@water, sorry, dacht dat ik de laatste lijst had genomen! @Dora, geen idee, we zijn alleen begin dit jaar geweest en toen heeft hij alleen aangegeven tegen deze tijd terug te komen, dus we gaan het zo zien. Ik verwacht inderdaad ook wel zaadonderzoek maar hoop ook dat ze opbouw bmw checken enzo. Laat het je vandaag weten, zo die kant op! @Discover, lijkt mij een duidelijke eisprong met een donkere test en een temp stijging. Als ie morgen ook nog hoog is weet je het zeker (maar dan is ie dus al ruimschoots geweest). @puppy, rectaal is het betrouwbaarst maar daar had ik ook niet echt trek in iedere dag dus ik doe het onder de oksel. Heeft me inmiddels wel echt een goed beeld gegeven en betrouwbaar genoeg voor mij. Kan er duidelijk mijn eisprong uithalen, maar ik heb dan ook wel een duidelijke verhoging van zo'n 0,5 graad.
CinsGeeft niet hoor, kan gebeuren. Discover gezellig nog iemand alvast op het wachtbankje! Welkom nieuwe meiden!
Hallo iedereen, Ik ben hier nieuw dus weet nog niet goed hoe alles hier in zijn werk gaat. Maar geef alvast men "gegevens" door voor bij de lijst te komen. Queenie - 27 jaar (23oktober wordt ik 28 dus zou een leuk verjaardagscadeau zijn) - 2e kindje - 1e ronde en NOD is 22 oktober groetjes en als er vragen zijn stel maar gerust
Hier is vriendlief helaas ziek, we gaan wel vrijdag proberen zaterdag of zondag mijn eisprong. Hopelijk is het genoeg
Vandaag dus bij de ha geweest. Gelukkig is die erg meewerkend gezien onze leeftijd. Ik hoop nog steeds dat het niet nodig gaat zijn maar de onderzoeken kunnen maar beter vast lopen, dan hebben we dat gehad. VL moet een afspraak maken voor een semenonderzoek en ik wordt binnenkort ook opgeroepen voor een afspraak bij de fertiliteitsarts. Ben benieuwd wat dit allemaal gaat brengen, ik hoop toch gewoon heel hard op een positieve test deze maand!
Cins, wat fijn om te horen dat de huisarts meewerkend is. Ik hoop ook voor jullie dat het uiteindelijk inderdaad niet nodig is en het deze ronde raak is! Al een aantal aan de klus/op het wachtbankje zie ik! Spannend!! Ik verwacht mijn eisprong volgende week woensdag dus nog even geduld
@Cins: fijn dat je gehoord wordt en ze met je mee gaan denken. Heel begrijpelijk dat je liever hebt dat het allemaal niet nodig is. Ik duim voor je. Weet iemand hoe het nou exact zit met het klussen. Om de dag is het beste wat ik lees. Vaker zou zelfs de sperma kwaliteit weer verminderen. Maar is het nou heel slecht om het rond de dag van de eisprong een keer extra te klussen?
Hallo allemaal! Mag ik op op jullie lijstje? Ik verwacht mijn NOD op 21 oktober. Appelboompje, 31 jaar (nog een paar daagjes ), 1e kindje, ronde 23 (2e na mk/bbz) Ik was de afgelopen tijd niet zo actief, omdat mijn man erg ziek was geworden (ziekenhuisopname ect). Gelukkig gaat het weer iets beter en willen we de draad maar weer eens na een paar moeilijke maanden oppakken. Afgelopen maandag een hsg onderzoek gehad, op eigen verzoek ivm de vermoedelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig alles goed. Konden we weer even een positief berichtje gebruiken.
Op mijn telefoon kan ik je niet op het lijstje zetten appelboompje maar welkom terug Klinkt als een heftige periode, fijn te horen dat het nu weer goed gaat en jullie de draad weer kunnen oppakken. Hopelijk is het snel raak! Inge, ik heb precies dezelfde vraag. Er zijn zoveel tegenstrijdige berichten over klussen rond de eisprong. Tot nu toe heb ik het wel altijd bij om de dag gehouden.
@Presa, thanks erg fijn is dat ja. Ik verwacht mijn ei volgende week donderdag. Nooit gedacht dat ik eieren zoeken nog leuk zou gaan vinden.... @Inge, dank je! Voor wat betreft je vraag, om de dag is optimaal ja. Gisteren nog over gehad bij de ha. Vaker dan heeft het lichaam te weinig tijd goed zaad te produceren (minder zwemmers?) en te lang niet dan gaat de kwaliteit ook achteruit (te oud). Maar goed, een keertje extra klussen rondom je ei lijkt me nou ook niet echt kwaad kunnen....
Ik was/ ben ook op m'n telefoon. Zal straks op een rustig momentje anders zelf wel even m'n laptop erbij nemen. . Afgelopen maanden inderdaad een beetje te heftig geweest allemaal, maar goed het is soms ook goed om weer vooruit te gaan kijken. Toch?!
