NOD-lijst 16 t/m 30 april 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door Flippo123, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Mayd: jullie laten dr geen gras over groeien zeg :p
    Ben je echt meteen er weer voor gegaan?
    Dan heb je niet lang gevloeid zeker?
    (ik heb echt 6 weken gevloeid en niet te zuinig ook)

Tnx voor mij weer op groen zetten :D

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo.. Weer ff bijgelezen :D Hier niet veel te melden.. De knuffelperiode is begonnen.. Lang leve het paasweekend hihi..

Owh ja over tempen.. Ik moet dat ook gaan doen van fertiliteitsarts komende paar cyclussen.. Maar ik krijg van hun te horen en ook van huisarts dat het echt niet uitmaakt op welke tijd je dat doet, zolang het maar voor het opstaan is 's ochtends.. Nou vraag ik me af waarom ik hier overal lees dat mensen hun wekker ervoor zetten?? Want da's dus helemaal niet nodig :D (Zat ik voor niks in de stress met mijn slaapstoornis :p)

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi meiden, ff een ego bericht moet het even van me afschrijven.

Weet dat t misschien nog veel te vroeg is, maar heb zo weinig hoop voor deze ronde.
    Normaal na mijn ei (bij geen zwangerschap) dunne ontlasting, pijnlijke tepels en vrij veel afscheiding, sorry voor de details.
    Nu paar dagen na mijn ei heb ik dat dus ook dus mijn hoop is vervlogen voor deze ronde :(

4. rose85

rose85 Actief lid

5 mrt 2012
    132
    4
    18
    NULL
    NULL
    @jane81: naar is dat he? Ik heb hetzelfde gevoel voor deze ronde. Maar eigenlijk slaat het nergens op. Het kan zo zijn dat je lichaam dat ook doet als je zwanger bent! Na je eisprong (zwanger of niet zwanger) heb je hogere progesteron waardes. Misschien dat je darmen daar van slag van raken?!
    Gewoon moed houden! Geduld is een schone zaak, maar wel heeeeel moeilijk en frustrerend als je zo graag wilt he!!
    Sterkte en vandaag even je gedachten verzetten. Leuke dingen doen!

5. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Wat is dat temperaturen grappig:) vandaag omhoog geschoten naar 37,4. Eisprong is dus voorbij en nu weer wachten. heb knallende koppijn, hopen dat dat een goed teken is! @jane81, niet opgeven hoor! Maar snap je onzekerheid wel. idd lekker afleiding zoeken (makkelijker gezegd dan gedaan;))

6. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wel lastig al die verschillende verhalen. Op ff geven ze namelijk wel aan dat het belangrijk is dat je elke dag op hetzelfde tijdstip tempt. En kijkend naar mijn chart dan zie ik de uitschieters omhoog op dagen dat ik later was met tempen... Zonder dat ik uit bed was geweest... dus dat lijkt me toch duidelijk dat het wel van invloed is, maar misschien verschilt het per persoon...

Vanmorgen is mijn temp weer iets omhoog gegaan, maar aangezien mijn chart nogal schommelt heb ik eigenlijk geen idee of ik nu mijn ei heb gehad... als mijn temp hoog blijft dan weet ik meer. We hebben wel heel goed geklust deze week, dus een goed kans dat het misschien gelukt is!

7. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hier trouwens mijn grafiekje van deze maand tot nu toe... beetje variabel, niet?

My Ovulation Chart

8. loes1990

loes1990 Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    zit er ook sterk over na te denken om volgende ronde toch maar te gaan tempen.. ik denk dat ik mijn ei al gehad heb maar weet het niet zeker en dat maakt me echt helemaal gek! ik zou dan op maandag en dinsdag om 6.30 tempen en de rest van de dagen om 7.30.. zou dat heel veel verschil maken?

liefs,

Loes

9. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    het ligt denk ik niet aan het tijdstip dat je tempt maar meer aan de situatie, of je al uit bed bent geweest etc.
    ik temp voordat ik mn bed uitstap. heb een zeer duidelijk temp van 36.3-36.5 voor mn eisprong en daarna 36.7-36.8.
    vanochtend weer een hoge temp dus ik ga ervanuit dat mn ei is geweest. dan hebben we goed gemikt deze ronde, dus nu maar duimen draaien dat het lukt.

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Jane kop o[ meid,kwaaltjes zeggen dus helemaal niks of je wel of niet zwanger bent, ik dacht eind vorig jaar stellig dat ik zwanger was, had zowat alle symptomen maar niks noppes nada, en toen ik na mn bbz weer zwanger was had ik totaal niks in de gaten, ja dat mn ongie wel erg lang wegbleef. Dus het kan echt alle kanten op meis, mijn duimen draaien iig. x

En heeft er al iemand op die site gekeken waar ik het gister over had?? Ben benieuwd wat jullie er van vinden

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Het maakt wel uit op welk tijdstip je tempt.Op de FF site krijgt je ook een open rondje als je tijdstip van temperaturen afwijkt als van andere ochtenden.Althans als je altijd om 6 uur tempt en je doet het opeens een ochtend om half 8 dan zet FF een open rondje inplaats van een dicht rondje.
    Ik zet in het weekend mijn wekker ook en ik heb er absoluut geen moeite mee.Ik zet mijn wekker uit,ik temp bij het licht van mijn telefoon,schrijf het op en slaap weer heerlijk verder.Het is echt een automatisme geworden.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Na 35 rondes tempen kan ik wel zeggen dat het tijdstip niet belangrijk is ;)
    Het gaat erom dat je ongeveer evenveel slaap hebt gehad.
    En altijd tempen meteen zodra je wakker wordt, voordat je opstaat.

