NOD lijst 16 t/m 29 februari 2024

Discussie in 'NOD forum' gestart door Faleide, 22 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lunalitess

Lunalitess Bekend lid

19 jun 2023
    863
    1.297
    93
    Vrouw
    Ergotherapeut
    Roosendaal
    Pff, dit weekend eindelijk de verhuizing. Ik ben zo verschrikkelijk moe. Een voordeel van deze drukte is dat ik geen tijd heb om mezelf druk te maken deze ronde over symptomen:roflmao:
    Vandaag 6dpo en ik merk echt niks op het moment. Wel enorm moe en veel hoofdpijn, maar dat komt echt door de spanning en drukte van de verhuis. Kan niet wachten tot het klaar is.

Hoe gaat het met de rest op het wachtbankje? Veel last van onze grote vriend progesteron?

Skymar, YL1992 en Faleide vinden dit leuk.
  2. Annesophieroos

Annesophieroos Actief lid

2 sep 2020
    128
    114
    43
    Vrouw
    Ik kon m’n nieuwsgierigheid toch niet bedwingen en ben donderdagmiddag toen ik alleen thuis was snel naaar de winkel gegaan voor een test van Kruidvat.

Eerst niks te zien, maar na een paar minuten toch een streep, ik helemaal blij en in de war. Vanochtend werd ik heel vroeg wakker en dacht: ik ga die tweede test ook doen. Niks te zien!

de test van donderdag zie je op de foto. Je zou toch op m’n minst verwachten dat er nu wel iets te zien moet zijn, 36 uur later? Vals positief kan toch bijna niet als je lijf geen hcg aanmaakt. Ben rond 4.30 nog naar de wc geweest en dit was dan weer een uurtje later, kan dat ermee te maken hebben of maak ik mezelf dat wijs? Hoe kan dit. Wat een verwarring. M’n officiële testdag is over vijf dagen. Nu 13dpo. Nu al spijt dat ik te vroeg ben gaan testen!

Bijgevoegde bestanden:

3. Lunalitess

Lunalitess Bekend lid

19 jun 2023
    863
    1.297
    93
    Vrouw
    Ergotherapeut
    Roosendaal
    Heb je iets van een hcg medicijn gespoten? Het kan zijn dat die misschien nog niet uit je lichaam was en nu wel. Als he testdag over 5 dagen is, kan er nog een oploop plaatsvinden.
    Een test kan wel valspositief zijn zonder hcg helaas. Geef het nog niet op

Annesophieroos vindt dit leuk.
  4. Annesophieroos

2 sep 2020
    128
    114
    43
    Vrouw
    Nee, geen medicatie a ovitrelle of iets. Die streep op Kruidvat leek roze en duidelijk. Wel na de afleestijd, dus langer dan vijf minuten zat er wel tussen (maar ook weer geen kwartier zeg maar). Pfff

5. Lunalitess

Lunalitess Bekend lid

19 jun 2023
    863
    1.297
    93
    Vrouw
    Ergotherapeut
    Roosendaal
    Hij kan vandaag ook vals negatief zijn. Probeer straks nog een testje met wat meer geconsentreerde urine. Ik duim voor je

Annesophieroos vindt dit leuk.
  6. Annesophieroos

2 sep 2020
    128
    114
    43
    Vrouw
    Ik heb gisteravond trouwens wel een paar pijnlijke steken gevoeld in m’n baarmoeder. Maar stel dat het toch is misgegaan, en als er eerst wel hcg was, is dat toch niet direct helemaal weg?

7. Cupmix93

Cupmix93 Bekend lid

4 okt 2023
    569
    470
    63
    een tijdje terug kwam hier ook een Kruidvat test voorbij, die was ook vals positief maar echt wel een duidelijke streep en geen vaag streepje. Het kan dus zijn dat deze wel vals positief pas. Probeer anders vanmiddag nog eens te testen met dezelfde soort urine als je vorige test die wel positief uit sloeg. Als die nu negatief is binnen afleestijd dan weet je helaas dat die test vals was.

8. Faleide

Faleide Actief lid

10 jan 2024
    242
    295
    63
    Vrouw
    Ergens over de grens
    Heb beetje de laatste berichten geprobeerd door te lezen. Gisteren drukke dag, maar leuk feestje met al die dansende meiden:D en een hoop afleiding.

Bedankt dames voor de tips vwb ovutesten en tempen. Gebruik de Premom (gratis versie) en noteer eigenlijk alleen de kwaaltjes die ik dagelijks heb, maar ben met cd7 gestart met ovutesten tot cd21. Moment rust in de cyclus lijkt me zelf ook inderdaad wel fijn. Ik weet niet of ik wel zo consistent kan zijn met tempen vanaf cd1, maar gaat uiteindelijk vanzelf denk ik.

