Klinkt wel logisch dat je na een curettage weinig bloedverlies hebt en tegenstelling tot mijn scenario: waarbij de mk natuurlijk is verlopen en waar er misschien nog wat baarmoederslijmvlies is blijven zitten.. Maar @Wishfull123 buiten deze menstruatie na je curettage, ik snap dat die korte menstruaties je wellicht niet lekker zitten, 2 dagen en heel licht, dat is wel apart. Als je zwanger wilt worden moet je baarmoederslijmvlies toch een aantal mm dik zijn en als dat wordt afgestoten en je ongesteld wordt zouden al die mm aan baarmoederslijmvlies/bloed naar buiten moeten komen. Bij mij is dat een paar dagen redelijk wat bloedverlies… begint licht, dan een dag wat heviger en dan weer milder…. Ik kan mij voorstellen dat het wel hier en daar verschilt per persoon maar het moet wel iets meer dan 1 of 2 dagen heel licht verlies zijn toch? Ik ben echt geen expert, maar ik snap dat je je er wat zorgen over maakt dus ik zou het zeker aankaarten! Kunnen ze niet je baarmoederslijmvlies in de gaten houden tijdens je cyclus? Of dat goed genoeg opbouwt?
@Wishfull123 Precies dit idd. Als je zo minimaal ongesteld bent, bouwt je baarmoederslijmvlies zich waarschijnlijk ook niet voldoende op. Misschien eens naar je progesteron laten kijken? Alleen aan de andere kant is het vaak wel zo, dat wanneer je weinig progesteron aanmaakt, je lf vaak ook iets korter is.. Mm lastig hoor. Maar misschien kan je dat eens aan de gyn vragen?
Ja klopt, dat denk ik dan dus ook. Ik heb het inderdaad aangegeven dat is deels ook de reden dat ze de cyclus monitoring gaan doen. Neem aan dat ze het dan een aantal keer gaan opmeten, ga er ook actief naar vragen. Ik zit er al lang op te googlen en het blijft door m'n hoofd spoken dat dat een mogelijke oorzaak is dat het zolang duurt. De ma was met 8.6, dus dan zou het denk ik niet aan de innesteling hebben gelegen? Anders had het eerder mis gegaan lijkt mij?
Ja daar las ik gisteren ook over inderdaad. Lijkt mij goed om eens bloed te prikken en dat soort zaken te meten. Dat ga ik ook zeker voorstellen bij de gyn. Al is de echo weer alleen bij de echoscopist, dus geen idee of ik de gyn überhaupt spreek en wat dan het vervolg gaat zijn Het is soms beetje vaag allemaal.
Bedankt voor t meedenken meiden! Stel dat t te weinig opbouwt en dat meespeelt. Dan zou bepaalde medicatie misschien een optie zijn? Waar moet ik dan aan denken?
Ja goed zo, zou echt even zorgen dat ze je deze ronde even goed monitoren om dingen uit te sluiten. Kan best zijn dat het daardoor nog niet echt wil lukken. Ik weet niet of je een MK kunt krijgen door te weinig baarmoederslijmvlies? Je zou denken dat je dan helemaal niet zwanger had kunnen worden. Heb je een kloppend hartje gezien? Of een embryo? Ik ging zelf bij de mk van december bloeden met 7 weken maar heb nooit een embryo gezien, alleen een lege vruchtzak. De VK zei daarom bij mij dat het heel vroeg is misgegaan al maar dat mijn lijf wel een vruchtzakje is gaan maken en HCG is blijven aanmaken.. Dus ik vraag mij bvij mezelf af of het direct bij innestelen al half mis is gegaan ofzo...
Ooo ik ben echt een doos hoor (dat denk ik dan van mezelf haha). Ik merk dat ik best wel wisselend de ene dag veel drink en de ander dag minder drink. En zit nu gewoon even op te schrijven wat ik op een gemiddelde dag drink, zodat ik een beetje consequent kan zijn met mijn vochtinname.. Straks voor tijdens het doen van mijn ovulatietesten Ik merk dat ik namelijk heel anders test als ik wel of niet veel heb gedronken (logisch ook). Zucht Ben er verder helemaal niet mee bezig hoor! Nee maar echt! Ik ben nu mijn tas voor het weekend aan het inpakken en was die ovulatietesten al bijna vergeten hehe. Hopelijk veel afleiding dit weekend, zodat ik lekker ontspannen richting die eisprong ga over een week!
Ik neem aan dat als het bij de innesteling misgaat, het vruchtzakje dus niet blijft 'hangen'. Denk dat het bij een lege vruchtzak dan tijdens de celdeling misgaat? Ik heb met 7.5 een perfecte echo gehad. Mooi kloppend hartje en qua groei ook precies op termijn. Volgens de verloskundige op dat moment nog maar een extreem kleine kans dat het nog mis zou gaan. Helaas bleek bij de termijnecho op 10.6 dat het hartje gestopt was een week na de eerste echo
Dat gebeurd idd niet vaak, echt klote . Maar je moet maar denken dat er dan echt iets niet goed is geweest. Bij mij ook eerst een goede echo met een kloppend hartje, de dag na de echo is het gestopt. Het is geen goede geweest denk ik dan maar... beter met 11 weken dan met 25. klinkt hard, maar zo is het wel.
Ja inderdaad. Maar dan zal het bij die MA bij jou niet aan het baarmoederslijmvlies hebben gelegen... Toch apart. Maar jeetje wat heftig... het gaat inderdaad meestal niet meer mis na een kloppend hartje... Al is het niet de eerste keer dat ik het heb gehoord... Volgens mij is er zo rond 9 weken een belangrijke ontwikkeling waar het nog wel eens mis gaat..
Ja zo probeerde ik het bij mijn MK ook maar te zien... liever nu dan weken/maanden verder of zelfs na de geboorte...
Het komt helaas best wel vaak voor ik heb met 8 weken een goede echo gehad en met 11 weken is het gestopt met groeien. Ik vind het raar dat je vk heeft gezegd dat het dan bijna niet meer voorkomt.. Tot 12 weken is het heel onzeker.. Na een goede termijnecho gaat het nog heel weinig mis, dat wel.
Zo is het ook, het is niet voor niets. Maar ik ben nu ook niet meer gerust na een goeie echo ben ik bang. Was er bij jou ook helemaal indicatie dat er iets mis kon gaan?
Ja ze reageerde op mijn vraag. Ik vroeg wat de kans was dat het nog misging. En toen zei ze dat die kans heel erg klein is na een goeie echo. Maar ja .. blijkt wel dat hoe klein die kans ook is, het kan jou wel overkomen dus het zegt eigenlijk niks
Je moet het zo zien dat er waarschijnlijk een genetische afwijking is geweest en een genetische afwijking komt bij ongeveer 10% van de zwangerschappen voor. Meestal wordt zo'n zwangerschap binnen 12 weken afgebroken omdat het niet levensvatbaar is, maar het ligt er maar net aan wat de afwijking is wanneer de groei stopt.. En misschien inderdaad wordt het in de meeste gevallen wel voor de 7 a 8 weken afgebroken, maar het zegt eigenlijk allemaal niet zoveel. Ik heb ook uit een soort wanhoop na 2 miskramen gevraagd wanneer het risico op miskraam echt afneemt en die zei dus echt de termijnecho. Als ik erover nadenk denk ik niet dat ik ooit nog naar een termijnecho durf, wat er toen is gebeurd is echt traumatisch. Stiekem zit ik ook elke keer in gedachte dat ik ergens hoop niet zwanger te zijn zodat ik niet die stress krijg ervan, maarja ik wil natuurlijk hartstikke graag zwanger worden.
Jeetje 2 miskramen achter elkaar, zo heftig. Ja die termijnecho zal een dingetje worden. Kan mij voorstellen dat je je ook echt al minder probeert te hechten uit zelfbescherming. Maar ja angsten zijn er om te overwinnen en niet zwanger worden door angst is geen optie! We gaan er gewoon voor!
♡ NOD-lijst 16 t/m 28 februari 2022! ♡ ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ 16 februari (4) ♡ Prullenbak - 2e kindje - ronde 16, ronde 7 na MA ♡ kimberley92- 29 jaar- 2e kindje, ronde 3, MMM IUI-D met hormonen ♡ Minkx - 31 jaar - 1e kindje - 3e ronde ♡ JEKplus1 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 3 na bbz 17 februari (1) ♡ Joy20 - 43 jaar - 2e kindje - ronde 7 na laatste mk 18 februari (5) ♡ Veertje22 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 8 (ronde 2 na MK) ♡ Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - ronde 10 ♡ Limi99 - 22 jaar - 1e kindje - 3e ronde ♡ Kiekieboe - 30 jaar - 3e kindje - ronde 10 ♡ Lialin - 42 jaar - 2e kindje - ronde 92(7j+8m) 19 februari (1) ♡ Dafino - 37 jaar - 5e kindje - 3e ronde 20 februari (2) ♡ Love2Live - 39 jaar - 5e kindje - 2e ronde na ma ♡ Caithxxx - 32 jaar - 2 kindje - ronde 11 (onderzoeken) 21 februari (0) 22 februari (3) ♡ Milja - 36 jaar - 2e kindje - ronde 3 ♡ Zusje90 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 2 ♡ Ajuuparaplu - 34 jaar - 3e kindje - ronde 25 23 februari (0) 24 februari (0) 25 februari (1) ♡ Wishfull123 - 35 jaar - 1e kindje - 2e ronde na ma 26 februari (0) 27 februari (0) 28 februari (1) ♡ Shyvd - 31 jaar - 1e kindje - ronde 2 Onbekend (1) ♡ Nikki25 - 26 jaar - 1e kindje - ronde ? (2 miskramen en PCOS) ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal: (19) Wachten op eisprong (19) Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Zo denk ik ook idd. Het is vreselijk verdrietig, maar dan is er vast iets niet goed geweest. Nu al vaak genoeg meegemaakt, helaas..
Maar we gaan er nu gewoon vanuit, dat het ons jaar wordt. En dat we allemaal dit jaar nog eens, of voor de eerste keer moeder mogen worden
Hier ook weer van de partij. Was nog even mee blijven lezen in het vorige groepje. De menstruatie zit er sinds vandaag weer op. Ik doe deze ronde geen ovulatietesten. Manlief wordt komende maandag geopereerd dat valt precies in mijn vruchtbare periode. Daar komt bij dat we volgende maand op wintersport gaan en ik het niet erg vind als het dan niet gelukt is. Ik ken mezelf en stel het is raak, neem ik met mijn bekken geen enkel risico. Deze keer dus geen effectieve ronde, maar er is altijd dat stemmetje wat natuurlijk heel hard hoopt dat het we gewoon raak is. Ik heb zoveel mogelijk teruggelezen. Las stukjes over liever geen kindje rond de feestdagen. Helaas heb je dat niet altijd in de hand. Mijn jongste kwam op 30 december 3 weken te vroeg. Die is overigens ook verwekt in een maand dat we er niet echt voor gingen. Eind januari kregen we toen de sleutel van ons nieuwe huis. Tussen de uitgerekende datum en de sleuteloverdracht zat ruim 1 week. Was dus ergens heel blij dat hij zich 3 weken eerder aankondigde. We vieren alle feestdagen en zijn verjaardag ook gewoon. Ja het is druk. Maar jarig is jarig.