Dat is ideaal Inky, zijn ze makkelijk qua verlof op jouw werk? Ik hoef er niet mee aan te komen in ieder geval. Nu gaat het ook erg slecht bij ons op het werk, plus in de privesfeer van mijn directe collega, en dat samen maakt de sfeer er niet beter op 😕
Ja, daar doen ze niet zo moeilijk over als ik het maar goed regel met waarneming en zelf het overzicht en de verantwoording over mijn cliënten houdt (ik ben fysiotherapeut). Wat vervelend dat dat bij jou op het werk minder vanzelfsprekend gaat. Ik vind het heel belangrijk dat je voor jezelf een goede balans hebt tussen werk en gezin. En dat veranderd nou eenmaal wanneer de gezinssamenstelling veranderd.
Een springkussen is wel echt top. Zijn de kids de hele dag zoet. Helaas is ze in november jarig, dus kan het niet met het weer. Wel fijn dat het kan twins en knap ook dat je dit kan. Hier zou ik als het kan er niet voor kiezen. Ik hecht ook veel waarde aan mijn eigen ontwikkeling en aan vakanties, activiteiten en diversiteit, die daardoor mogelijk zijn. Ik werk onregelmatig, de opa's en oma's passen op. Heb max 8 halve dagen pm oppas nodig. Ik vind het wel fijn zo en mijn dochter geniet van de opa en oma tijd. Overigens ook een luxe dat dit zo kan. Stel mijn vent gaat zoveel verdienen dat het niet meer noodzakelijk is, zou ik wel voor een andere baan kiezen. Met minder werkdruk en maximaal 2 dagen pw op regelmatige basis.
Dat is fijn zeg inky. Snap dat je na nummer 2 wel minder wilt gaan werken, maar als je fysio bent, kan je wel zelf je tijd indelen toch? Hier ook verlof gehad. Pas vanaf 5 maanden na geboorte gaan werken en daarna 1 jaar 24u pw. Ik werk 28u, minder kan helaas niet en meer verlof kan ook niet. I.v.m. de continuïteit voor de kids op werk (jeugdzorg). Bij de volgende heb ik een idee wat ik wil. Maar volgend jaar rond juni/juli 2016 gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis. Dus als ik binnen 3 maanden zwanger raak...heb ik verlof tijdens de verhuizing. Maar we gaan ons niet onthouden hierdoor. En je spaarpotje is idd ook stukken minder, dus snap heel goed alva dat je je potje wilt aanvullen. maar wat voor werk doe je dan? Balen van de sfeer. Kan zoveel impact hebben op de werkvloer.
Zo moest even flink wat pagina's bij lezen. Denk dat dit wel vaker gaat gebeuren de aankomende weken Afgelopen zondag waren ml en ik naar de Gamma Racing Day. Heerlijk weer. 's Avonds kwamen onze kids weer lekker thuis en gaan we samen vakantie vieren. Gisteren dus van het stralende weer genoten. Met al die lezertjes in huis gaat reageren een stuk lastiger en zeker de oudste ligt in de vakantie een stuk later op bed en die schamele tijd die overblijft 'moeten' ml en ik gebruiken om te hobbyen Nu zit het jongste span even voor de digitale oppas en oudste mag langer uitslapen dus even tijd om wat van me te laten horen. Lees dat jullie al druk zoekende zijn naar eieren Hier geen idee wanneer ie er zou moeten zijn maar zal ergens deze week of volgende week zijn dus we genieten heerlijk van onze gezamenlijke hobby Vandaag een beetje minder weertje maar een mooi moment om even de nodige huishoudelijke taken te doen zodat we de rest van de week daar geen omkijken naar hebben en weer lekker weg kunnen en van het mooie weertje kunnen genieten. Voel me zo'n enorme mazzelaar dat ml precies nu vakantie heeft en de kinderen ook bij ons zijn!
@ladylola ik ben ook een thuisblijfmama, ivm mijn verleden met het verlies van mn dochtertje wil ik gewoon zelf de zorg van mn zoontje doen. Wat betreft verjaardagen kriigt mn zoontje zondag een Ernst en bobbie taart. Hij vind dat helemaal geweldig, het eerste jaar hadden we een hema taart met een foto van zichzelf en het 2e jaar een bassie en adriaan taart van de hema. Ontzettende simpele taarten dus nu wou ik een keer een taart die echt door iemand word gemaakt met van dat eetbare papier etc. Verder vieren we het gewoon lekker thuis met vrienden en familie.
