NOD-lijst 16 t/m 22 september 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door DNM, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hoi meiden,

Wat is er veel gekletst zeg. Kan het niet meer bijhouden hoor..

Lees allerlei kwaaltje, spannend hè. Komt steeds dichter bij. Hier geen kwaaltjes. Voel niks bijzonders.

Afvallen, hier ook eeuwige strijd. Ga na mijn vakantie weer beginnen met minder eten, normaal en gezond. Hopen dat het me gaat lukken deze keer.

Fijne dag allemaal.

2. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    ik had mezelf al voor gek verklaard met mijn pijntjes maar zie dat ik niet de enige ben die van alles voelt of denkt te voelen. Heb inmiddels al een week behoorlijke pijn in mijn linkerlies en af en toe schiet het door naar rechts. Als ik even in beweging ben gaat het goed maar als ik in beweging moet komen :( in mijn zoektocht naar waar de pijn vandaan komt, want dat was niet helemaal duidelijk :p heb ik ontdekt dat als ik licht op mijn blaas druk dat de pijn zeg maar van daarachter lijkt te komen. ik weet alleen niet of daar iets zit of niet ;)

verder geen kwaaltjes, nu nog een heeeele week wachten op duidelijkheid, ben er al wel zat van :p

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Joehoe kwebbeltantes jeetjemina.

Cateye hier ook 2x effectief cambridge gedaan, maar sinds me kleine word ik er ziek van, omdat ik een te lage weerstand krijg. Maar ik woog jaren voor me meisje 86 kilo met 163cm. Tis bij mij in 2 etappes gegaan. Eerst naar 74 en toen een jaar later met sporten erbij naar 63. Maar was niet te doen. Moest zo opletten wat ik at, waardoor ik langzaam naar de 67/68 kroop. Dat was voor mij prima. Ik was strak van het sporten. Tijdens zwangerschap 29 kilo aangekomen. En nu bijna 3 jaar later net onder 70. Ik doe nu weightwatchers. Kan alles eten, maar net even anders. Maar ben lang niet zo strak als ervoor, dus lijk alsnog flink:(. Met slappe borskes en een flubberbuik, haha. Nou als de tweede er niet komt, investeer ik wel een buikwandcorrectie en parmantige borstjes.

Nu gaat me dochter naar de peuterspeelzaal en dan ga ik hardlopen 2x pw. En af en toe thuis achter de computer. Heb hier geen leuke sportschool in de buurt. Volgend jaar verhuizen we terug naar onze oude plek, dus dan weer sporten. Wil echt niet meer zoveel aankomen, dus blijf als ik zwanger ben weightwatchers doen, maar dan meer punten. Mag er nu 26 en dan doe ik er 36.

4. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Herkenbaare verhalen!

Ben zelf ook 1 meter 63 en woog een week geleden nog 76 kg. Nu had mijn man een programma gezien over insuline gevoelige mensen (niet persee diabetes), dat het eten van koolhydraten funest is eigenlijk want dat levert dan vnl vetopslag op rond de buik. Bij mij is dat (voor mijn gevoel) extreem, mensen vragen mij of ik zwanger ben vanwege mijn buik. Verder gewone kont, slanke benen en dat beschreven ze juist ook bij de insuline gevoelige mensen.

Mijn man had dus dit boek voor mij gekocht, en nu was ik het aan het lezen en schijnbaar was er ook een relatie tussen deze insuline gevoelige mensen en PCOS. Iets met het insulinehormoon waar we het eerder over hadden. Was inmiddels op CD59 ofzo en nog steeds geen positieve ovulatie test.

Besloten om meteen drastisch koolhydraten te verminderen. 2 dagen later een eisprong gedetecteerd. Zou wel erg vlug resultaat zijn en kan dus ook heel erg goed toeval zijn. ;)

Nu 1 week en een beetje later, min 3 kg. Ik moet daar normaal gesproken echt heel hard voor crashen zoals de Cambridge500. Ik heb serieus nog nooit zo snel resultaat gehad waarbij ik nog zoveel mocht eten.:D

Eerlijk; mis de boterhammetjes wel hoor. Maar ja dat is een lage prijs. Staan hele lekkere recepten in het boek, courgettetaartje - gehaktballetjes met chinese kool - thaise biefsalade etc etc jumm. Terwijl ik normaal een moeilijke eter ben, lust ik hier juist heel veel van.

Wil dit ook echt proberen vol te houden! Ook tijdens de zwangerschap, alleen dan iets meer want het doel is dan niet om af te vallen maar om stabiel te blijven. Was nml de eerste zwangerschap veel te veel aangekomen. Van maatje S naar L/XL. Zal dan wel even goed moeten uitvogelen hoeveel ik dan moet eten. :(

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ afvallen, knap dat jullie zoveel afgevallen zijn!

