NOD lijst 16 t/m 22 augustus 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door rae, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    volgens mij kan dat wel, een eisprong overslaan. Geen idee of het ook daadwerkelijk zo is bij mij maar tot nu toe nog geen positieve test.

2. TrotseMama1990

TrotseMama1990 Bekend lid

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    hahaha geweldig!
    Ja wel tof dat hij er aan meewerkt.
    Die van mij had gewoon gezegd ja doei ben zo moe ik ga slapen.
    Vandaar dat ik ook zoveel mogelijk probeer de dagen voor de eisprong te ''klussen'' en het liefst ook de dag zelf (maar helaas gaat dat vaak niet door teveel pijn omdat ik hem heel erg voel en gewoon in elkaar krimp dus dan kan ik wel zeggen ach ff erdoorheen maar het is zo erg dat ik al zeg laat maar dit gaat hem niet worden.

Dus ik hoop dat het nu raak is... Mijn eisprong was 30 juli en we hebben 28 op 29 juli (snachts) voor het laatst ''geklust'', als ik dan de verhalen hoor van sommige die gewoon 3/4 dagen voor hun eisprong zijn zwanger geraakt dan hou ik toch nog hoop haha.

3. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Wat apart dat jou testen nu nog steeds niet positief worden!
    Heb je nog een lichte 2e streep?, dan zou je toch denken dat hij elk moment onderweg is...

4. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Wat naar dat je zo'n pijn hebt! Maar je timing is prima hoor! Daar zal het niet aan liggen. Ik duim voor je dat je op roze mag!

5. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Tsjah ik hoop het nu toch ook eens een keer.
    Elke maand lees ik vele die op roze komen te staan en dan denk ik ''nou ik mag weer op rood'' Bah niet leuk meer.
    En ik ben mevrouwtje ongeduld haha dus als het deze keer niet raak is gaan we al naar ronde 9 en mijn geduld begint op te raken haha.
    Ach dat zullen vele wel herkennen dat gevoel, bij mijn vorige 2 zwangerschappen was ik binnen 4 maanden zwanger en nu laat het wat langer op zich wachten, dat is voor mij ook nieuw.

Maar ik hou altijd in mn achterhoofd dat er zelfs mensen 2 of 3 jaar overdoen, dus wat dat betreft mag ik (nog niet) klagen, maja....de hoop en de ongeduld blijft.

6. Alva

Alva Niet meer actief

Hummeltje; wat een feest, 3 jaar! Dan beseffen ze het al een stuk beter, jarig zijn. Maar dan nog maar 1 jaar voor ze naar school gaan 😔
    Welke film gaan jullie? Minions is erg leuk!
    Een zonnesteek is niet best, ben je wel weer opgeknapt? Mijn oudste wordt standaard ziek de 1e dag van de vakantie. Over de 40 graden koorts en ijlen. Wij denken ook dat dat iets met de warmte te maken heeft, ze kan er erg slecht tegen helaas.

Twins: volgens mij kan dat inderdaad, zal het eens opzoeken want ik heb zelf ook al eens dat vermoeden gehad.

Na de nachtdienst hoef ik hier echt niks meer te verwachten 😊 dan zijn ook al de kinderen op en gaar hij ontbijten en slapen. Voor de nachtdienst echter wel, volgens mij zijn de 2 jongste voor de nachtdienst verwekt en de oudste voor de middagdienst 😂

Gaan jullie mannen ook liggen na de dagdienst? Hier meestal wel. Of na het eten een dutje tot 21u.. Vind het soms erg ongezellig, maar hij slaapt zo beroerd voor de dagdienst..

7. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Die van mij slaapt eigenlijk nooit tussendoor ff.
    Zelfs na zn nachtdienst als hij half 7 thuis komt is hij er vaak rond 12 uur/half 1 alweer af en soms al rond 11 uur.
    Gewoon omdat mijn zoontje een behoorlijke kwebbelkous is haha en de huizen waar wij in wonen erg gehorig dus dan slaapt hij ff een paar uurtjes en dan is hij er weer.

De diensten van 6 tot 2 slaapt hij nooit als hij om half 3 thuis is.
    En de middagdiensten van 2 tot 10 savonds gewoon tegelijk met mij rond een uur of 12/half 1

8. Alva

Alva Niet meer actief

Oh heerlijk !
    Die van mij werkt tot 23 en dan slaapt hij op zijn vroegst om 1u. Ik lig er dan ook meestal allang in.

Twins: het schijnt vaker voor te komen dat je een eisprong overslaat.

9. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Oh ik herken dat wel! Hier verschrikkelijk ongeduldig! Van ons zoontje was ik in de eerste ronde zwanger. De dames in m'n Fam en vl z'n Fam allemaal in een keer zwanger.. Tot nu.. Met onze tweede zit alweer in ronde 4.. We snappen er niks van. Maar blijkbaar moeten we even met onze beide benen op de grond gezet worden en ons er bewust van zijn dat het een wonder is dat je zwanger mag worden en een gezond kindje op de wereld mag zetten. Maar van mij mag het nu dan toch wel echt gaan gebeuren..

10. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Oh en vl slaapt nooit tussen door. Tenminste.. Hij houdt er niet van maar het gebeurd geregeld (vanmiddag nog) dat hij even in slaap valt op de bank of tuin stoel als zoonlief even een tukkie doet.

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL

Ja gisteren ging het gelukkig al weer stukken beter. Nog wat misselijk en lichte hoofdpijn maar niet zo erg als zaterdag avond.

De plannen zijn vanavond gewijzigd :). We wilde indd naar de minnions, maar zagen op het Internet dat hij vanaf 6 jaar is. Dus we hebben besloten om naar het spoorweg museum te gaan. Gelijk kaartjes besteld dus dat gaat hem worden. En einde van de dag naar het pannenkoeken huis :).

Ja als ik aan hem vraagt wie is er woensdag jarig weet hij dat het over hem gaat hahahahah.
    Morgen zeg ik er niks over. Vorig jaar hadden we een drama nacht dus om dat te voorkomen praten we morgen niet over jarig zijn ;).

12. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Wat leuk! Mijn zoontje word zondag ook 3 jaar.
    Echt een leuke leeftijd he, zo nieuwschierig en alles ontdekken.
    Hij vraagt al dagen wanneer hij nou zijn cadeautjes krijgt.
    En dan zeg ik als je jarig bent.. ja mama nog een paar nachtjes slapen haha.

13. Alva

Alva Niet meer actief

Dat klinkt ook als een leuke dag. Tis ook best een lamge zit zo'n film voor een peuter.

Ja jarig zijn valt niet mee😉. Toen mijn zoon 3 werd ging hij huilen 😊 wij hebben iedereen bij de deur moeten vertellen dat hij niet jarig was anders begon hij weer 😂
    En hij zei zelf tegen iedereen die hem een cadeautje gaf: dank je wel, maar ik ben niet jarig!

14. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ola,

Hoe is het hier? Ik lees iets over mannen aan het werk. Zijn er dames hier thuisblijfmama's?

Mijn ei is volop in ontwikkeling. Ik voel het al. Dus vanaf vandaag om de dag :-D Komt gelukkig precies zo uit met mijn diensten. Ik werk ook onregelmatig.
    Mijn vent is wel wat van jeetje als het zover is wil je wel 1 tot 3 dagen hupsakee en anders minder. Maar hij snapt ook wel dat het nodig is...

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat leuk hummeltje. Ja die verjaardagen zijn op een 1 of andere manier magisch. Ik was als kind vroeger ook door het dolle heen. Ga je het nog vieren?

En alva hahahahaha huilen, omdat hij 3 werd? Te schattig! De mijne zit momenteel ook in o'n fase dat ze verlegen wordt en zich verstopt achter de handen. Dus ben benieuwd straks.

Ben wel benieuwd hoe iedereen verjaardagen van de kids doen?
    Afgelopen 2 jaar best riant gevierd met een 3 laags stapeltaart en thema's en huis gevuld met heliumballonnen en dan een vanaf feestje ivm de huge taart en der slaapje.
    Dit jaar wil ik het toch iets relaxter. Want ruim 40/50 man in je huis vanaf een tijd, komen ze ook binnen een uur allemaal. En ze willen allemaal koffie als begin... dan al die hapjes nog. Jeetjemina. Ik ben zo'n type eten moet rijkelijk vloeien, dus ben vanaf de dag ervoor non-stop bezig met alles maken. Doe het ook altijd met avondeten. Dus vaak hoop je dat er toch mensen al eerder gaan, hahahaha.

Heb serieus een keer op de eerste verjaardag gezeten van een buurjongetje en daar kregen we in 2,5u tijd alleen dus de taart en drinken, maar geen hapjes niks. Er stond ook niks op tafel. Ik stond echt paf.
    Maar heb ook de laatste jaren een aantal b-days gehad waar nu clowns komen, zangertje en springkussen...iets te dolletjes zeg maar.

16. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    ladylola: eerlijk echt gewoon clowns etc. op een " grote mensen feest van een kind". Op kinderfeestjes is het te begrijpen. Die vier ik ook altijd met thema's etc. Maar op het gewone feest dan is het gewoon hapjes en drankjes. Is wel een klein beetje overdreven om het zo groot te vieren.
    Maar goed, ieder zijn eigen smaak!