Bij beide zwangerschappen gestopt met ''risicovolle'' producten, alcohol drink ik sowieso niet en gestopt met roken. Tussen de twee zwangerschappen wel helaas begonnen maar bij de tweede volledig gestopt, inmiddels 6jr geleden. Ben wel fan van koffie, in de ochtend dan haha en houd van lekker eten maar stop wanneer ik een positieve zwangerschapstest heb en neem dam ook foliumzuur.:)
    Nu moet ik zeggen dat ik tegen de misselijkheid bij de 2e vaak een kaneelsnoepje at en er daarna achterkwam dat kaneel niet per se bevordelijk is. Het is niet dat ik potten naar binnen werkte haha, maar het hielp in ieder geval wel.

Vederlicht, Cupmix93 en Sophieee1990 vinden dit leuk.
  9. PieceByPiece

PieceByPiece Actief lid

12 nov 2023
    358
    341
    63
    Vrouw
    Volgens mij zou het dan inderdaad geleidelijk terug moeten lopen, maar ik heb net zoals wat @Cupmix93 zegt ook wat vals positieve van Kruidvat voorbij zien komen. Ik hoop het natuurlijk niet voor jou. Straks opnieuw testen met geconcentreerde urine. Ik duim!

Cupmix93 vindt dit leuk.
  10. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.154
    3.164
    113
    Vrouw
    4DPO #duurtlang

Waar blijven die testen?

Bluetique, Vederlicht, Faleide en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Joefmom

Joefmom Actief lid

4 jan 2023
    176
    247
    43
    Vrouw
    Physician assistant
    5DPO
    Geen kwaaltjes maar een mooie temp!

Ik hou ook geen rekening met eten en drinken hoor! Carnaval gezellig gehad en nog heerlijk uit eten geweest (met carpaccio en tournedos onder het mom: nu mag het nog!)

Bijgevoegde bestanden:

Bluetique, Lunalitess, nosilla en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Faleide

Faleide Actief lid

10 jan 2024
    242
    295
    63
    Vrouw
    Ergens over de grens
    #392 Faleide, 17 feb 2024
    Laatst bewerkt: 17 feb 2024
    @superkipje ik zie nu pas dat je ongesteld bent geworden. Wat balen meis, hopelijk is de volgende ronde roze voor jou :)!
    @YL1992 geen symptomen kan ook een goed teken zijn, daar kwam ik bij de eerste achter paar dagen na NOD en zelfs toen was het minimaal tot 9wkn ;)
    @Annesophieroos ik ga hard duimen voor je :)

Wilde stiekem gisteren al testen maar mijn man vond vandaag een beter idee. Ben 11dpo en testte vanochtend met eerste urine. Ik twijfel heel erg omdat het een soort van tuurstreep was en ook weer niet. Lijntje kleurde wel gelijk wat licht en werd daarna iets lichter. Controlestreep is niet helemaal gecentreerd waardoor het lijntje ook wat opgeschoven was. Dit was een early test max 4dgn voor Nod. Doet me denken aan de strips van kv2v5 maar dat zijn tegenwoordig ook niet meer de beste tests? Heb hier dus alleen de keuze tussen deze, 14strips (NOD of NOD+) en CB testen. Maar weet niet of ik een dag moet wachten of later vanmiddag. Ik heb verder ook geen bijzondere symptomen, hooguit af en aan kramp aan bm, maar dat is herkenbaar voor NOD. Ik merk dat ik echt heel erg nuchter ben op een of andere manier maar misschien verstop ik de spanning gewoon.

Vraagje, spookt weleens door mijn hoofd. Overwegen jullie van tevoren of je bv wilt geven of kv of wellicht een combi? Of misschien weer compleet anders dan bij eerdere kids? Bij de oudste was bv voor mij uiteindelijk te zwaar ivm nasleep vd bevalling dus na 4wkn gestopt. Tweede heb ik wel bv gegeven, maar doordat we niet vroegtijdig zijn begonnen met wennen aan fles, lukte dat dus ook niet meer. Nu overweeg ik wel een combi eigenlijk.

13. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    NOD lijst 16 t/m 29 februari 2024

We gaan voor roze!

