Eigenlijk best een tegenvaller. Ik doe slimmer. Het eerste half jaar was elke week samen sporten, maar elke keer het zelfde en dat werd best een saai circuitje. In dat half jaar zo’n 3x diëtist. na dat half jaar viel je in een gat, en in het afgelopen jaar toen 2 x groeps gesprek gehad en 2x diëtist. Straks in mei is het twee jaar geleden dat ik ben begonnen. Begeleiding vind ik vooral in jaar 2 echt minimaal en het is niet echt dat ik er nu wat aan heb. vanaf het begin wel sauzende gebruikt en daar afgelopen juli mee gestopt. Ik was ruim 13 kilo kwijt. Daar zijn er nu nog 8 van over.
Haha ja mijn man hoopte stiekem al op wat afzeggingen . Het is hier gebruikelijk om, of de hele klas, de meisjes of de jongens uit de nodigen zodat kindjes zich niet benadeeld voelen. Maar de feestjes zijn ook niet overdreven uitbundig. Spelletjes spelen, wat lekkers erbij en ze zijn allemaal happy. Wij overigens helemaal klaar voor de rest vh weekend
Wat een vervelend gevoel moet dat geven. En de stress die ermee gepaard gaat helpt natuurlijk ook niet mee. Ik hoop dat je snel zelf zwanger mag worden, dan kun je de druk rond het afvallen een beetje los laten. Het is je zo gegund!
Ik heb het nu pas vanaf cd 10 ongeveer gedaan. Toen pas de premomapp geinstalleerd en de testjes/thermometer erbij binnen gekregen. Ergens denk ik dat het beter is om vanaf begin cyclus te doen, echter vind ik 2 weken rust tussendoor ook wel fijn
Ovutesten deed ik meestal vanaf CD9. Tempen de gehele cylcus totdat je een beetje inzicht krijg in wat je basale temperatuur is. Wel volgens de regels tempen!
@Cupmix93 wat vervelend dat je je zo voelt. Is het misschien een optie om dit in groepsverband te doen? Mensen die wij kennen hebben dit ook gedaan icm bootcamp, maar langzaam opgebouwd. Voor degene die ook de PreMom app gebruiken, houden jullie je cyclus bij vanaf de eerste ovutest bv paar dagen voor de oploop of juist alles vanaf 1e cyclusdag (met of zonder tempen)? Hier verder geen bijzonderheden eigenlijk. Ik wacht tot zaterdag met testen, ben dan 11dpo. Heb nu wel wat menstruatie achtige krampen af en aan rond bm dus ik kijk er niet van op als ik dit weekend al door mag.[/QUOTE] de gli welke ik volg is in groepsverband en zwem ook met een vriendin samen. ik gebruik ook de premom app. Ik begin te testen vanaf dag 10, maar ook als ik merk dat mijn afscheiding eiwit achtig wordt. Dat heb ik vaak ongeveer 5 dagen voor de tijd. De keren dat ik getemperatuurd had deed ik dit ook pas vanaf dat ik ging testen. Op een gegeven moment weet je wat je basis temperatuur (36,8 +-) is, en wat je temperatuur is na eisprong(bij mij +-37,1/2). En dan is de eerste week testen vind ik niet mega belangrijk
3DPO hier en de spanning begint te stijgen... Merk dat ik er toch stress en buikpijn van heb. Wat doen jullie om de gedachten te verzetten of je af te leiden? En ondanks dat ik al geovuleerd lijk te hebben, blijf ik voor de zekerheid dagelijks nog mijn LH checken. Tot wanneer blijven jullie je LH nog controleren? Ik heb helaas mijn eisprong niet kunnen bevestigen met BLT omdat mijn oorthermometer vreselijk onbetrouwbaar bleek (lees: hij gaf per oor een graden verschil aan in temperatuur )
NOD lijst 16 t/m 29 februari 2024 We gaan voor roze! 16 februari (2) Koffie2go - 42 jaar - 3e kindje - een *16+6 ronde 4 Superkipje - 29 jaar - 1e kindje - 1e ronde 17 februari (0) 18 februari (2) YL1992 - 31 jaar - 2de kindje - eerste ronde Somebodyy - 2e kindje - ronde 5 19 februari (0) 20 februari (4) Nosilla - 31 jaar - 3e kindje - Ronde 6 Hope2022 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 4 Winnie85 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 3 Faleide - 39jr - 3e kindje - ronde 2 21 februari (0) 22 februari (3) Maudje123 - 3e kindje - ronde 38 (ronde 2 na laparoscopie) SjH86 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 7 Annesophieroos - 38 jaar - 2e kindje - eerste tp na PGT/ICSI 23 februari (1) Skymar - 31 jaar - 4e kindje - ronde 1 24 februari (2) Sannetijd - 27 jaar - 2e kindje - ronde 1 Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 1 25 februari (3) Lunalitess - 38 jaar - 1e kindje - ronde 5 BAM2023 - 36 jaar - 1e kindje - ronde 4 Livia18 - 38 jaar - 3e kindje - ronde 2 26 februari (3) PieceByPiece - 32 jaar - 1e kindje - ronde 7 Joefmom - 29 jaar - 2e kindje - ronde 3 Vederlicht - 41 -2e kindje - ronde 2 27 februari (2) Sophie - 33 jaar - 1e kindje - ronde 1 Lieke2022 - 30 jaar - 1e kindje - IUI4 28 februari (2) JEKplus1 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 5 na vmk Cupmix93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 6 29 februari (1) Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - ronde 8 (2e ronde IVF) Totaal (25) Wachten op eisprong (6) Wachtbankje (19) Zwanger (0) Ongesteld (1) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)[/QUOTE]