@ Guusje, wat grappig we lopen gelijk! Ik ben vandaag ook 6 dpo.

@ klachten ik heb al een paar dagen zeurende pijn in onder buik de hele dag door. Maar nu net moest ik naar de wc en daarna kreeg ik die pijn weer alleen veel erger! Wilde bijna paracetamol voor innemen. Gelukkig nu weer weggetrokken. Sinds gister heb ik een soort spierpijn gevoel in me boven been en heb ook al een paar dagen last van rugpijn.. Hoop dat het iets goeds betekent! Alle andere maanden dit niet gehad

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ Guusje hoe heet het boek?
    Ik ben zelf niet te zwaar ben 171 cm en weeg 68 maar heb ook best veel buikvet vind ik zelf. Heb ook wel een chronische darm ziekte waardoor me buikje wat meer zichtbaar is ( vind ik). Maar misschien is dat dus ook wel wat voor mij!
    Wat bij mij ook werkte wat fitniss hoelahoepen, alleen vind ik dat eng on na de eisprong te doen want het drukt best hard op je buik en dat 10 mjn lang

7. ElenaSofia

8 jun 2015
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pindarella Nee heb geen hangvel. Was ik ook heel erg bang voor maar gelukkig niet.

Cateye ik ook hoor. Mocht ik zwanger raken, dan ga ik zeker na me zwangerschap weer met cambrige beginnen als t dan nodig is. Bevalt me super!

Guusje jaaa ben er zeker blij mee. Geen enkel dieet wou en dit wel gelukkig!

Ik lees hier allemaal kwaaltjes spannend hoor dames. Ik moet nog 12 dagen wachten pfff...merk wel dat me borsten gevoelig zijn. Nooit last van maar goed. Wel steeds last van me onderbuik maar goed dat kan ik nou toch nog niet voelen. Ben blij met jullie anders zou ik gek worden van het wachten haha....

8. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Echt afvallen doe je zo van Harriet Verkoelen, heb het even opgezocht :) Jij hebt ook redelijk lange cyclussen he, misschien gaat haar theorie ook voor jou op.... Hoelahoepen klinkt ook leuk, ben er erg slecht in maar oefening baart vast kunst.

Ik heb zelf een licht spastische darm, maar nooit daar de oorzaak gezocht. Wat heb jij dan precies? Wel leuk om gelijk te lopen, herken de rugpijn trouwens ook. Ineens gisterenmorgen lage rugpijn maar die is vandaag helemaal weg.

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja eerst waren me cyclussen wel redelijk 'normaal' maar ineens uit het niets duren ze heel lang! Deze maand waarschijnlijk ook weer 39 dagen. Ik zal ik dat boek ff opzoeken.

Ik heb de ziekte van crohn, cronische ontstekingen in de darm. Gelukkig is het nu al wel 2 jaar rustig door medicatie

10. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Vervelend Clarajilla, wel fijn dat het rustig is de afgelopen 2 jaar. Hopen dat het zo blijft!

11. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ok... ik had een heel verhaal getypt en toen was de app gecrasht :(
    Dat is al de 3de keer in 2 dagen! Flink balen zeg!

Even in het kort dan maar: afvallers: ik vind het knap dat jullie zo goed en snel afvallen! Hier lukt het echt niet. Een jaar geleden begonnen met fitness maar dit is zo niks voor mij! Zit je daar alleen... niks aan! Ik wil binnen kort beginnen met zwemmen. Soort aqua jogging. Eerst even een nieuw badpak kopen want de bikini kan echt niet meer met mijn buikje.

Van de week had ik een stretch broek aan. Het was wel in de avond, maar ik leek serieus 3 maand zwanger :(

Scheelt wel als ik straks zwanger ben. Hopelijk snel een rond buikje ipv een hangbuik hahaha

12. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Kwaaltjes heb ik niet dus denk niet dat het wat gaat worden deze maand. Ik ben wel ineens van mijn koffie verslaving af hahaha. Eerder dronk ik zo 5 a 6 kopjes weg op een dag. Nu wel voor mijn gevoel in de ochtend en middag 1 maar het smaakt me helemaal niet meer... erg vreemd.

Ik zit nu op 8 dpo. Wilde eigenlijk zondag testen. Dan zit ik op 4 dagen voor nod.. maar na gisteren wat filmpjes te hebben gezien op YouTube denk ik toch dat ik maar netjes wacht hahaha.

Er kwamen allemaal meiden die verslaafd waren aan testen en rijtjes hadden liggen van 10 testen. Ze begonnen op 7 dpo. Er bleef niks te zien tot 11 a 12 dpo. Dus zou dan heel telleur gesteld zijn denk ik...