♡ NOD-lijst 16 t/m 23 oktober 2015 ♡ 16 (6) Discover, 34 jaar, 4e ronde, 1e kindje Gio89, 26 jaar, 12e ronde, 1e kindje Joan1984, 31 jaar, 3e ronde, 3e kindje Izie, 29 jaar, ronde 7, 1e kindje Mieneke, 32 jaar, ronde 12, 2e kindje water27, 29 jaar, ronde 5, 2e kindje 17 (2) Moederwensje, 22 jaar, 8e ronde, 1e kindje Betula, 34 jaar, 4e ronde, 2e kindje 18 (4) Fauna, 31 jaar, ronde 18, 2e kindje Guusje1987, 28 jaar, 3e ronde, 2e kindje Bv1hoven, 37 jaar, ronde 16, 2e kindje BeertjeS, 35 jaar, ronde 15 na mk, 2e kindje 19 (2) Vaya2014, 28 jaar, 1e ronde, 1e kindje Maritiem, 25 jaar, 2e ronde, 2de kindje 20 (3) Florenthe, 40 jaar, 3e ronde, 3e kindje Sieppie, ? jaar, 1e ronde, 4e kindje Blubje86, 29 jaar, 2e ronde (na bbz), 1e kindje 21 (5) Inge1984, 30 jaar, 3e ronde, 2e kindje Presa, 25 jaar, 5e ronde, 1e kindje Puppy28, 30 jaar, ronde 10, 1e kindje Meisje26, 35 jaar, 2e ronde (na ma), 3e kindje Appelboompje, 31jaar, ronde 23 (2e na mk bbz), 1e kindje 22 (3) Ankievde, 31 jaar, 3e ronde, 2e kindje Maimarni, 31 jaar, ronde 3, 1e kindje Queenie, 27jaar, 1e ronde, 2e kindje 23 (2) Dora26, 27 jaar, ronde 10, 1e kindje Cins, 33 jaar, ronde 9, 1e kindje Datumloos (4) Lala90, 24 jaar, 3e ronde (na pauze), 1e kindje Tapa87, 28 jaar, 1e ronde, 2e kindje Lilliesleaf, 31 jaar, ronde 8, 1e kindje Dogs84, 30 jaar, ronde 15, 2e kindje Buiten de lijst (0) Totaal: 31 Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM *(0), Negatieve test (0), Twijfel-/Tuurtest (0), Wachtbankje (1). WIL JE OP DE LIJST?Geef dan de volgende gegevens door of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje. Belangrijk: pas dan ook de totalen bij je NOD datum aan en de totalen onderaan. __________________
Ik wil mee op de lijst, nog geen eisprong gehad maar nod wordt waarschijnlijk 17 oktober. Ronde 19, eerste kindje, zelfinseminatie
Mijn NOD weet ik nog niet zeker, had vandaag een knaltest. Denk dus 16 okt NOD... Wil iemand mij toevoegen? Dubbeltje, ronde 9 (6e na mk), 3e kindje, 28 jaar
Vraagje: 24 september start maandstonden tot 29 september en nu terug wat bruinverlies. Wat zou dat zijn? Wel net gestopt met pil dus mss hormonen dat nog niet op punt staan? Heb dat met men dochter precies niet gehad (is wel al 2j geleden)
@Appelboompje: Welkom terug meid! Wat fijn dat jullie toch ook weer wat naar de toekomst willen kijken, veel succes gewenst! @Cins: Inderdaad fijn dat de huisarts toch wel mee 'in gang' schiet! Wij hebben vorige maand ook een zaadonderzoek laten doen omwille van de leeftijd van mijn vriend en dat bleek niet goed, dus mogen we ineens ook langs de gyn om te bekijken hoe het verder moet. @Klussen: Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe het met de zaadkwaliteit gesteld is... Wij klusten rondom de eisprong ook om de 2 dagen en de dag van de eisprong wel eens een keer extra. Maar aangezien wij weten dat het zaad van mijn vriend niet 100% in orde is, doen we dat niet meer vanaf nu. Nu gewoon om de 2 dagen. Het heeft voordien geen succes gehad, zowel een dagje extra als om de 2 dagen niet... Het is eigenlijk een beetje 'geluk' hebben dat het juiste zaadje op de juiste moment ter plaatse komt hé! Hier zijn we ook al aan de klus gegaan... Dus vanaf nu netjes om de 2 dagen tot na de eisprong en hopen dat we zwanger zijn voor we naar de gyn moeten! Ben hier de laatste dagen ook wel niet zo lekker en serieus vermoeid, dus hopelijk ook niet ziek tegen dat mijn eisprong eraan komt.
Op welke dag van de cyclus hebben jullie ongeveer de eisprong. Ik voel er niks van, en ben ook nog niet aan testen begonnen. We proberen zo tussen dag 12 en 18 om de dag te klussen, omdat mijn cyclus 29-32 dagen is. Zou dat lang genoeg zijn?
Mijn vorige cyclus was 32 dagen, ik heb toen op dag 20 mijn eisprong gehad. Kennelijk had ik een korte LF. De ronde daarvoor weet ik het niet van, maar mijn cyclus was daar langer dus zal het een paar dagen later zijn geweest. Nu zijn we op dag 11 begonnen en gaan vrolijk door tot m'n eisprong is geweest. Ik temperatuur overigens en kan het dus zien als hij is geweest.