Haaii, heb je je toevallig al eens laten testen op (beginnende) insulineresistentie? Dat was er namelijk bij mij aan de hand. Ik sportte al meer dan een jaar 3 à 4x per week, mijn eetpatroon was zeker ook niet slecht en het enige wat er gebeurde was dat ik ongeveer stopte met bijkomen. Dan bij endocrinoloog terecht gekomen die beginnende insuline resistentie vastgesteld en ik neem nu lichte medicatie om mijn lever terug gevoeliger te maken aan de insuline die mijn lichaam zelf aanmaakt. Voor de rest niets veranderd aan sport of eetpatroon en ik merk dat nu mijn lichaam wel weer in lijn komt en dat ik stilletjesaan wel wat kilo's verlies. (Ook al probeer ik me niet te focussen op het verliezen van kilo's maar wel op gezond en gelukkig te zijn, in welk lichaam dan ook). Los daarvan kan ik je alleen maar heel warm aanbevelen om healthyhabits Celien te volgen op insta. Zij heeft echt mijn leven veranderd qua visie, zelfliefde en gelukkig zijn in mijn lichaam ook al is dat eentje met een zogenaamd veel te hoog bmi <3
Klopt, 4 dagen. Wel wat gevlieg idd, maar je moet er wat voor over hebben. We wonen verre van dichtbij Schiphol (Groningen), maar in de nacht rijden ben je er ook met 2 uurtjes. Valet parking op Schiphol en je hebt geen stress Mijn broertje brengt en haalt de kids van school vandaag en rijdt ze naar mn stiefmoeder. Daar halen wij ze op de terugweg weer op. Enkel een uurtje meer inpakstress voor de kids, maar voor onzelf hebben we maar 1 rugzakje nodig gelukkig. Kortom: 1 dag reizen. 3 dagen genieten en samen zijn ♡ Ik zag 2x ongesteld voorbij komen, wat naar! Super balen .. Een moeilijk mnm- traject: hopelijk mag het dit keer weer een wonder zijn! Stress met afvallen: zo begrijpelijk als je lichaam niet lijkt te reageren op al je harde werk! Ik hoop dat je snel een oorzaak/duidelijkheid vindt..
Wat fijn om alle verschillende verhalen hier zo te lezen! En balen voor degenen die inmiddels ongesteld geworden zijn… Ik ben vandaag bezweken onder de testdrang (NOD is 20 februari), maar daar zag ik niet zoveel op. Als ik door m’n wimpers kijk heeeeeel misschien, maar het kan net zo goed schaduw zijn. Niks wijzer geworden dus
Ik ben nu 10 DPO (mijn NOD schuift dus twee dagjes op naar 20 februari naar aanleiding van de ovu testen). Vanochtend getest maar helemaal niets te zien. Heb verder ook totaal geen symptomen.
Er is al eens bloed geprikt maar mijn suikerwaardes en al het andere is altijd goed. In combinatie met de gli heb ik saxenda gebruikt. Dit wordt normaal ook voorgeschreven bij diabetes. Zorgt voor geen honger en is ook insuline. Dat werkte een half jaar, daarna viel ik ook stil . Ik ga haar eens opzoeken! Dankjewel voor de tip
Vraagje.. Letten jullie al op je eten of het drinken van alcohol? ik drink zelf geen alcohol. Maar gisteren broodje file americain op. En toen dacht ik later.. goh wellicht niet zo handig. Wil namelijk mijn lichaam zo ‘gezond’ mogelijk houden. Maar goed, wie weet duurt het nog wel 30 rondes…
graag gedaan en succes ermee! Bij mij is het metformine. Klinkt als wat dezelfde soort medicatie want wordt ook bij diabetes gebruikt. Neem het nu bijna 3 maanden en moet volgende week voor het eerst op controle bij endocrinoloog, dus ben benieuwd of mijn waardes nu ook al beter gaan zijn.
Wij zijn allebei wel volledig gestopt met alcohol en koffie ben ik ook mee gestopt Het is inderdaad een lastige balans want je moet het wel vol kunnen blijven houden. Met voeding let ik ook al goed op, maar gezien ik veganistisch eet zijn er minder risico's. Doe de stapjes die voor jou te doen zijn binnen je comfort zone maar vol te houden zijn zou ik zeggen... Maar als je eenmaal zwanger bent maakt het meer uit. Bepaalde voeding en dranken kunnen natuurlijk wel invloed hebben op je vruchtbaarheid, dus ligt er misschien aan hoeveel 'haast' je hebt
Alcohol drink ik niet. Mijn man wel, die krijg ik niet gestopt. Maar hij drinkt vooral met feestjes en in het weekend. Dus dat moet maar zo. eten probeer ik op te letten qua rauw vlees etc. We gaan dit weekend weg en dan denk ik toch wel dat ik wat rauw vlees eet (carpaccio etc). Ben nu 3dpo dus een innesteling is er nog niet geweest. Voor zover ik weet is rauw vlees alleen gevaarlijk als je er ziek van wordt. Het heeft geen invloed op een kwaliteit ergens van (wat alchohol wel heeft). Ga ik richting de 10dpo dan let ik wel op met wat ik eet en probeer ik andere keuzes te maken (of ik test eerst).