En aangezien ik geen kwaaltjes heb denk ik toch dat het zonde van mijn geld is om te testen ;)

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    jeetje muisjes....zoveel en zo vroeg testen? Ik snap dat je als vrouw snel zwanger wil zijn, maar de zwangerschap duurt al zo lang, waarom zou je het in vredesnaam zo vroeg willen weten. Garantie heb je toch niet. Hier wacht ik keurig tot me NOD, mits ik een feestje heb kort voor me NOD. Leven moet wel leuk blijven hoor.

Wat knap van je koffie af zeg!! Hier was ik me me dochter ook van 6 kopjes naar max 3. Maar inmiddels toch weer 4 tot 6 per dag. Probeer nu toch maar weer naar onder de 4 per dag.

En moeilijk he sporten als je het niet zo leuk vindt. Hier heb ik gesport bij een speciale sportschool voor vrouwen, dat gaat op afspraak en je traint een eigen programma in een cabine. Wel heel duur, maar dit werkte voor mij erg goed. Ze deden ook aan coaching en voedingsbegeleiding. BBB heet het.

14. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ja ik snap ook niet waarom ze dat deden hoor haha. Ik zou gek worden! Het waren overigens wel allemaal Amerikanen misschien dat het daar aan ligt ;p

Ik wacht ook maar netjes denk ik.... als ik vreemde symptomen ga voelen dan durf ik misschien 1 dag eerder te testen. Dan ben ik namelijk vrij ;)

Tot nu toe niks. De koffie is overigens niet knap van me hoor. Het smaakt gewoon vies! Snap er niks van. Heb een dolce gusto en ben al jaren verslaafd haha. Of ze hebben de koffie ineens veranderd ? Haha

Sporten is hier ook zo'n ding... het klinkt wel leuk wat jij zegt in een soort cabine. Ik denk dat ik vooral baat heb bij coaching en voedingsbeleid. Ik weet te weinig af van voeding. Ik kan ook de ingrediënten lijst niet of nauwelijks lezen van een product. Schaam me diep...

15. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Dank u! Ik heb het gelezen dus het kan ook duiden op aankomende menstruatie. Laten we daar maar vanuit gaan ;)

16. ElenaSofia

8 jun 2015
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ruik op het moment alles heel erg sterk, en s'avonds steeds misselijk. Al een paar dagen last van niks aan ba. Wat het is weet ik niet, zal wel griepje worden ofzo. Lijkt me stug dat het nu al raak is of dat ik nu al wat voel dat kan nooit haha....

17. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier nergens last van eigenlijk..
    Nou lekker gaan genieten van mn vakantie! En toch ook wel in spanning afwachten.. als t raak zou zijn ben ik nog samen met allebei mn zussen zwanger.. zou bijzonder zijn.
    De ene is in november uitgerekend en de andere januari dus t zou wel snel moeten zijn 😊

18. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Had ik net gezegd dat ik niks geen kwaaltjes had heb ik nu al de hele middag last van lage rugpijn.... het voelt een beetje als ovulatie pijn.

Wat ik wel vreemd vind, en misschien dat sommige dames daar een verklaring voor hebben...? Hoe kun je als vrouw wel je ovulatie voelen en een eventuele innesteling niet? Het lijkt me toch dat dat een beetje hetzelfde is? Bij de ovulatie groei het eitje toch ook? En bij innesteling gebeurt er van alles en deelt het zich ook nog...

19. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    O wat zal dat leuk zijn! Ik las toevallig vanmorgen een verhaal van 3 zussen die op dezelfde dag waren bevallen! Lijkt me erg bijzonder.

Ik zal het niet mee maken denk ik... mijn oudere zus heeft 2 kinderen en houd het daarbij. Mijn andere 4 zusjes zijn er nog niet mee bezig. 1 zusje is er geloof ik wel aan toe (28jr) maar heeft op dit moment geen vaste relatie dus dat zie ik ook niet snel gebeuren ...

Mijn vriendin is nu 25 weken zwanger van de derde dus het zal leuk zijn om even samen zwanger te mogen zijn. Maar er zit dan best wel een groot verschil in...

20. ElenaSofia

8 jun 2015
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen zwangere om me heen. Me zusje wil graag een tweede maar der vriend niet. Verder alleen vriendin die zwanger is. Het begint wel steeds meer te kriebelen haha, wat erg. Hoef nu maar langs babykleding of dergelijke te lopen dat ik denk ahhhh ik wil ook nog een keer! Vind alles lief en schattig haha. 12 dagen wat een end, maar komt goed probeer zo nuchter mogelijk te blijven voor zover dat lukt :)

Deel Deze Pagina