16 februari (2)
    Koffie2go - 42 jaar - 3e kindje - een *16+6 ronde 4
    Superkipje - 29 jaar - 1e kindje - 1e ronde

17 februari (0)

18 februari (2)

YL1992 - 31 jaar - 2de kindje - eerste ronde
    Somebodyy - 2e kindje - ronde 5

19 februari (0)

20 februari (4)
    Nosilla - 31 jaar - 3e kindje - Ronde 6
    Hope2022 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Winnie85 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 3
    Faleide - 39jr - 3e kindje - ronde 2

21 februari (0)

22 februari (2)
    SjH86 - 37 jaar - 2e kindje - ronde 7
    Annesophieroos - 38 jaar - 2e kindje - eerste tp na PGT/ICSI

23 februari (1)
    Skymar - 31 jaar - 4e kindje - ronde 1

24 februari (2)
    Sannetijd - 27 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 1

25 februari (3)
    Lunalitess - 38 jaar - 1e kindje - ronde 5
    BAM2023 - 36 jaar - 1e kindje - ronde 4
    Livia18 - 38 jaar - 3e kindje - ronde 2

26 februari (3)
    PieceByPiece - 32 jaar - 1e kindje - ronde 7
    Joefmom - 29 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Vederlicht - 41 -2e kindje - ronde 2

27 februari (2)
    Sophie - 33 jaar - 1e kindje - ronde 1
    Lieke2022 - 30 jaar - 1e kindje - IUI4

28 februari (2)
    JEKplus1 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 5 na vmk
    Cupmix93 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 6

29 februari (2)
    Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - ronde 8 (2e ronde IVF)
    Maudje123 - 3e kindje - ronde 38 (ronde 2 na laparoscopie)

Totaal (25)

Wachten op eisprong (5)

Wachtbankje (20)

Zwanger (0)

Ongesteld (1)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)[/QUOTE]

14. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    @Faleide Bij de eerste ivm te snel afvallen in het begin een combi gedaan van bv en kv. Hij een flesje en ik kolven tot mn productie goed op gang was… daarna 6maanden exclusief borstvoeding. Hij heeft nooit het flesje geweigerd. Denk dat ik het nu weer zo doe (minus het te veel afvallen van de baby:p)

Faleide vindt dit leuk.
  15. Livia18

Livia18 Actief lid

17 jan 2024
    139
    91
    28
    Vrouw
    @Faleide Spannend! Heb je geen foto? :D

Ik heb beide eerdere keren voor bv willen gaan. Eerste keer alleen maar een week of 6 gedaan, dochter 'beet' (met kaken) enorm. Zelfs op een pink kon je een deuk in je vinger verwachten, kun je nagaan hoe mijn tepels het vonden.
    De tweede een klein half jaar gedaan, maar ivm werk ook na een tijdje ook wel deels kolfen en dan via flesje geven. Gelukkig nooit moeite gehad met die fles. Op een gegeven moment moeten stoppen, omdat ik zelf te veel afviel.

Dit keer als het allemaal lukt en zo mag zijn, zou ik zelf ook weer voor bv gaan en dan kijken hoe lang mijn lijf het volhoudt. Heb gelukkig dit keer al wat meer bij te zetten, dus hopelijk hoef ik het niet vanwege mijn eigen gewicht te stoppen.

Faleide vindt dit leuk.
  16. Faleide

Faleide Actief lid

10 jan 2024
    242
    295
    63
    Vrouw
    Ergens over de grens
    #396 Faleide, 17 feb 2024
    Laatst bewerkt: 17 feb 2024
    Dit is van vanochtend. Eerste genomen binnen afleestijd, misschien niet goed zichtbaar. Onderste is ingedroogd. Deze is vanaf 10dpo.
    Heb net een andere test gedaan wat gevoeliger zou moeten zijn vanaf 8dpo, maar omo wit met middagurine... Nu zat er een korte tijd tussen laatste plasje maar dan zou het toch geconcentreerder moeten zijn? Dus waarschijnlijk is de test van vanochtend vals? Nu was dezelfde testen de vorige ronde gewoon omo wit en heb ik nu gewoon pech met deze verpakking..

Bijgevoegde bestanden:

Levice, Bluetique, Lieke2022 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Cupmix93

Cupmix93 Bekend lid

4 okt 2023
    569
    470
    63
    Op de eerste foto zie ik wel een heel vaag lijntje. Tweede zie ik ook wel wat.

komende dagen afwachten of dit oploopt! 10dpo is ook nog vroeg

Faleide en somebodyy vinden dit leuk.
  18. Livia18

Livia18 Actief lid

17 jan 2024
    139
    91
    28
    Vrouw
    Ik zou de ochtend aanhouden en dan morgen of overmorgen nog eens testen met dezelfde. Dan kun je goed vergelijken. Ik zie hem goed, kan alleen de kleur niet goed beoordelen. Spannend!

19. superkipje

4 feb 2024
    61
    37
    18
    Vrouw
    Ik zie ook wat!

20. SjH

SjH Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik lees alles mee hoor, spannend die vage lijntjes… doortesten en afwachten is enige wat je dan kan doen…

ik test om die reden dus nooit voor nod. Hier 10dpo en had op 5dpo flinke temperatuurdip, verder blijft het mooi hoog nog (via AppleWatch dus niet 100% betrouwbaar). We wachten maar af. Heb verder eigenlijk geen symptomen maar had ik vorige keren ook niet.

Lunalitess, Cupmix93 en Faleide vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina