Pinkser; bij je gebruikersinstellingen: links-bovenaan onder de onderwerpregel van het topic óf rechtsboven op je eigen naam klikken dan kom je in het menu. Daar kan je je avatar wijzigen bij instellingen en opties. Of (ik heb het bij allebei gedaan) bij jouw profiel kan je je profielafbeelding wijzigen. Een foto van je pc uploaden en opslaan, dan zou het moeten lukken (en ik hoop dat ik het goed uitleg ) Ils; ja ik hoop dat het loslaten gaat lukken maar gelukkig krijg ik af en toe een flinke schop onder mijn *** van Lief, die fluit me wel terug als ik weer eens doordraaf En de rest, tjah, dat moet in orde komen, dat weet ik zeker! Iemand hier tips en/of advies over hoe je effectief (en snel) van een fobie en trauma afkomt? Mamajens; wat kl*te zeg dat het zo loopt, ik hoop dat jullie er snel uitkomen samen. Lastig als je dan ook nog eens samen werkt, dan is je dag ook naar de *** he
Pinkster, als je zoals mamavanf zegt, op avatar klikt in de gebruikersinstellingen, dan zijn er ook heel veel mooie en leuke plaatjes waar je uit kunt kiezen. Daar komt ook mijn mooie babyfoto vandaan Mamavanf: ik weet geen 'snelle' manier om van een fobie of trauma af te komen, hihi. Dat hangt ook erg af van hoe die fobie of het trauma is ontstaan. Ik heb bij dat soort dingen altijd therapie gebruikt. Wat mij wel altijd helpt bij het verwerken van dingen, is een hoop chocola eten. Nee, geintje, wat mij helpt, is me afvragen of er nog iets onafgemaakt is. Is er nog veel woede, zijn dingen ongezegd gebleven, had iets meer aandacht nodig, kortom: wat is er onaf, wat is er nog nodig? En daar dan een creatieve uiting voor bedenken. (brief schrijven, iets begraven, een gesprek, een tekening). Succes
Hey meiden er wordt al wat meer gekletst hier, gezellig!!! @Saar, wat leuk dat je toch nog in dit topic terecht komt, eindelijk duidelijkheid wbt je lange cyclus, hopelijk heb je over 14 dagen een knaltest!!! @Ils, wat een leuk uiltje. En hier heeft de hond weleens een vogel mee naar binnen genomen, ik schrok me kapot toen haha @Bootje, wat vervelend van de 0 uren contact meid, hopelijk heb je snel een gezin gevonden waar je gastouder mag zijn. @MamaJens, hopelijk is de ruzie snel weer bijgelegd!!! @MamavanF, ja ik had vannacht de maansteen ook op de vensterbank gelegd, maar ik heb m daarna niet afgespoeld, wel van te voren 10 min onder de kraan gehouden. Tja een tip om van je angst/fobie af te komen, teneerste is het heel belangrijk om er niet voor weg te lopen want dan komt het iedere keer weer bovendrijven. Door het aan je vriend te vertellen ben je al op de goede weg want zo ben je met het verwerkingsproces bezig, hoeveel pijn het ook doet probeer het naar buiten te laten komen, huil, schreeuw of schrijf het van je af en probeer het dan een plaatsje te geven en van je af te schudden. Dit is jouw leven en jij bepaalt nu je eigen geluk en vooral lak hebben aan anderen. Vergeet niet dat die dingen tijd nodig hebben. Heel fijn dat je vriend jou kan steunen meid, sterkte ermee!!
Hoi Isabel Olivia, Wil je mij ook op de lijst zetten. Nod 26ste, 1e kindje, ronde 16, 28 jaar. Alvast bedankt!! Groetjes Wendy
Hallo meiden, Zou ik ook op het lijstje mogen? Het is onze 3e ronde voor ons eerste kindje. Xxx onzeker23
Dankje dames, lief van jullie dat jullie zo reageren Het viel niet mee het op te biechten omdat ik me er nogal voor schaam maar ik weet zeker dat het goed gaat komen. Heb nog 3 therapie-sessies staan dus zal eens overleggen wat de mogelijkheden zijn. Liefst zou ik mind tuning doen (iemand toevallig al van gehoord?) maar dat is niet te betalen, afgezien van één gratis weekend in het jaar. Nouja, morgen maar overleggen dus, hoop dat mijn psych niet begint over medicatie ofzo want daar begin ik niet meer aan
Mamavanf, ik zag dat die gast van t mind tunen ook een boek heeft: van fobie naar vrijheid. Mooie manier om te zien of t wat voor je is!