💝NOD lijst 16 - 22 augustus 2015 💝 16: (4) Emra, 32, 1e kindje, 3e ronde na ma Twins, 30, 3de kindje, ronde 5 Betula, 2de kindje, 2de ronde Glaewil, 29 jaar, 1ste kindje, 3de ronde 17: (6) Marianne84, 31 jaar, ronde 8, 1e kindje Vickske87, 27 jaar, ronde 19, 1ste kindje Bimmeltje, 36 jaar, 2de ronde, 2de kindje Smurffin, 27jaar, ronde 7, 2e kindje Linnepin86, 28 jaar, ronde 1, 2e kindje Annemie, 34 jaar, 2de kindje, 3de ronde ( na 3de mk) 18: (2) Kassie, 33 jaar, ronde 4, 2e kindje Logan, 24 jaar, ronde 36, 1e kindje 19: (1) Firstgirl, 23 jaar, 1ste kindje, 2de ronde* 20: (5) Emmalou, 31 jaar, ronde 4, 1e kindje Cosy, 29 jaar, ronde zoveel , 1e kindje Jackelien 33 jaar 5e ronde 3e kindje LovelyLott, 28 jaar, 1e kindje, 9e ronde Molensteen, 31 jaar, 2e kindje, 9e ronde 21: (5) Hummetlje 1, 32 jaar 2de kind, ronde 13 EstelleA, 24 jaar, 1e kindje, 2e ronde Izie, 28 jaar, 1e kindje , ronde 5 PeAn, 32 jaar, 5e kindje, ronde 2 Alva, 30 jaar, 4e kindje, ronde 2 22: (3) Zomer15, 2de kindje, 2de ronde Presa, 24 jaar, 1e kindje, 3e ronde Ladylola, 31 jaar, 2de kindje, ronde 12 (mk ronde 9) Datumloos: (4) Rae, 31 jaar, 4de kindje, ronde 8 Water27, 29 jaar, 2e kindje, 4e ronde Goldsword, 26 jaar, 3e ronde, 2e kindje Inky85, 29 jaar, 2de kindje, ronde 1 na mk Buiten de lijst: 14 (1) TrotseMama1990, 25 jaar, 8e ronde, 3e kindje Totaal: 31 Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (*), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)
Hoi allemaal zou ik ook nog mee mogen schrijven? Ik heb geen datum omdat ik net met de pil gestopt ben maar als ik ervan uit ga dat ik een cyclus van 28 dagen zou hebben kom ik op 18 augustus uit. 31 jaar, 1e ronde, 2e kindje
Hier momenteel ook geen baan. Gelukkig hoef ik niet te werken om rond te kunnen komen, wel kunnen we makkelijker leven als ik werk. Wanneer ik een leuke baan tegen kom solliciteer ik. Tot die tijd geen opvangstress etc. Hier helaas geen opa's en oma's in de buurt, gelukkig wel een goede vriendin waar wij elkaars steun en toeverlaat zijn maar dus net even wat minder crisisopvangmogelijkheden Ik vind taarten helemaal leuk. Das mijn hobby. Ik maak fondant taarten en ben helemaal in mijn nopjes wanneer iemand jarig is. Tussendoor soms wel eens een taartje voor iemand buiten ons gezin maken maar voor onszelf tussendoor een taartje doen we maar niet. Das niet zo goed voor ons figuur
Welkom Dream, Tuurlijk ben je welkom om mee te schrijven, gezellig! Wil je op de 18e op de lijst of datumloos? Hopelijk pakt je lichaam je cyclus gelijk weer op. Spannend! Was je voor je eerste kindje ook aan de pil? Zoja hoe ging het stoppen met de pil toen?
wbt, werken missen. Ik mis het werken ook af en toe. Gelukkig heb ik zat werk op de school van onze tweeling. Zit daar in de oudervereniging, was cadeautjesmoeder, luizenmoeder en sprong bij veel leraren bij als er iets te doen is. Dus sinds de tweeling naar school gaat heb ik veel meer te doen. Daarbij is onze tweeling de eerste 5 jaar van hun leven heel veel ziek geweest. Ze waren vanaf oktober t/m april zeker de helft van de tijd ziek. Dus een productieve werkneemster zou ik in die tijd ook niet geweest zijn. Maar het lijkt mij af en toe ook erg fijn om gewoon eens was anders dan de huiselijke en schoolpraat te hebben en met collega's over werk etc. kunnen praten.
