NOD lijst 16 t/m 28 februari 2013

Discussie in 'NOD forum' gestart door Pearl Amor, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Welke koekjes ga je maken?

2. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Gewoon zandkoekjes, kan ze zelf beetje kleien!

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Het excuus van de BOB gaat hem niet worden, we gaan altijd op de fiets, haha.

Fijn Linnepinna dat je wat afleiding hebt. Veel plezier.

4. tesselaar

tesselaar Actief lid

6 jul 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meis, Dit is een lastig dilemma...
    Ik ben zelf niet zo'n drinker, dus bij mij zou het niet echt opvallen ;) Maar ik kan me voorstellen dat je dit heel lastig vind.
    Aan de andere kant, voor je NOD kun je eigenlijk nog niet weten dat je zwanger bent... en een vrouw kan moeilijk elke maand 2 weken niet kunnen drinken omdat je dan mogelijk zwager zou kunnen zijn.. Verder is er nog geen bloedverband tussen een evt embrio..
    Ik zou zeggen, denk er een beetje om en neem een paar borrels minder, maar je kunt gerust een borreltje doen.

Succes met je besluit, en alvast een heel fijn feest zaterdag!!

5. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Mogge meiden,

@tielo, balen van je late ei, maar mooi dat je m toch nog gevonden heb. En wie weet wel benut.

@linnepinna, zandkoekjes zijn echt wel lekker!!

@lieflief, blaasontsteking. Die smoes werkt altijd en kan je heel vaak gebruiken. Dan heb je antibiotica en mag je niet drinken. Haha, ik heb zo vaak blaasontsteking dat het niet opvalt als ik er een keertje over lieg.

@hier, nou, ik denk dat deze maand niks gaat worden. Gisterenmiddag weer een beetje bloedverlies. Dat is dus van donderdag tm dinsdag iedere dag. Terwijl ik dit weekend me ei gehad zou moeten hebben. Ik geloof er niks van dat dat allemaal nog goed komt. Zoume niks verbazen als ik toch gewoon weer ongesteld was, en dus op moet schuiven naar t volgende topic. Maar ik blijf lekker hier.

Allemaal een fijne dag.

6. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Haha, was mogelijk! Thanks zal wel lukken!:D

7. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen!

Ik zou inderdaad een drankje doen maar gewoon niet teveel! Ik ben zelf ook geen drinker dus bij mij zal het eerder raar zijn als ik wél wat neem. Haha.

Nou, gisteravond geklust weer. Vijf dagen achter elkaar en zeker weten dus rond de eisprong/vruchtbare periode. Laten we hopen dat het van binnen nu zijn werk gaat doen ;) Zo lastig altijd dat wachten en dat je per maand maar 1x een kans hebt haha.

8. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Hallo!

Mijn smoesjes waren: ik ben de Bob, ik heb antibiotica ivm een blaasontsteking, ook heb ik weleens een wijntje gehad en heb deze ongezien weggekieperd in het toilet habaha. Ik vind dat 1 of 2 drankjes wel kunnen een avond, maar niet meerdere avonden en meerdere glaasjes, succes! Groetjes!

9. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    klasgenootje van mij was ongepland zwanger vorig jaar, ze was al 16 weken toen ze doorhad dat ze zwanger was! En als ze niets veranderd is t.o.v. 10j geleden achter de schoolbanken, kon zij ook wel wat alcohol verzetten hoor... Die kleine is in november geboren geloof ik en die was kerngezond. Oké, er was een hazenlipje, maar dat kan onmogelijk daardoor komen denk ik dan...

10. Swiss

Swiss Lid

19 jan 2013
    67
    0
    0
    Zwitserland
    Ik gebruik ook de antibiotica smoes, deze week heb ik op vrijdag ook een feestje en dit keer hoef ik niet eens te liegen, ik ben echt aan de pillen!
    Een vriendin van me had op het werk een collega/vriendin in vertrouwen genomen, zodat ze op werkborrels wel een wijntje aannam, en die dan stiekem aan haar collega gaf. Daardoor was die collega 3 maanden lang op elke borrel dronken, ze dronk voor 2. :D

Maar volgens mij kunnen een paar drankjes best in de eerste weken, nog geen bloedband.

