NOD-lijst 16 t/m 23 oktober 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Florenthe, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Presa

Presa Actief lid

10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    @Asuka, dit is inderdaad de eerste ronde dat ik temp dus ben er ook nog niet ervaren mee. Gemiddeld was mijn temperatuur zo rond de 36.60. Gisteren was deze 36.25 dus dat was een flinke dip. Vandaag is deze 36.69 dus hoop nu op een stijgende lijn...

@queenid Met temperaturen kun je vaststellen of je eisprong is geweest, het is dus geen methode om je eisprong te vinden. Ik doe het dan ook in combinatie met de ovulatietesten.
    Je meer iedere dag, rectaal, op hetzelfde tijdstip jd temperatuur. Voor de eisprong is je lichaamstemperatuur wat lager en blijft vrij constant. Na je eisprong verhoogt je temperatuur en deze blijft hoog tot je volgende menstruatie. Ik ben ook nog geen ervaren tester, dus medeforummers: correct me if Im wrong!

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Even een aanvulling ter verduidelijking: Je temperatuur blijft hoog, maar zakt opnieuw als je menstruatie gaat doorkomen/doorkomt. Je temperatuur blijft hoog of stijgen als je zwanger bent, misschien ook wel interessant om weten ;)

Wat het wachtbankje betreft; vorige ronde heb ik er voor de eerste keer niet zo erg meer bij stil gestaan, maar ik denk dat dat komt omdat we ondertussen al wat langer bezig zijn en we toch weten dat het op de natuurlijke manier erg moeilijk zal zijn om spontaan zwanger te worden. Ik heb niet zoveel hoop meer als voor het zaadonderzoek. Het wachtbankje is voor mij nu dus iets draaglijker geworden, alhoewel je ergens diep vanbinnen toch wat hoop blijft koesteren dat het toch zo gebeurt.
    Vooral de laatste wachtweek vond ik altijd een hel! Dan wil ik altijd vroeg gaan testen en het is me nog nooit gelukt geloof ik om tot op nod vol te houden, dus ik kan helaas geen tips geven... Alleen afleiding zoeken lijkt me een goede hulp!

3. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    @ Dora26, ik zie dat bij jouw man is gebleken dat het zaad van mindere kwaliteit is, moeten jullie nu eerst nog zelf proberen of komen jullie ook in aanmerking voor IUI?

4. Asuka

Asuka Niet meer actief

Interessant om te lezen Presa. Spannend, dat temperaturen. Ik denk dat ik dat ook nog steeds wil proberen, om te weten of mijn eitjes wel écht springen.

Ook nog ter aanvulling, bij het innestelen zie je vaak ook een klein dipje, om vervolgens wel weer terug omhoog te schieten.

Dora, gaan jullie nog een zaadonderzoek laten doen? Het is niet heel gek als nog een onderzoek uitwijst dat de zaadkwaliteit toch beter is dan gedacht. Dat kan echt per keer veel verschillen.

5. Mama S

Mama S Lid

4 jun 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil toch ook maar weer eens meeschrijven.. Ik denk dat m'n nod rond 20 oktober is. Cyclus varieert van 34 tot 40.. En de vorige keer zelfs tot 49!! Ik ben nog niet aan tempen of ovulatietesten. Vorige keer ook gewoon zo gedaan.. Nu duurt het wel wat langer. Ongeveer half jaartje bezig..

Ben benieuwd allemaal!!!

Ps kan iemand me toevoegen? 3e kindje. Ronde 5 geloof ik

6. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hallo,,

We hebben vanmorgen gesprek bij gynaecologie "fertiliteitsarts" geweest. Mijn tolk was ook aanwezig, daarom ik vond wel prettig vanwege communicatie!

We waren eerst gesproken over 'n vragenlijst, uitslag zaadonderzoek van mijn man daarna mijn onderzoek echo. Toen ik was 1e zwanger bij onze zoontje en het was spontaan (duurt 7 maanden bezig). Nu duurt wel lang bezig voor 2e kindje! De gynaecologie wilt even uitslag van mijn man bekijken en ook vertellen aan ons over hem. Zijn zaadonderzoek is helemaal erg goed en ook erg genoeg zoals erg sterke zaadcellen en ook bewegen. Verder hoeft mijn man niet opnieuw zaadonderzoek!

Bij mij moet wel onderzoek, dus echo gedaan. Omdat ik ben menstruatie al geweest, sinds afgelopen 27 september. Dus ik mag echo onderzoek, want de eisprong komt waarschijnlijk op aanstaande weekend. De gynaecologie kijkt aan echo en ook verteld aan ons. Mijn baarmoeder is wel beetje slijm aanwezig. Mijn rechter eierstok is even beetje grote dan linkse eierstok. Mijn linkse is nog even moment kleine eierstok aanwezig.