Ja I know, thnx Heb die twee boeken al in huis (titel van tweede boek ff kwijt) maar lukt me niet er zelf wat van te maken Hoezo te weinig discipline, hihi Toch maar weer eens aanpakken, de methode spreekt me in ieder geval wel aan.
Wendy welkom en heel veel succes! Onzeker ook welkom en heel veel succes! LBlue pff dat is een opluchting! MamavanF ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik het vraag, maar is je lief niet de papa van je kleine man? Ava Mathilde wat goed dat je het hebt overwonnen! Heel veel succes! Minnie ooohh leuk, de kleine naar school! Olaf zit sinds november op school en vindt het helemaal het einde! Crispy succes deze ronde! Isabel nee! Wat ontzettend balen! Maarrehm.. je ei springt pas NA de posi test he! Nog geklust? Lief dat je de lijst bij wil houden! Pinkster doe je de ovulatietesten met de eerste ochtendurine? Hoezo ovuleert een vrouw niet elke maand? Dat heb ik nog nooit gehoord.. Saar huh? Je cyslus blijf wel gewoon door gaan als er iets mis gaat..weet je zeker dat je niet zwanger bent? Heel veel succes in ieder geval! Ils haha leuk met die uil! mamavanF wil je ons ook vertellen wat die grote angst is? Dan is het wat makkelijker tips geven.. Als je het niet wilt is dat ook heel begrijpelijk hoor! Knap dat jullie het even zo veel mogelijk los willen laten! Bootje wat klote van de 0 uren! Wat voor werk doe je? Hier vertel ik het wel als mijn vruchtbare periode eraan komt, dan weet hij waarom ik elke avond vroeg naar bed wil En mn ovulatie merkt hij wel, dan lig ik half dood van de pijn op de bank En dat is echt mijn ovulatie, deze maand ovutesten gebruikt en die waren positief rondom de pijn
Dat is ook vervelend zeg, dat je zo'n pijn heb van je ovulatie. Het is zeker niet al erg genoeg dat er pijn hoort bij menstruatie, krijg je dit er ook nog bij Nee, ik vind het niet erg om te vertellen, het is geen geheim Mijn Lief is wel de papa van mijn zoontje maar niet zijn biologische vader. Met die man is er geen contact, ook nooit geweest en dat blijft zo totdat mijn mannetje oud genoeg is om bewust te kiezen voor wel of geen contact. Maar hij ziet mijn vriend als zijn papa en ze zijn heel gek op elkaar Wat mijn angst betreft, dat is lastig uit te leggen maar samengevat heb ik angst voor braken en alles wat daarmee te maken heef. Dat had ik als kind al maar doordat ik jarenlang ziek ben geweest is het erger geworden en staat eten voor mij gelijk aan misselijk zijn, pijn hebben en (angst voor) overgeven. Wat nergens op slaat want ik heb al bijna 20 jaar niet over gegeven dus het is een niet-reële angst. Dat in het heel kort hoor, het zit veel dieper dan dit maar ik schaam me er nu al genoeg voor Ik wil er alleen wél heel graag vanaf want het beperkt me behoorlijk. Volgens mijn psych ben ik juist doordat ik zolang ziek geweest ben getraumatiseerd geraakt door eten en door wat eten mij al die tijd heeft 'aangedaan'. Dus ja, tijd om het echt aan te gaan pakken ben ik bang
MamavanF Tja ik heb al sinds mijn 12e zon ovulatie dus ik ben er wel redelijk aan gewend. Het scheelt da ik het met de pil niet voel, ben ook al vanaf mijn 13e aan de pil. Maarja, nu dus even niet Wat een nare angst zeg! Ik heb er ook een hekel aan, moest er altijd van huilen tot ik zwangerschapsmisselijkheid kreeg, ben er toen aan gewend geraakt, maar geen fobie zoals jij het beschrijft. En dat je daarom haast niet durft te eten, vreselijk zeg! Heel veel succes met het aanpakken! Sterk dat je het er zo open over hebt! Wat fijn dat je lief en je kleine zo dol op elkaar zijn, heerlijk!