Dank je PeAn Doe maar datumloos. De vorige keer na het stoppen met de pil had ik korte cyclussen.( 19-21-24-25) Was toen bij de cyclus van 24 zwanger maar ging een aantal dagen later alweer fout, dezelfde maand testte ik opnieuw positief.
💝NOD lijst 16 - 22 augustus 2015 💝 16: (4) Emra, 32, 1e kindje, 3e ronde na ma Twins, 30, 3de kindje, ronde 5 Betula, 2de kindje, 2de ronde Glaewil, 29 jaar, 1ste kindje, 3de ronde 17: (6) Marianne84, 31 jaar, ronde 8, 1e kindje Vickske87, 27 jaar, ronde 19, 1ste kindje Bimmeltje, 36 jaar, 2de ronde, 2de kindje Smurffin, 27jaar, ronde 7, 2e kindje Linnepin86, 28 jaar, ronde 1, 2e kindje Annemie, 34 jaar, 2de kindje, 3de ronde ( na 3de mk) 18: (2) Kassie, 33 jaar, ronde 4, 2e kindje Logan, 24 jaar, ronde 36, 1e kindje 19: (1) Firstgirl, 23 jaar, 1ste kindje, 2de ronde* 20: (5) Emmalou, 31 jaar, ronde 4, 1e kindje Cosy, 29 jaar, ronde zoveel , 1e kindje Jackelien 33 jaar 5e ronde 3e kindje LovelyLott, 28 jaar, 1e kindje, 9e ronde Molensteen, 31 jaar, 2e kindje, 9e ronde 21: (5) Hummetlje 1, 32 jaar 2de kind, ronde 13 EstelleA, 24 jaar, 1e kindje, 2e ronde Izie, 28 jaar, 1e kindje , ronde 5 PeAn, 32 jaar, 5e kindje, ronde 2 Alva, 30 jaar, 4e kindje, ronde 2 22: (3) Zomer15, 2de kindje, 2de ronde Presa, 24 jaar, 1e kindje, 3e ronde Ladylola, 31 jaar, 2de kindje, ronde 12 (mk ronde 9) Datumloos: (5) Rae, 31 jaar, 4de kindje, ronde 8 Water27, 29 jaar, 2e kindje, 4e ronde Goldsword, 26 jaar, 3e ronde, 2e kindje Inky85, 29 jaar, 2de kindje, ronde 1 na mk Dream83, 31 jaar, 1e ronde, 2e kindje Buiten de lijst: 14 (1) TrotseMama1990, 25 jaar, 8e ronde, 3e kindje Totaal: 32 Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (*), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)
Yes, eindelijk!!! Een donkerder streepje. Is deze nu positief of nog net niet?? het is de onderste Gaan die 24-48 uur nu in? Of zijn die al ingegaan? Hoop dat het al ingegaan is want het is zondagochtend toch nog een keertje gelukt! Vanavond ook nog maar een keertje gezellig maken. En anders is het gewoon duimen draaien.
Dat gaat bij mij niet op omdat ik intern in de zorg werk, dus ik heb wel vaste dagen en tijden. Maar gezien er veel fysio´s werkzoekende zijn, is het nooit moeilijk om een waarnemer te vinden voor korte of langere termijn. Dus daardoor is er wel veel flexibiliteit mogelijk.
Die gaan nu in, en hij ziet er positief uit. Hij is donkerder dan de controlestreep.. ik gooi er straks nog een testje tegenaan denk ik, voel eipijn opkomen en ineens meer afscheiding. Geen draden nog 😜
ik heb ook geen draden op het moment, wel iets meer helder slijm. Had dus niet verwacht dat hij positief zou zijn.