Op aanstaande vrijdagochtend moet ik weer terug naar gynaecolgie, dat ik mag weer echo doen. Omdat de gynaecologie denkt dat mijn eisprong komt waarschijnlijk op zaterdag of zondag. Daarom op vrijdag kan nog keer echo kijken om hoeveel mm is rechtse en linkse nu. En dan ik moet opnieuw bloedprikken onderzoek voor hormonen! Als klaar, daarna over 2 weken later, op 23 oktober moeten we weer terug naar de gynaecologie voor de onderzoek en ook misschien behandeling of niet. De gynaecologie heeft ons gezegd dat we krijgen wel kans op spontaan als vorige zwanger van onze zoontje! Dus afwachten...

7. Gio89

Gio89 Actief lid

9 dec 2014
    110
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Jeetje Dogs, spannend allemaal!
    Hopelijk allemaal goed nieuws en is het snel raak voor jullie!

Was dit je eerste gesprek bij de fertiliteitsarts?
    Wij gaan, als het na deze ronde nog steeds niet is gelukt, ook naar de ha..
    Dus door jou verhaal weet ik een beetje wat ons dan te wachten staat!

8. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Ik mag op het wachtbankje.
    Op cd 30 eindelijk mijn ei..... yeeaaah!

9. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Ja klopt, we hebben vandaag eerste gesprek bij de fertiliteitsarts van gynaecologie over kinderwens.
    Hoelang ben jullie bezig voor 1e of volgende kindje?? We zijn 1 jaar en 4 maanden bezig, maar normaal gesproken moet nog 6 maanden proberen. Maar lukt niet omdat ik had heel veel klachten over mijn hormonen. (ik had 2x bloed prikken onderzoeken voor hormonen en uitslag was helemaal goed. Verder is probleem over hormonen). Daarom we krijgen 'n verwijsbrief van onze huisarts voor fertiliteitsarts.

Nu is wel spannend voor as. vrijdag en ook op 23 oktober.

10. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    @dogs84, wat spannend zeg. Inderdaad fijn dat je er iets over deelt met ons. Zo weten de dames die nog niet zo goed weten wat ze te wachten staat (waaronder ik) ook een beetje hoe of wat.

@Doetie, fijn dat je je ei gevonden hebt. Een wat langere cyclus dus, maar dat doet je kansen deze ronde natuurlijk niet afnemen. Spannend!

@Dora26: wat zijn de consequenties van de resultaten van het onderzoek? Ben erg 'benieuwd'.

@Gio89, hopelijk is het voor jullie niet meer nodig en is het deze ronde raak!

Ik heb zelf afgelopen vrijdag op zaterdagnacht (dag 23) mijn ei gevoeld, getest én gezien op mijn temperatuurkaartje. Ben super blij dat ik deze keer dus een 'redelijke' cyclus lijk te hebben (afgelopen cyclussen waren vooral heel erg lang!). En dat nog wel in de maand na onze vroege miskraam met 7 weken. Hadden we dus echt niet verwacht hè! We zijn nu nog lekker op vakantie saampjes en hebben vorige week flink van de gelegenheid gebruik gemaakt en (ook al heeft het nu voor een eventuele be-be geen zin meer) we gaan nog even een paar daagjes door 😊.
    Ik heb overigens nergens last van. Geen darmklachten, geen 'plopjes' in mijn buik, geen gespannen borsten, geen niks... maar misschien ook wat vroeg voor 5 dpo.

Ben even wat minder hier in ieder geval, want wij gaan nog even relaxen (sorry dames). Zal voor iedereen op het Wachtbankje duimen en hoop op een knal-roze lijst!

11. Gio89

Gio89 Actief lid

9 dec 2014
    110
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij zijn nu bezig met ronde 12, precies een jaar geleden gestopt met de pil. We zijn bezig voor een 1e kindje..
    Jij bent al wat langer bezig, maar ik denk dat je het gevoel dat iedere ronde er een te veel is wel herkent..;)

Lala, geniet lekker van jullie vakantie! Hopelijk inderdaad een knalroze lijst, ik duim er in elk geval voor!
    En ik probeer ook niet teveel op kwaaltjes en dergelijke te letten... Ik heb waarschijnlijk ook vrijdag/zaterdag m'n eisprong gehad..Dus we lopen gelijk op!

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Presa: Er zijn inderdaad 3 pendels voor deze maand, maar ook eentje voor oktober volgend jaar ;)

@Fauna en Lala90: Voorlopig weten we nog niks over hoe het verder moet... 19 oktober hebben we een afspraak bij onze gyn en ik geloof dat we dan meer zullen weten. Op natuurlijke manier zullen we weinig kans maken zei de huisarts al. Maar even afwachten wat de gyn zegt van de resultaten!

@Asuka: Ja hoor, ik geloof dat ze standaard een 2de zaadonderzoek doen, dus dat zal wel via het ziekenhuis gaan geloof ik! Ik hoop op betere resultaten, maar geloof er niet echt in... Ik heb al van ronde 4 het idee dat er iets mis is en meestal heeft mijn gevoel ook gelijk!

Hier voorlopig nog geen eitje gespot, kan nog komen, maar ovulatietesten waren toch nog niet duidelijk vandaag! Zal dan toch weer iets later zijn!

