie weken .
Hier zijn de duiveltjes doorgekomen Ach mijn cyclus is in elk geval stipt op tijd Op naar de volgende rond! Iedereen succes!
Goeiemorgen Ik ben er ook vroeg bij haha, maar ik blijf toch nog maar ff liggen. Zo goed voel ik me niet Wie o wie gaat er testen deze ochtend ??
Twitty balen vd ongi. Idd wel fijn.dat je cyclus stipt is. Is schrale troost he. Veel succes volgende ronde!
De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen De menstruatiecyclus verloopt in twee fasen. De eerste fase is die waarin de eicellen groeien en rijpen. In die periode maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon oestrogeen, dat zorgt dat het baarmoederslijmvlies zich voorbereidt op een eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Aan het eind van de eerste fase maken de hersenen bovendien een hormoon aan dat de eisprong in gang zet: het LH, of Luteïniserend Hormoon. De duur van de menstruatiecyclus wordt vooral bepaald door de eerste fase. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen valt de eisprong op dag 14, precies in het midden. Maar als de cyclus langer of korter duurt, verschuift de eisprong naar voren of naar achteren. De eerste fase kan dus ook een week duren, of drie of vier weken. Vlak voor de eisprong is een eicel zo groot als een speldenprik: 0,1 millimeter in diameter. Daarmee is de eicel verreweg de grootste van alle lichaamscellen. Per maand komt er in de regel slechts één eicel vrij. De tweede fase van de cyclus, na de eisprong, duurt altijd veertien dagen, met hooguit twee dagen verschil. In de tweede fase van de cyclus maken de eierstokken het vrouwelijke hormoon progesteron aan. Dat zorgt ervoor dat de baarmoeder een eventueel ingenesteld embryo niet afstoot. Maar progesteron legt niet alleen de baarmoeder lam, maar tegelijkertijd de darmen. Daardoor kun je vlak voor je menstruatie last hebben van verstopping. Denk je dat je na 10 dagen ongesteld wordt, dan is je ei dus eerder geweest. De periode tussen de ovulatie en de menstruatie is ALTIJD 12-16 dagen.
Cygnet er zijn ook dames met een korte LF. Die hun ei gespot hebben met ovu testen en tempen. Dus hoeft niet ALTIJD 12-16 dgn te zijn.
Nou ja, het schijnt dus van wel dat dat fysiek dus wel zo is. Ook mijn oom die gyn is heeft me verteld dat de fase van eisprong naar afvloeing altijd minimaal 12 dagen duurt en maximaal 16 dagen. Zo lang heeft het lichaam gewoon nodig. Je ei 'spotten' is geen exacte wetenschap...
En toch zijn er dames hier die een kortere LF hebben. Dus t is meestal 12-16 dgn maar zijn er ook met kortere. Dat zijn dan de uitzonderingen.die ervoor zorgen dat t niet altyd zo hoeft te zijn.