Dankje Ik heb er jaren mijn mond over gehouden of het weggelachen en gedaan alsof het wel meeviel. En bij tijden ís dat ook zo maar ik begin mijzelf erop te betrappen dat ik er meer last van heb dan ik durfde toe te geven. Nu ik dat wel durf ga ik het aanpakken ook, ik wil óók weer genieten van lekker (en veel) eten en gezellig koken en uit eten gaan en zo nog een hoop dingen meer die ik nu vermijd. Maar gelukkig heb ik een heleboel dingen om enorm gelukkig mee te zijn en daar geniet ik dan maar volop van. En eten doe ik op mijn manier, wat lukt doe ik, wat niet lukt dat komt dan wel weer. Ik ben in ieder geval zover dat ik het nu kan accepteren, dat is al een stap vooruit he Maar goed, genoeg ego-bericht van mij, hoe is het met de rest? Tis nogal stilletjes hier
@mamavanf knap idd dat je dit hebt willen delen. Zelf heb ik (gelukkig) geen ervaring met trauma's verwerken, dus daar kan ik je ook geen tips voor geven. Verder: wat een beestenboel hiero Zelf zit ik, zoals ik al dacht, volop in een stress periode op het werk. Bezig met promotie te maken, waardoor veel van me verwacht wordt. Dit pak ik misschien wat te persoonlijk op (lichtelijk faalangst). Besloten om gister en vandaag mijn gemak te houden. Maar dan móet er geklust worden Die ballast van, dat het met mijn kw maar niet wil lukken, zal vast ook wel zijn tol wegen, ml neemt dat natuurlijk veel luchtiger op dan ik. Heb al vaker geroepen dat dit niet normaal is, maar dan wil hij nog ff verder proberen. Heb gezegd dat we na de vakantie gaan dokteren, dan hebben we nog een relaxte ronde gehad. Als het dan niet "vanzelf" gaat, dan zal het wel helemaal niet vanzelf gaan lukken. Mijn broer is nauwelijks vruchtbaar, wie weet is dit wel een familie kwaal?!? Ze zijn trouwens met ivf uiteindelijk zwanger geworden en alles gaat prima. Ze zijn half aug uitgerekend. Sorry, moest ff van me af schrijven...
@vonneke; dat is maar goed ook, dat je me geen tips kunt geven Jij krijgt ook wel eventjes alles tegelijk he, lijkt me best moeilijk als je partner er makkelijker mee omgaat dan jijzelf. Zou dat man-eigen zijn? Dat wij vrouwen er meer (en natuurlijk anders) mee bezig zijn omdat het zo'n oergevoel is om moeder te worden (bij de meeste vrouwen dan toch) en dat het bij mannen heel anders voelt? Ik hoop voor je dat het in de relaxte ronde nog lukt want dokteren is ook niet alles. Aan de andere kant; als je het zo ziet bij je broer en dat dat uiteindelijk ook goed is gegaan, met hulp, waarom zou je het dan niet doen? Ik hoop dat het geen familiekwaal is maar mocht dat wel zo zijn dan hoop ik dat het bij jullie ook gaat lukken met hulp! Enneh... geen sorry zeggen hoor!
Ik ga je erop zetten Wat is je leeftijd? Zou jou er ook graag opzetten maar de NOD datum en leeftijd ontbreekt nog
♥ N O D - l i j s t 16 t/m 30 j u n i 2012 ♥ Bekijk bijlage 250400 16. (4) All Mine (24 jaar) - 3e ronde, 3e kindje Mh90 (21 jaar) - 4e ronde, 1e kindje Voortje86 (? jaar) - 3e ronde, 1e kindje Paloe (25 jaar) - 9e ronde, 3e kindje 17. (2) MamaJens (25 jaar) - 2e ronde, 2e kindje (eerste kindje overleden met 23 weken) Ukkie87 (25 jaar) - 11e ronde (3e ronde MMM), 1e kindje 18. (3) Toekan (23 jaar) - 7e ronde, 1e kindje Hoop42 (? jaar) - 9de ronde, 5e kindje (en helaas ***) Bootjekatootje (23 jaar) - 3e ronde, 1e kindje 19. (3) Pinkster (25 jaar) - 35e ronde, 2e kindje Fiona1983 (28 jaar) - 8e ronde, 1e kindje Nik (32 jaar) - 7e ronde, 1e kindje 20. (3) LBlue (24 jaar) - 12e ronde, 1e kindje