13. Ankievde

Ankievde Lid

9 aug 2015
    98
    0
    0
    Verpleegkundige
    Den haah
    Hele poos niet meegelezen....
    Door toestanden binnen onze familie werd deze maand eigen aan de kant gezet. Kwam er in het kort op neer dat door medische problemen van schoonmoeder onze plannen voor een tweede nogal in twijfel werden getrokken....
    Zij past op onze dochter maar das makkelijk zij zit nu op school dus das het werk niet.
    Ivm opvang etc hebben we eerst voor we begonnen overlegd met schoonouders of zij kunnen en willen oppassen mochten we een tweede kunnen krijgen. Dat was geen probleem want mn schoonvader is nu met pensioen... Echter door veranderingen nu opeens de mededeling dat het allemaal niet zeker was. Behoorlijke domper want eigelijk zijn we best afhankelijk van hun als oppas.

Ik stopte meteen met tempen en dacht laat ook maar allemaal.
    Toch een goed gesprek met mn man gehad en we gaan er toch voor.
    En gisteren dacht ik laat ik een ovu test doen
    Zie mn bijlage voor mn test van gisteren 17 uur en de tweede van net.
    Kan die nog donkerder? Of kab ik er vanuit gaan dat die nu pos is?

Ik heb mn moed weer verzameld en we gaan ervoor dua ik denk dat ik aan het klussen mag...

Sorry dat ik niet overal op reageer nu. Tis aardig wat wat er allemaal verteld ia en ik hou het niet zo bij

Bijgevoegde bestanden:

14. Asuka

Asuka Niet meer actief

Dogs, wel fijn dat ze nu zijn begonnen met de onderzoeken. Moet wel heel spannend zijn allemaal. Ik hoop dat alle resultaten goed zullen zijn!

Dora, Ooh, dat is waar ook, is ook wel logisch dat ze niet maar één keer testen. Ik ga keihard voor je duimen dat de uitslag deze keer echt wat beter zijn, en de kans op een natuurlijke zwangerschap hoger is. :)

Ankie, ik zou het gewoon gezellig maken en door testen. Ik vind het altijd heel lastig bij die testen om te zien of ze positief zijn of niet. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij hoor.

15. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Morgen weer naar zkh voor echo... Ik hoop dat het dan of vrijdag zover is. Als ik in deze groep blijf zal ik ongetwijfeld op één van de laatste dagen komen. Er waren tot nu toe twee dominante follikels, maar ze stonden qua groei weer even stil. Toen weer pregnylspuit gehad (met veel LH hormoon) en ik merk nu al een enorme slijmtoename. Zou best wel eens goed kunnen gaan hiermee (wat verwachting ook wel is). Ik laat het morgen weer weten...

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Thx Asuka, ik duim stiekem toch met je mee ;)

@Veldmuisje: Wel weer spannend! Ben benieuwd naar morgen!

Hier vandaag toch een oplopende ovutest, dus morgen of overmorgen een knaller en zaterdag-zondag ergens mijn eisprong... We zullen het zien en alvast toch weer gezellig maken om de 2 dagen!

17. Presa

Presa Actief lid

10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    @Dora spannend weer! Word dan een gezellig weekend met je mannetje inderdaad! :D

@veldmuisje Heel veel succes vandaag met de echo, laat het ons weten!!

@Ankie vervelend inderdaad als een zekere factor toch onzeker word. Vooral gezien de medische omstandigheden wat waarschijnlijk sowieso al zwaar genoeg is. Toch fijn dat je wel met je man goed hebt kunnen overleggen en leuk dat jullie er toch voor willen gaan. Veel plezier de komende klusdagen haha! Ik zou nog even doortesten maar vermoed wel dat hij positief is.

Ik ben deze maand voor het eerst aan het temperaturen en gebruik hiervoor ff. Nu is er vandaag een kruis gezet door ff, deze zegt dat maandag mn eisprong was. Wat opzich wel zou kunnen omdat ik zondag een positieve test had. Kunnen jullie meekijken naar mn grafiek, heeft ff gelijk of zien jullie toch iets anders opvallends?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26 KB
      Weergaven:
      7
  18. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Presa ziet er goed uit hoor! En nu maar hopen dat het gelukt is ;)

Hier mag ik alvast op rood.. :( m'n temp is gezakt.

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Presa: Ziet er inderdaad goed uit, lijkt wel dat je eisprong juist zit daar!

@Water: Is het niet snel voor een temperatuurdip en je menstruatie? Wanneer heb je normaal je nod? De 16de?

Hier denk ik dat ik net buiten de lijst zal vallen met mijn nod, toch weer een later eitje dan de voorbije 3 maanden, maar blijf toch nog maar even plakken hier... Is hier lekker rustig en gezellig :)

20. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Dora, m'n nod is 11 of 12. Dus iets eerder. Ik houd m'n temp al een aantal maanden bij en heb dus inmiddels de ervaring dat als dese 11 dpo dropt dat ik ongi ga worden..
    Ja rustig hier he. Is t allemaal een beetje bij te lezen :)

Deel Deze Pagina