Ik ben het eens met Schaapje1977, zandkoekjes zijn heerlijk! ;) Veel plezier met je petekindje Linnepinna!

Firsttime: goed jullie best gedaan dus. Hier officeel nu ook op het wachtbankje, vanochtend een kruis van FF gekregen. Schuif maar op dames, het wachten is begonnen :( bleh!

11. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Sorry ben het niet eens met dat het geen kwaad kan als je nog geen bloedband hebt, maar dit komt omdat ik een neefje en een vriendin met een kindje heb met FAS... Moet hier wel bij zeggen dat mijn oom alcoholist was en hierdoor mijn neefje FAS heeft en van die vriendin heeft kindje FAS omdat zij rond de bevruchting lang leven de lol gezopen en gebruikt hebben :$
    En tuurlijk hebben veel dames nog niet eens door dat ze zwanger zijn en drinken gewoon, maar tja je kunt wel degelijk schade berokkenen en als je er zelf niet prettig bij voelt een paar borrels te pakken, moet je het niet doen...

Uhm smoezen, tja ik drink zelf nooit... Heb je wel eens migraine? Zo ja kan je zeggen dat als je nu drinkt je bang bent dat je een migraine aanval krijgt. Of ik voel me wat grieperig, dus kan beter niks pakken voordat ik er echt ziek van word... (lang leven de griep epidemie), is wel lastig inderdaad...

12. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik ga mijn acteertalenten maar eens gebruiken. Wel een glas in de hand, wat nippen, proberen te lozen en naarmate de avond verstrijkt me aangeschoten gedragen, haha. Ik ben benieuwd....:-D Ik vind dat wel een uitdaging, haha.
    Onze vrienden geloven denk ik niet dat ik antibiotica krijg en daarom niet drink. Die zullen dan wel raden dat er wat anders achter zit.

13. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Dan hoop ik voor het kindje dat het daarbij blijft. Bij mijn neefje kwam ze er pas achter toen hij 6 was en bij dochtertje van vriendin van mij toen ze 2,5 a 3 was en nu nog moeilijk kan praten en niks snapt... Overigens mijn neefje heeft er helaas ook epilepsie door...

14. missds

missds Niet meer actief

Ik wil graag op het lijstje
    Ik heb een onregelmatige cyclus...langste cyclus ooit dan heb ik mijn NOD 25 Feb

missds, (31 jaar), 2e ronde, 2e kindje

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Niet drinken idd....;) je bent ziek heb een ac kuur. Iedereen is ziek dus dat kan wel. Ik zou dan van te voren al aangeven dat je eigenlijk ziek bent, fb ofoz hahahha.....maar zeker gewoon wilt komen:D

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha veel,plezier!

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Goedemorgen dames,

Vandaag mijn vaste vrije dag dus het zal wel weer een lange dag worden haha.

Zijn er meiden die deze week gaan testen? Vorige ronde hadden we rond deze tijd al een paar roze...

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik ben het idd wel met je eens......gewoon niet drinken als je zwanger kan zijn. Liever een smoesje bedenken dan risico lopen toch:D
    Vriendin van mij rookte tijden zwschap....ook zo erg:( kindje 1 was veel,lichter tijdens geboorte en heeft van alles aam de luchtwegen.

19. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zit net 1-3 dagen na mijn eisprong dus ik moet nog minimaal een week wachten! Verwacht mijn NOD op 24e :)

20. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Wat raar ik heb ook altijd gehoord dat het geen kwaad kan als je nog geen bloedband hebt. Hoe komt de alcohol dan bij het kindje?

Ik sta er ook wel om bekend om veel te drinken, maar heb eigenlijk vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger wilde worden minder gedronken. Juist op verjaardagen in een maand waarvan ik al wist dat ik niet zwanger was. Als mensen dan zouden denken, zou ze zwanger zijn? Dan zouden ze een paar maanden daarna toch denken: ze heeft nog niets verteld, dus zal wel niet zwanger zijn. Zo valt het straks wel minder op als ik wel zwanger ben.

Maar ik ben dus al meer dan 1,5 jaar bezig en heb ik die tijd best wel eens een glaasje te veel gedronken. Zodra ik weet dat ik zwanger ben stop ik gelijk, zeker weten (en ook als ik nog geen positieve test heb, maar wel over tijd ben).

Deel Deze Pagina