Ils80 (31 jaar) - 2e ronde na MK, 3e kindje Saar81 (30 jaar) - 7e ronde, 1e kindje 21. (2) Lastgoodbye (21 jaar) - 2e ronde, 1e kindje Gigi85 (27 jaar) - 1e ronde, 1e kindje 22. (2) MamavanK (22 jaar) - 3e ronde, 3e kindje Smeagol (? jaar) - 4e ronde, 1e kindje [COLOR="#cc99c"]23. (5)[/COLOR] Leontine135 (35 jaar) - 9e ronde, 4e kindje xSchaapjex (? jaar) - 8e ronde, 1e kindje Andrea83 (29 jaar) - 4e ronde, 2e kindje Tinkerbell26 (26 jaar) - 8e ronde, 2e kindje Marty (32 jaar) - 1e ronde, 2e kindje 24. (5) Marly87 (24 jaar) - 6e ronde, 1e kindje CBella (21 jaar) - 1e ronde, 1e kindje Ava Mathilde (24 jaar) - 2e ronde, 1e kindje VonnekeLegrand (31 jaar) - 28e ronde, 1e kindje Ayse1980 (32 jaar) 4e ronde, 3e kindje 25. (1) Crispy (27 jaar) - 3e ronde, 1e kindje [COLOR="#cc99c"]26. (3)[/COLOR] Minnie1979 (32 jaar) - 3e ronde, 2e kindje Biancs (29 jaar) - 5e ronde, 1e kindje Wendy26 (28 jaar) - 16e ronde, 1e kindje 27. 28. (1) Aster14 (25 jaar) - 2e ronde, 1e kindje [COLOR="cc99c"]29. (3) [/COLOR] Diabolique21 (24 jaar) - 9e ronde, 1e kindje Kunst (31 jaar) - 13e ronde, 1e kindje Amoura (? jaar) - 3e ronde, 1e kindje 30. (3) MamavanF2009 (33 jaar) - 6e ronde, 2e kindje Emm82 (29 jaar) - 3e ronde, 1e kindje Bouncytigger (? jaar) - 5e ronde, 1e kindje Datumloos (2) Jeskejes (30 jaar) - 19e ronde, 1e kindje Enjoyce (25 jaar) - 3e ronde na 2 MK, 1e kindje T [COLOR="cc99c"]o t a [COLOR="cc99c"]a[/COLOR] l: [COLOR="cc99c"]4[/COLOR]2[/COLOR] ♥ zwanger ♥, ongesteld, 3 MMM, negatieve test, twijfeltest, cyclus van slag, vlindertje, niets doorgegeven. Saar81 en Wendy26 jullie staan erop heel veel succes! Bouncytigger, je staat erop Alleen de leeftijd mist nog. Jij ook veel succes gewenst.
Hallo Isabel Olivia, Ik dacht dat ik m'n leeftijd had doorgegeven... maar staat er (toch) niet bij.. ik ben 24.. iedereen (nog) veel succes en veel klusplezier
Bedankt voor je lieve reactie! Voor mannen is een kindje krijgen volgens mij iets abstracts, bijna net zo iets als een nieuwe auto kopen. Je hebt het niet meteen de andere in huis en je moet er wel degelijk iets voor doen... Maar idd ze weten niet wat voor impact het heeft voor een vrouw. Denk ook niet dat hij inziet wat ik er nu al voor moet doen (temp lijsten, ovu testen, foliumzuur en vitamines slikken). Zelf hoeft hij alleen 1x een potje te vullen en in te leveren. Snap best dat dat confronterend kan zijn, maar dan ben je er wel vanaf. Dat potje heeft hij al 3 maanden in huis, maar ik krijg hem niet zo ver om het te vullen en in te leveren. Ik hoop ook zonder dokter zwanger te worden, maar ben onder tussen al best lang bezig. Misschien moeten we ook maar es net als jij een tijdje niet meer tempen en ovu testen, niet de hele tijd denken wat dit of dat krampje betekend. Ff alles los laten, maar das moeilijk. De kw is inmiddels onwijs groot, maar het mag niet ten koste gaan van onze relatie. Dat vinden we gelukkig allebei wel.
Hallo allemaal, even een vraagje aan jullie. Er is hier iets vreemds aan de hand. Ik heb vandaag erge last gekregen van obstipatie. Meestal krijg ik dat in de 2e helft van mijn cyclus. Ik verwacht na mijn ovulatie, al heb ik dat nooit gecontroleerd. Dus op zich is dat niet vreemd, echter is het dit keer voor mijn doen vroeg (cd16). Dat zou betekenen dat ik nu eerder geovuleerd heb. Voor mensen die de ovulatie voelen: wanneer komt bij jullie de obstipatie? Erna of tijdens of....... Gewoon vragen uit nieuwsgierigheid. Het mensenlichaam is erg complex....