NOD-lijst 16 t/m 23 december 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lala90, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ah bah, wat vervelend.. Je hebt groot gelijk dat je die vakantie geboekt hebt, is een fijn vooruitzicht. En als je zwanger bent voor die tijd zie je het dan wel toch?
    Hoop het ook voor je! Ik wacht er zelf ook met spanning op :D

2. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    @Chromie Jeetje, wat een verrassing zeg! Gefeliciteerd! :)

@minimee Ik zou er ook gewoon voor gaan. Je hebt aangegeven dat de wens er is, meer kun je niet doen denk ik. Je kunt zelf natuurlijk ook niet van tevoren voorspellen hoe het gaat lopen.

Spannend Roos79!

Hier ineens vandaag weer heel licht bruinverlies.. :( Ik snap er niets van.. Heb een hele korte menstruatie gehad deze maand en normaal heb ik twee dagen na mijn menstruatie nog een dag bruinverlies, maar nu is dat al veel langer geleden en het is veel lichter van kleur.
    Ook merkte ik vandaag dat mijn borsten ineens gevoelig zijn op sommige momenten, grappig, dat heb ik echt al jaaaren niet meer gehad. Grappig dat je nu merkt dat er van alles gaat gebeuren in je lijf :D

3. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Even een beetje bijgelezen!

Mariekje, goed dat je de huisarts gaat inschakelen. En ik kan me je gevoel goed voorstellen.. zeker gezien t feit dat je vorige ronde echt het idee had dat het goed zat en dan toch ongesteld worden..is normaal al een domper en dan helemaal.

LaQueen; wat raar van je cyclussen..?? Sinds juli niet meer ongesteld? Ik heb er misschien overheen gelezen..sorry dat ik t dan dubbel vraag, maar heb je wel een eisprong die je kunt ontdekken dmv ovulatietestjes? Lastig lijkt me het..want je hebt natuurlijk totaal geen zicht op je cyclus.

Chromie; gefeliciteerd!! Dat is nog eens een mooie verassing!!

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties op mn dilemma... vind het zo lastig joh! Ik heb natuurlijk wel eerlijk aangegeven dat we een tweede willen.. en ook dat ik dan terug wil naar 2 dagen ipv 3. Maar toen ze vroegen naar de termijn voelde ik me nu niet echt verplicht om te zeggen dat we al bezig zijn..vandaar maar gehouden op ruim genomen een jaar/2 jaar... Ben zo bang dat het straks 'lullig' overkomt en vind het vooral moeilijk hoe ik het dan moet brengen..wat moet ik zeggen :p?
    Misschien maak ik me wel druk om niks hoor..wordt het gewoon super leuk opgepakt... ik weet t niet! Maar wachten staat me eigenlijk heel erg tegen. Mn man wil liever ook gisteren dan vandaag een kindje proberen te krijgen, dus eigenlijk willen we gewoon allebei niet wachten. Niet omdat we per se haast hebben, maar nu weer een paar maanden je kansen tot 0-niveau brengen en uitstellen willen we eigenlijk gewoon niet. De wens is best groot zeg maar.. en het voelt dan echt als kostbare tijd weggooien ;)

4. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Overigens was ik laatst door iemand gewezen op Utrogestan.. is iemand hier bekend mee? Ik heb namelijk steeds al een week na ei al bruinverlies.. wat er in mijn ogen op wijst dat het slijmvlies dat zich juist zou moeten gaan voorbereiden op een innesteling al gaat afbreken door een te snelle daling van progesteron. Morgen moet ik sowieso langs de huisarts vanwege mijn rare cyclussen, dus ik zit erover te denken om dit eens aan te kaarten en wellicht een recept hiervoor te vragen.. Ik had namelijk begrepen dat progesteron prikken niet zomaar gebeurd (daarvoor zijn we ook nog niet lang genoeg bezig) maar mijn gevoel zegt mij ZO sterk dat dit wel eens de oorzaak kan zijn van het niet lukken... ik heb namelijk ook het idee dat het bij het bevruchten wel al een aantal keren goed is gegaan, maar dat het nestelen gewoon niet wil lukken.

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Mariekje: Ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen, hopelijk kunnen jullie op zijn minst dat zaadonderzoek toch al doen. Laat je nog iets weten? Mijn vriend is ook zo nuchter hoor... Ik heb altijd kindjes gewild, hij niet persé, maar nu het laatste jaar ook wel. Ik word zo nu en dan eens triest omdat het maar niet wil lukken en het enige wat hij zegt is: 'we zijn er toch mee bezig, meer kunnen we nu niet doen hé, het zal wel lukken'. Mannen zullen er waarschijnlijk sowieso wel iets nuchterder instaan dan wij als vrouwen!

@Minimee: Ik zou je kinderwens ook niet laten afhangen van je job, maar begrijp wel dat het een moeilijke situatie is! Succes alvast!

@Chromie: Gefeliciteerd meid! Wat een verademing moet dit zijn nadat je dacht op rood te kunnen! Geniet ervan!

Hier vandaag nog altijd geen knaller, dus zal mogelijk toch weer een iets later ei zijn dan vorige keer...
    Wel heb ik vandaag een mooie horoscoop gelezen voor december, dat er sowieso gezinsuitbreiding op komst is en dat we de komende maand veel met kindjes zullen bezig zijn...Duimen maar!
    Ondertussen ben ik ook wel wat ziek aan het worden, keelpijn etc. grieperig...Dus hopelijk kunnen we het de komende dagen nog voldoende gezellig maken!

6. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Wat een lieve reacties. Ik ben even langs gegaan bij de huisarts, voor a.s vrijdag een afspraak staan. Ws wordt k dan doorverwezen naar de gynaecoloog. Pfff blij dat k n afspraak heb maar vind t nu ook wel spannend...net alsof het nu pas officieel is ofzo...

7. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Dames, ik kan het hier even niet bij houden. Zit nog erg met onze uitslag in mijn maag. Dat de kans op een natuurlijke zwangerschap heel klein is, is me rauw op mijn dak gevallen. De huisarts heeft geadviseerd eerst even een cycli of 2 a 3 pauze in te lassen.. om ons voor te bereiden op de MMM en om het nieuws te verwerken. Ik ga toch proberen deze maand om de paar dagen te vrijen, met hoop op goede zeggen, maar ga er niet vanuit dat het dus voor die tijd gaat lukken.

Sorry dat ik hier even wat minder reageer. Ik moet dit even verwerken, voor mezelf, om weer door te kunnen.

Chromie, gefeliciteerd!

8. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Lala90 kan t me zo goed voorstellen, ben je wel al bij de fertiliteitsarts geweest of heb ik ergens overheen gelezen. Wat zijn de evt volgende stappen, of weet je dat nog niet? Dikke knuffel voor jou...

9. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Het traject begint bij ons met clomid 100 mg met eventueel ophoging naar 150mg, zaadonderzoek en, indien dat niet aanslaat, direct over op ivf (ivm onvruchtbaarheid in mijn gezin van herkomst bij zus en verminderde vruchtbaarheid bij moeder). Lief dat je het vraagt. Ik ben inderdaad in de fertiliteitskliniek geweest. Dankjewel voor je knuffel!

10. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rotnieuws voor jou zeg. Kan me voorstellen dat het erin hakt. Gelukkig is er tegenwoordig zoveel mogelijk en heb je nu in ieder geval duidelijkheid. Dat is beter dan nog maanden proberen zonder resultaat. Hopelijk is al het gedoe niet nodig, want ook al is de kans klein, hij is niet 0. Sterkte!

11. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Je hebt een pendel voor december zie ik nu, laten we hopen dat die uitkomt!
    Hoe lang duurt zo'n traject voor ze je doorsturen voor ivf? Zie in je onderschrift dat je n miskraam hebt gehad, zwanger worden lukt dus wel, of was dat meer toeval? En kan je pcos ermee te maken hebben dat t mis is gegaan? Als je vind dat k teveel vraag moet je t zeggen hoor......

Ik ga vrijdag naar de huisarts, benieuwd wat die zegt en wat het evt vervolg is. Assistente had t over doorverwijzing naar gynaecoloog, maar heb geen idee wat een normale procedure is bij zoiets...

12. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Chromie gefeliciteerd

13. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariekje, goed dat je een afspraak hebt. Hoop voor je dat het je snel wat duidelijkheid gaat geven.

Lala, ik kan me voorstellen dat het moet bezinken. Wat een klap! Snap ook wel dat je geen pauze gaat nemen. Dikke knuffel!

Minimee, je hoeft je daar helemaal niet lullig over te voelen. Ze hadden jou helemaal niet mogen vragen naar je kinderwens en welke termijn.

Hier nog steeds lichte menstruatie. Pfff... Duurt laaaaang!! M'n temp is sinds gisteren wel weer laag dus dat is wel fijn.

14. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Goede avond,

Sorry ik ben meer dan 1 week niet meer reageren. Omdat ik was drukke dagen en ook blijkt dat afgelopen donderdag t/m zaterdag wa sik heel veel slapen vanwege ziek. Nu gaat wel maar nog niet helemaal beter geworden.

Verder moet ik niet denken aan wanneer komt eisprong gebeuren. Omdat ik wil gewoon proberen om afleiden en ontspannend tot niet verwachten.. het is bedoeling: het is gewoon verassing!

Omdat ik ben al 1,5 jaar bezig voor 2e kindje.. Lukt niet!!
    Ik duim ook voor jullie als wie is wel zwanger worden. En ook voor mij ;)

15. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    Hi, ik wil ook graag op de lijst. laurita, 27 jaar, 1ste kindje, eerste ronde, eerste NOD 20-12-2015

16. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Spannend Marieke ik ben blij dat je de stap naar de huisarts hebt gemaakt! Succes verder

Chroomie gefeliciteerd!

17. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Dankje Leenislief en jallou vind het ook spannend, maar blij dat de eerste stap is gezet. Nu nog geduld hebben tot vrijdag. Kon eigenlijk morgen al maar dan moest k werken helaas....

18. Bliksem1987

Bliksem1987 Niet meer actief

Hallo allemaal, ik ben nieuw en kom gezellig meekletsen!
    Ik verwacht as weekend vruchtbare periode. Ik ben 28 jaar en samen met mijn vriend proberen we zwanger te raken van een eerste kindje. Ik vind het allemaal mega spannend en merk wel dat ik er veel mee bezig ben.
    Sinds augustus 2015 zijn we bezig maar sinds vorige maand pas met ovulatietesten. Ik hoop natuurlijk op een groots kerstcadeau...

Ik hoop dat ik op een goede manier berichtjes stuur zo.
    Veel succes allemaal & ik houd jullie op de hoogte!

19. Bliksem1987

@ Chroomie: gefeliciteerd!

20. Bliksem1987

Spannend Laurita123, ik verwacht ook zo mijn nod rond de 20e december.
    Ik wens iedereen geluk toe!

Deel Deze Pagina