Ik zit ook regelmatig op een verjaardag waar in 3 uur tijd alleen een zelfgebakken cake en een glaasje drinken word aangeboden. Vind dat zo "goedkoop". Wat is nou de moeite en het geld om even een komkommertje, kaasje en worstje te snijden of om een zakje chips open te trekken. Ik heb ook altijd de tafel vol staan met allerlei hapjes. Gevolg daarvan is soms wel dat ik de dagen erna nog steeds hapjes eet ;)

Nou straks maar weer een ovutest doen en kijken of hij misschien wel positief word. Ik dacht vanochtend wel iets meer vruchtbaar slijm te verliezen en heb het idee dat ik wel iets voel onderin mijn buik, maar ja dat voel ik al een hele week. Dus ik weet het echt niet meer.
    ppfff, word er zo onzeker van. De afgelopen maanden was mijn ei zo duidelijk en nu rommelt het gewoon al een week. Zwanger worden kan af en toe zo frustrerend zijn ;). Eerst wachten op dat ei dat maar niet lijkt te komen, en dan weer wachten op je NOD. We wachten wat af.
    Maar goed, ik zit ook pas in ronde 5. En hopelijk ben ik deze maand op tijd met de spuitjes en potjes. En hopelijk werkt mijn man z'n ding ook mee ;)

17. Alva

Alva Niet meer actief

Verjaardagen: wij doen een standaard Hollandse verjaardag met familie en vrienden, taart en hapjes 😃 zaterdag vieren we de oudste haar verjaardag, op de dag zelf ook al visite gehad van mensen die nu op vakantie zijn.. zal niet al te druk worden hoop ik want het weer ziet er nog niet best uit 😊
    Kinderfeestje doen we voor de oudste best uitpakken 😊 dit jaar ook een thema, springkussen en een hoop water (zomerkindje).
    De middelste heeft pas 1 feestje gehad en dat was een binnenspeeltuin, zoals de helft van zijn klas doet 😊

De kinderen zelf vinden de thuis feestjes van anderen altijd het leukst. Met hollandse spelletjes, iets versieren en knakworstjes 👍

Hier geen thuisblijfmama, als het zou kunnen zou ik het wel doen hoor. Sterker nog, als wij onze levensstijl wat aanpassen zou het ook kunnen. Bijna de helft van mijn salaris gaat al op aan kdv kosten, en daar is de teruggave al in meegenomen, kan je nagaan 😕

18. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Daarom ben ik ook thuisblijfmama. Ook mijn salaris zou opgaan aan de opvang, en daarbij zouden we een 2de auto moeten aanschaffen etc. dus dan komen er nog meer kosten bij.
    Ik ben nu al ruim 6,5 jaar thuis en het bevalt me goed. Het is inderdaad erg aanpassen want wij gingen van 2 fulltime salarissen naar 1. Daarbij is het met mijn man's baan soms ook een gedoe voor opvang etc. want ik kan nergens van op aan. Hij kan zomaar binnen een paar weken of dagen voor maanden weg moeten. Dus voor ons geen luxe vakanties, dure kleren of heel veel leuke uitstapjes en we zitten op een strak budget. Maar gelukkig heb ik ook niet de zorgen en gedoe van het regelen van de opvang en zieke kinderen die je nergens onder kan brengen.

19. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Verjaardagen:
    Toen mijn dochtertje 1 werd hebben we weekendje center parcs geboekt in het midden van het land, omdat familie/vrienden nogal verspreid in NL wonen. Daar alle familie uitgenodigd met de lunch, zodat kleine s ochtends nog kon slapen.
    Toen met z´n allen in kleine huisje taart, koffie en lunch met soep en broodjes en daarna lekker de aqua mundo in. Daarna kon kleine even slapen en toen eind vd middag naar pannenkoeken restaurant.
    Dat ze jarig was kreeg ze denk ik nog niet echt mee, maar ze vond het iig een leuke dag en daar gaat het om.

Werken:
    Ik werk momenteel nog 32 uur, kleine gaat 3 dagen naar gastouder en 1 dag komt oma hier oppassen. Woensdag heb ik vrij en gaan we altijd babyzwemmen :)
    Als er straks een brusje bij komt wil ik sowieso het eerste jaar 2 dagen gaan werken. En daarna even kijken of ik er weer een 3de dag bij wil of het dan zo laat. Maar wil niet weer 32 uur dan! Heb het eerste jaar bij mijn dochter 16/24 uur gewerkt tot verlof op was, en dat beviel eigenlijk wel prima:D
    Heb ook wel eens nagedacht over helemaal thuismama, lijkt me ook heerlijk, en financieel moet dat ook wel kunnen als we wat rustiger leven, maar denk wel dat ik dan mijn werk ga missen. Ik haal namelijk wel ontzettend veel energie en voldoening uit mijn werk.

20. Alva

Alva Niet meer actief

Dat is ook zeker fijn! Wat ik ook zo lastig vind is sporten. Ik ben op woe en vrij thuis. 1 dag gaat al op aan zwemles en veel andere sporten zijn op maa of din. Daar kan ze dus al niet op omdat ze op de bso zit..
    Ik was best bezig met mijn carrière, maar op een gegeven moment veranderde dat. Geen idee waarom, ineens kwam het besef dat ik maar van 1 ding echt gelukkig wordt en dat is bij mijn kinderen zijn.
    Maar goed, we zijn pas verhuisd en ik wil voorlopig ook nog even ons spaarpotje aanvullen wat bijna volledig op is gegaan.. daarnaast vind ik het ook echt wel leuk hoor om aan het werk te zijn, even rustig koffie kunnen drinken 😜

Als ik de loterij zou winnen zou ik ook iets blijven doen, maar dan iets als vrijwilligerswerk, iets nuttigs voor de maatschappij.

Deel Deze Pagina