Als ik wakker word door mijn dochter (en dus niet uitgeslapen ben) is mijn temp lager dan wanneer ik uit mezelf wakker word.
    Als ik uit mezelf wakker ben geworden, maar nog even blijf doezelen, dan is mn temp hoger dan wanneer ik direct na wakker worden temp.

Maar ook na 35 rondes kan ik melden dat je temp niet (altijd) betrouwbaar is.
    Volgens mn temp had ik mijn eisprong de dag voor IUI gehad.
    Ik kon volgens mijn temp die ronde dus niet zwanger zijn.
    Het resultaat ligt boven te slapen ;)

Dus dames, niet te krampachtig doen wat betreft tempen.
    Gewoon uitslapen en geen wekker zetten.
    Als je ei is geweest is dat toch wel duidelijk te zien, wekker of niet ;)

13. loes1990

loes1990 Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    goed om te weten.. ik wil volgende maand gaan tempen om een beetje te weten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten maar wil er wel voor waken dat het geen obsessie gaat worden..

14. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Temperaturen is inderdaad afhankelijker van minimaal 4 uur slaap aaneengesloten (of meer natuurlijk) en gelijk tempen bij wakker worden. Op alle tijdstippen is het bij mij vrij stabiel.
    Ik slaap ook nog wel eens op mijn werk en dan is mijn temp lager.... dus misschien zijn er nog meer omgevingsfacoren van belang....

15. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Inderdaad veel schommelingen, ik zie hier ook geen basistemperatuur, of ovulatie....

16. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben na een paar dagen alweer gestopt met het tempen. Wat een gedoe zeg. Ik moet er vaak al vroeg in de ochtend uit om naar mijn dochter te lopen. Die gilt opeens keihard en dan schrik ik omhoog en dan is er natuurlijk weer niets aan de hand. Maar ja, daarna slaap ik niet meer en tja, dan lijkt het me geen zin meer hebben om alsnog te temperaturen.

Ik heb nu een zooi ovutesten gekocht, doe ik het daar wel mee.

17. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    hoi meiden,

wat een gedoe he dat tempen, hahaha.
    ik ben gestopt met tempen want ik heb griep pfff.
    ook kom ik lekker op het houte bankje zitten met een cupcake en een bakje thee en gezellig mee kletsen ga vandaag taart bakken met mijn kleine zusje dus als iemand wilt is er ook nog taart.

haha iedereen een hele fijne paas dag en niet te veel chocolande eieren eten he. worden we dik van hahaha.

18. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    iedereen fijne paasdagen!!

hier temp nog steeds hoog dus mn ei is geweest afgelopen donderdag.
    heb sinds gister zo een zeurende buikpijn onderin.
    en vanochtend wat bruin slijmverlies.. is wel vreemd.
    normaal heb ik dat pas 2 a 3 dagen voor mn menstruatie.

hier schijnt de zon heerlijk! is goed weer om straks bij opa en oma in de tuin paaseieren te zoeken, al heb ik daar helemaal geen zin in. het is zo overdreven vind ik. Vind het wel leuk hoor dat ze zo gericht zijn op de kleinkinderen maar ja kan overdrijven. en dan continu foto s maken. pfff . en daarna paasdiner bij mn mn zn familie. en morgen paasdiner bij s.moeder

19. Zaraida

Zaraida Lid

1 mrt 2012
    58
    0
    0
    huismoeder
    Barneveld
    Goedemorgen meiden!vrolijk pasen allemaal!!hier een lekker weekend weggeweest met manlief..een heerlijk hotel met bubbelbad...dus hoe heerlijk dat wachtbankje met roze kussens bonbons cupcakes en taart en koffie en thee ook zit..dat bubbelbad deed me toch echt even vergeten dat ik daar eigenlijk op zit..hihi!!nou had ik wel na het vrijen vrijdagavond een roze veeg na het plassen met afvegen...spannend misschien iets met een innesteling te maken??verder voel ik nog vrij weinig dus ik blijf nog even heerlijk languit op die heerlijke bank zitten...succes nog allemaal met zoeken en wachten!en een dikke paasknuffel van deze kant!!

20. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Nou, ik weet bijna zeker dat mijn ovu op cd16 of 17 is geweest.. de schommelingen komen volgens mij echt doordat ik niet op tijd getempt heb... en de laatste 2 dagen dat mijn temp omhoog is gegaan heb ik wel op tijd getempt, dus die stijging komt omdat ik mijn ei heb gehad... ook door de andere signalen van mijn lijf ben ik er vrij zeker van... we zullen zien over 2 weken.. nu op het wachtbankje...

Deel Deze Pagina