NOD-lijst 16 t/m 23 december 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lala90, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ook ik sluit me aan bij de meiden op het wachtbankje. Ik duim nog steeds voor een roze kerst 😍

2. Soort

Soort Actief lid

1 nov 2015
    496
    45
    28
    Hoi meiden,

Ik verwacht 1 dezer dagen mijn ei, zit nu op cyclusdag 12, maar heb sinds gisteravond wat donker bloedverlies en mini stolsels..

Is dat een ovulatie bloeding? Nog nooit gehad..

3. Bliksem1987

Bliksem1987 Niet meer actief

ik mag op het wachtbankje, zojuist 1 streepje! :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,8 KB
      Weergaven:
      7
  4. Bliksem1987

@soort: geen idee wat dag zou kunnen zijn, een ovulatiebloeding heb ik nog niet eerder van gehoord. Wellicht even googlen?

5. Bliksem1987

Stomme is dat ik ineens onzeker ben over klustiming.
    Dinsdagavond, zaterdagmorgen en zaterdagavond geklust.
    Wat denken jullie?

6. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ik denk dat je wel goed zit hoor met je timing :D ik ben daar ook altijd zo onzeker over:D stom he hihi!

Ik vroeg daarnet in het Zw.schapstesten en Ovutesten topic nog even een second opinion over mn ovu testjes.. maar daar kreeg ik de reactie dat ik op basis van mijn testjes niet kan beoordelen wanneer mijn ei is geweest omdat de tesjes allemaal negatief zijn :(:(:( shit nu word ik wel heel onzeker..het is toch wel duidelijk dat mijn piek al geweest is na deze tesjes toch? Omdat ze aflopen? Niet dat ik straks mn ei alsnog mis :( maar niet iedereen hoeft ook duidelijk positief (als in een dikke vette streep) te testen toch?

7. Bliksem1987

@minime, ik heb het even nagelezen maar mijn inziens is ie gelijk positief inderdaad. ik vind hem in vergelijking met mijn testen eigenlijk nog donker ook! Jammer dat je geen testje hebt van donderdagavond... Maar ik vind die eerste een behoorlijke knaller. Bij sensitest .nl beschrijven ze dat je bij de knaller de meeste kans hebt om zwanger te worden omdat je eisprong daarna pas plaatsvindt. Het is een heel onzeker iets! Poeh ik moet wel opletten voor mezelf dat ik me niet teveel focus!

8. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Ik ben het helaas eens met de dames van het ovulatietest-topic. Jouw testen zijn allemaal negatief en je kunt niet gegarandeerd zeggen dat "omdat ze aflopen" je eisprong is geweest. LH kent namelijk geen stabiele afgifte en kan dus gedurende een cyclus meermaals op en aflopen zonder dat er een eisprong (of knaltest) heeft plaatsgevonden. Ik zou dus zeker doortesten en voor de zekerheid ook blijven klussen en dan komt het vast goed!

P.s. bliksem, jouw testen zien er ook écht niet positief uit. Heb je dit elke maand zo? Als je de gebruiksaanwijzing van je ovu-testen er op na gaat, valt daar waarschijnlijk ook te lezen dat de teststreep even dik en even donker moet zijn als de controlelijn. Bij sommige vrouwen blijft hij nét iets lichter, maar dit is wel een heel groot verschil! Tenzij het voor jou gewoon is, zou ik dus ook zeker doortesten als ik jou was!

9. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Oww..he kak :p ik heb gisteren niet geklust, maar dan gaan we vandaag maar weer aan de bak :p. Ik vind het wel typisch dat ik vrijdagavond zo'n ovu pijn had.. ik weet dan eigenlijk meestal bijna wel zeker dat ik mijn ei heb gehad. Maar goed, ik test nog wel even door.

Zou het overigens wel kunnen? Zo'n vroege eisprong? Dan is ie zo'n 10 dagen na 1e dag ongi geweest..vind dat best rap! Kan dat geen kwaad? Zo'n vroeg ei?

10. Bliksem1987

Ik heb vorige maand wel een duidelijkere positieve ovtest gehad. Wel precies dezelfde hoeveelheid dagen als de vorige maand. Ik dacht eigenlijk ook dat als de lhpiek afloopt en geen streepje meer geeft de lhpiek voorbij is en de eisprong nadert...
    Het zou dus zo maar kunnen zijn dat hij weer gaat oplopen zeg je?
    Ik ben nog onervaren wat betreft die testen enzo! Maar denk wel gisteravond eisprong gevoeld te hebben! Behoorlijke steekjes in linkerzij en gevoelig.
    Nou ik wacht het maaf af en we zien het wel over een paar weken, structureel blijven klussen vind ik niet erg :D

11. Bliksem1987

Eventjes opgezocht bij sensitest! Voor anderen misschien ook handig!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,7 KB
      Weergaven:
      15
  12. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hoi meiden,

Wat is er een hoop gekletst de laatste dagen!
    Wat spannend dat er al een aantal meiden op het wachtbankje zitten en hun eisprong al hebben gehad. Nu komt volgens mij de echt spannende periode..

26 mei: wat verdrietig dat je je nu hier weer moet aansluiten. Sterkte!

Ik denk dat ik zelf ook op het wachtbankje mag.. Volgens mij is mijn eisprong achter de rug. De afgelopen weken een dag of 4 last gehad van krampjes en vooral steken in mijn lies en onderin mijn buik, waarvan de laatste 2 dagen heel constant en af en toe veel heftigere steken. Gisteren helemaal niets meer en vandaag tot nu toe ook niets gevoeld. Ik ben laat begonnen met ovulatietesten (eergisteren pas) en deze blijven ook helemaal wit, dus denk dat ie echt al geweest is. Ik heb dan alleen geen idee welke dag precies mijn eisprong geweest is. Ik lees meestal dat de pijn die je voelt het groeien van je ei is en dat ie daarna springt. Dan is het dus denk ik aannemelijk dat hij gisteren is gesprongen, omdat ik toen niets meer voelde?

13. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    Hi lieve meiden!Leuk om alle reacties te lezen en wat jullie beleven.Het valt niet mee als de kinderwens zo groot is om te relativeren.Het geeft mij veel steun.Dit is nog maar de eerste ronde voor mij en heb nog maar amper 2 weken geleden de spiraal laten verwijderen.De cyclus van mij is redelijk stabiel.Ik dacht, goh laat ik vrijdagochtend een cb ovu test erop wagen.negatief, een leeg rondje!Terwijl ik een soort ovu misselijkheid dacht te hebben.Vrijdagavond een kv ovu test en ja hoor,Super positief.Zaterdagochtend een cb test gedaan en de smiley kwam tevoorschijn.We hebben geklust op vrijdag en zaterdag, neem aan dat ik gisteren de ovulatie gehad heb.Ik mag nu op het wachtbankje.Meiden, wanneer zouden jullie aanraden te beginnen met een zw test?Ik denk de eerste NOD,jullie?Bedankt voor het meedenken.Voor alle meiden, geef de moet niet op, blijf positief en vooral, maak veel plezier!

14. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    He Daan, had je ook last van misselijkheid?Ik had de dagen voorafgaand aan de positieve ovu testen met name enorme misselijlheid en wat hoofdpijn. De avond van mijn test ook steken onderin de buik. En de bekende slijmerige afschijding afgelopen dagen. Je kunt voor de zekerheid testen. Heb je een regelmatige cyclus?

15. lach

lach Actief lid

6 dec 2015
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ga vanaf hier met jullie mee lezen en schrijven.
    Ben al bekend met het forum maar heb nu een nieuwe naam ivm herkenning.

Ik kan de laatste lijst niet vinden zou iemand mij erbij kunnen zetten?

Lach, 30, 2e kindje, 1e ronde NOD 19 dec

Ik heb gelijk een vraag aan jullie.
    Ik heb vaginisme en daarom probeer ik samen met mijn partner zwanger te worden met zelfinseminatie (ZI)

Ik slik al jaren geen pil meer en ben regelmatig ongesteld.
    Ook voel ik altijd wel redelijk tot goed mijn eisprong. Maar toch gebruik ik ook ovulatie testen.
    Ik dacht dat ik donderdag 3 dec een positieve ovulatie test had omdat de streepjes allebei even donker waren (knalde allebei niet maar dus wel even donker) Die avond geïnsemineerd. Vrijdag en zaterdag (gisteren) waren de steepjes niet even donker. Maar nu had ik wel gisteren (5dec) overdag veel slijm met wat bloedverlies. Ik dacht dus duidelijk teken van een ovulatie. Ik heb dan ook gisteren nog een keer geïnsemineerd. Maar nu had ik vanmorgen echt 1000% zeker weten een positieve ovulatie test. Beide streepjes knalde er vanaf. 3 uur later nog een test gedaan en hetzelfde resultaat. Maar ben ik dan nu niet te vroeg geweest met de inseminatie? (kan het gewoon vergelijken met te vroeg geklust) Helaas is mijn vriend vanaf nu weer 4 dagen van huis dus extra pogingen kunnen we niet doen.

Ik dacht echt dat ik direct goed zat deze maand maar nu twijfel ik daar aan door die test van vandaag.

16. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    He lach Volgens mij is het zo dat de urine ovulatietest zelfs vaak "verlaat" is. Denk dat je op een prima moment geinsemineerd hebt, ook gezien zaadcellen normaal gesproken wel rond de 4 dagen zouden kunnen overleven. Indien het slijm vriendelijk en toelaatbaar is. Afwachten en de komende tijd afleiding zoeken lijkt me het beste om te doen ☺️

17. lach

lach Actief lid

6 dec 2015
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Het is ook gewoon kwestie van afwachten maar door die test begon ik zo te twijfelen. Gezien het slijm van gisteren denk ik dat de test bij mij inderdaad een beetje "laat" knal positief heeft gegeven.

18. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hoihoi,

Nee, geen last van misselijkheid. Hoofdpijn wel, maar daar ben ik zelf helaas goed bekend mee (migrainepatiëntje ;)).
    De slijmerige afscheiding heb ik niet gezien, ik heb hier laatst gevraagd of iedereen dat altijd had rondom ovulatie, maar geen antwoord op gekregen verder. Ik begreep wel na een zoektocht op internet dat niet iedereen dat slijm heeft/waarneemt. Ik had de afgelopen dagen wel meer afscheiding dan normaal, dat ik het voelde lopen zeg maar (vind het zo raar op dat te zeggen, haha).
    Het is mijn eerste ronde, dus ik weet niet wat mijn cyclus gaat doen. Ik heb de nuvaring gebruikt en daarvoor een tijdje zonder anticonceptie geweest, toen had ik een heel regelmatige cyclus van 28/29 dagen en voelde ik ook altijd gerommel omstreeks eisprong.

19. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hoi Lach, welkom! Ik denk dat je ook op het juiste moment geïnsemineerd hebt, gezien je lichamelijke tekenen. En inderdaad ook met de wetenschap dat zaadcellen langer kunnen overleven.

20. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klussen is er deze maand behoorlijk bijingeschoten. Ik zit wel op de wachtbank, maar dan voor mijn ongesteldheid. Moeten wel heel dappere langeafstandszwemmers geweest zijn, wil ik zwanger zijn deze maand.

Deel Deze Pagina